Урок навчання грамоти з теми:
Звуки [т], [т'], позначення їх буквами Т т. Читання складів, слів з ними.
Хід уроку
І.Організаційний момент
(слайд 1)
- Діти! Сьогодні до нас на урок завітали гості. Вони хочуть подивитись, чого ви навчились і порадіти за ваші перші успіхи. Привітайтесь з ними і подаруйте свою усмішку.
Налаштуємо наші голівки
(слайд 2)
- Девіз нашого уроку:
Не кажи «не вмію», а кажи «навчусь».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, скажіть будь ласка, які свята ви знаєте?
(слайд 3)
- Щоб точно дізнатися, на яке свято нас з вами запросили, послухайте мелодію. (Звучить мелодія пісні «З днем народження» )
- Правильно, діти, нас з вами сьогодні запросили на День народження. Іменинницею буде літера, з якою ми з вами познайомимося. Поки що це секрет. А ви вмієте берегти таємниці? Добре, тоді слухайте далі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Гостями на святі будемо ми та вивчені нами букви. Давайте пригадаємо згадаємо, які букви ми вже вивчили?
(слайд 4) (Презентація літер «Сонечко»)
- Молодці, діти! От ми і дізналися, кого запросила іменинниця.
Давайте повторимо правила етикету, як потрібно поводити себе в гостях.
(Відповіді дітей)
- Правильно, в гостях треба поводитись скромно, не викрикувати, не бігати, дотримуватись усіх правил ввічливості.
IV. Артикуляційна хвилинка.
(слайд 5)
- Для того, щоб гарно привітати іменинницю, необхідно підготувати поздоровлення. А для цього пропоную потренувати свій язичок.
(слайди 6-9)
Виконаймо вправу «Чашечка»
Вправа «Годинник»
Вправа «Футбол»
Вправа «Конячка»
Вправа на дихання «Повітряна кілька»
- Розумники і розумниці. Наші язички готові до привітання.
VI. Повідомлення теми і мети уроку
1. Виділення звуків[т], [т’].
(слайд 10)
Пролетіла низько птиця.
І смугасті тигренята
Шкірять гострі зубенята.
- Правильно, це звук [т], [т’].
2. Спостереження за артикуляційними особливостями звуків.
- Вимовте цей звук ще раз. Як він утворився?
- Кінчик язика зімкнувся з верхніми зубами.
- Чи можемо ми цей звук промовити голосно? Проспівати?
- Тоді , який це звук? (Приголосний).
3. Демонстрація букви «Т».
(слайд 11)
- Буква Т,позначає два приголосні звуки (твердий[т] і м’якій [т’].
Аналіз будови букви
Т (показати букву Т)
Т – підставка в терезів, на одній стоїть нозі.
Діти, подумайте, на що ще схожі буква Т
(слайд 12)
- Ось наша сьогоднішня іменинниця – буква «Т».
Слайд 13
Підготуємо подарунок букві Т. Квітка-семицвітка
(слайд 14)
Погляньте, чим буква Т пригощатиме гостей
Компот торт тістечко
- Назвіть їх, будь ласка. Це … (запишіть звукові схеми цих слів)
VII.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА
(слайд 15)
(прийшов час відпочити)
(слайд 16)
VIIІ. Робота з Букварем.
(слайд 17)
- Буква Т запрошує нас до Букваря. Розгорніть ваші Букварі
(слайд 18)
1. Читання складів.
- Давайте разом прочитаємо склади. С.86
(Індивідуальна допомога окремим учням)
2. Читання променевих таблиць індивідуально.
3. Читання прямих і обернених складів.
4. Читання слів.
(слайд 19)
Чистомовки с.87 Звичайно Жабкою Сорокою
VII.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА
(слайд 20)
Зарядка для очей
8. Сплять маленькі «совенята»
Раз – розкрили оченята.
Подивилися навколо
Потім вгору і додолу.
Оченята - блим, блим, блим.
Відпочити треба їм.
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята
Совенята будуть спати
А ми – далі працювати
(слайд 21)
Спускайся з гірки, читаючи речення с.87
VII. Підсумки уроку.
МІКРОФОН (слайд 22)
- Молодці, діти! Гарно попрацювали на уроці.
- У якої букви ми з вам побували на дні народження?
Рефлексія слайд
Якщо вам на уроці було цікаво і вам все вдалося підніміть пальчик вгору
Якщо було нудно і нецікаво
Мікрофон Яке завдання сподобалося найбільше?
Яке завдання булу складним і викликало у ва труднощі?
(слайд 23)
За гарну роботу на уроці буква Т хоче пригостити вас солодощами.
1