Урок "Зміни в живій та неживій природі влітку. Безпечна поведінка в довкіллі."

Про матеріал
Дана розробка допоможе сформувати уявлення учнів про літні зміни в живій і неживій природі, удосконалить вміння користуватися органами чуття під час спостережень за природними об'єктами, розвине увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес, вміння спілкуватися під час виконання групових і колективних навчальних завдань; виховуватиме любов до природи, бережне ставлення до неї.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

Тема уроку. Зміни в живій та неживій природі влітку. Безпечна поведінка в довкіллі.

Очікувані результати: описує об’єкти своєї місцевості за певними ознаками; спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі. Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями описами і навпаки; описує рослини і тварини улітку; використовує інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми)

Хід уроку

Ранкова зустріч

Привітання

      Любі діти, я пропоную стати всім в коло і взяти одне одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».

(Діти разом з вчителем промовляють вірш – вітання, виконують відповідні рухи)

Промінчик ласкавий заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з`єднаєм долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

Доброго ранку, доброго дня

Бажаєте ви і бажаю вам я.

- Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь один одному

- Діти, я пропоную вам сісти на килимку.

Колективна гра з «Лего».

- Які кольори є у світлофора?

- Складіть світлофор з цеглинок. Якщо настрій гарний, поставте пальчик на зелену цеглинку. Якщо нормальний – на жовту, а поганий – на червону цеглинку.

- Діти, подивіться, хто сьогодні в нас у гостях! Ви впізнали цього героя? (Боніфацій.) Правильно, це лев, який на час канікул їде відпочивати до своєї бабусі. Послухайте загадку,  саме вона підскаже,  який час наближається,  якщо Боніфацій їде у відпустку?

Теплий, довгий-довгий день,

Повна миска черешень,

Достигає жовтий колос,

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває.

То ж коли це все буває? (Улітку.)

- Чи здогадались ви, яка тема нашого тижня? (Діти висловлюють припущення).

 - Зараз перевіримо ваші припущення.

Гра «Розсипаночка»

Літній вітерець дмухнув і переплутав літери у словах.

- Розшифруйте ці слова та скажіть, що їх об’єднує.

- Розташуйте назви місяців у потрібному порядку.

 

 

 

 

- Отже, тема тижня – «Літо».

Гра «Я люблю літо, тому що...»

Діти по колу продовжують речення «Я люблю літо, тому що...».

(Улітку сонце яскраво світить і гріє спекотно; улітку день найдовший, а ніч коротка; дме теплий вітер; ідуть теплі дощі; на небі буває веселка; улітку можна кататися на велосипеді, засмагати і купатися.)

— Так, літо — дійсно прекрасна пора!

-  Скільки всього є літніх місяців? Назвіть  звуки на словах картках ( червень, липень, серпень), визначте наголошений склад у запропонованих словах.

- Скільки днів має кожен літній місяць?

- Скільки днів триває літо?
- Порівняйте кількість днів у червні і липні, у червні і серпні, у серпні і липні.

- Запрошую в авторське крісло дитину дня. Вона підготувала вам цікавинки про літо, а саме про походження назв літніх місяців.

Щоденні новини

—Я пропоную всім піднятися і підійти до куточка  щоденних новин, а помічником буде… (вчитель обирає дитину)

Помічник дня надає інформацію:

- Яке сьогодні число, день, місяць?

- Яка погода?

Діти, а тема нашого дня - «Як розпізнати літо». Ми з вами будемо досліджувати з чого починається літо?

- Зараз ми з вами сядемо за парти. Займіть свої місця.

Інтерактивна гра «Ґронування»
- Діти, що спадає вам на думку, коли вони чують слово «Літо».

 

 

 

 

- Назвіть прикмети літа.
- Давайте спробуємо  об’єднати асоціативні слова у групи-грона за різними ознаками: Як звучить літо? (чути спів соловейка, дзижчання комарів, квакання жаб...)

Чим літо пахне?  ( соняшник, липа, ромашка...)

- Які квіти квітнуть лише влітку?

Який у літа смак? ( малина, суниця, смородина, черешня....)

- Які ще літні ягоди та фрукти ви знаєте?

Дидактична гра « Збери фрукти»

     Дітки, Миколка і Наталочка  зібрали літній урожай. Назбирали цілий кошик фруктів і овочів, але назустріч бігла їм білочка і зачепила кошик . З якого розсипались  деякі овочі і фруки. Допоможемо їм їх зібрати?

А для цього нам потрібно розв’язати приклади. (Самостійна робота по картках)

- Оцініть свою роботу сигнальними картками -  долоньками.  (Біла долонька – впорався самостійно; червона – потрібна допомога)

Обговорення проблемного запитання «З чого починається літо?»

 - Коли одна пора року змінює іншу?
     Звісно, якщо подивитися на календар, то все очевидно − пори року змінюють одна одну першого числа що три місяці. Скажімо, весна розпочинається 1 березня, літо – 1 червня, осінь − 1 вересня, а зима − 1 грудня.
    Але ж тварини і рослини у календар не дивляться, а завжди знають, що й коли робити треба. То як же вони дізнаються, яка зараз пора року? (Напевно, є у кожної пори в природі особливі прикмети).

Робота в групах.

- Діти, об’єднайтесь у групи за назвами літніх місяців і дайте відповідь на питання. А допоможуть виконати завдання  малюнки.
І група -  Як можна відчути літо?

ІІ група - Що буває тільки влітку?

ІІІ група  - Чому літо називають смачним?

- Оцініть роботу групи сигнальними картками. ( Зелена кулька – було легко працювати; жовта – незначні помилки, утруднення; червона – було важко працювати, припускався помилок, не знав  як робити)

 Перегляд медіатексту «Жива природа влітку»
(Обговорення змісту медіа тексту  з учнями)

- Складемо правила безпечнї поведінки в довкіллі.

- А що може відбуватись влітку на нашому шкільному подвір’ї. Які ознаки літа ви можете  там побачити ?

Руханка

Ми цеглиночки візьмемо, руханочку дружно проведемо.

Синя в ручках - покружляєм,

З жовтою – поприсідаєм.

Голубенька у руках –

Політаєм, як той птах.

Червоненька – плескаємо,

Помаранчеву взяли – тупаємо.

Вже зелену брати час,

Бо робота є у нас.

Вправа з ейдетики «Запам’ятай вірш про літо» (за допомогою піктограм)
Літо − квіти, літо – вітер
Літо −річка, сонце, ліс.
Море, озеро, пісок −
Для школяриків-діток.

-Оберіть, будь ласка, смайлики в залежності від того, який у вас був настрій під час виконання вправи:

(Веселі ÐŸÐ¾Ñ…Ð¾Ð¶ÐµÐµ изображение  чи сумні ÐšÐ°Ñ€Ñ‚Ð¸Ð½ÐºÐ¸ по запросу смайлики ).

Вправа «Читання з передбаченням»
- Діти, прочитайте заголовок  казки «Як метелик літо повернув».
- Як ви думаєте, про що йтиметься у казці?

- Хто буде головним героєм?

- Тепер прочитайте казку.

«Як метелик літо повернув»

          Колись дуже давно у одному маленькому королівстві зникло літо. Весь час там було прохолодно та сіро і ніхто не міг дати на те ради. Просто так сталося, що одного року після весни не настало літа. І тривало це дуже багато років.

         Птахи і метелики деякий час чекали на нього, але й вони не могли витримати такої тривалої прохолоди. Нічого їм не лишалося, як попрямувати до теплих країв. І дуже скоро серед гілок дерев, у небесній блакиті та серед весняних квітів не лишилося радісного співу.

        Тільки один маленький метелик не покинув королівства і лишився чекати на літо. Але воно все не поверталося, хоч король обіцяв винагороду всім охочим допомогти і кожного тижня збирав усіх своїх радників, але ніхто не міг запропонувати щось суттєве Тоді метелик вирішив сам повернути літо. Він дуже довго мандрував різними шляхами, котрими ходило й літо, та, власне, зустрітися їм так і не вдавалося. Та одного разу метелик вирішив трохи відпочити і сів на золотий колосок серед запашного поля пшениці та маків.

             Квіти вказали метеликові шлях, де спочивало літо. Він   шукав його серед пшеничного колосся, хмар     дощу, кольорів веселки, зеленого листя, сонячних променів та яскравих зірок. Літечко спало. Метелик розбудив літо. І вони разом повернулися в королівство.

- Чи справдилось ваше передбачення?
- Яка пора року заблукала?

- Після якої пори року приходить літо?

 - Де шукав метелик літо?

- З ким зустрічався?

- Про які ознаки літа йдеться в казці?

- Яких комашок ми можемо побачити влітку?

- Придумайте казку на новий лад на основі відомої казки зі зміною місця подій.

 - Візьміть аркуш паперу. Надрукуйте (напишіть)  своє прізвище та ім’я. Намалюйте, що вам найбільше сподобалося під час читання?

Рефлексія.

1. «Незакінчені речення»

- Сьогодні я дізнався…

- Найбільш цікавим для мене було …

2.  «Щоденник вражень». «Як розпізнати літо»
Пропоную учням висловити свої думки у письмовій формі про ознаки літа
(«Щоденник вражень»).
Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми.

Картинки по запросу вишняКартинки по запросу вишня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
1023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку