Уроки життя - шкільна психологічна газета № 1

Про матеріал

Шкільна психологічна газета "Уроки життя", яка містить різні рубрики. Наприклад, "До твого записника", "Сторінка психолога" тощо.

Перегляд файлу

J0105502.WMF

 № 1, вересень, 2019

 

 

 

 

 

 

Щоб ви не робили,

                                                                                            кількість добра

                                                                                у світі має збільшуватися.

Ошо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема номера:

 

« Спілкування»

 

…допомогти дорослим,

зрозуміти й прийняти світ дитини - важливо для

створення доброї атмосфери в родині,

в школі, в суспільстві.

 

 

 

 

В газеті пропонуються наступні рубрики:

 

  • « швидка» психологічна допомога, в якій класний керівник надасть відповідь на всі питання, що стосуються самопізнання, навчання та виховання;
  • « школа спілкування» для учнів та їхніх батьків, у якій можна буде ознайомитись із психологічними розробками та за бажанням ними скористуватися;
  • «секрети психологічної науки», де будуть надані теоретичні положення та практичні рекомендації для всіх бажаючих ознайомитися з досягненнями психологічної служби;
  • « цікава психологія».

 

 

 

«Школа спілкування»

                                     «Немає більшої  розкоші,

 ніж розкіш людського спілкування»

А.Сент-Екзюпері

 

 

Так вже трапилося, що людина – істота соціальна, а тому для неї принципово важливо не просто вступати в різні відношення, а й виявляти себе в них найбажанішим образом про які б відносини ми не говорили: і дитячо - батьківські, і любовні, і професіональні, і навчальні, і ще багато інших, які можна вигадати.

Так ось, якщо уявити, що 

це  - ви,  а  це -  та людина, з якою у вас будь – які відносини,

тоді, що приймає участь між вами у відносинах?

По-перше, ви з цією людиною розмовляємо, тому, однозначно. у наших відносинах беруть участь слова. По – друге, у вас є емоції та почуття. По-третє, ваш настрій і стан на момент спілкування не можуть бути не поміченими цією людиною. По-четверте, у вас є свої погляди, позиції – це теж формує розмову та, в цілому, відносини.

При аналізі комфортності взаємодії родини й школи в справі створення сприятливих умов для розвитку особистості дитини:   у дітей - учасників навчального процесу, батьків - замовників навчального процесу й учителів - виконавців навчального процесу,  відзначається пропорційне збільшення напруги у всіх сторін.

Рівень напруженості в дітей вище, тому що вони є проміжною ланкою в спілкуванні між дорослими.

 

 

 

 

 

 

 

 

При узагальненні отриманої інформації виявляються наступні причини, що викликають напруженість і в дорослих, і в дітей:

Вчителі:

  • батьки мало часу приділяють шкільній діяльності дітей, слабко контролюють домашнє завдання;
  • діти мало читають, часто не готові до уроків, деякі - погано виховані, пасивні;
  • виникають проблеми із чергуванням дітей, тому що вони не привчені до домашньої праці.

Батьки:

  • школа перевантажує дітей завданнями, у класах незатишно, вчитель часто байдужий до дітей;
  • не всі проблеми вирішуються оперативно;
  • відношення дітей у класі агресивні у  відношенні один  до одного.

Діти:

  • учителі задають багато завдань;
  • часто кривдять однокласники, а вчитель не звертає на це увагу;
  • у школі нудно, проводиться мало загальних заходів; у них не всі беруть участь.

 Таким чином, розвиток особистості дитини через формування в неї потреби в досягненні успіху прямо пов'язаний з тим, наскільки єдині в співробітництві з дитиною родина й школа. Організатором такого співробітництва стає педагог.

Партнерство родини й школи повинне працювати в інтересах дитини, розділяючи відповідальність за її навчання й розвиток. У ранній шкільний періоди батьки й сімейна атмосфера є найбільш важливим фактором у розвитку дітей. Деяким батькам можуть знадобитися відповідна підготовка й схвалення педагога в їхньому прагненні допомогти дітям. У свою чергу, вчитель повинен усвідомити, що його робота в класі не принесе великих результатів без активної участі батьків.

Важливо почати цю роботу саме в початковій школі, тому що активні форми роботи з батьками із самого початку навчання дитини в школі дозволяють їм усвідомлювати необхідність придбання нових знань для формування й розвитку здорової й повноцінної особистості, формують потребу спілкування зі школою.

У рішенні проблем «суспільство - діти», «вчитель - батьки», «батьки - діти» важлива роль приділяється вчителеві. Необхідно вибудувати таку практику взаємин, за якої всі учасники виступають як рівноправні партнери, друзі, однодумці. Ця взаємодія обов'язково повинна носити характер, що розвивається.

Головна умова спільної Справи - практична участь кожної дитини й залучення батьків на всіх етапах спільної діяльності: планування, підготовка, проведення, аналіз, заохочення.

Демокрит стверджував: «Гарними людьми стають більше від вправ, ніж від природи». Такою вправою, що сприяє розвитку й становленню особистості дитини, стає використання активних форм взаємодії родини й школи.

Школа має багатогранні можливості впливу на родину через навчальну й виховну діяльність. Активне співробітництво школи з родиною є не просто бажаною діяльністю педагога, а вимогою часу. Тим самим, відбувається об'єднання зусиль дітей, батьків і вчителя в прагненні до досягнення оптимальних результатів, що робить школу привабливою для батьків і дітей, стимулює творчу діяльність педагога. Ретельно підготовлена, змістовна, нестандартна за формою й актуальна по значимості спільна справа може зробити переворот у свідомості татусів і мамусь, розкрити в них величезний виховний потенціал і бажання допомогти своїй дитині стати щасливішою; піднімає авторитет школи, дозволяє об'єднати виховні зусилля батьків.

Доброзичлива атмосфера в класі й батьківському колективі - це потужний стимул для творчої роботи вчителя, що так само гостро відчуває потребу у визнанні своїх досягнень.

Творче спілкування з родинами - те головне, що допомагає вчителеві успішно впливати на розвиток особистості кожної дитини, формує ціннісне відношення до родини.

 

Привіт, читачам! Приємно, що коло нашого спілкування розширюється, завдяки цій газеті.      

 

Хто я? Який я? Що я можу? Що мене цікавить? Які проблеми заважають радіти життю? Які мої мрії? Як їх здійснити? Про що  я хотів би більше знати у галузі психології?

Пропонуємо читачам написати  нам, про що ви хотіли б узнати на сторінках нашої газети. Також можна надавати інформацію про свій досвід рішення психологічних ситуацій, особистих пошуків виходу зі складних ситуацій. Ви можете додати коментарі до будь – якого матеріалу, якщо захочете взяти участь в обговоренні запропонованої теми. Свої пропозиції та запитання прошу вкидати до «СКРИНЬКИ  ПОРАД»( 2-й поверх, кабінет математики, Скринька порад).  

 

А поки що виконаємо вправи:

 

«Думати і Мріяти»

 Заведіть блокнот і кожного місяця записуйте думки про школу, навчання. Запишіть свої мрії ( щодо життя, навчання ). А поряд рядки: «Я це можу зробити!», «Я знаю, як це зробити!». Запишіть усі предмети, яких вас навчають у школі. А поряд, упродовж місяця, пишіть щось цікаве про цей предмет чи, про що цікаве ви дізналися на уроці, що ви почули з телебачення про науку цієї області. Так ви дізнаєтесь, чого ви хочете більше. 

«Планування Успіху»

Описание: Похожее изображениеНапишіть для себе свій лозунг. Почніть так: «Щодо мого навчання, то я хотів (хотіла) б, щоб…», продовж цей рядок. Закінчуй словами: «І я можу це зробити!». Перечитуй цей лозунг перед сном, як заклинання. Повір у свої сили! Але, окрім цього, запиши 5 – 10 завдань, поставлених перед собою. Ти отримаєш насолоду, коли поступово викреслюватимеш виконані завдання.

        Бувайте! Успіхів вам!

Безродня Е.Є.                                   

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 січня 2020
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку