Розв’язування вправ (тема «Звичайні дроби»)
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Звичайні дроби»; закріпити
знання і вміння, здобуті на попередніх уроках; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу; формувати інформаційну, математичну та соціальну
компетентності; виховувати любов до Батьківщини, до природи рідного краю.
Хід уроку
І Мотивація навчальної діяльності.
1) З’ясування емоційної готовості.
2) Сьогоднішній урок я хочу розпочати з маленького, добре відомого оповідання Василя Сухомлинського «Без Батьківщини життя – не життя». Журавлик народився на березі великого озера. Підріс, полюбив рідну землю. Але наближалася зима. Журавлик пристав до зграї інших журавлів і полетів далеко на південь. Там вічне літо, теплі води, яскраве сонце. У лісах зелені, сині, голубі папуги співають. А наш Журавлик прилетів, роздивився навколо і засумував. Ніщо його не радує – ні пташині пісні, ні привітне сонце.
Ось одного разу підлетів до Журавлика Голубий Папуга і запитав:
- Чого сумуєш? Чом гнізда не мостиш, немовлят не виводиш?
Мовчить Журавлик, нічого не відповідає, тільки на північ поглядає. Раптом насторожився, прислухаючись до чогось. Здалеку долинув журавлиний клич:
- Час в дорогу!
Змахнув Журавлик крилами.
- Куди ж ти летиш? – здивувався Папуга. – Адже там холодно. Поживеш там кілька місяців та й знову до нас повернешся. І що там гарного на твоїй холодній півночі?
- А хороше те, що я там народився, - відповів Журавлик. – Там моя Батьківщина. А без Батьківщини життя – не життя. Сказав Журавлик і полетів доганяти своїх товаришів.
Є багато країн на землі,
В них – озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина!
Є багато квіток запашних.
Кожна квітка красу свою має.
Та гарніша завжди поміж них
Та, що квітне у Рідному Краю.
ІІ Формування знань, умінь і навиків
Вправа 1 Розшифруйте прислів’я. Розмістіть дроби у порядку зростання.
1. Батьківщина – мати, умій за неї постояти.
2. Батьківщину, як і батьків, на чужині не знайдеш.
3. Без любові до людини немає любові до Батьківщини.
4. Всюди добре, а вдома краще.
5. Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.
6. Одна у людини рідна мати, одна у нього і Батьківщина.
7. Рідна земля – мов колиска золота.
Вправа 2 Батьківщина розпочинається з рідної домівки. Саме в Рівненській області росте найстаріше дерево України – дуб якому близько 1300 років. Найвище дерево модрина 54м. росте в м.Рахові.
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
Вправа 3 Щоб дізнатися яке озеро України найглибше і найбільше потрібно розв’язати рівняння і вибрати конверт, на якому записано корені цих рівнянь.
(Ялпуг 149км2; Світязь найбільша глибина 58,4м)
Вправа 4 Річка Дунай має довжину 2850км. Лише протікає територією України. Дністер має довжину 1365км. По території України протікає загальної довжини. Яка річка несе свої води територією України довше і на скільки?
1) 2850:503=171(км) – Дунай;
2) 1365:158=728(км) – Дністер;
3) 728-171=557(км).
Відповідь: на 557км Дністер несе свої води територією України довше, ніж Дунай.
Вправа 5 Перетворіть мішані числа у неправильні дроби і ви дізнаєтесь другу по висоті вершину України (Бребенескул(2032м)).
Л |
Б |
Е |
Н |
У |
Р |
С |
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
1) = 5) =
2) = 6) =
3) = 7) =
4) = 8) = Слово-відповідь:
1 |
2 |
3 |
1 |
3 |
4 |
3 |
8 |
7 |
5 |
6 |
Вправа 6 Гори Говерла, Піп-Іван і Петрос знаходяться в Українських Карпатах. Гора Петрос має висоту км, гора Піп-Іван - км, а гора Говерла – км. На скільки гора Говерла вища за гори Петрос і Піп-Іван?
1) -=(км) – на стільки г. Говерла вища за г. Петрос;
2) -=(км) – на стільки г. Говерла вища за г. Піп-Іван.
Вправа 7 Використовуючи додаткову інформацію скласти та розв’язати задачу.
№ |
Заповідник |
Площа |
1 |
Рівненський природний заповідник(біля м.Сарни) |
42288га |
2 |
Природний заповідник «Розточчя»(Львівська область) |
2084га |
3 |
Природний заповідник «Медобори»(Тернопільська область) |
10521га |
4 |
Природний заповідник «Асканія-Нова»(Херсонська область) |
33307га |
ІІІ Підсумок уроку
Розгадати кросворд:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||