Урок "Знаходження невідомого доданка"

Про матеріал
: онайомити учнів з поняттям «Рівняння», знаходження невідомого компонента дії додавання; формувати вміння працювати за зразком вчителя, коментуючи власні дії, розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності. Закріпити знання таблиці класів та розрядів, назви компонентів дії додавання та віднімання; корегувати процеси мислення, уваги, зв’язного мовлення; виховувати уважність та взаємодопомогу на уроці.
Перегляд файлу

Математика  5клас

Тема:  Знаходження невідомого доданка.

Мета:   онайомити учнів з поняттям «Рівняння», знаходження невідомого компонента  дії додавання;

формувати вміння працювати за зразком вчителя, коментуючи власні дії,

 розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності.

    Закріпити знання таблиці класів та розрядів, назви компонентів дії додавання та віднімання;

 корегувати процеси мислення, уваги, звязного  мовлення;

 виховувати уважність та взаємодопомогу на уроці.

Обладнання: таблиця класів та розрядів, «цікаві задачі», таблиці назви компонентів, індивідуальні завдання.

                                                  Хід уроку

I    Підготовча частина

-нервово-психічна підготовка

Щоб урок пройшов не марно                                              Завдання уроку

Треба сісти рівно, гарно                                        Не просто слухати, а чути.

І виконуй тільки те,                                               Не просто дивитися, а бачити.

Про що мова на уроці йде .                                Не просто відповідати, а міркувати.

                                                                             Дружно і плідно працювати.

Актуалізація опорних знань

а) назвати компоненти дії додавання, віднімання;

б)  продовжити речення;

в)   перевірка домашнього завдання

                                       (Ігрова технологія)

 Усний рахунок     «Склад числа»    (робота в парі)     

 

-Пальчикова гімнастика

- Хвилинка каліграфії

                                 Як стілець перевернувся – 

                                 то на цифру обернувся.

                                 Що це догори ногами .     

                               ( Це - четвірка перед нами.   )   4 

  • Математичний диктант

40,  24,  1дес.1од.,  різниця  чисел  7  і  3,   сусідів чисел  44,  14

II  Основна частина

  • повідомлення теми і мети уроку

                                                        Обчислювати приклади

                                                        ви, друзі, поспішіть,

       Спочатку гарно думайте,

а потім вже пишіть.

                                                                                    індивідуальне завдання(картки)

  • Розглянь записи і поясни, що дістали, коли від суми відняли один доданок:

          20 + 5 = 25,     25 - 5 = 20,        25-20=5


-    Встав число так, щоб рівність була правильною

       х + 5 = 10        х + 4 = 10          6+х=9


Це - рівняння. Розв'язати рівняння - означає знайти те числове значення букви, при

якому рівність буде правильною.

            Перевір, чи правильно розв'язані рівняння.
    х + 8 = 18        20 + х = 29              х+18=30              35+х=55
    х = 18 - 8         х = 29 – 20               х=                        х=
    х = 10              х = 9                          х=                        х=
 

Фізкультхвилинка

    Настав час відпочинку 

    проведемо фізкультхвилинку.

   Пташка високо літає,

     зайчик весело стрибає,

           а ведмідь в барлозі спить,

               сплюх та й годі наш ведмідь.

    Усі разом відпочили ,

і а парти тихо сіли.

 Пошуковий  метод

Асоціативний кущ      (умова, запитання, розвязок , відповідь)

                                    

Скласти задачу за малюнком.

      Марійка з Надійкою розв’язали 15 прикладів. Надійка виконала 8 прикладів.

Скільки прикладів розв’язала Марійка?

х+8=15

х=15-8

х=7

7+8=15

15=15

Відповідь: 7 прикладів розв’язала Марійка.      

 Загадка

Дуже я потрібна всім –

І дорослим , і малим.

Всіх я розуму навчу,

А сама завжди мовчу.   (книга)

 

Хвилинка-веселинка          «Математичні несподіванки»

Якось бігло через ліс 18 кіз.

7 були з них  білі-білі,

А останні     сірі-сірі,

Скільки бігло через ліс сірих кіз?   7+х=18

 

У живім куточку в школі

Кілька рибок у воді.

Ще 9 принесе Микола,

Стане 20 риб тоді.      х+9=20

 

Катались на санчатах

Аж  25  малят.

З них 12 дівчат ,

А скільки каталось хлоп’ят ?   12+х=25

 

III. Заключна частина

-   Оцініть урок і себе на уроці.

Всі ви дружно працювали

Гарно так відповідали.

Тож почуйте у кінці

Всі ви просто молодці!

-  Домашнє завдання: вивчити правило, розв’язати рівняння.

  х+2=19          х+16=57          8+х=50      1варіант

  х+2=13          х+6=27            8+х=30      2варіант                                            


 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку