У конспекті наданого уроку читання для 1 класу підібрані різноманітні вправи на розвиток навичок читання,творчих здібностей, критичного мислення. Рекомендовано для вчителів, які працюють за науково - педагогічним проектом "Інтелект України".
Урок читання у 1 класі з
а науково-педагогічним проектом «Інтелект України»
ТЕМА: Звуки [ц], [ц’], букви Цц. Звуки [шч], букви Щщ. Українська народна казка «Кривенька качечка».
МЕТА: Закріпити знання учнів про вивчені букви; удосконалювати навички читання складів і слів методом стеження і човником; розвивати увагу, зв’язне мовлення, пам'ять; збагачувати словниковий запас. Перевірити здобуті знання і вміння по темі «Українська народна казка», створити ситуацію успіху. Виховувати любов до народної творчості, почуття взаємодопомоги, чуйності, доброти.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація, посібники, наочність.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Починається урок.
Кожен вже підготувався,
на перерві постарався.
Домовляємось, діти, не шуміти. На уроці не дрімати. Руку вчасно піднімати. Всім активно працювати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і завдань уроку.
Девіз нашого уроку: «Хто знання має, той і перешкоди долає».
Закінчи речення :
Я хочу дізнатися…
я хочу навчитися…,
я буду на уроці….
Сьогодні продовжуємо подорожувати чарівним світом казок. Дійти до країни Читайлії ми зможемо через місточок , подолавши перешкоди.
План уроку.
(На дошці малюнок місточка. На кожній дощечці прислів’я – етапи роботи на уроці).
III. Робота над темою уроку. Читаємо тему нашого уроку.
- Скільки всього літер в алфавіті?
- Скільки голосних звуків?
-Скільки голосних букв?
Але деякі букви не відкрили свої віконечка. Давайте заспіваємо і їх відкриємо
Діти співають пісеньку «Алфавіт».
Які букви забарилися, не з’явилася у віконечку?
2. «Кожна голова має свій розум»
На уроці ми повинні бути уважними, тому для розвитку своєї уваги і пам’яті вправа «Фотоапарат».
Взаємоперевірка. Хто впорався із завданням?
Для розвитку читацьких навичок вправа «Черепаха і сорока»
Черепашка просить допомогти прочитати склади. (Хлопці)
А тепер дівчатка прочитають як сороки.
Давайте проведемо розчитку і заспіваємо склади на мелодію «Пісенька про коника – стрибунця» .
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
«Книжки читай — розуму набирай»
Наступна наша зупинка « Чарівний світ української народної казки»
(У скрині качалочка, рукавичка, глечик, пеньок, гніздечко, сережки і намисто, мішочок, колосок.)
Фізкультхвилинка. Пісня «Годинник»
Ми з вами вчимося читати правильно, уважно. І в цьому нам допоможе тлумачний словничок і вправа «Чарівна кулька».
Саджаємо слова в човник і читаємо ланцюжком.
Які слова ще є незрозумілими?
Словникова робота. КОРОМИСЛО – тлумачення слова
Робота над текстом казки.
Читання дощиком.
ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ.
«Діло майстра величає»
На нашому шляху зустрічаються наші давні друзі. Допоможи Хвалькові виконати завдання Питайлика.
V. Творче застосування знань учнів.
Знайдіть в тексті речення про переглянуте та підкресліть. Прочитайте їх.
Перекажіть.
Зараз ми з вами станемо звукорежисерами. Озвучте мультфільм.
2. Сторінка міста Алфавіт. Завдання від Кнопочки. Ми – чарівники. Намалювати предмети в назвах яких є буква Ц.
VI. Підсумок уроку.
Ось ми і дійшли до країни Читайлії , подолавши перешкоди.
«Хто не працює, той не їсть».
Ми попрацювали? Пригощайтесь. Прянички із зображенням героїв народних казок.
Пісня «Казочка»