Урок 69
Узагальнення і систематизація.
Урок-змагання
5 клас
Тема. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Інтелектуальна гра «Один за всіх, всі – за одного»
Мета: з’ясувати рівень засвоєння п’ятикласниками навчального матеріалу; розвивати логічне мислення, інтелектуальні і творчі здібності, вміння висловлювати власні думки; виховувати доброту, працелюбність, почуття дружби, відповідальність за свої вчинки.
Обладнання: мультимедійна презентація, тестові завдання, портрети письменників.
Тип уроку: урок – змагання
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Поділ класу на групи, розподіл ролей у групах.
2. Пояснення завдань уроку і завдань кожної групи.
3. Визначення часу групової роботи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ось і добігає завершення навчальний рік. З цікавістю ви переступали поріг кабінету зарубіжної літератури. Для вас це був новий предмет. Але ви всі з радістю поринули у чудовий світ зарубіжної літератури, навчилися цінувати красу художнього слова, збагатилися новими знаннями, враженнями, емоціями. І все - завдяки книгам. А сьогодні ми пограємо в інтелектуальну гру «Один за всіх, всі – за одного».
Правила дуже прості:
1. Поділіться на групи (за бажанням).
2. Озбройтеся ручками та зошитами.
3. За кожне завдання команди отримують залікові бали (від 1 до 12).
4. Виграє та команда, яка набере найбільше балів.
Все зрозуміло? Що ж приступаємо до гри.
ІІІ. Повторення та узагальнення вивченого
Перший тур. Тест. 32 42 12 41 21 33
1. Куди шмигнув шакал, тікаючи від голодних псів?
2. Чим був озброєний Момотаро, хлопчик-Персик?
3. Хто подарував пензлик Маляну?
4. Яким чином Синдбад і моряки помстилися людожерові за своїх товаришів?
5. Коли пані Метелиця привела ледащицю до брами, то на неї перекинувся?
6. Чарівний предмет, яким користувалася зла цариця:
7. На кого став схожий Хлопчик – зірка, коли образив рідну матір:
8. Ім’я тітки Тома Сойєра:
9. Тітка Поллі Гарінгтон ніколи не…:
10. Скільки ліжок було в будинку сім’ї Бакитів:
11. Скільки днів і ночей проспав Муллі – троль:
12. Якого кольору було волосся у Суботика:
Другий тур. Гра "Футбол"
(дати якнайшвидше відповідь на запитання).
1 тайм
2 тайм
Третій тур. Встановити відповідності (письмово на листочках, перевіряє вчитель)
1.«Країна, у яких народилися письменники». 15 23 34 42 56 61
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. «Які твори написали письменники». 12 21 35 46 53 64
1.Якоб і Вільгельм Грімм |
1.«Казка про мертву царівну і сімох богатирів» |
2. Олександр Пушкін |
2.«Пані Метелиця» |
3. Андерсен |
3. «Хлопчик – зірка» |
4. Марк Твен |
4. «Снап» |
5. Оскар Уайльд |
5. «Стійкий олов'яний солдатик» |
6. Сетон Томпсон |
6. «Пригоди Тома Сойєра» |
3.«Які твори написали письменники». 14 23 35 41 52 66
1.Пауль Маар |
1.«Книжки в червоній палітурці» |
2.Туве Янсон |
2.«Аліса в Країні Див» |
3.Роальд Дал |
3.«Капелюх чарівника» |
4.Марина Цвєтаєва |
4.«Машина для здійснення бажань» |
5.Льюїс Керролл |
5.«Чарлі і шоколадна фабрика» |
6.Елеонор Портер |
6.«Полліанна» |
4.«Загублені речі». 14 25 31 46 53 62
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Четвертий тур Завдання. "Головоломка".
Завдання на швидкість: із розрізнених слів відновити прислів'я і розкрити його зміст.
вух кажи язик раз, двоє, один, — тому двічі а слухай один |
Язик один, а вух двоє — тому кажи один раз, а слухай двічі
|
П’ятий тур. Три сенкани (кожна команда письмово створює три сенкани, вчитель перевіряє й виставляє бали)
Алгоритм сенкану.
Шостий тур. Впізнати твір за цитатою (завдання – впізнати твір за цитатою)
1. «Баба спекла хлопцеві найбільших у Японії смачних коржів, а дід подарував йому хустину — зав’язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари і меч».(«Момотаро, або Хлопчик-Персик»)
2. «Новоспечений «цар» подарував левові посаду головного радника, тигра зробив керуючим палацом, пантері довірив охорону царської скарбниці, а вовка призначив палацовим сторожем». («Фарбований шакал»)
3. «Він низько схилив голову, аж до пилюки і, ридаючи так, що, здавалося, його серце ось-ось розірветься з болю, промовив такі слова: “Мати моя! Я зрікся тебе в дні своєї гордині. Не відштовхни мене в годину мого смирення!” («Хлопчик-Зірка»)
4. «Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?” — обурився хлопець, і йому ще дужче захотілося навчитись малювати».( «Пензлик Маляна»)
5. «Ні, подумайте тільки, які чудеса трапляються на світі — він опинився в тій самій кімнаті, де був раніш; він бачив тих самих дітей, і ті самі іграшки стояли на столі і розкішний палац з чарівною маленькою балериною». («Непохитний олов’яний солдатик»)
6. «І з того часу ми постійно в неї грали. І що тобі важче, то більше радіти треба – ось так. Щоправда, іноді буває зовсім важко, особливо коли твій тато іде на небо, а в тебе не лишається нікого…»(«Полліанна»)
7. «Відставний художник сидів поруч у затінку на якійсь діжці, погойдував ногами, наминав яблуко й розставляв сіті на інших телепнів. А таких не бракувало: хлопці раз у раз підходили до паркана — підходили покепкувати, а залишалися білити». («Пригоди Тома Сойєра» )
8. «Пішла бідна дівчина до криниці, не знаючи, що й робити. І з великого жалю й страху стрибнула в криницю й знепритомніла. А коли опритомніла, то побачила, що лежить на чудовій луці». («Пані Метелиця»)
9. «Серед бенкетів і розваг я швидко став забувати про колишні страшні пригоди. А розкішне, сите життя мені почало обридати. Я був молодий, дужий — хотілось якоїсь діяльності. Скінчилося тим, що я знову поклався на долю, зібрав товаришів-торговців, накупив різного краму й сів на корабель».(«Синдбад-мореплавець»)
10. «3 Часом треба поводитися правильно! Бач, якби ти з ним дружила, він робив би з годинником усе, що захочеш. Ось, припустімо, зараз дев’ята ранку — саме час початку уроків, а ти береш і шепочеш Часові одне слівце — і стрілки я-ак забігають!.. Пів на другу, час обідати».(«Аліса в Країні Див»)
11. «Один багатий удівець одружився друге з удовою, такою чванливою та гоноровитою, якої, відколи світ світом, ніхто й не бачив. Вона мала двох дочок, теж чванливих і гоноровитих. А в чоловіка була своя дочка, надзвичайно добра та ніжна - вся в матір, найкращу жінку в світі».(«Попелюшка»)
12. «Був Хеллоуїн, і вже сутеніло, коли я вперше побачив його. Рано-вранці я отримав телеграму від Джека, мого приятеля з коледжу: «На добру згадку про мене». Коли він прибув, я побачив примітку «Небезпечно», а зсередини чулося гарчання від найменшого поруху».(«Снап»)
Ви і справді усі молодці! Я вам дуже вдячний за сьогоднішній день. А чи підрахувало журі бали?
(Оголошення результатів змагання, нагородження переможців)
Відомий письменник Умберто Еко писав: «Книжки – машини для провокування власних нових думок» Чи згодні ви з цією думкою?