Тема: Змінювання прикметників за числами
Мета. вчити змінювати прикметники за числами; удосконалювати вміння учнів ставити питання від іменника до прикметника; розвивати спостережливість, мовлення, увагу,мислення,вміння аналізувати, співставляти і робити висновки; виховувати любов до рідної мови.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Девіз нашого уроку буде такий:
Думати швидко
Виконувати чітко
Творчо працювати
Каліграфічно писати
ІІ. Актуалізація опорних знань вмінь
1. Перевірка д/з
2.Опитування
До нас на урок завітало сонечко разом зі своєю подругою хмаринкою. Вони підготували для вас завдання на веселих краплинках і хочуть перевірити ваші знання.
Питання:
1. Що називається іменником?( приклад)
2. Які іменники пишуться з великої літери, а які з маленької?
3. Як називаються іменники, що відповідають на питання хто?, а що відповідають на питання що?
4. Як змінюються іменники?
5. Іменник має роди. Назвіть їх?
6. Чим виступає в реченні іменник?
7. Що називається прикметником?( приклад)
8. З якою частиною мови зв 'язані прикметники в реченні?
3. Каліграфічна хвилинка
Кк ар нд календар
- Яка орфограма у слові календар?
- Як називаються слова, написання яких ми повинні запам'ятати?
- Доберіть і запишіть прикметники, що починаються з перших літер слова календар.
К — каліграфічний
А - активний
Л — лагідній
Е - енергійний
Н - надійний
Д— добрий
А - артистичний
Р - радісний
З великої хмари малий дощ буває.
- Прочитайте речення, яке записане на дошці. Яке це речення за метою висловлювання?(Розповідне).
- Що ще ви помітили?(Це прислів'я)
- Запишіть його каліграфічно у зошити.
- Підкресліть в реченні головні члени.
- Знайдіть в реченні прикметники.
- Зробіть, будь ласка, звуко - буквений аналіз слова буває.
- Розберіть іменники. (І варіант - дощ, II варіант -хмари)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Закінчилася чудова пора року. Спливли в календарі останні дні зими. До нас завітала дівчинка-весна. Ось сьогодні на нашому уроці ми будемо відривати чарівні листочки календаря і продовжувати вивчати прикметник.
(повідомлення мети)
V. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
1. Словниковий диктант. (малюнковий)
- Записати іменники разом з дібраними до них прикметниками.
2. Вибірковий диктант.
- Випишіть прикметники з вірша у стовпчик. Руки
Тепла і ніжна — в матусі рука.
Дужа й солона вона — в моряка.
В лікаря — чуйна. Шорстка — в хлібороба ...
Тільки ніяка рука — у нероби. (Л Савчук)
— З яким іменником зв'язані виписані прикметники? (Руки.)
— У якому числі вжито іменник руки? (В однині.)
— Поміркуйте! В якому числі вжиті прикметники, зв'язані з іменником руки? Доведіть.
3. Самостійна робота.
— Поставте ці прикметники у формі множини і запишіть через рисочку. Визначте закінчення утворених прикметників.
VІ. Робота над новим матеріалом.
1.Читання визначення на с 144
- У якому числі стоїть прикметник? Висновок (таблиця)
Фізкультхвилинка
VІІ. Узагальнення і систематизація знань і вмінь
1.Робота за підручником
1. Колективне виконання вправи 346.
2.Вправа 348
- Про яку пору року йдеться у тексті?
- Чому березень отримав таку назву?
- Що таке сокорух?
- Виконайте 2 завдання
3. Вправа 349
2. Гра «Юні кмітливці»
- Запишіть каліграфічно слова-відгадки, позначте їх число.
• Який журавель не літає? (Колодязний.)
• Яким гребенем не розчісуються? (Півнячим.)
• 3 якого посуду ніколи не їдять? (З порожнього.)
• Якого каміння немає в річці? (Сухого.)
• У яке відро не можна налити води? (У повне.)
VІІІ. Підсумок
- У якому числі стоїть прикметник?
- Які закінчення мають прикметники в множині?
2. Гра «Павутинка»
- Охарактеризуйте урок, використовуючи прикметники
Українська мова
Тема: Змінювання прикметників за числами
Мета. вчити змінювати прикметники за числами; удосконалювати вміння учнів ставити питання від іменника до прикметника; розвивати спостережливість, мовлення, увагу,мислення,вміння аналізувати, співставляти і робити висновки; виховувати любов до рідної мови.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Девіз нашого уроку буде такий:
Думати швидко
Виконувати чітко
Творчо працювати
Каліграфічно писати
ІІ. Актуалізація опорних знань вмінь
1. Перевірка д/з
2.Опитування
До нас на урок завітало сонечко разом зі своєю подругою хмаринкою. Вони підготували для вас завдання на веселих краплинках і хочуть перевірити ваші знання.
Питання:
1. Що називається іменником?( приклад)
2. Які іменники пишуться з великої літери, а які з маленької?
3. Як називаються іменники, що відповідають на питання хто?, а що відповідають на питання що?
4. Як змінюються іменники?
5. Іменник має роди. Назвіть їх?
6. Чим виступає в реченні іменник?
7. Що називається прикметником?( приклад)
8. З якою частиною мови зв 'язані прикметники в реченні?
3. Каліграфічна хвилинка
Кк ар нд календар
- Яка орфограма у слові календар?
- Як називаються слова, написання яких ми повинні запам'ятати?
- Доберіть і запишіть прикметники, що починаються з перших літер слова календар.
К — каліграфічний
А - активний
Л — лагідній
Е - енергійний
Н - надійний
Д— добрий
А - артистичний
Р - радісний
З великої хмари малий дощ буває.
- Прочитайте речення, яке записане на дошці. Яке це речення за метою висловлювання?(Розповідне).
- Що ще ви помітили?(Це прислів'я)
- Запишіть його каліграфічно у зошити.
- Підкресліть в реченні головні члени.
- Знайдіть в реченні прикметники.
- Зробіть, будь ласка, звуко - буквений аналіз слова буває.
- Розберіть іменники. (І варіант - дощ, II варіант -хмари)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Закінчилася чудова пора року. Спливли в календарі останні дні зими. До нас завітала дівчинка-весна. Ось сьогодні на нашому уроці ми будемо відривати чарівні листочки календаря і продовжувати вивчати прикметник.
(повідомлення мети)
V. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
1. Словниковий диктант. (малюнковий)
- Записати іменники разом з дібраними до них прикметниками.
2. Вибірковий диктант.
- Випишіть прикметники з вірша у стовпчик. Руки
Тепла і ніжна — в матусі рука.
Дужа й солона вона — в моряка.
В лікаря — чуйна. Шорстка — в хлібороба ...
Тільки ніяка рука — у нероби. (Л Савчук)
— З яким іменником зв'язані виписані прикметники? (Руки.)
— У якому числі вжито іменник руки? (В однині.)
— Поміркуйте! В якому числі вжиті прикметники, зв'язані з іменником руки? Доведіть.
3. Самостійна робота.
— Поставте ці прикметники у формі множини і запишіть через рисочку. Визначте закінчення утворених прикметників.
VІ. Робота над новим матеріалом.
1.Читання визначення на с 144
- У якому числі стоїть прикметник? Висновок (таблиця)
Фізкультхвилинка
VІІ. Узагальнення і систематизація знань і вмінь
1.Робота за підручником
1. Колективне виконання вправи 346.
2.Вправа 348
- Про яку пору року йдеться у тексті?
- Чому березень отримав таку назву?
- Що таке сокорух?
- Виконайте 2 завдання
3. Вправа 349
2. Гра «Юні кмітливці»
- Запишіть каліграфічно слова-відгадки, позначте їх число.
• Який журавель не літає? (Колодязний.)
• Яким гребенем не розчісуються? (Півнячим.)
• 3 якого посуду ніколи не їдять? (З порожнього.)
• Якого каміння немає в річці? (Сухого.)
• У яке відро не можна налити води? (У повне.)
VІІІ. Підсумок
- У якому числі стоїть прикметник?
- Які закінчення мають прикметники в множині?
2. Гра «Павутинка»
- Охарактеризуйте урок, використовуючи прикметники