Урок "Зв'язок організму людини з зовніщнім середовищем. Загальна характеристика сенсорних систем"

Про матеріал
Конспект уроку з анатомії людини. Освітніми цілями даного уроку є сформувати поняття сенсорна система, аналізатори, рецептори, чутливість, адаптація. Продовжити розвиток елементів мислення, уміння спостерігати, виділяти головне, порівнювати, робити висновки.
Перегляд файлу

 

Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем.

Загальна характеристика сенсорних систем.

Мета: розглянути та засвоїти значення органів чуття людини для отримання інформації із зовнішнього середовища; узагальнити відомості про будову аналізаторів людини; систематизувати відомості про класифікацію рецепторів людини; розвивати образне й логічне мислення, уміння висловлювати думки, зв’язне мовлення, пам’ять , увагу. Виховувати доброзичливого , увічливого, комунікабельного, тактовного учня.

Очікувані результати: учні називають основні сенсорні системи та їхню структуру; характеризують властивості аналізаторів; роблять висновки про роль сенсорних систем у житті людини.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

1.Організаційний етап

Перевірка учнів, перевірка готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

-Яким чином ми можемо одержувати інформацію про навколишній світ ?

-Що ви маєте на увазі , коли говорите: « Я бачу», «Я чую», «Я відчуваю» ?

-Що станеться, якщо припиниться надходження інформації?

-Що таке сенсорні системи?

3.Мотивація навчальної діяльності.

Прийом «Чи відомо вам що….»

4.Засвоєння нового матеріалу.

План пояснення.

1.Роль сенсорних систем у забезпеченні зв’язку організму із зовнішнім середовищем.(Розповідь учителя, складання опорних схем та конспектів, бесіда повідомлення учня)

2.Будова сенсорних систем : периферичний відділ, провідниковий відділ, центральний відділ(Пояснення вчителя, пошукова робота з підручником)

3.Властивості сенсорних систем(Розповідь учителя, самостійна робота з підручником, робота в групах, бесіда).

Узагальнення і закріплення знань

Обговорення питань.

Що таке сенсорні системи?

Назвіть основні сенсорні системи?

Наведіть приклади рецепторів.

Яку роль виконують сенсорні системи в забезпеченні зв’язку організму з зовнішнім середовищем?

«Мозковий штурм»

Що мають на увазі, коли говорять про адаптацію сенсорних систем?

Чи здатні аналізатори під впливом тривалих вправ підвищувати свої функціональні можливості?

«Цікаві питання»

У оповіданні «Мікромегас» заздрять героєві, людині із Сиріусу, у якого було 72 органи чуття. Чи варто заздрити сиріусирянину?

Підбиття підсумків уроку

Домашнє завдання

Завдання для всього класу.

Підручник, зошит….

Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти сенкан на тему «Сенсорна система».

Підібрати цікаві факти про зорову сенсорну систему.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку