Уроки з української мови. Тема :"Іменник".

Про матеріал

Повторити і поглибити знання про загальне значення та граматичні ознаки іменника. Продовжувати формувати вміння визначати рід, число, відмінок іменників, ставити іменники в початковій формі. Розвивати мовлення і мислення учнів, творчий підхід до виконання завдань. Збагачувати словниковий запас. Виховувати культуру мовлення, вміння вести дискусію. Виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Перегляд файлу

 

УРОКИ   УЗАГАЛЬНЕННЯ   ЗНАНЬ , УМІНЬ І НАВИЧОК

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 1- 4 КЛАСАХ

 

Тема. Підсумковий урок за темою «Іменник»

 

Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазій зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона    завітає до нас.

Це час міркувань , наполегливий час .

Цікаві завдання чекають на вас.

Учитель:

Новий 2018 рік крокує по планеті. Які будуть ваші побажання друзям, однокласникам ?

Надійшли телеграми від казкових героїв. Свої вітання  надіслали такі герої.

Буратіно: Разом із вчителями здійснюйте свої мрії.

Дюймовочка: Будьте красивими й ніжними.

Карлсон : Бажаю Вам мати таких кмітливих друзів, як я !

Віні-Пух: Злітайте у мріях вище хмар, і не лише на повітряних кульках.

Котигорошко:Будьте дужими, як брати Клички.

Проголошення теми уроку.

Світ без чудес ,  як земля без небес . І чудес у нашому великому світі так багато. Навіть дорослі часом зустрічаються з невідомим, таємничим , дивним. А для вас , діти, що не крок , то нове диво!

Прочитайте тему уроку. –РОЛЬ ІМЕННИКІВ У РЕЧЕННІ.

Учитель: У нас незвичайний урок, диво - урок,  вистава.

Головний герой у цій виставі – іменник. Дійові особи – казкові герої . Учасники дійства – учні 3 класу. Глядачі – наші гості. Вистава буде проходити у цій кімнаті; тривалість – 40 хвилин.

РЕКЛАМА: Дзвоніть , поспішайте, замовляйте казочку тільки у нас !

Учитель: Ось сцена. Діти, що ви очікуєте від уроку?

1.Очікування.

2.Каліграфічна хвилина.

Р , Рр , Ро, Ррр, Рівне Роставиця

Рання пташка росу п є , а пізня – сльози ллє.

Учитель:

У мене в руках програма – лист , на якому надруковано, що цікавого можна дізнатися про виставу до її початку. Займіть свої місця .

Піднімається  завіса, і починається спектакль…

Що потрібно , щоб вистава відбулася ?

(Костюми, музика, декорація…)

Словничок:

Чи знаєте ви, коли виник театр? Дві тисячі років тому греки побачили перші вистави. Їх ставили люди , щоб прославити богів, у яких вони вірили.

Учитель:

Послухайте вірш Н.Забіли « У  дитячому театрі «

Затихнув гомін.

В залі згасло світло,

І, враз заполонивши всі чуття,

Розсунулась завіса…

І розквітло життя  - мов казка,

Й казка – мов життя.

Діти, що ви побажаєте глядачам?

…Зима. Ліс. Дерева одягли білу шубу. Дід Мороз щойно загубив що? Мішок! Не простий ,мабуть , з подарунками.

- Чи любите , ви подарунки?

- Подивіться, що написано на мішкові?

Діти: Іменники. Щоб іменники відгукнулися, їх треба спитати хто або що.

Актуалізація знань і умінь учнів.

Інтерактивна вправа « Мозковий штурм»

1.Що означають іменники?

2. Назвіть слова ,які відповідають на питання хто? що?

3.Які слова пишуться з великої букви ?

Який співець,поет, який письменник

Уперше слово вигадав – іменник?

Іменник! Він узяв собі на плечі

Ім. я, найменування і наймення.

Учитель:

Розвиток умінь і навичок учнів.

Іменник хоче познайомитися з вами, він зачитає вам запитання,а ви швидко дасте відповідь.

- Як тебе звати?

-У якому селі ти живеш?

- Куди б хотів поїхати на екскурсію?

Дидактична гра «Досвідчений географ «

…иїв, …деса, …итомир,…арків,…ніпро,…ністер,…арпати.

Що спільного є в цих словах?

Робота в групах

1група : Підкресліть загальні іменники.

(Мм) істо         (Рр) ічка

(Мм) оре           (Дд) онецьк

2 група : Підкресліть власні іменники.

(Кк) иїв          (Кк) арпати

(Кк) інь          (Оо) рлик

Підкресли букву , яку потрібно вставити.

Словничок:

Учені дослідили , що половина всіх слів у нашій мові припадає на іменник. Майже кожне слово в нашій мові – іменник. Спостереження показали , що іменник – це перша частина мови , яка з являється в мовленні дітей. Їх оточує світ речей, і вони жадібно прагнуть дати назви всьому , що бачать.

Учитель:

Діти , по черзі підходьте до мене , і з заплющеними очима оберіть собі якийсь предмет та вгадайте, що це.

Гра «Впізнай за описом «

Червоні, соковиті, круглі, гіркуваті, цілющі –

Важкі, розкішні, червоні, великі –

Духмяні, запашні, сніжно-білі –

Високий, крислатий, розкішний -

Відгадайте загадки:

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка .

Ніс, як чорний п’ятачок.

Очі , як бусинки.

Хто я, дітки?(Їжачок)

Маленьке,сіреньке,а хвостик,як шило. (Миша)

Влітку – сірий,взимку – білий. (Заєць)

Господиня різних снів

Про дельфінів і слонів.

Ви лягаєте,й на вушко

Вам шепоче сон… (Подушка)

Легенький,кругленький, а хвіст не піднімеш.(Клубок)

Біле,а не сніг,

Тече, а не вода,

Дуже корисну річ

Дає нам корова щодня. (Молоко)

Вправа «Мікрофон»

Іменники змінюються за родами,числами,за питаннями. Давайте згадаємо,якого роду бувають іменники?

Випишіть іменники в три колонки,розподіливши їх за родами. Підкресліть у кожному слові першу літеру. З підкреслених букв складіть речення. А хлопчик Петя думав по іншому.

Стала Петю на уроці

Вчителька питати:

Поясни,якого роду

Рідне слово «мати».

Відповів на те їй учень.

Дивлячись в очі:

Якщо в джинсах – чоловічий,

В спідниці – жіночий.

Карслон:

А ТЕПЕР УВАГА!

Почнемо розваги.

Сідайте  рівненько.

Слухаємо гарненько.

Іменники,як метелики,розлетілися у класі,полетіли на подвір’я, до будиночків,у ліс,у місто,до моря. Ваш метелик ,які зібрав слова,і куди відправився?

Дидактична гра «Ремонт»

Буратіно:

Сталося лихо. Впала дощечка і накрила голосну. Допоможіть відремонтувати слова.

Р…диска, ц…буля.

Дюймовочка:

Промінці сонця закрили голосні у словах.

С…реда,ч…твер.

Вправа «Живі слова»

Котигорошко:

Змініть слова в дужках так,щоб утворилися речення,запишіть їх.

Утекло від нас (теплий) літечко.

Фізхвилинка.

Дружно станемо ми в коло

Дуже гарно все навколо

Ти направо повернись

І товаришу всміхнись.

Хай добро іде сміливо:

Посміхаємось наліво.

Всі за руки ми візьмемось

І до сонця потягнемось.

Наче квіточки малі

Ми вклоняємось Землі.

Прочитаємо вірш Н.Забіли «У дитячому театрі»

…А дія розгортається,як злива:

Палає барвами казкове тло,

Герої йдуть на подвиги сміливо,

Стоять за правду і долають зло…

Учитель:

У яких словах вірша найвиразніше сказано  про захоплення дітей виставою?

…І кожен мріє –

Дужим та  хоробрим зрости й піти

В широкий білий світ!...

Учитель:

Не засмучуйтеся,діти,коли якісь із завдань вам поки що не під силу – клич на допомогу!

Окремі слова у своєму мовленні ми не дуже часто використовуємо,найчастіше ми говоримо реченнями. А в них ми вживаємо різні слова,що є назвами предметів.

Доберіть шість іменників. Обміняйтеся своїми записами з сусідом по парті.

Зустріч із казкою.

Кому належать ці казкові речі? Із якої казки їхні господарі?

Від поданих іменників чоловічого роду … ведмідь, лис, вовк, лев, кіт-утворити іменники жіночого і середнього роду.

Що означають ці іменники? Визначте у словах корінь.

Підсумок уроку.

Що ми знаємо про іменник? Як визначити рід іменників?

Якими іменниками ви охарактеризували б наш урок?

Якими словами ви збагатили свій словник?

Відшукайте слова, які тобі сподобались?

Домашнє завдання

Придумати свою загадку про суничку або іншу ягоду, розібрати за будовою слова …лісочку,листочком,ягідка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку