Урок "Звуковий і звуко-буквений аналіз, вимова і написання слів з подовженими м’якими приголосними"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови :Звуковий і звуко-буквений аналіз, вимова і написання слів з подовженими м'якими приголосними.(Для учнів 2 класу)

Мета: Формувати навички вимови і написання слів з подовженими приголосними;

закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, поділяти слова для

переносу; розвивати зв'язне мовлення, вміння складати розповідь за малюнками

та запитаннями; виховувати працьовитість, повагу до історичного минулого

України.

Перегляд файлу

Дата: 16.11

Урок: українська мова

Тема: Звуковий і звуко-буквений аналіз, вимова і написання слів з подовженими

             м’якими приголосними

Мета: Формувати навички вимови і написання слів з подовженими приголосними;

             закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, поділяти слова для

             переносу; розвивати зв’язне мовлення, вміння складати розповідь за малюнками

             та запитаннями; виховувати працьовитість, повагу до історичного минулого

             України.

Обладнання :словникові слова,малюнок Чернечої гори,дерева,яблучка,хмарки

Хід Уроку

І.Організація класу до уроку

Емоційне налаштування на урок .(самомасаж)

- Потріть очка ,щоб добре бачили ,вушка – щоб добре чули ,щічки -щоб порожевіли. Візьміться за руки ,взміхніться один одному ,поділіться добрим настроєм.Я хочу, щоб кожен відчув себе успішним на уроці.Сідайте будь ласка.

1.Перевірка домашнього завдання

— Розкажіть, як треба поводитись на вулиці.

— Прочитайте речення, які ви списали. Який знак стоїть в кінці цього речення?

— Прочитайте слова з подовженими приголосними, які ви записали в алфавітному порядку.

— Як їх можна перенести?

 2. каліграфічна хвилинка

 3.самостійна по варіантах

І варіант                                                            ІІ варіант

Життя, каміння, знання.                                 Читання ,взуття,  узлісся.

  • Вставте пропущенні букви.
  • Перевірте правильність виконання

IІ. Основна частина уроку.

  • Ось погляньте  на наше дерево з яблучками .Але яблучка незвичайні на них написані слова: «Я вмію!», «Я знаю!», «Я досліджую!», «Я творю!». Сьогодні ми будемо знімати ці плоди.1 яблучко «Я вмію!»(Що на письмі подовженні м’які приголосні позначаються на письмі двома однаковими буквами ).
  • А тепер ланцюжок прикладів.

1.Робота з граматичним матеріалом

- Над нашою яблунькою нависли хмари. Вирівняйте спини,наберіть повні легені повітря.Дмухніть легенько.А тепер сильніше…А тепер так сильно,щоб розвіяти хмари.

одне з найулюбленіших моїх  читання занять

2 яблучко «Я творю!» Я можу складати речення

    ІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Робота за підручником (с.61-62)

Вправа 167

   Учні читають і списують слова, виконують усний звуко-буквений аналіз цих слів за зразком, поданим у таблиці. 3 яблучко « Я вмію !»( Робити звуко-буквенний аналіз)

пальто

[п], [а], [л'], [т], [о]

«пе», «а», «ел»,

«знак м'якшення», «те», «о»

 

5

6

дзеркало

[дз], [е], [р], [к], [а], [л'], [о]

«де», «зе», «е»,

«ер», «ка», «а», «ел», «о»

7

8

 

 

 

 

 

Вправа 168

Малюнок Чернечої гори

3 яблучко –« Я досліджую»

- Наступне яблучко «Я досліджую».

-Зараз ми з Вами будемо попрацюємо дослідниками .

- Я Вам буду читати текст,а вам потрібно взяти олівці і підкреслити ті слова в яких  ми бачимо подовження .

(Гіллясті,верховіття,корінням)

Учні дають відповіді на запитання.

 Чим укриті схили Чернечої гори?

— Які дерева ростуть на Чернечій горі?

 Які кущі ростуть на Чернечій горі?

 Випишіть слова з подовженими м'якими приголосними звуками.

 Складіть звукові моделі цих слів.

  • А зараз ви ще раз прочитаєте текст і ми з вами проведемо хвилинку спілкування

Хвилинка спілкування

 Що тобі відомо про Чернечу гору?

 На ній — могила Тараса Шевченка.

 А ти знаєш, де вона знаходиться?

 У місті Каневі, над Дніпром.

— Як цю гору називають у народі?

 Тарасова гора

  Т.Г.Шевченко захворів на запалення легенів. Думав, що незабаром доведеться піти з життя. А скільки було планів! Скільки ще хотілося зробити для милої України, для визволення рідного народу! Саме тоді і народилося це його полум’яне звернення до українського народу, в якому заповідає поховати його на могилі коло Дніпра

 «на Вкраїні милій» і закликає до боротьби.

V.   Підбиття підсумків.

 Чого навчилися на уроці?

 Які слова з подовженими приголосними запам'ятали?

-  А що нового дізналися ?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

С. 63, вправа 170.

 

 

 

 

doc
Додано
1 вересня 2018
Переглядів
3695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку