Урок "Знає сонце гомінливе - день сьогодні особливий"

Про матеріал
Формування уявлення учнів про школу як Країну Знань, розширеня кругозору учнів про рідну Україну.
Перегляд файлу

                                                ЗНАЄ СОНЦЕ ГОМІНЛИВЕ –

                                     ДЕНЬ СЬОГОДНІ ОСОБЛИВИЙ

 Слайд 1                                    (для учнів 1 класу)

 

Мета: сформувати уявлення учнів про школу як Країну Знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.

Обладнання: карта України, державні символи, презентація «Краєвиди мого краю», слова – відгадки до загадок без перших літер (РУЧКА, ОЛІВЕЦЬ, ЗОШИТ, ПІДРУЧНИК) та окремо перші літери цих слів, ілюстрації до казок, фігурки українця та україночки, кольорові олівці, ватман, долоньки з кольорового паперу.

Хід уроку

Слайд 2        І. Організаційний момент

Привітання.

Ранок розпочавсь цікаво, Світить сонечко ласкаво, В календарик заглядає

І від усмішки аж сяє. Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий!

  Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік? (Вивішую на дошку хмаринки)

  Чим особливий сьогоднішній день?

-Правильно! Сьогодні 1 Вересня. Вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Цей день обов’язково буває в житті кожної людини. АЛЕ БУВАЄ ОДИН-ЄДИНИЙ РАЗ. І, може, тому він такий хвилюючий. З цього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати, - знання.

- А чи відомо вам, для чого треба ходити до школи? Чим займаються в школі? (Відповіді дітей)

- Дітки, у вас на стрічках є маленькі дзвоники. Їх чарівний звук сповістить вам, що ви вже не малята-дошкільнята, а справжні школярі – учні 1 класу, які поповнили нашу велику шкільну родину. (Діти беруть до рук дзвоники і дзвонять).

Слайд 3

Учитель: Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – «Учень», «Школяр». Сьогодні ви

із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією визначною подією!

 

2. Знайомство. Практична робота

Вчитель: Мої любі першокласники! Ви пройдете багатьма стежками, і  з вами завжди буду я – ваша перша вчителька. Більшість з вас знає, що мене звуть Лариса Анатоліївна. Ми будемо з вами цілих чотири роки і я хочу, щоб наша шкільна родина була міцною, щоб у ній завжди панувала дружба. Тож давайте сплетемо віночок нашої дружби, який буде нашим оберегом.

 

Слайд 4         (Вчитель заздалегідь роздає кольорові квіточки.)

- Дітки, візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.

            (За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка) ( ДОДАТКИ Віночок)

     -Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось? Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде завжди з нами. Саме в цю хвилину народився наш клас. Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями.

Слайд 5     - Повторюйте за мною    У нас немає «ти»

                                                                У нас немає «я».

                                                                Ми єдиний клас,

                                                               Ми одна сім*я.

ІІ. Робота над темою уроку

     - Дітки, подивіться на наше сонечко, воно якесь не звичайне. А що з ним не так, як ви гадаєте?

     - Дійсно, воно сумне, але сподіваюся, що побачивши які розумні і кмітливі діти прийшли  до нас в 1 клас воно посміхнеться і порадіє за нас.

     -  Отже чи готові  ви до подорожі в Країну Знань і навчання у 1 класі? (Готові!).

     -  Отож рушаймо, але  наш шлях буде не звичайний, а з випробуваннями. Але я сподіваюсь, що ми з вами разом все подолаємо і наше сонечко порадіє за нас і посміхнеться. Тож  розпочнемо нашу подорож Країною Знань.

Слайд         

  1. Перша зупинка «Казкова».

  А зараз ми подивимось, чи читали вам батьки книжечки, коли ви були маленькими.  Треба відгадати  «З якої це казки?»

   «… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)

    «… Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)

  «… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)

    «… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)

   «…Я Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик. А ти хто така?..» («Рукавичка»)

-         Молодці! Добре виконали завдання! Рушаймо далі?

 

Слайд 6       

  1. Друга зупинка «Шкільне приладдя». Учитель:

-         Щоб урок у школі був ефективним, треба вміти добре до нього підготуватися, правильно зібрати свої шкільні речі. А щоб дізнатися, куди їх збирають, відгадайте загадку.

         Кожен ранок йдеш до школи

         І в мене складаєш знову

         Ручки, зошити, книжки.

         Як ти звеш мене, скажи?  (Портфель)

Слайд 7       

     А ось послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.

    Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

                Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,

М‘яч, граблі, перо, подушку, на обід м‘яку ватрушку.

                Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.

                Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.

                Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.

   Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.

               Сів Микола, дума думку: – А чи все поклав у сумку?

  Діти, куди збирався Миколка?

  Чи все потрібне він зібрав?

  А що треба класти в портфель?

  Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!

  А щоб ви не опинилися в такий ситуації, як Миколка, давайте пограємо в гру.

Слайд 8        

                       Гра «Загадки Мудрого Портфеля».

Вчитель

-         Ось цей портфель приніс нам загадки. Я буду читати, а ви уважно слухайте і відгадуйте.


  • Книжечки маленькі,

         Аркуші біленькі.

         В них вчимося ми писати,

         І складати, і віднімати. (Зошит)

  • 2. Язика не має, а науки навчає.

Що це таке? (Підручник)

  • 3. Довгі палички кругленькі –
    Сині, жовті, червоненькі.
    На папері походили,
    Кольори свої лишили…
    Звуться палички оці
    Кольорові … (олівці)
  • 4. Я беру в свою правицю

Із пенала помічницю

Я писати тільки вчуся.

Зосереджуся, зберуся:

Крапка… рисочка… карлючка…

Наче пишем, – я і …….(ручка)

  • А тепер - стривайте!
    Хором всі відповідайте!
  •  

Першу загадку відгадайте:

Букви всі від «А» до «Я»

На сторінках...   (Букваря!)

Для письма, сказати прошу,

Що потрібно взяти?.(Зошит)

Малювати в альбомі цім

Допоможуть...        (Олівці!)

Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у...     (Пенали!)


Слайд 9        

   Давайте ще раз повторимо ці відгадки. Як одним словом можна назвати всі ці слова? (Навчальне приладдя.)

     -Правильно! У чому треба носити до школи шкільне приладдя? портфелі.)

  • Дидактична гра «Я – не я»

-         А тепер давайте грати – треба вам відповідати «Я -  не Я»

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Не хотів хто одягатись?

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Добре зранку готувався. Хто?

А ще досі не вмивався. Хто?

Хто здоровим хоче стати?

 А знання хто хоче мати?

  Добре. Молодці!.

Слайд 10         ІІІ. Фізкультхвилинка

4. Завдання для батьків.

   -А зараз, шановні батьки, ми подивимося як ви підготувалися до школи. Ваші діти витримали іспит. А чи витримаєте його ви? Треба знайти пару, склавши частини висловів.

 

     Заходити до вчителя в школу …                   домашню роботу.

     Ніколи не робити за дітей…         не менше 2-х разів на тиждень                                                                         

     Сварити своїх дітей…                                обов´язково.

     Не розгортати зошит і щоденник…          у поганому настрої.

     Бувати на батьківських зборах…    тільки в крайньому випадку.

                                                                      

    -Молодці! Впоралися з завданням! Я сподіваюся, ви не забуватимете робити того, що пообіцяли щойно.

    - Ну що, мої любі першачки, продовжимо нашу подорож?

Слайд 11        

3.Третя зупинка «Моя країна – Україна».

(Учитель вивішує на дошку карту України та державні символи.)

-  У кожного з вас є своє родинне вогнище, є дім у якому живете ви і ваші батьки. А от коли скласти маленькі батьківщини кожного з вас,  то вийде наша велика Батьківщина

                 -   А чи знаєте ви, як називається країна, в якій ми живемо? (Україна)

 -  Ми недарма завели мову про Україну. Усі ми одного роду – діти українського народу.

-   Україна – це наша рідна земля, наша країна зі славною історією й мудрими, талановитими людьми, з мальовничою природою.

Слайд 12       

-  Україна – це краплина сонця на карті світу.

-  Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. У кожному куточку України – живуть родини, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край.

Вчитель: - А зараз я пропоную вам попрацювати групами. У вас є файли з пазлами, давайте подивимось, яка група скоріше збере карту України, а батьків запрошуємо до дошки скласти  такуж карту.

 (Складання  пазлу «Україна». Кожна пара має на парті набір пазлів, з яких складається карта України, така сама карта висить на дошці.)

     - Молодці, давайте всі  разом поаплодуємо один одному.

- Наша Україна, наша Батьківщина, має свою землю, свою мову, історію, звичаї і традиції.

Слайд 13       

Проблемна ситуація + « Вільний мікрофон».

    -   Великий шлях пройшла наша багатостраждальна країна. Але виборола свою самостійність, незалежність.

    -  Як ви гадаєте, чи може бути такий день народження, який ми – українці святкуємо в один день усі разом? (Міркування дітей).

Слайд 14        

    -  Наша держава має свій день народження? Так, ми його нещодавно теж святкували – 24 серпня – день народження нашої України і в цьому році ми відзначали 30-річчя Незалежності нашої держави.

    -  Кожна країна має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є неповторні державні символи і у нашої держави.

    -  Послухайте і відгадайте їх.

Слайд 15        

1. Синє небо, жовте жито -

    цю святиню знають діти. (Прапор.)

                             (На екрані зображення, або малюнок прапора на дошці).

Слайд 16       

2. Символ нашої держави -це тризуб жовто-яскравий. (Герб.)

                             (На екрані зображення, або малюнок герба  на дошці).

Слайд 17       

3. По радіо звучить щоденно

    патріотична пісня,

    що возвеличує Вкраїну

    і прославля навічно. (Гімн.)

Гімн - урочиста пісня. Державний Гімн України звучить на всіх державних святах, демонстраціях, парадах. Почувши звуки гімну, всі люди встають і шанобливо, мовчки, з гордо піднятою головою, приклавши руку до серця слухають і підспівують пісню.

-     Отже давайте повторимо,як називається наша країна? А люди, які в ній живуть? Які державні символи ми сьогодні згадали?

Слайд 18        

- Діти, а які народні символи України ви знаєте? (Відповіді учнів)

 

Вчитель: - Любі мої батьки, як ви гадаєте, що таке капсула часу? ….         Капсула часу — це послання для себе самого або нащадків інакше кажучи лист в майбутнє. В капсулу часу можна покласти щось на згадку або побажання.

-Дітки, а ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через чотири роки, коли ви вже закінчите 4-й клас класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?

-         — Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери. Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім’я – підпишіть ваш портрет. Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. А батькам пропоную на ваших долоньках написати побажання для своєї дитини. Мрії повинні здійснюватися! Ці малюнки ми складемо у капсулу часу, яку відкриємо в кінці 4 класу. Я впевнена, що через  чотири роки, коли ми відкриємо капсулу, вас здивують ваші малюнки.

-         Ну що починаємо малювати?

-          Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.

5. Завдання з Сонечком.

- Діти, подивіться на наше  Сонечко. Чомусь воно ще сумне. Як на вашу думку чого йому ще не вистачає? (Промінців)

-         У вас на партах лежать промінчики, які розгубило наше сонечко.

А для того, щоб промінчики причепити, потрібно згадати, що вам найбільше сподобалось на сьогоднішньому уроці, що запам*яталося.

-         Чим більше кожен пригадає, тим краще сонечко засяє!

Діти відповідають. Прикріплюють промінчики.  (Міняю  Сонечко на веселу сторону.)

 

-А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко вам завжди посміхається , дітки,  а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.

Слайд 19        

VІ. Підсумок уроку

Учитель: Сьогодні для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – «Учень», «Школяр». Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією визначною подією!

- І на згадку про цей незабутній день я хочу вручити Вам посвідчення першокласника.

Вручення посвідчень.

 - Так дійсно ви тепер школярі. Я прошу всіх гостей ще раз поглянути на наших першокласників. Запам*ятайте їх такими маленькими, невпевненими. Адже час дуже швидко спливає. І я сподіваюсь, що через 12 років ми вже побачимо їх усіх дорослими, красивими і впевниними у собі хлопцями та дівчатами.

-    Ось і добіг до кінця наш перший урок. Любі діти, вітаю всіх із початком першого навчального року, нехай шкільні роки будуть для вас радісними і цікавими!

-    Шановні батьки, тепер ваші діти стали і моїми. У школі з’явилася – нова шкільна родина. Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б’ється чистою джерельною водою.

-  Хай вам щастить! Бажаю  вам і вашим дітям здоров*я, терпіння і впевненості. Всього  найкращого вам і вашим родинам!

- Успіхів всім! Дякую всім хто прийшов на наше свято. До побачення.


 


 

docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку