Урок «Змінювання іменників за числами: однина та множина»

Про матеріал
Формувати поняття про число іменників, уміння користуватися термінами «однина» і «множина»; виробляти уміння визначати число іменників і зміна їх за числами; розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу; виховувати цікавість до мовних явищ.
Перегляд файлу

Тема: «Змінювання іменників за числами: однина та множина»

Мета: формувати поняття про число іменників, уміння користуватися термінами «однина» і «множина»; виробляти уміння визначати число іменників і зміна їх за числами; розвивати память, логічне мислення, увагу; виховувати цікавість до мовних явищ.

Обладнання: презентація, сигнальні картки, малюнки

Тип урока: комбінований

 

Хід урока

І. Організація класу

1. Привітання дітей

Всі готові до уроку?

Щоб урок пройшов немарно,

Треба сісти рівно й гарно

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо

2. Аутотренінг (слайд)

У- уважні

Р- розумні

О- оперативні

К- кмітливі

 

3. Вправа «Криголом»

- Яким ви хочете бачити наш урок?

 

4. Перевірка домашнього завдання.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Тести (слайд)

1. Слова, що є назвами предметів, називаються…

а) іменниками;

б) прикметниками;

 

2. Іменники бувають…

а) чоловічого роду, жіночого роду;

б) чоловічого, жіночого і середнього роду;

 

3. Визначити рід іменників допомагають слова…

а) чоловік, жінка, дитя;

б) мій, він, моя, вона, моє, воно.

4. Іменники «Батьківщина», «бджола», «веселка»…

а) жіночого роду;

б) середнього роду.

 

5. Іменники «світ», «труд», «гай», «поясок», «дощик»…

а) середнього роду;

б) чоловічого роду.

 

6. Іменники «село», «літо», «поле»…

а) чоловічого роду;

б) середнього роду.

 

2. Каліграфічна хвилина (слайд)

- Прочитайте букви і буквосполучення. Запишіть їх.

Імникен іменник

  • Яке слово утворилося?
  • Давайте зараз утворимо асоціативний кущ. Що ми знаємо про іменник (слайд)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати іменники та змінювати їх за числами.

 

3. Словниковий диктант (слайд)

Місто Київ, вулиця, Дністер, кіт Пушок, Чорне море, гори Карпати, Україна, Дмитрик, зима, школярі, Чернятин.

− Поясніть написання цих слів.

− Прочитайте іменники назви істот; неістот.

− Визначте рід цих слів.

 

ІІІ. Сприймання та засвоєння матеріалу

  1. Виконання вправи 278
  • Прочитайте текст розкриваючи дужки. Перекажіть.
  • У якому числі записані іменники в дужках?
  • У  якому числі їх треба записати?
  • Спишіть текст розкриваючи дужки.
  1. Фізкультхвилинка (слайд)
  2. Дидактична гра «Однина - множина» (слайд)
  • Діти, ви любите гратися? Зараз ми з вами пограємо в гру і трішки відпочинемо.
  • У кого на парті є малюнок, той повинен вийти до дошки і записати назву предмета, зображеного на малюнку, за зразком.

Однина                         Множина

Дерево                           дерева

Квітка                            квіти      

Портфель                      портфелі

Ґудзик                           гудзики

Диван                             дивани

Дуб                                  дуби

Цукерка                         цукерки

  • В однині іменники означають один предмет, а в множині багато предметів.
  1. Вправа 279
  • Прочитайте текст, уставляючи слова з довідки та пропущені букви.
  • Яке прохання є в тексті
  • Перекажіть
  • Спишіть речення, в які ми вставляли слова із довідки.
  • Усно визначте число виділених іменників, поставте ці іменники в однині.

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів

1. Гра «Юні поети» (слайд)

Спишіть вірш, іменники, що в дужках, поставте у множині.

 

З неба падають (сніжинка)

На (дерево, на (будинок),

На (майдан) і на (садок),

На (ялинка) й на (дубок).

2. Гра «Блискавка» (слайд)

- Діти, потрібно швидко визначити число іменників за допомогою сигнальних карток:

Картка зеленого кольору- однина;

Картка червоного кольору – множина.

Слова до гри «Блискавка»: зима, бурульки, зимує, зимонька, сніг, сніжинки, сніговик, лід, іній, рожевий, веделки, телефон, зошити.

 

V. Підсумок уроку

  • Що сьогодні ми з вами повторювали?
  • Які іменники уживаються в однині?
  • А які в множині?

Технологія «Незакінчене речення».

«Для мене сьогодні цікавим (важливим) було…»

«На уроці я дізнався, що…»

  • Оцінювання учнів

 

VI. Домашнє завдання

Вправа  280,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №52

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК

(українська мова)

 

Тема: «Змінювання іменників за числами: однина та множина»

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вчитель 3-Б класу

Глазиріна Анна Станіславівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку