Уроки-подорожі та уроки –квести.

Про матеріал
Автор намагається порівняти уроки-подорожі та уроки-квести. Чим вони схожі та чим відрязняються...
Перегляд файлу

Шевченківський ліцей Шевченківської районної ради Харківської області

Машніна Тетяна Михайлівна

Уроки-подорожі та уроки –квести.

        У сучасному світі дитина оточена інформацією, яка надходить до неї з різних джерел.

         Вчителі розуміють, що процес навчання не повинен зводитись до сухої передачі об`єму знань, яким володіє вчитель. Навчання повинно бути:

  • вмотивованим,
  • цікавим,
  • захоплюючим ,
  • розвиваючим,
  • зорієнтованим на вік дитини іт.д, і т.п.

          Усім цим вимогам, на мою думку, відповідають уроки-подорожі та уроки –квести. Нетрадиційні уроки вносять у навчальний процес пожвавлення, мотивують до роботи, формуюють та розвивають навчальну діяльність, створюють прямі та обернені зв`язки між суб`єктами навчального процесу, охоплюють всіх  учнів.

        Урок-подорож потребує значної підготовки. Вчитель продумує назви зупинок (станцій,пунктів), завдання, які виконуватимуть учні на кожній зупинці, результат, який хотів би отримати.

        Уроки-подорожі у початковій школі можна проводити з будь-якого предмету і на будь-якому уроці: комбінованому, засвоєння нових знань, формування умінь і навичок ,то що.

          « Подорожувати» на таких уроках можна по різних планетах, по морях і океанах, по своїй та казкових країнах…

         Цікавими для дітей виявилися інтегровані уроки-подорожі. Так на уроці природознавства, інтегрованого з уроком образотворчого мистецтва на тему «Якагрупа тварин найчисельніша на Землі?», мої третьокласники подорожували по станціях «Мурашник», «Вулик», «Павутинка», «Цікавинки про комах», «Живі квіти-метелики». Всі завдання були різного ступеня складності. Діти розповідали про свій досвід знайомства з комахами; досліджували  влаштування вулика; дізнались про  будову цих тварин, харчування, розмноження; читали вірші, прислів`я; відгадували загадки; зображували рухи комах; малювали метеликів. Робота проводилась фронтально та в групах, що давало можливість більшій кількості дітей проявити себе.

          Найбільший позитив уроків-подорожей в тому, що вони дають змогу дітям відчути себе першовідкривачами, дослідниками, мандрівниками.

        Але  , на мою думку, великим мінусом таких уроків є те, що учні подорожуючи подумки, в уяві, слідкуючи за указкою вчителя, не рухаються. Вони, виключаючи хвилинки відпочинку, сидять за партами. Для школярів молодших класів це мало неприйнятно. Адже давно відома роль руху  для розвитку та здоров`я дитини.

         Тому для мене відкриттям стало те, що уроки, виховні заходи можна проводити  у формі уроків-квестів. Такі уроки можуть замінити не тільки уроки-подорожі, а й інші нетрадиційні уроки: урок-гру, урок-вікторину то що.

          Виникли квести (від англ. Quest-пошук, пошуки пригод) як аматорські спортивно-інтелектуальні змагання. Пізніше їх почали широко використовувати під час навчального та виховного процесів.

          Нелегкою справою є підготовка до такого уроку. Мета уроку-квесту має відповідати меті звичайного  уроку за даною темою. Також тему та мету потрібно узгодити з якимось пригодницьким сюжетом (який існує в книзі, фільмі чи мультфільмі або придуманий вчителем). Для деяких квестів між учнями можна розподілити ролі, визначити капітана команди. Вчитель повинен чітко сформулювати завдання , продумати підказки, джерела інформації.

         Не менш важливим є обрання місця проведення квесту. Це може бути клас, спортивна зала, бібліотека, спортивний майданчик, вулиці населеного пункту. Так, пунктами уроку-квесту «Здоров`я-найцінніший скарб» нам слугували і бібліотека, і спортивна зала, і кабінет медсестри, і їдальні, і гардероб.

          Одному вчителю важко провести квест-урок, тому вчитель задіює помічників. Так  я запрошувала для проведення таких уроків (виховних годин) на допомогу :колег, батьків, учнів старших класів. Помічники й були персонажами, що відповідали  легенді квесту.

          Маршрути я продумую так, щоб команди не зустрілися  на одній зупинці, не чекали доки виконує завдання інша група, не бачили виконання завдання суперниками. Адже це відволікає і робить квест не цікавим.

           Вчитель повинен розуміти ступінь складності поставлених задач і розрахувати час проходження  кожної зупинки (станції, локації, пункту)  квесту та кількість завдань. Для виконання завдання  зазвичай я виділяю по 1-4 хвилини. Про закінчення часу виконання роботи може сповістити пісочний годинник, звуковий сигнал помічника то що.  Також завдання повинні бути цікавими, творчими для дітей, відповідати віковим нормам. Їх виконання не повинно містити повторень, не бути рутинним для дитини.

            Готуючи урок-квест важливо врахувати, що це може бути повністю нестандартний урок, що дає вчителеві повну свободу. Або ж нестандартний урок з урахуванням стандартних етапів уроку. Такий урок підготувати і провести вже важче. Адже варто дотримуватись  структури уроку.

         Клас ділиться на команди (групи, загони…).На мою думку, найдоцільніше поділити на 2-3 команди. Кожна команда отримує маршрутний лист (мапу). Можна також побудувати роботу так, що про наступну зупинку діти дізнаються після виконання чергового завдання, від відповідального персонажу за дану локацію. Наприклад, під час квесту «Лексичне значення слів» після виконаного основного завдання персонаж- Антонім проводив вправу «Виконай навпаки». За командою «підстрибни» діти повинні були присісти, за командою «нахил вліво» діти повинні були нахилитися вправо  і т.д.  Останньою була команда відвести праву руку в бік. Діти відвели ліву, і Антонім  сказав, що вони вказали на напрямок до наступної станції. Звичайно , в цьому разі учасники повинні були на початку стати у відповідне положення.

         Одним із етапів виховної години до Дня доброти- був квест. Діти отримували завдання від тварин, що зникають з нашої планети. (Додаток 1) Таким , наприклад, було  завдання від тигра:

           «Моя назва складається із 4х букв. Але мене часто називають словом, в якому три букви. Мені це не подобається. Адже то не я , а мої родичі. До речі , вони бувають домашні і лісові. І лісових стає все менше і менше.»

-Так. Це коти. Домашній та лісовий. Шукайте їх зображення. І отримуйте від них питання.»

          Остання зупинка може бути в місці, де команди отримували інструкції по квесту. Тут підводяться підсумки, відбувається нагородження, діти висловлюються про завдання квесту то що.

            Підводячи підсумок  вище сказаного, хочу сказати  що я знаходжусь на початковому етапі створення і проведення уроків-квестів. Але діти надихають не полишати цю справу. Я бачу, що їм подобаються  пригоди, подобається відчувати себе  дослідниками, космонавтами, інопланетянами. Вони з задоволенням виконують завдання, працюють в команді, навчаючись партнерству і співпраці. Проведення нетрадиційних уроків  у поєднанні  з традиційними формами роботи  є доцільним при умові ретельної підготовки. Уроки-подорожі та уроки –квести проходять менш напружено для дітей, ніж звичайні уроки. В той  же час, вони розвивають загальнонавчальні вміння і навички: синтезу, аналізу, вміння порівнювати та виділяти основне; мотивують приймати участь у навчальному процесі; підтримують стійкий інтерес до навчального матеріалу; навчають плануванню, співпраці з іншими.

 

Використано :

1. http://ua.textreferat.com/referat-13517-1.html

2. https://ukr-mova.in.ua/

3. https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-provedennya-navchalnih-kvestiv

4. https://uk.wikipedia.org/wiki/

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
13 березня 2021
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку