Поглиблювати знання школярів про явища в живій природі, про зимуючих і осілих птахів; формувати в учнів уяв¬лення про життя птахів узимку; удосконалювати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати причинно-наслідкові зв'язки між явищами природи, робити ви¬сновки, групувати птахів на зимуючих та осілих; формувати потребу в пізнанні природи.
Урок №______ Дата ____/ _____/____________
_________________________________________________________________
Тема уроку. Урок – зустріч. Птахи.
Мета: формування предметних компетентностей: поглиблювати знання школярів про явища в живій природі, про зимуючих і осілих птахів; формувати в учнів уявлення про життя птахів узимку; удосконалювати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати причинно-наслідкові зв'язки між явищами природи, робити висновки, групувати птахів на зимуючих та осілих; формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за птахами взимку; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення; виховувати дбайливе ставлення до птахів;
уміння вчитися: формувати здатність ефективно аналізувати сприйняту інформацію і робити висновки, активно відтворювати необхідну інформацію, виділяти смислові елементи інформації, повідомленої вербально та представленої з використанням паперових носіїв;
соціальної: учити відповідати за ефективне здійснення презентації результатів роботи групи;
загальнокультурної: удосконалювати вміння дотримувати норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту опрацьованого матеріалу.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Методи: словесні, наочні, практичні, інтерактивні, метод казкотерапії.
Прийоми: бесіда, робота в парах, вправа «Мозаїка», вправа «Незакінчене речення», вправа «Шифрувальники», вправа «Мікрофон».
Форма проведення: урок – зустріч.
Обладнання: комп’ютер, презентація, ілюстрації, картки із зображеннями птахів, годівничка, зразки кормів для пташок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Встаньте, діти, всі рівненько.
Посміхніться всім гарненько.
Веселий настрій ми візьмемо.
Урок-зустріч розпочнемо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Донька:
Снігом травицю вкриває,
В гаю пташок вже нема…
Мамо, чи кожна пташина
В вирій на зиму літає?
Мама:
Скаче швидко отам біля хати, -
Ще зосталась пташина маленька.
Донька:
Нащо морозу чека?
Мама:
- Не боїться морозу вона,
Не покине країни рідної,
Не боїться зими навісної,
Жде, що знову прилине весна…
2.Бесіда.
- Яка пора року надворі?
- Які зимові місяці ви знаєте?
- Про кого говорили головні герої вірша?
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
- Сьогодні ми з вами повинні з’ясувати, які назви птахів знаєте ви. Чи зумієте впізнати на малюнках наших пернатих друзів. Чи можете творчо мислити, плідно працювати, мовлення своє розвивати.
ІV. Робота над новим матеріалом.
( синиця, сова, ластівка, зозуля, сорока, горобець, дятел, жайворонок, соловей, снігур, лелека, ворона, голуб … )
( звучить запис голосів птахів )
( на партах малюнки із зображенням птахів )
( ластівка, шпак, журавель )
( підготовлені діти розповідають про птахів, які їм найбільше подобаються )
( Із енциклопедії )
( на парти впали пір’їнки, із записом незакінчених речень )
Ластівка день починає, а соловейко ….. .
Був би сад, а солов’ї …. .
Тіло звірів вкрите шерстю, а птахів …. .
Де багато пташок, там нема … .
( журавель )
( сорока )
Пі– 1 |
Гу - 3 |
Куріп - 6 |
чур - 4 |
ка - 5 |
вень -1 |
Ка- 4 |
Ін – 2 |
Кур - 5 |
си - 3 |
дик - 2 |
ка - 6 |
( Куріпка – дикий птах. Інша назва – дика курка )
( демонстрація )
V. Підсумок уроку.
1. Гра «Мікрофон»
( Кожна дитина називає птаха, показує малюнок, виходить до дошки. На зворотній стороні картинки буде напис. )
П
|
т |
а |
х |
и |
- |
н |
а |
ш |
і |
|
д |
р |
у |
з |
і |