Інтегрований урок з навчальних предметів «Українська мова. Буквар», «Я досліджую світ» (1 клас)
Тема. Звук [й], позначення його буквою «ій» («йот»). Чим живляться тварини?
Мета. Познайомити учнів зі звуком [й] та позначати його буквою «йот». Вдосконалювати навички читання та звуко – буквеного аналізу слів. Створити умови для розвитку комунікативної компетентності. Вивчати способи живлення тварин. Виховувати у дітей бажання робити добрі справи для природи.
Обладнання: картки із завданнями буква «й», складова таблиця, схеми слів, таблиця на розширення кута зору.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель
Пролунав уже двінок,
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо
Працювати починаймо
II. Мотивація навчальної діяльності
Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, лісі навкруги
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадайте — хто такий? (Зайчик)
Сьогодні на урок до нас завітали: зайчик Ой та зайчик Ай. Вони просять вас, діти, про допомогу. Адже у лісі зима вкрила все сніговою ковдрою і лісові мешканці потерпають від голоду. Тож давайте зробимо добрі справи для природи -- допоможемо зібрати корм для звірів.
III. Актуалізація і систематизація знань учнів
Зайчики полюбляють моркву. Допоможемо їм до неї дістатися.
Учні по черзі читають надруковані стовпчики слів (розміщені на дошці у вигляді сходинок). Якщо стовпчик прочитано правильно, зайчики піднімаються на одну сходинку ближче до моркви. Учні читають до тих пір, поки зайчики не дістануться до моркви.
.
Чигирин Черкаси Чернігів |
Число Чобіт чабан |
Качан Вечір чутка |
Круча Вдача Здача |
Ніч Піч річ |
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Йосип йоржика піймав,
Вже в руках його тримав.
Раптом йоржик в річку скік!
І від Йосипа утік.
2.Артикуляція звука[ Й]. Віднесення його до м’яких приголосних.
- Зима принесла багато труднощів і рибкам. Їм важко дихати під товстим шаром льоду. Тож давайте допоможемо .
Вправа «Колемо лід».
Учні олівчиком стукають по парті і одночасно повторюють за вчителем:
Ай, ой, уй, ей, ий, ій.
Дай, трамвай, гай, коровай;
чайка, майка, байка, гайка;
клей, соловей, дітей, людей;
мий, рий, пий, ший;
лійка, двійка, стійка, бійка.
Ми допомогли рибкам і йоржик дарує нам букву «й».
Фізкультхвилинка.
Я малюю зайчика для вас. Раз!
Це у нього голова. Два!
А це вуха догори. Три!
Хвостик в нього є. Чотири!
Оченята аж горять. П᾽ять!
Зубки, ротик – хай морквинку
гризе зайчик без упинку.
І смачну капусту їсть. Шість!
Робота в групах (скласти з розрізних букв слова).
ЙКАМА (майка), АЙКАЧ (чайка), КАЙОС (сойка), МАКИЙ (мийка), ЙАГКА (гайка). БКАЙА (байка)
Летіла сойка та попід небесойка,
та сіла сойка на соснойку. (Марія Чумарна)
Читання стовпчиків слів із «Букваря». (Дитина, яка правильно прочитала слова - «підгодовує звірів» - кріпить до картинки зображення овочів.)
Діти, лосі заблукали у лісі. Допоможемо їм знайти стежину додому.
Робота у парах. Знайти протилежності за зразком.
.
чорний великий
товстий низький
малий темний
світлий білий
високий тонкий
VI. Підсумок уроку
- Урок підходить до кінця…
Ми дружно допомагали тваринам, робили добрі справи для природи. І, разом з тим, вивчили нову букву та покращили якості читання.
— Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?
— Що для вас було найцікавішим?
Нагородження дітей казковими, гарними сніжинками..