Урок з природи 1 клас.Тема. Природа.Хто такі риби? Образотворче мистецтво.Аплікація з паперу.Виготовлення казкової композиції «Золота рибка».

Про матеріал
Інтегрований урок з природи в 1 класі.Тема. Природа.Хто такі риби? Образотворче мистецтво.Аплікація з паперу.Виготовлення казкової композиції «Золота рибка».
Перегляд файлу

Тема. 

 Природа.Хто такі риби?

 Образотворче мистецтво.Аплікація з паперу.Виготовлення казкової

            композиції «Золота рибка».

Мета.

Навчальна.Ознайомити учнів з рибами, їх характерними ознаками.

Навчити розпізнавати риб за характерними ознаками.

вчити дітей виконувати аплікацію з паперу, відчувати зв’язок

форми, призначення, декоративного оздоблення виробів;

Розвиваюча. Розвивати бажання більше дізнаватися про природу;

         розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм      

         реальних у декоративні; сприяти формуванню розумінню краси.

         розвивати в учнів творчу уяву, мислення, вміння фантазувати;

Виховна. виховувати працьовитість, охайність, любов до природи,до книжок, до читання.

Обладнання. Малюнки з зображенням комах, презентація «Риби», мультфільм «Казка про золоту рибку», картон, кольоровий папір, ножиці,клей,відео.                      

Тип уроку: інтегрований,бінарний.

                             Хід уроку

 

I. I. Організаційний момент.

1. Створення ситуації успіху.

 2.Фенологічні спостереження.

- Який краєвид ви спостерігали сьогодні по дорозі в школу?

- Про яку пору року нам це свідчить?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

-Чи чули ви спів птахів?

- Чи зустрічали тварин? Чому?

II. Актуалізація знань, умінь і навичок.

1. Відгадайте загадку.

Шість ніг без копит,

Ходить, а не стукотить,

Літає, а не птиця,

Може догори ногами вчепиться. (Комаха)

2. Диференційований підхід у актуалізації знань.

а) Фронтальна бесіда.

-    Наведіть приклади комах.

- За якими ознаками можна впізнати комаху?

- Що є у кожної комахи?

http://1.bp.blogspot.com/-m5iks7oOq4w/UlFRavTgPsI/AAAAAAAAACU/xKacWq7rpzw/s200/04.bmpб) Індивідуальні завдання.

http://4.bp.blogspot.com/-jI2Tyrz6Zpo/UlFQ_nZTWVI/AAAAAAAAACM/5GxKQcU3TKE/s200/03.bmpКартка 1

 

Які комахи приносять користь?

 

 

 

III. Формування нових знань, умінь і навичок.

1.Відгадування загадки. (Слайд 1)

http://2.bp.blogspot.com/-HnNpDYJdH3I/UlFQobixVeI/AAAAAAAAACE/uc64yqcsNsQ/s200/02.bmpЖиве вона у воді,

Не ходить по землі,

Плаває під мостиком

І виляє хвостиком.

2.Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні ми вивчатимемо риби,як одну із груп тварин і виготовлятимемо аплікацію з паперу «Золота рибка»

3.«Мозковий штурм»

- Де живуть риби?

- Чим вкрите тіло риб?

-Чи бачили ви рибу,можливо тримали в руках?

- Які частини тіла є в риби?

4. Теоретичний матеріал.

а) Розповідь. (Слайд 2)

Риби пристосовані до життя у воді. Тіло їх вкрите лускою. Плавці допомагають рибі плавати. Хвостовий плавець – головний орган руху. Спинний плавець допомагає розсікати воду, надає тілу стійкості, риба не перекидається, він захищає рибу від пошкоджень. А грудні і черевні плавці підтримують стан рівноваги.

Картинки по запросу річкові риби

б) Дослідницька робота. Риби водойм нашої місцевості.

 ( Спираючись на знання учнів.) (Слайд 3,4,5,6,7,8,9,10)

Йорж, короп, карась, сом, щука, окунь, в’юн,білий амур.

Картинки по запросу річкові рибиКартинки по запросу річкові риби Картинки по запросу річкові риби   Картинки по запросу річкові риби
Картинки по запросу річкові риби     Картинки по запросу річкові рибиПохожее изображение   Картинки по запросу річкові риби

4. Робота за підручником с.59.

- Як називаються рибки,які живуть у прісних водоймах?

- Як називаються рибки,що живуть в солоній воді?

 - Чим харчуються рибки?

5. Цікаво знати. (Слайд 11,12,13,14)

         Найбільша риба на Землі – китова акула, її довжина – 20 метрів.

      Найрізнобарвніша рибка в світі – мандаринка.

         Найменша риба наших водойм - бичок Берга, його довжина – 3 см, живе у Чорному і Азовському морях.

         Найбільша риба річок – сом. Довжина його сягає до 5 метрів, а важить він більше 300 кілограмів.

 

Картинки по запросу морські рибиКартинки по запросу морські риби Картинки по запросу риба бичок БЕРГА     Похожее изображение  

Фізкультхвилинка. 

5. Демонстрування та аналіз зразка

 Інструктаж учителя

— Розгорніть підручник на с. 43. Розгляньте зразок аплікації «Золота рибка». А тепер подивіться на дошку. Тут розміщені аплікації золотої рибки, які виготовляли учні, які навчалися раніше від вас. Бажаєте самостійно зробити таку красу? Що ж, до роботи!

  • Оберіть картон-основу із кольором, схожим на воду.
  • Виріжте з альбому-посібника на с. 35 шаблон рибки.
  • За шаблоном зробіть розмітку й виріжте з кольорового паперу силует рибки.
  • Зробіть надрізи на плавцях і хвості.
  • Проведіть по них ножицями або олівцем, щоб вони загнулися.
  • З паперу виріжте смужки різного кольору і прикрасьте тіло рибки.
  • Виріжте з паперу зеленого кольору водорості та наклейте їх на картон.

 6. Практична робота учнів

Якщо деякі учні хочуть пофантазувати, можна запропонувати їм створити рибку за власним задумом.

 7. Виставка та оцінювання робіт

— Розгляньте виставку робіт своїх товаришів.

— Чия робота сподобалася найбільше?

— Хто з учнів виявив фантазію?

— Яка рибка у вас вийшла?

 IV.Закріплення.

1. Питання для роздумів.

Завдання для ерудитів. (Слайд 12, 13, 14, 15)

Картинки по запросу рыба бычок БЕРГАПоясни назву риб: риба - молот, риба - голка, риба – пилка, риба – зебра, морський коник, риба – їжак.

 4. Розповідь учителя

— Які цікаві відомості про риб ви знаєте?

— А знаєте ви, що... (На дошці — ілюстрації морських та річкових риб.)

  • У XIX ст. у Росії був виловлений сом завдовжки 4, 5 м, і важив він 347 кг. Найбільший же в світі сом був упійманий у річці Одер у Німеччині вагою 450 кг.
  • Найнебезпечніші і лютіші серед річкових риб — піраньї. Вони мешкають в річках Південної Америки і нападають на будь-яку живу істоту, що опинилася у воді, незалежно від її розмірів. У 1982 р. у Бразилії від них загинули 300 чоловік, що опинилися у воді в результаті корабельної аварії.
  • Довжина найменшої в світі річкової риби — карликової пандаки — складає 7 мм, а вага — всього 4 г. Ця безбарвна і майже прозора рибка мешкає в річках Південно-Східної Азії і Австралії.
  • Рекордсменом за швидкістю підводного плавання є риба-меч. Ця риба може виростати до 6 м і мати масу тіла більше півтонни. Переміщається вона із швидкістю урагану — до 130 км на годину! У неї страшна зброя — гострий меч, який утворений із зрощених кісток верхньої щелепи.
  • Риба-меч не раз наводила жах на мореплавців і рибаків, нападаючи на їх парусні судна і навіть на військові кораблі та пробиваючи своїм мечем корпус рибальських човнів. У кінці Другої світової війни її нападу піддався англійський танкер «Барбара». Півтораметровий меч цієї риби пробив корпус і застряг там. Проте риба зуміла висмикнути меч і кинулася в нову атаку. Її розмір був приблизно 5 м, а вага близько 660 кг.
  • Серед риб, що нині мешкають у Світовому океані, неперевершеною по довжині і масі тіла є китова акула, що досягає в довжину 20 м. Особини такої величини не зважували (тільки спостерігали), але для порівняння можна вказати, що екземпляри завдовжки 12 м мали масу 14 тонн.
  • Китова акула — миролюбний морський гігант. Поволі пливучи в товщі води, вона як сачком, збирає своїм величезним ротом здобич (дрібних рачків, кальмарів та іншу дрібну рибу), і пропускаючи воду через дрібне сито своїх зябрових дуг, фільтрує їжу.

 Фізкультхвилинка

а роботи учнів. (Слайд 16)

3. Завдання для самостійної роботи.

а) Робота в парах. (Слайд 17)

Упізнай риб за фрагментами. (Щука, карась, сом)

б) Робота в зошитах с. 35.

4.Запитання для самоконтролю.

Гра « Зайва риба». (Слайд 18, 19)

Карась, окунь, йорж; риба – молот  - зайва, вона живе у морі.

Риба – зебра, камбала, риба – пилка; короп – зайва, риба прісних водойм.

V. Підсумок.

1. Мікрофон.

 - Про що дізналися на уроці? Чого навчилися?

- За якими ознаками можна впізнати рибу?

2. Оцінка роботи учнів на уроці. (Слайд 20)

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
2184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку