Урок "Значення води у природі"

Про матеріал

Значення води у природі. Використання води людиною. Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія. Бінарний урок з природознавства та української мови. Урок для учнів 5 класу з використанням сучасних та традиційних методик.

Перегляд файлу

Значення води у природі. Використання води людиною.

Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія.

бінарний урок з природознавства та української мови

підготували та провели : Гореленко І.Л., Мороз Г.Л.

Мета:*ознайомити учнів з властивостями води; схарактеризувати та визначити, яким є значення води у природі; сформувати значення води у житті людини; навчитися визначати стани води за допомогою малюнків, на яких зображені різні стани води; розвивати мислення, увагу та спостережливість; виховувати самостійність, дисциплінованість, любов до природи, бережливе ставлення до природи.

*навчальна: повторити, поглибитизасвоєні в 5 класізнання учнів із розділу «Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія», удосконалювати орфоепічні та орфографічні уміння й навички п'ятикласників, уміння розрізняти звуки, передавати слова звукописом; використовувати  здобуті знання на практиці;

 розвивальна: розвивати усне і писемне мовлення, фонематичний слух, увагу, слухову та зоровупам'ять, логічнемислення, творчіздібності; збагачуватисловниковий запас;

 виховна: за допомогоюмовленнєво комунікативного дидактичного матеріалу сприяти формуванню самостійності, витримки, позитивних рис характеру.

Внутрішньопредметнізв’язки:

Текст (риторичний аспект):удосконалення вмінь висловлювати власні думки й почуття, виражати особисту позицію щодо світу.

Лексикологія і фразеологія:засвоєння нових слів (у тому числі  й власне українських), прислів’їв, крилатих висловів.

ВИД УРОКУ: бінарний урок ( природознавство – українська мова ).

Тип уроку: урок повторення з елементами узагальнення і систематизації.

Обладнання: картки, ребуси, відеофільм " Вода - джерело життя",презентація, ноутбук, SMART-дошка.
Використання технологій : гра «Пароль»,прийоми” Віршовані рядки “ і «Картинна галерея», «Проблемне питання», гра «Закінчи правило», встанови відповідності, виправ помилки,робота за варіантами,  загадки проводу

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Налаштовуємось на урок!

Гра " Пароль" - учні називають терміни, які вивчали на попередніх уроках з української мови та природознавства, тільки після цього сідають на місця.

 

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності  учнів.

На блозі вчителя учні розгадують кросворд і самі визначають тему уроку.

 

  Учні читають тему уроку та висловлюють свої очікування від нього.

Епіграф до уроку :                             Воду ми починаємо цінувати не раніше,

                                                             ніж висохне колодязь.( Т. Фуллер )

 

Вчитель 1. Отже, ми будемо говорити разом з вами про значення води у природі та для людини.

 

Вчитель 2. Як ви зрозуміли, урок сьогодні незвичайний, а тому я пропоную вам поглянувши на слайд прокоментувати наступні слова:

- чому ви радієте?

- що у вас викликає хвилювання?

- на що сьогодні сподіваєтесь?

- і чого сьогодні  очікуєте?

( відповіді учнів)

Вчитель 1. А за кожен вид своєї роботи ви будете отримувати бали - краплинки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Прийом " Віршовані рядки"  - відгадати загадки та виправити помилки у      словах (вода,вода,роса, дощ,річка)

2. Прийом " Картинна галерея" -  учні повинні дати назви "картинам", які розміщені на дошці та прокоментувати їх.

1 - властивості води : прозора, безбарвна, без запаху, без смаку.

2 -вода-розчинник

3-розчинні речовини

4- нерозчинні речовини

5-кругообіг води

6- стани води

? Таким чином, що ми знаємо про воду? ( відповіді учнів)

ІV. Вивчення нового матеріалу

Перегляд відеоролика " Вода - джерело життя"

Проблемне питання - скільки відсотків води придатно для вживання ( 1%)

Де знаходяться найбільші запаси води? (полярні льоди)

Чому воду називають джерелом життя?

Учні висловлюють свої думки, але при цьому слідкують за правильністю побудови речень.

Гра " Кошик запитань" (продовжи правило, смужки з правилами) ...

1.Орфографія - це розділ мовознавства, що вивчає правила написання слова.

2.Фонетика - це розділ мовознавства, щовивча єзвуковий склад мови.

3.Звук - це найменша одиниця мови та мовлення.

4.Склад - це частина слова, яку вимовляють одним поштовхом повітря.

5.Види складів:закриті й відкриті.

6.У слові стільки складів,скільки в ньому голосних.

7.Спрощення - це випадання одного із звуків в групі приголосних.

 

Робота з підручником ( ст. 152). Кожен ряд ( команда)  читає свій абзац, звертає увагу на ключові слова (іменники).

 

 Вправа " Іменник" - один учень біля дошки пише іменники, які зустрічались у їхній частині тексту. Спочатку звертається увага на правопис слів, повторюють правила.

І - Всесвіт - речовини - вода - рослини - грунт - стебло - листок - плоди;

ІІ - людина-вода-пиття-склад-кров-вода-організм-шкіра-тіло-тварини-риби-середовище-життя;

ІІІ - вода-гідроелектростанція-електроенергія-тепло-труби-будинки-шляхи-човни-промисловість-фарба-папір-хліб-поле.

 

Друга частина   завдання -  за ключовими словами пояснити значення води.

Фізкультхвилинка " Австралійський дощ"

  • Піднімається  вітер ( потираємо  руки ).
  • Падають перші  краплини  дощу ( клацання  пальцями ).
  • Почалася  справжня  злива ( плескаємо  долонями  по  стегнах ).
  • Злива  перетворилася  на  бурю  ( топаємо ).
  • Ось  буря  стихає  ( плескаємо  долонями  по  стегнах ).
  • Закінчується  дощ, падають  останні  краплі  ( клацання  пальцями).
  • Австралійський  дощ  скінчився.
  • Сонце  ( усі  разом  піднімають  руки  вгору).

 

Виконання інтерактивних вправ (LearningApps)

1. Вправа на встановлення відповідності

2." Позитивне значення та негативне значення води "

Самостійна робота учнів з картками (кожному учню картка з окремим завданням)

??? Чи вся вода придатна для використання людиною?

На дошці фото із зображенням морської та брудної води ( учні висловлюють свої думки).

Отже чистої води на Землі дуже мало, а тому нам потрібно її берегти та раціонально використовувати.

Домашнє завдання:

Написати листа до жителів нашої планети з проблеми збереження води.

Підсумок. Подивіться на слайд та скажіть, чи виправдались  ваші сподівання від уроку? Що ви взяли для себе від сьогоднішнього уроку?

 

 

 

 

Використання методів і прийомів на уроці:

C:\Users\Acer\Desktop\Новая папка\img13.jpg* використання ІКТ на уроках (відеоролик, вправи learningApps,Prezi) – процес засвоєння та запам’ятовування матеріалу,допомагає підвищити якість знань .

* Ребуси, загадки- закріпити знання з вивчених предметів; розвивати в дітей мовлення, пам’ять, кмітливість і старанність;

**Прийоми "Віршовані рядки", "Картинна галерея", "Проблемне запитання", "Кошик запитань" -  (проблемно - діяльнісний підхід до навчання).

Основною метою проблемного навчання є забезпечення активного ставлення учнів до оволодівання знаннями, уміннями і навичками, інтенсивного розвитку їхньої самостійної пізнавальної діяльності та індивідуальних творчих здібностей навчальних завдань.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шафорост Віталій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 січня 2018
Переглядів
4288
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку