Урок "Звуки [т], [т’]. Позначення їх буквами Т, т («те»)".

Про матеріал
Формувати вміння правильно вимовляти і виділяти з вимовленого слова звуки [ т ], [т’ ], позначати їх у звуковій моделі відповідними умовними знаками та буквами « Т», «т» (те) на письмі, читати склади, слова, речення з новою буквою. Розвивати уміння добирати слова з певним звуком , граматичну пильність та уважність; проводити спостереження над багатозначними словами. Удосконалювати навички звукового та звуко-буквенного аналізу слів.
Перегляд файлу

 

Урок навчання грамоти з теми:

Звуки [т], [т'], позначення їх буквами Т т. Читання складів, слів з ними.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

(слайд 1)

- Діти! Сьогодні до нас на урок завітали гості. Вони хочуть подивитись, чого ви навчились і порадіти за ваші перші успіхи. Привітайтесь з ними і подаруйте свою усмішку.

 

Налаштуємо наші голівки

 

 (слайд 2)

- Девіз нашого уроку:

Не кажи «не вмію», а кажи «навчусь».

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, скажіть будь ласка, які свята ви знаєте?

(слайд 3)
- Щоб точно дізнатися, на яке свято нас з вами запросили, послухайте мелодію. (Звучить мелодія пісні «З днем народження» )
- Правильно, діти, нас з вами сьогодні запросили на День народження. Іменинницею буде літера, з якою ми з вами познайомимося. Поки що це секрет. А ви вмієте берегти таємниці? Добре, тоді слухайте далі.
 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Гостями на святі будемо ми та вивчені нами букви. Давайте пригадаємо згадаємо, які букви ми вже вивчили?

(слайд 4)   (Презентація літер «Сонечко»)


- Молодці, діти! От ми і дізналися, кого запросила іменинниця.

Давайте повторимо правила етикету, як потрібно поводити себе в гостях.
(Відповіді дітей)
- Правильно, в гостях треба поводитись скромно, не викрикувати, не бігати, дотримуватись усіх правил ввічливості.

 

IV. Артикуляційна хвилинка.

(слайд 5)
- Для того, щоб гарно привітати іменинницю, необхідно підготувати поздоровлення. А для цього пропоную потренувати свій язичок.

 

(слайди 6-9)

Виконаймо вправу  «Чашечка»

Вправа «Годинник»

Вправа  «Футбол»

Вправа  «Конячка»

Вправа на дихання «Повітряна кілька»


- Розумники і розумниці. Наші язички готові до привітання.

 

VI. Повідомлення теми і мети уроку
1. Виділення звуків[т], [т’].

(слайд 10)

  •                    Діти,послухайте вірш,і скажіть який звук у ньому зустрічається найчастіше
         Тигр гарчить,гарчить тигриця -

 Пролетіла низько птиця.

 І смугасті тигренята

 Шкірять гострі зубенята.
- Правильно, це звук [т], [т’].
2. Спостереження за артикуляційними особливостями звуків.

- Вимовте цей звук ще раз. Як він утворився?
- Кінчик язика зімкнувся з верхніми зубами.
- Чи можемо ми цей звук промовити голосно? Проспівати?
- Тоді , який це звук? (Приголосний).


3. Демонстрація букви «Т».

(слайд 11)

- Буква Т,позначає два приголосні звуки (твердий[т] і м’якій [т’].

 Аналіз будови букви
Т (показати букву Т)
Т – підставка в терезів, на одній стоїть нозі.

 Діти, подумайте, на що ще схожі буква Т

 

(слайд  12)

- Ось наша сьогоднішня іменинниця – буква «Т».

 

Слайд 13

Підготуємо подарунок букві Т.  Квітка-семицвітка

 

 

 

 

(слайд 14)
Погляньте, чим буква  Т пригощатиме гостей

Компот    торт  тістечко
- Назвіть їх, будь ласка. Це … (запишіть звукові схеми цих слів)

 

VII.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА

(слайд 15)

 (прийшов час відпочити)

 

(слайд 16)

VIIІ. Робота з Букварем.

(слайд 17)

 - Буква Т запрошує нас до Букваря. Розгорніть ваші Букварі

 

(слайд 18)

1. Читання складів.
- Давайте разом прочитаємо склади. С.86
(Індивідуальна допомога окремим учням)
2. Читання променевих таблиць індивідуально.
3. Читання прямих і обернених складів.
4. Читання слів.
 

(слайд 19)

Чистомовки с.87  Звичайно Жабкою Сорокою

 

VII.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА

(слайд 20)

Зарядка для очей


8. Сплять маленькі «совенята»

Раз – розкрили оченята.

Подивилися навколо

Потім вгору і додолу.

Оченята - блим, блим, блим.

Відпочити треба їм.

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята

 Совенята будуть спати

А ми – далі працювати


 

(слайд 21)

 

Спускайся з гірки, читаючи речення с.87

 

VII. Підсумки уроку.

МІКРОФОН   (слайд 22)

- Молодці, діти! Гарно попрацювали на уроці.
-  У якої букви ми з вам побували на дні народження?

  • Які звуки вона позначає?

 

Рефлексія     слайд

Якщо вам на уроці було цікаво і вам все вдалося підніміть пальчик вгору

Якщо було нудно і нецікаво

 

 

Мікрофон   Яке завдання сподобалося найбільше?

Яке завдання булу складним і викликало у ва труднощі?

 

(слайд 23)

За гарну роботу на уроці буква Т хоче пригостити вас солодощами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку