Тема: «Фрагменти уроку «Я досліджую світ» з теми «Тварини взимку»
Мета:ознайомити з наступними методами та прийомами на прикладі вивчення теми «Тварини взимку»: завдання на розпізнавання (вилучення зайвого слова або поняття), завдання на класифікацію (діяльність тварин взимку), завдання на доведення (доведіть, що…), робота у групах, «мозкова атака» (збір інформації), гра «так» чи «ні», графічні організатори (графічні зображення інформації – схеми, таблиці, малюнки) , асоціація з кольором; показати доцільність використання «цеглинок» на уроці; розвиток логічного мислення, вміння працювати колективно, виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: картки, «цеглинки», кольорові стрічки, ілюстрації тварин,, відеофільм.
- З яким кольором у вас асоціюється зима?
(Блакитний. )
- Так, це буде зима. А осінь?
(Жовтий)
- Так, це буде осінь. Пограємо і пригадаємо, чим відрізняється осінь від зими. Я буду говорити речення, слова, а ви показувати відповідну «цеглинку»
- Земля вкрита снігом.
- На деревах немає листя.
- Часто йде дощ.
- Білка запасає горіхи
- Птахи збираються відлітати у вирій.
- Зайчик став білим
- По небу пливуть важкі дощові хмари.
- Діти грають у сніжки.
2. Вправа «Четвертий зайвий»
- Жовте листя, хмара, дощ, сніг.
- Ведмідь, вовк, лисиця, кіт.
- Чоботи, плащ, парасолька, шуба.
- Грудень, січень, лютий, вересень.
- Береза, клен, ялина, дуб.
- Заметіль, злива, завірюха, хурделиця.
3. Гра «Хто як зимує» (робота у групах)
(на партах малюнки звірів та кольорові стрічки)
На дошці – малюнки-підказки (діяльність тварин взимку):
1. Впадають у сплячку (блакитний)
2. Активні (червоний)
3. Роблять запаси (жовтий)
Дітям вчитель роздає малюнки:
борсук, вовк, білка, бобер,
заєць, їжак, ведмідь, олень
лисиця, миша-полівка, кабан, кажан
Учні обговорюють і визначають колір, який відповідає тій чи іншій діяльності тварин взимку.
Представники від груп виходять до дошки (з малюнком і стрічкою відповідного кольору)
Учні на місцях за допомогою «цеглинок» того ж кольору перевіряють
(Показують «цеглинку»)
(на партах малюнки із зображенням тварин: заєць, ведмідь, вовк,мурашка, жаба, їжак, змія, кажан)
- Я буду називати вам місце зимівлі тварини, а ви , поспілкувавшись, її показуєте: у дуплі, під кущем, у лігві, у барлозі, під корінням пенька, у мурашнику, на дні ставка, у мулі, під купою листя,
у печерах і будівлях.
синій – залишається зимувати;
жовтий – відлітає у вирій.
7. Колективна робота ( рефлексія: на увагу)