Урок "Значення води у природі"

Про матеріал

Значення води у природі. Використання води людиною. Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія. Бінарний урок з природознавства та української мови. Урок для учнів 5 класу з використанням сучасних та традиційних методик.

Перегляд файлу

Значення води у природі. Використання води людиною.

Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія.

бінарний урок з природознавства та української мови

підготували та провели : Гореленко І.Л., Мороз Г.Л.

Мета:*ознайомити учнів з властивостями води; схарактеризувати та визначити, яким є значення води у природі; сформувати значення води у житті людини; навчитися визначати стани води за допомогою малюнків, на яких зображені різні стани води; розвивати мислення, увагу та спостережливість; виховувати самостійність, дисциплінованість, любов до природи, бережливе ставлення до природи.

*навчальна: повторити, поглибитизасвоєні в 5 класізнання учнів із розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія», удосконалювати орфоепічні та орфографічні уміння й навички п'ятикласників, уміння розрізняти звуки, передавати слова звукописом; використовувати  здобуті знання на практиці;

 розвивальна: розвивати усне і писемне мовлення, фонематичний слух, увагу, слухову та зоровупам'ять, логічнемислення, творчіздібності; збагачуватисловниковий запас;

 виховна: за допомогоюмовленнєво комунікативного дидактичного матеріалу сприяти формуванню самостійності, витримки, позитивних рис характеру.

Внутрішньопредметнізв’язки:

Текст (риторичний аспект):удосконалення вмінь висловлювати власні думки й почуття, виражати особисту позицію щодо світу.

Лексикологія і фразеологія:засвоєння нових слів (у тому числі  й власне українських), прислів’їв, крилатих висловів.

ВИД УРОКУ: бінарний урок ( природознавство – українська мова ).

Тип уроку: урок повторення з елементами узагальнення і систематизації.

Обладнання: картки, ребуси, відеофільм " Вода - джерело життя",презентація, ноутбук, SMART-дошка.
Використання технологій : гра «Пароль»,прийоми” Віршовані рядки “ і «Картинна галерея», «Проблемне питання», гра «Закінчи правило», встанови відповідності, виправ помилки,робота за варіантами,  загадки проводу

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Налаштовуємось на урок!

Гра " Пароль" - учні називають терміни, які вивчали на попередніх уроках з української мови та природознавства, тільки після цього сідають на місця.

 

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності  учнів.

На блозі вчителя учні розгадують кросворд і самі визначають тему уроку.

 

  Учні читають тему уроку та висловлюють свої очікування від нього.

Епіграф до уроку :                             Воду ми починаємо цінувати не раніше,

                                                             ніж висохне колодязь.( Т. Фуллер )

 

Вчитель 1. Отже, ми будемо говорити разом з вами про значення води у природі та для людини.

 

Вчитель 2. Як ви зрозуміли, урок сьогодні незвичайний, а тому я пропоную вам поглянувши на слайд прокоментувати наступні слова:

- чому ви радієте?

- що у вас викликає хвилювання?

- на що сьогодні сподіваєтесь?

- і чого сьогодні  очікуєте?

( відповіді учнів)

Вчитель 1. А за кожен вид своєї роботи ви будете отримувати бали - краплинки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Прийом " Віршовані рядки"  - відгадати загадки та виправити помилки у      словах (вода,вода,роса, дощ,річка)

2. Прийом " Картинна галерея" -  учні повинні дати назви "картинам", які розміщені на дошці та прокоментувати їх.

1 - властивості води : прозора, безбарвна, без запаху, без смаку.

2 -вода-розчинник

3-розчинні речовини

4- нерозчинні речовини

5-кругообіг води

6- стани води

? Таким чином, що ми знаємо про воду? ( відповіді учнів)

ІV. Вивчення нового матеріалу

Перегляд відеоролика " Вода - джерело життя"

Проблемне питання - скільки відсотків води придатно для вживання ( 1%)

Де знаходяться найбільші запаси води? (полярні льоди)

Чому воду називають джерелом життя?

Учні висловлюють свої думки, але при цьому слідкують за правильністю побудови речень.

Гра " Кошик запитань" (продовжи правило, смужки з правилами) ...

1.Орфографія - це розділ мовознавства, що вивчає правила написання слова.

2.Фонетика - це розділ мовознавства, щовивча єзвуковий склад мови.

3.Звук - це найменша одиниця мови та мовлення.

4.Склад - це частина слова, яку вимовляють одним поштовхом повітря.

5.Види складів:закриті й відкриті.

6.У слові стільки складів,скільки в ньому голосних.

7.Спрощення - це випадання одного із звуків в групі приголосних.

 

Робота з підручником ( ст. 152). Кожен ряд ( команда)  читає свій абзац, звертає увагу на ключові слова (іменники).

 

 Вправа " Іменник" - один учень біля дошки пише іменники, які зустрічались у їхній частині тексту. Спочатку звертається увага на правопис слів, повторюють правила.

І - Всесвіт - речовини - вода - рослини - грунт - стебло - листок - плоди;

ІІ - людина-вода-пиття-склад-кров-вода-організм-шкіра-тіло-тварини-риби-середовище-життя;

ІІІ - вода-гідроелектростанція-електроенергія-тепло-труби-будинки-шляхи-човни-промисловість-фарба-папір-хліб-поле.

 

Друга частина   завдання -  за ключовими словами пояснити значення води.

Фізкультхвилинка " Австралійський дощ"

  • Піднімається  вітер ( потираємо  руки ).
  • Падають перші  краплини  дощу ( клацання  пальцями ).
  • Почалася  справжня  злива ( плескаємо  долонями  по  стегнах ).
  • Злива  перетворилася  на  бурю  ( топаємо ).
  • Ось  буря  стихає  ( плескаємо  долонями  по  стегнах ).
  • Закінчується  дощ, падають  останні  краплі  ( клацання  пальцями).
  • Австралійський  дощ  скінчився.
  • Сонце  ( усі  разом  піднімають  руки  вгору).

 

Виконання інтерактивних вправ (LearningApps)

1. Вправа на встановлення відповідності

2." Позитивне значення та негативне значення води "

Самостійна робота учнів з картками (кожному учню картка з окремим завданням)

??? Чи вся вода придатна для використання людиною?

На дошці фото із зображенням морської та брудної води ( учні висловлюють свої думки).

Отже чистої води на Землі дуже мало, а тому нам потрібно її берегти та раціонально використовувати.

Домашнє завдання:

Написати листа до жителів нашої планети з проблеми збереження води.

Підсумок. Подивіться на слайд та скажіть, чи виправдались  ваші сподівання від уроку? Що ви взяли для себе від сьогоднішнього уроку?

 

 

 

 

Використання методів і прийомів на уроці:

C:\Users\Acer\Desktop\Новая папка\img13.jpg* використання ІКТ на уроках (відеоролик, вправи learningApps,Prezi) – процес засвоєння та запам’ятовування матеріалу,допомагає підвищити якість знань .

* Ребуси, загадки- закріпити знання з вивчених предметів; розвивати в дітей мовлення, пам’ять, кмітливість і старанність;

**Прийоми "Віршовані рядки", "Картинна галерея", "Проблемне запитання", "Кошик запитань" -  (проблемно - діяльнісний підхід до навчання).

Основною метою проблемного навчання є забезпечення активного ставлення учнів до оволодівання знаннями, уміннями і навичками, інтенсивного розвитку їхньої самостійної пізнавальної діяльності та індивідуальних творчих здібностей навчальних завдань.

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шафорост Віталій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
9 січня
Переглядів
1163
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку