Урок-знайомство «Незабутня мандрівка в країну Знань».

Про матеріал
Розробка першого заняття з першокласниками «Незабутня мандрівка в країну Знань». Підготувала вчитель початкових класів Богдюк Оксана Вікторівна
Перегляд файлу

Заняття № 1

ТЕМА: Ви - майбутні пешокласники. Знайомство.

МЕТА : познайомитися з дітьми для подальшої співпраці, зацікавити дітей до занять;розвивати увагу, пам'ять, мислення, просторове уявлення; розвивати навички аналізу, синтезу, узагальнення; сприяти розвитку моторного компонента графічних навичок;

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вчитель зустрічає дітей і батьків

Добрий день, моя малеча!

Хочу вам сказать, до речі,

 Що дуже я чекала вас,

То ж радо всіх запрошую у клас!

(Звучить пісня « Школа весела сім'я».)

На вході, біля дверей класу вчитель виставляє стенд «Привітання», до прикладу привітання кулачком, дай п’ять, обійми тощо. Учні заходять до класу, вітаючись.

2.МОТИВАЦІЯ ПОЧАТКУ ЗАНЯТТЯ

Вчитель: Діти, сьогодні ви вперше завітали до школи, щоб навчитися бути першокласниками. Першокласник – це учень школи, який навчається бути школярем. Ви хочете бути школярами?

- Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді, це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки і це не цукерки, не іграшки, а знання!

 Гра «Знайомство»

- Щоб далі працювати нам потрібно познайомитись.

-         Чи знаєте, ви хто я?

-         Я ваша вчителька. Звуть мене Оксана Вікторівна.

-         А вас як мені називати? Давайте коли я скажу: «Три-чотири» -  кожен вигукне голосно своє ім’я , щоб я почула. Ану спробуємо!

-... Начебто голосно кричали, а я жодного імені не розчула!

- Давайте спробуємо по-іншому. Якщо не вийшло голосно, давайте скажемо свої імена пошепки.

- Знову щось не те ... Ніхто не кричав, а все одно нічого не зрозуміло. Напевно, річ у тому, що всі говорять одночасно. Разом працювати добре, грати весело, співати здорово, а ось відповідати погано: коли відразу всі говорять різні слова, то нічого не зрозуміло. Тож я пропоную ще один спосіб знайомства. Нам допоможуть маленькі сюрпризи, які я для вас приготувала.

( називаю прізвище, ім`я дитини і дарую сюрприз -бейджик)

Вправа «Твоє ім’я»

- Діти, а мені цікаво, як вас вдома називають рідні? Або як би ви хотіли, щоб вас називали?

Вчитель: Тепер ми всі знайомі. Давайте привітаємо один одного оплесками!

-         От ми і познайомились, а зараз я пропоную вам разом зі моню вивчити такий віршик:

Ас – ас – ас – наш чудовий клас.

Зі – зі -зі – усі ми друзі.

Ем – ем – ем – ніколи не підведем!

Ім – ім – ім – нам весело усім!

Руханка

-         А тепер я пропоную вам трішки відпочити. Повторюйте рухи які будете бачити на екрані. « Якщо весело живеться…»

https://www.youtube.com/watch?v=nqqItZ6wQRM

3.ОСНОВНА ЧАСТИНА

Вчитель: діти, сьогодні ви прийшли до школи. У кожній школі є свої правила, які повинна виконувати кожна дитина. Хочете знати які? Тоді слухайте уважно.

(Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.)

Заходить вчитель – треба встати.
(Встають)

Коли дозволить, тихо сядь.
(Тихо сідають)

Спитати хочеш – не гукай.
(Сваряться пальчиком)

А тільки руку піднімай.
(Піднімають руку)

У школі парту бережи.
(«Витирають» кришку парти)

І на парті не лежи.
(Схиляються на парти)

Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно.
(Випрямляються, кладуть руки на парту)

Не стрекочи на уроках
(Зображують теленькання язиком)

Як папуга чи сорока.
(Махають руками, ніби птахи)

– Розкажіть, які правила поведінки на уроці ви запам’ятали?

- Ну а зараз я хоче перевірити, чи справді ви стали школярами. Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.  А ви хором промовляйте, «так» чи «ні» відповідайте.

 - Чи веселі йшли до школи? (Так)

- Лінь-дрімоту побороли? (Так)

- Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити? (Так)

- Чи може хочеться поспати? (Ні)

- Чи може з друзями пограти? (Ні)

- То ви прийшли сюди навчатись? (Так)

- А може труднощів боятись? (Ні)

- Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)

- А чи усе туди поклали? (Так)

- Ой, щось я вірю неохоче, перевірити вас хочу!

Гра «Запам’ятайка»

(перевірка мислення, пам’яті, уяви тощо)

- Я знаю хлопчика одного, і зараз розповім про нього. А ви послухайте  мене – а раптом хто впізна й себе.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку, 

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату, 

Білочку руду,  хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще й стільця, стола і парту,

І географічну карту, 

Трактора, машину, мило –

Вже й надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку:

«Чи усе поклав у сумку?»

Уважно слухали весь час? Нема такого серед вас?

Питання до дітей.
- Куди збирався хлопчик?
- Що поклав у сумку?
- Чи не помилився він, може що зайвого поклав?
- А зараз я хочу перевірити чи знаєте ви, які речі потрібно брати до школи. По черзі ви будете вибирати серед речей тільки предмети шкільного приладдя і класти їх до портфеля.

 (Діти складають портфель)

Вчителька: Ой, які ж ви молодці! Взяли до школи речі всі. Усі уважні та кмітливі, тож будьте ви завжди такими!

- Діти, чи вмієте ви відгадувати загадки?

- Це будуть не просто загадки, а загадки про школу і шкільне приладдя.

Приготувались? Але прошу не кричати – просто руку піднімати. І нехай відповідає той, кому я дозволю!

1) Як минає тепле літо, то спішать до неї діти. Сміх і гам дзвенить довкола – Відкриває двері … (школа)

2) Буває в лінію, в клітинку,  У ньому пише кожна дитинка. (зошит)

3) Язика не має, а всіх грамоти навчає. (книга)

4) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає. (лінійка)

5) Виводить букви і слова ота цікава штучка. В руці виблискує здаля нова, гарненька… (ручка)

6) Довгі пальчики кругленькі: сині, жовті, червоненькі. На папері походили, кольори свої лишили. Звуться палички оці – кольорові … (олівці)

7) Ручки й олівці, щоб знали,  Ми кладемо у … (пенали)

8) Щоб не спізнитись на урок,  Нам голос подає … (дзвінок)

 Вчителька:  Молодці! А тепер вам потрібно відгадати,  з якої казки ці слова, або який казковий герой співав цю пісню і казочку також назвати. 

 Хто кругленький, наче м’ячик, весело по лісі скаче,  Від  діда з бабою утік, попав лисиці на обід?                                                                                                         (Колобок)

 А тут живе звірят багато – можу вам я їх назвати: Зайчик-стрибайчик і мишка-шкряботушка,  Лисичка-сестричка і Жабка-вакушка,  Ведмідь-набрідь і Вовчик-братик – всі оселились тут охоче.                                                                                                       (Рукавичка)

 Мама-кізка в ліс пішла, діткам молочка знайшла. Вона пісню їм співала, злого вовка проганяла.                                                                                                       (Вовк і 7 козенят) 

 В мене й інша коза є – вона справжня дереза. Всіх навколо підманула, сильно хвостиком махнула, ніжками затупотіла – хатку зайця захопила.                                                                                                        (Коза-дереза)

4. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

-         На цьому наш перший урок завершується. Ви всі молодці!

-         Любі діти, нехай для вас роки навчання стануть щасливими!  Бажаю щоб швидше закінчилась війна і ми всі жили під мирним небом. Тепер я можу впевнено сказати, що ви справжні першокласники.

 

 

 

 

docx
Додано
11 серпня 2023
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку