Знаходження невідомого дільника і діленого. Розв’язування задач
Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого дільника і діленого;вчити розв’язувати рівняння;виховувати інтерес до математики;
розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять, мовлення.
Перебіг уроку
-
Організаційний момент
Встали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
-
Актуалізація опорних знань
-
Розгортаємо зошити та підручник на с. 124
-
Перевірка домашнього завдання (с.124, завдання 5; 5)
-
Нагадайте будь-ласка, які завдання були задані додому?
-
Яку відповідь ви отримали у першій дії?
-
Як саме ви її знайшли?
-
Яку відповідь ви отримали у другій дії?
-
Як саме ви її знайшли?
-
Яку отримали відповідь
-
Молодці, ви гарно справились з цим завданням.
-
Усна лічба
-
Гра «Не скажу!».
-
Порахуйте від 1 до 40, але замість чисел, які діляться на 4 треба сказати: «Не скажу!» і записати це число на дошці (один учень працює біля дошки.)
Запис на дошці: 4,8,12,16,20,24,28,32,36,40
-
Прочитайте записані числа. Чим вони подібні? (всі парні, всі діляться на 4)
-
Назвіть серед них круглі числа, ті які закінчуються цифрою 2, ті які належать до третього десятку.
-
Із записаними числами усно складіть приклади на ділення (діти ланцюжком складають усно приклади).
-
Каліграфічна хвилинка.
-
В зошити записуємо дату уроку.
-
Каліграфічно запишіть числа з дошки в зошит.
-
Скільки десятків і скільки одиниць у числі 36?
-
Розкладіть число 16 на розрядні доданки.
-
Молодці, ви гарно розпочали роботу, бажаю вам бути активними, уважними, кмітливими протягом всього уроку.
-
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні ми з вами ознайомимося з правилом знаходження невідомого дільника і діленого; навчимося застосовувати нові знання у розв’язанні математичних завдань; виховувати інтерес до математики; розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу, пам'ять, мовлення.
-
Вивчення нового матеріалу
Робота за підручником (с.124 впр. 6)
-
Розгляньте таблицю. Яка математична дія пов’язана з назвами ділене, дільник, частка?
-
Ми вже знаємо щоб знайти частку треба виконати дію … (ділення).
-
Давайте знайдемо частку в першому стовпчику. Другому.
-
Що невідомо у третьому стовпчику? (Ділене)
-
Поміркуйте чи можна знайти ділене, якщо нам відома частка та дільник? Як саме?
-
Давайте перевіримо себе, чи правильно ми виконали приклад. Подивіться на правило на наступній сторінці, прочитаймо його.
-
Давайте знайдемо ділене у четвертому стовпчику.
-
Що невідомо нам п’ятому стовпчику? (Дільник)
-
Поміркуйте чи можна знайти дільник, якщо нам відомо ділене та частка? Як саме?
-
Давайте перевіримо себе, чи правильно ми виконали приклад. Зверніть увагу на правило під таблицею.
-
Давайте знайдемо дільник у шостому стовпчику.
-
Так що нам потрібно зробити, щоб знайти ділене? Дільник?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Задача
Для пошиття дитячих костюмів купили 14 м тканини по 2 м на кожний. На костюми для дорослих витратили 56 м по 7 м на костюм. На скільки більше пошили дорослих костюмів, ніж дитячих?
-
14:2 =7 (к.)- дитячих;
-
56:7 =8 (к.) -дорослих;
-
8-7 =1 (к.)
Відповідь: на 1 костюм більше.
-
Узагальнення й систематизація знань (10 хв.)
-
Розв’язування задач
Задача для самостійного опрацювання (задачі-капкани) (4 хв)
-
Прочитайте задачу яку ви бачите на дошці.
Надійка розв’язала 8 задач, а Тетянка – у 4 рази більше. Скільки задач розв’язали дівчатка?
-
Про що розповідається в задачі? (Про задачі, які розв’язувала Надійка та Тетянка)
-
Що нам відомо про задачі, які вирішувала Надійка? (Що Надійка розв’язала 8 задач).
-
Що нам відомо про задачі, які вирішувала Тетянка? (Що Тетянка розв’язала у 4 рази більше.)
-
Що означає у 4 рази більше? (треба поділити)
Що запитується в задачі? (Скільки задач розв’язали дівчата?)
-
Записуємо умову задачі на дошці та в зошиті.
Надійка – 8 з.
Тетянка - ?, у 4 рази більше
-
Чи можемо зразу дати відповідь на запитання? Чому? (Ні, не можемо. тому, що нам не відома скільки задач розв’язала Тетянка.)
-
Чи можемо дізнатися скільки задач розв’язала Тетянка? (Так)
-
Яку дію треба виконати? (Ділення)
-
Чи можемо ми тепер дати відповідь на запитання? Чому? (Так. Тому, що нам відомі скільки задач розв’язала Надійка та Тетянка)
-
Яку дію треба виконати, щоб дізнатися скільки задач розв’язали дівчатка? (Дію додавання. 8 + 32 = 40 (з.)
-
Ми дали відповідь на запитання задачі? (Так)
-
Запишемо розв’язання задачі на дошці та в зошит.
Розв’язання
-
8 · 4 = 32 (з.) – розв’язала Тетянка;
-
8 + 32 = 40 (з.)
Відповідь: 40 задач розв’язали дівчатка.
-
Складіть вираз до задачі. (8+ 8·4=40)
-
Розв’язування логічних задач.
У змаганнях з бігу Іванко, Павлик і Дмитрик посіли перші три місця (1-ше, 2 ге, 3-тє). Яке місце посів кожен з хлопчиків, якщо Павлик посів не друге і не трете місце, а Дмитрик — не третє?
Відповідь:
V . Домашнє завдання
-
Знайдіть у друкованому зошиті ст. 64, завдання 16, 17.
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
-
Чого навчилися сьогодні на уроці?
-
Що було не зрозуміло?
-
Яке завдання сподобалося найбільше?
-
От і уроку кінець, а хто працював, той молодець!