1
Тема: «Магнітне поле».
Мета:
дидактична: узагальнити матеріал вивчених тем; формувати в учнів уміння аналізувати фізичні явища, процеси та застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; спонукати до творчого мислення; надати можливості самореалізації предметних інтересів учнів, спираючись на зацікавленість у отриманні навичок у сфері дослідницької діяльності;
розвивальна: спонукати учнів до виявлення інтелектуальних здібностей та комунікативних якостей особистості, створити умови творчого зростання особистості;
виховна: сприяти становленню в учнів позиції «Я теж можу!», виховувати наполегливість, відповідальність, працелюбність та розвивати вміння утверджувати себе через постійну продуктивну діяльність; формувати якості партнерства в колективній діяльності.
Завдання:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Вид уроку: урок-змагання.
Обладнання: комп’ютер, проектор, магніти, металеві ошурки, котушка, гальванометр, дроти, електродвигун, гучномовець, свердлик, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.
Структура уроку
План уроку
Розум полягає не лише у знанні,
а й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель
Кожен урок для вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Ми закінчили вивчення теоретичного матеріалу з теми «Магнітне поле».
Сьогодні на уроці ви не тільки повторите вивчений матеріал, а й спробуєте визначити його місце в нашому житті.
Узагальнюючий урок з теми: «Магнітне поле». Наш урок пройде у формі змагання.
За вірні відповіді команди й активні учасники отримують фішки, які будуть обміняні в кінці уроку на оцінки.
Командам треба по черзі швидко відповісти на 8 запитань, які розміщені на слайдах презентації.
(магнітні бурі)
9. 10.
Кожній команді дається картка з незакінченими реченнями, які по черзі кожен учасник завершує.
Команда 1
(довго зберігають намагніченість)
(штабові (плоскі прямі), підковоподібні, круглі)
(південного географічного полюса)
Команда 1
Команда 2
Учні одержують слова, які потрібно якнайшвидше розшифрувати:
Команда 1
Анаграма |
Слово |
ТАНІГМ |
|
ДВЕКРИЛС |
|
АСЛЕТ |
|
Команда 2
Анаграма |
Слово |
ЦУКІНЯДІ |
|
СТЕДЕР |
|
МАСПОК |
|
Відповідь: Команда 1: МАГНІТ, СВЕРДЛИК, ТЕСЛА
Команда 2: ІНДУКЦІЯ, ЕРСТЕД, КОМПАС
Здавна люди для точнішого опису подій, явищ, властивостей тіл і характеристик використовували фізичні величини, та прилади для їх вимірювання.
Кожній команді дається таблиця, яку потрібно заповнити
Відповідь:
Фізична величина |
Одиниці |
Прилад для вимірювання |
Сила струму |
Ампер |
амперметр |
Напруга |
Вольт |
вольтметр |
Опір |
Ом |
омметр |
Магнітна індукція |
Тесла |
магнітометр |
Команди розділяються на 2 групи: 1 група проводить експеримент, друга розгадує кросворд у вправі «Розгадування кросворду».
Завдання для 1 команди: наочно зобразити магнітне поле
Обладнання: постійний магніт, аркуш паперу, залізні ошурки.
Завдання для 2 команди: експериментально підтвердити явище електромагнітної індукції.
Обладнання: постійний магніт, котушка, гальванометр.
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
|
|
|
|
1. |
к |
ю |
р |
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
ч |
о |
т |
и |
р |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
м |
а |
г |
н |
і |
т |
н |
е |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
п |
і |
в |
д |
е |
н |
н |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
п |
о |
л |
ю |
с |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Назвати відомі вам пристрої, які в основі своєї будови мають магніт (записати). (Реле, телеграф, магнітний сепаратор, підйомний кран, дзвінок, електровимірювальні прилади, динамік).
Відповідь:
1 – В 2 – А 3 – Б
Розгадайте ребус:
Команда 1
Гільберт
Команда 2
Ампер
Закінчуємо наш урок словами академіка В. Обручева «Здібності, як мускули, ростуть при тренуваннях»