Розробка уроку з української мови :Звуковий і звуко-буквений аналіз, вимова і написання слів з подовженими м'якими приголосними.(Для учнів 2 класу)
Мета: Формувати навички вимови і написання слів з подовженими приголосними;
закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, поділяти слова для
переносу; розвивати зв'язне мовлення, вміння складати розповідь за малюнками
та запитаннями; виховувати працьовитість, повагу до історичного минулого
України.
Дата: 16.11
Урок: українська мова
Тема: Звуковий і звуко-буквений аналіз, вимова і написання слів з подовженими
м’якими приголосними
Мета: Формувати навички вимови і написання слів з подовженими приголосними;
закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, поділяти слова для
переносу; розвивати зв’язне мовлення, вміння складати розповідь за малюнками
та запитаннями; виховувати працьовитість, повагу до історичного минулого
України.
Обладнання :словникові слова,малюнок Чернечої гори,дерева,яблучка,хмарки
Хід Уроку
І.Організація класу до уроку
Емоційне налаштування на урок .(самомасаж)
- Потріть очка ,щоб добре бачили ,вушка – щоб добре чули ,щічки -щоб порожевіли. Візьміться за руки ,взміхніться один одному ,поділіться добрим настроєм.Я хочу, щоб кожен відчув себе успішним на уроці.Сідайте будь ласка.
1.Перевірка домашнього завдання
— Розкажіть, як треба поводитись на вулиці.
— Прочитайте речення, які ви списали. Який знак стоїть в кінці цього речення?
— Прочитайте слова з подовженими приголосними, які ви записали в алфавітному порядку.
— Як їх можна перенести?
2. каліграфічна хвилинка
3.самостійна по варіантах
І варіант ІІ варіант
Життя, каміння, знання. Читання ,взуття, узлісся.
IІ. Основна частина уроку.
1.Робота з граматичним матеріалом
- Над нашою яблунькою нависли хмари. Вирівняйте спини,наберіть повні легені повітря.Дмухніть легенько.А тепер сильніше…А тепер так сильно,щоб розвіяти хмари.
одне з найулюбленіших моїх читання занять
2 яблучко «Я творю!» Я можу складати речення
ІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с.61-62)
Вправа 167
Учні читають і списують слова, виконують усний звуко-буквений аналіз цих слів за зразком, поданим у таблиці. 3 яблучко « Я вмію !»( Робити звуко-буквенний аналіз)
пальто |
[п], [а], [л'], [т], [о] |
«пе», «а», «ел», «знак м'якшення», «те», «о»
|
5 |
6 |
дзеркало |
[дз], [е], [р], [к], [а], [л'], [о] |
«де», «зе», «е», «ер», «ка», «а», «ел», «о» |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
Вправа 168
Малюнок Чернечої гори
3 яблучко –« Я досліджую»
- Наступне яблучко «Я досліджую».
-Зараз ми з Вами будемо попрацюємо дослідниками .
- Я Вам буду читати текст,а вам потрібно взяти олівці і підкреслити ті слова в яких ми бачимо подовження .
(Гіллясті,верховіття,корінням)
Учні дають відповіді на запитання.
— Чим укриті схили Чернечої гори?
— Які дерева ростуть на Чернечій горі?
— Які кущі ростуть на Чернечій горі? — Випишіть слова з подовженими м'якими приголосними звуками. — Складіть звукові моделі цих слів.
Хвилинка спілкування — Що тобі відомо про Чернечу гору? — На ній — могила Тараса Шевченка. — А ти знаєш, де вона знаходиться? — У місті Каневі, над Дніпром. — Як цю гору називають у народі? — Тарасова гора Т.Г.Шевченко захворів на запалення легенів. Думав, що незабаром доведеться піти з життя. А скільки було планів! Скільки ще хотілося зробити для милої України, для визволення рідного народу! Саме тоді і народилося це його полум’яне звернення до українського народу, в якому заповідає поховати його на могилі коло Дніпра «на Вкраїні милій» і закликає до боротьби. V. Підбиття підсумків. — Чого навчилися на уроці? — Які слова з подовженими приголосними запам'ятали? - А що нового дізналися ? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 63, вправа 170. |
|