Урок "Знаходження невідомого діленого і дільника "

Про матеріал
План-конспект уроку математики в 2 класі за темою: "Знаходження невідомого діленого. Розв'язування задач"
Перегляд файлу

Знаходження невідомого дільника і діленого. Розв’язування задач

Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого дільника і діленого;вчити розв’язувати рівняння;виховувати інтерес до математики;

розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять, мовлення.

 

 

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

  1. Актуалізація опорних знань
  • Розгортаємо зошити та підручник на с. 124
  1. Перевірка домашнього завдання (с.124, завдання 5; 5)
  • Нагадайте будь-ласка, які завдання були задані додому?

 

  • Яку відповідь ви отримали у першій дії?
  • Як саме ви її знайшли?
  • Яку відповідь ви отримали у другій дії?
  • Як саме ви її знайшли?
  • Яку отримали відповідь
  • Молодці, ви гарно справились з цим завданням.

 

  1. Усна лічба
  1. Гра «Не скажу!».
  • Порахуйте від 1 до 40, але замість чисел, які діляться на 4 треба сказати: «Не скажу!» і записати це число на дошці (один учень працює біля дошки.)

Запис на дошці: 4,8,12,16,20,24,28,32,36,40

  •  Прочитайте записані числа. Чим вони подібні? (всі парні, всі діляться на 4)
  • Назвіть серед них круглі числа, ті які закінчуються цифрою 2, ті які належать до третього десятку.
  • Із записаними числами усно складіть приклади на ділення (діти ланцюжком складають усно приклади).

 

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • В зошити записуємо дату уроку.
  • Каліграфічно запишіть числа з дошки в зошит.
  • Скільки десятків і скільки одиниць у числі 36?
  • Розкладіть число 16 на розрядні доданки.
  • Молодці,  ви гарно розпочали роботу, бажаю вам бути активними, уважними, кмітливими протягом всього уроку.
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні ми з вами ознайомимося з правилом знаходження невідомого дільника і діленого; навчимося застосовувати нові знання у розв’язанні математичних завдань; виховувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять, мовлення.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

Робота за підручником (с.124 впр. 6)

  • Розгляньте таблицю. Яка математична дія пов’язана з назвами ділене, дільник, частка?
  • Ми вже знаємо щоб знайти частку треба виконати дію … (ділення).
  • Давайте знайдемо частку в першому стовпчику. Другому.
  • Що невідомо у третьому стовпчику? (Ділене)
  • Поміркуйте чи можна знайти ділене, якщо нам відома частка та дільник? Як саме?
  • Давайте перевіримо себе, чи правильно ми виконали приклад. Подивіться на правило на наступній сторінці, прочитаймо його.
  • Давайте знайдемо ділене у четвертому стовпчику.
  • Що невідомо нам п’ятому стовпчику? (Дільник)
  • Поміркуйте чи можна знайти дільник, якщо нам відомо ділене та частка? Як саме?
  • Давайте перевіримо себе, чи правильно ми виконали приклад. Зверніть увагу на правило під таблицею.
  • Давайте знайдемо дільник у шостому стовпчику.
  • Так що нам потрібно зробити, щоб знайти ділене? Дільник?

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Задача

Для пошиття дитячих костюмів купили 14 м тканини по 2 м на кожний. На костюми для дорослих витратили 56 м по 7 м на костюм. На скільки більше пошили дорослих костюмів, ніж дитячих?

  1. 14:2 =7 (к.)- дитячих;
  2. 56:7 =8 (к.) -дорослих;
  3. 8-7 =1 (к.)

  Відповідь: на 1 костюм більше.

 

  1. Узагальнення й систематизація знань (10 хв.)
  1. Розв’язування задач

Задача для самостійного опрацювання (задачі-капкани) (4 хв)

  • Прочитайте задачу яку ви бачите на дошці.

Надійка розв’язала 8 задач, а Тетянка – у 4 рази більше. Скільки задач розв’язали дівчатка?

  • Про що розповідається в задачі? (Про задачі, які розв’язувала Надійка та Тетянка)
  • Що нам відомо про задачі, які вирішувала Надійка? (Що Надійка розв’язала 8 задач).
  • Що нам відомо про задачі, які вирішувала Тетянка? (Що Тетянка розв’язала у 4 рази більше.)
  • Що означає у 4 рази більше? (треба поділити)

Що запитується в задачі? (Скільки задач розв’язали дівчата?)

  • Записуємо умову задачі на дошці та в зошиті.

Надійка – 8 з.

Тетянка - ?, у 4 рази більше

  • Чи можемо зразу дати відповідь на запитання? Чому? (Ні, не можемо. тому, що нам не відома скільки задач розв’язала Тетянка.)
  • Чи можемо дізнатися скільки задач розв’язала Тетянка? (Так)
  • Яку дію треба виконати? (Ділення)
  • Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання? Чому? (Так. Тому, що нам відомі скільки задач розв’язала Надійка та Тетянка)
  • Яку дію треба виконати, щоб дізнатися скільки задач розв’язали дівчатка? (Дію додавання.    8 + 32 = 40 (з.)
  • Ми дали відповідь на запитання задачі? (Так)
  • Запишемо розв’язання задачі на дошці та в зошит.

Розвязання

  1. 8 · 4 = 32 (з.) – розв’язала Тетянка;
  2. 8 + 32 = 40 (з.)

Відповідь: 40 задач розв’язали дівчатка.

  • Складіть вираз до задачі. (8+ 8·4=40)

 

  1. Розв’язування логічних задач.

У змаганнях з бігу Іванко, Павлик і Дмитрик посіли перші три місця (1-ше, 2 ге, 3-тє). Яке місце посів кожен з хлопчиків, якщо Павлик посів не друге і не трете місце, а Дмитрик — не третє?

Відповідь:

C:\Users\User\Desktop\74294360.png

V . Домашнє завдання

  • Знайдіть у друкованому зошиті ст. 64, завдання 16, 17.

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Чого навчилися сьогодні на уроці?
  • Що було не зрозуміло?
  • Яке завдання сподобалося найбільше?
  • От і уроку кінець, а хто працював, той молодець!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Круковська Наташа
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
3421
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку