Конспект уроку природознавства "Узагальнюючий урок за темою «Моя країна—Україна"

Про матеріал

Мета: Узагальнити знання учнів про нашу країну, її природу, рослинний та тваринний світ різних природних зон; розвивати зв'язне мовлення, логічне мислення, вміння узагальнювати та систематизувати отримані раніше знання; виховувати любов до природи, почуття колективізму, творчі здібності.

Перегляд файлу

Дата                                Урок                            Природознавство                            1  кл.

Тема. Узагальнюючий урок за темою «Моя країна—Україна».

Мета: Узагальнити знання учнів про нашу країну, її природу, рослинний та тваринний світ різних природних зон; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, вміння узагальнювати та систематизувати отримані раніше знання; виховувати любов до природи, почуття колективізму, творчі здібності.

Обладнання. Картки, малюнки, розмальовки. Мапа України.

Тип уроку. Узагальнення знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Вправа «Погода»

- Яка зараз пора року? Який місяць? Яке число? Тепло чи холодно надворі? Який стан неба? Яка температура повітря? Чи буди сьогодні протягом дня опади?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Велика і прекрасна наша країна Україна. Розкажіть, що вже знаєте про нашу країну.

В Україні різноманітна природа. Сьогодні ми вирушимо у по­дорож Україною, не виходячи з класу.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Повторення знань про мапу.

- Наша країна займає велику територію. Але ми можемо подо­рожувати у будь-який куточок, не виходячи з класу. У цьому нам допоможе... Як ви вважаєте, що саме? Відгадайте загадку.

Моря є плавати не можна.

Дороги є — їхати не можна.

Земля є — орати не можна.

Що це? (Карта)

- Правильно, це карта. Навіщо нам потрібні карти?

- Які кольори присутні на фізичній мапі? Що вони позначають?

2. Тестування «Так чи ні?»

- Зеленим кольором на карті позначені рівнини. (Так)

- Об'єкти на карті показуй тільки пальцем. (Ні)

- Блакитним кольором на карті позначена вода. (Так)

- На карті України є океан. (Ні)

- Коричневим кольором на карті позначені гори. (Так)

3. Фізкультхвилинка

4. Робота із загадками.

Синя стрічечка блищить, щось тихеньке гомонить

І біжить собі, біжить, Не зупиниться й на мить. (Річка)

З-під землі біжить, водичка, але це не озерце,

Не струмочок і не річка, . А цілюще... (джерельце).

Не море, не земля, човни не плавають,

І ходити не можна. (Болото)

Стоїть корито, повно води налито. (Ставок)

Посеред поля лежить дзеркало: рама зелена, поле блакитне. (Озеро)

- Які бувають водойми? (Природні і штучні) 

5. Робота над оповіданням «Бережіть воду».

Вода лилася з крана невпинною цівкою.

- Хто це тут порядкував? — суворо запитала Ніна.

- Та я руки мив, - почервонів Микола.

- А кран чого не закрутив?

- А хіба що? Вода ж ледь-ледь цідиться.

- Ледь-ледь, а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озеро натекло б.

Де не взявся Гаврик. Він облизнувся, бо дуже хотів пити. Ми­кола вилив воду з кухлика в мисочку. Гаврик, помахуючи хвостом, заходився пити.

Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підві­конні квіти. Листочки примули розправилися і посвіжішали.

- Усім-усім потрібна вода, - сказала повчально Ніна. - І лю­дям, і птахам, і тваринам, і рослинам. А візьмемо машини. Авто­мобіль без неї не обійдеться. Трактор - також. І заводи й фабрики без води не працюватимуть.

- Я все зрозумів, - сказав Микола і міцно зачинив кран, щоб води даремно не витекло ані краплини.                                              Б. Вовк

- А як ви бережете воду?

- Як потрібно оберігати воду річок, озер від забруднення?

- Які моря є на території України?

6. Бесіда про значення гір

- Людина використовує гори? (Використовує.)

- Як саме вона їх використовує? (Добуває корисні копалини, за­ймається скелелазінням.)

- Правильно, а так само людина може жити в горах, вирощу­вати рослини, пасти свійських тварин. У горах можуть бути про­кладені дороги, але вони вузькі, тому їздити потрібно дуже обе­режно.

- Ще гори - чудове місце для відпочинку. У горах безліч сана­торіїв, будинків відпочинку, туристичних баз. А ви відпочивали в горах?

- Гори — це пам'ятники природи, заповідники, у горах добува­ють корисні копалини.

7. Гра «Детектор»

- Підкресліть помилки, яких припустився у своєму творі Вов­чик Помилкин.

Улітку я подорожував Південним берегом Криму, його пусте­лями, горами. У цій місцевості дуже мало звірів, птахів. Комах не­має. Є гарні морські птахи: зозулі, чайки, горобці. Літо не дуже хо­лодне, малосніжне, а зима спекотна і волога.

8. Робота над прислів'ям

- Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.

- Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

- Та земля мила, де мати народила.

9. Малювання або розфарбовування розмальовок на тему «Ми любимо свою Україну».

- Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських тра­дицій, любові до природи.

10. Робота за малюнками

- Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, переду­сім, місто або село, де ви народилися. Рідним краєм ми називаємо місце, де минуло наше дитинство. Батьківщиною українці назива­ють Україну - країну, у якій разом живуть.

Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, ко­жен із нас є водночас членом суспільства свого міста або села, грома­дянином України і землянином.

V. Підсумок уроку.

- Як називається наша Батьківщина?

- Чим вона багата і славна?

 

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку