Урок "Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору Е.Сетона-Томпсона «Лобо»

Про матеріал
Вдосконалювати уміння й навички аналізу художнього твору; навички характеристики художніх образів; формувати вміння висловлювати свої думки, підтверджуючи їх цитатами з тексту;розвивати зв’язне мовлення школярів; прищеплювати любов до природи, бережне ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема уроку. Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору Е.Сетона-Томпсона «Лобо».  

Мета: вдосконалювати уміння й навички аналізу художнього твору;  навички характеристики художніх образів; формувати вміння висловлювати свої думки, підтверджуючи їх  цитатами з тексту;

  розвивати зв’язне мовлення школярів;

  виховувати в учнів повагу до літературної творчості; формувати всебічно розвинену особистість,  прищеплювати любов до природи, бережне ставлення до тварин.

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь та навичок.

Епіграф уроку:                                                                           І тварина розумна, дарма що не говорить.

                                                                                                                                              Народна мудрість

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.                      

1) За кроссенсом  «Зміст твору «Лобо» коротко передайте його зміст.                      Слайд 2

2) Відповіді на запитання                                                                                                       Слайд 3

- За жанром твір Е.Сетона-Томпсона….  

- У хмаринках слів знайдіть і вичленіть визначення оповідання та його головні ознаки 

- Нам переклала цей твір… 

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Вчитель.   Е.Сетон-Томпсон як вчений і  письменник досконало знав закони дикої природи, в якій виживає найсильніший. Він надзвичайно любив тваринний світ природи, поважав і захищав його. Найкращих особин цього світу письменник зробив героями своїх творів. Власне про персонажів оповідання «Лобо» і будемо говорити сьогодні на уроці.

ІІІ. Повідомлення теми, мети та епіграфу уроку.                                                 Слайди  4, 5

Вчитель. Тема нашого уроку «Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору Е.Сетона-Томпсона», тому ми  маємо з'ясувати, як  письменнику вдалося створити  такі глибокі образи своїх героїв на прикладі персонажів оповідання:  Лобо, Бланки, вовчої зграї, мисливця.

  Людина ставить себе вище від тварини, адже вона наділена розумом. Хоча народна мудрість, яку ми взяли за епіграф нашого уроку, твердить: «І тварина розумна, дарма що не говорить». Прочитане оповідання заставляє нас задуматись у правоті цієї приказки. Чи справді це так? Звернемося до твору   Е.Сетона-Томпсона, який підкаже нам правильну відповідь.

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу.

  1. Робота над характеристикою вовчої зграї, Бланки.

Робота в групах                                                          Слайд 6

Знайти в тексті слова-характеристики вовчої зграї та Бланки і виписати їх у зошит.

1 група - вовча зграя

(Сірі вовки, величезні розміри, справжній гігант, нечувана спритність, сіроманці насолоджувались полюванням,  ці свавільники були дорідні, вгодовані, ситі та ще й вередливі до харчу.)

2 група Бланка

( Бланка - красива біла вовчиця, подруга Лобо, легковажна, м’яка густа шерсть, горопашний вовк)

2.  Робота над характеристикою Лобо, мисливця-оповідача.                 Слайд 7

-  Вдома ви підготували фейсбук сторінки Лобо, і зараз ми з вами їх опрацюємо.

(Переглядаємо фейсбук сторінки, оформлені учнями, обговорюємо риси характеру, притаманні Лобо, підтверджуємо цитатами)

-Образ мисливця-оповідача                                Слайд 8

Бесіда за запитаннями:

1) Яким чином оповідач дізнався про Лобо і з яким настроїм взявся до справи?

2) Що робив оповідач, щоб знищити Лобо? 

3) Чи був оповідач гідним суперником Лобо?

4) Чи можна вважати їхній двобій чесним?

5) Кому із супротивників ви співчуваєте?  Чому?

6) Як ви зрозуміли фінал твору? Зачитайте два останні абзаци оповідання. На яку думку вони вас наштовхують?

3. Робота над схемою «Фішбоун»                              Слайд 9

 - Чи сталися зміни у ставленні оповідача до Лобо протягом розвитку подій оповідання?  Які це зміни?  Знайдемо в тексті цитати на підтвердження наших думок.

 

 

 

 

Лобо- хижак

                     «Я не надто йняв віри розповідям…»     Недовіра       

         «…радіючи можливості познайомитися            Цікавість

                             з …ватажком»                                                                

            

                 «Лобо ні разу не схибив, розв’язуючи       Захоплення

                        мої головоломки.»

                   

                «Щось схоже на жалість ворухнулося        Співчуття  

                      у мене в грудях…»

 

                    «зняв ланцюг з шиї. Поклали                    Повага    

                             поруч із Бланкою»                  

                                                                                                           Лобо –

                                                                             жива істота

 

 

 

4.Висновки

Вчитель. Протистояння  людини і вовка. Вони у творі дуже схожі і рівні. Їм властиві  і сила, і воля, і вірність, і нескореність, і почуття власної гідності. Справедливими є слова  «І тварина розумна, дарма що не говорить». Ми у цьому мали можливість переконатися на уроці. І ще раз хочу підкреслити: наші симпатії, як і мисливця-оповідача, схиляються на бік Лобо.

V. Рефлексія

Метод «Мікрофон»                                          Слайд 10

  • Цей урок навчив мене…

Прийом «Незакінчене речення»                 

  • На цьому уроці я дізнався…
  • Найцікавішим для мене було…

VІ. Домашнє завдання                                     Слайд 11

Намалювати ілюстрацію до твору.

Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку