Урокк "Холодильний транспорт"

Про матеріал
Основною метою уроку є вивчити основні види холодильного транспорту - автомобільний, водний, повітряний,контейнерний, його призначення , будову, переваги та недоліки. ;
Перегляд файлу

ТЕМА: Холодильний транспорт (автомобільний, водний,         

                                    повітряний,контейнерний).

МЕТА: -навчальна: вивчити основні  види холодильного транспорту -

                               автомобільний, водний, контейнерний, його  призначення , будову,   

                               переваги та    недоліки;

             -розвивальна: розвивати в учнів здатність застосовувати набуті

                                    знання у  повсякденному житті;

            -виховна: виховувати в учнів  бажання  поглиблювати свої знання. 

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: урок розповідь з елементами бесіди та   

                                    демонстраціями.

ТИП УРОКУ : комбінований.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ:  холодильне обладнання  .         

ОСНАЩЕННЯ: роздатковий матеріал, компютер, проектор, відеоматеріали.

                                                       ХІД УРОКУ 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ:

            Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.

ІІ. ПОСТАНОВКА МЕТИ УРОКУ (Мотивація):

 На попередньому уроці ми розпочали вивчати тему холодильний транспорт і розглянули детально залізничний холодильний транспорт. Давайте нагадаємо основні питання.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ                                       

  1. Що таке холодильний транспорт ?
  2. Який транспорт називають льодовиковим?
  3. Що таке рефрижератори?                                                  
  4. Що таке  "опалювальні транспортні засоби"?
  5. Як класифікують холодильний транспорт:
  6. Яка температура охолодження підтримується в різних класах холодильного транспорту?
  7. Як поділяється холодильний залізничний транспорт ?
  8. Опишіть будову холодильних вагонів з безмашинним охолодженням.
  9. Які є системи охолодження вагонів?                                                                         
  10. Що таке автономний рефрижераторний вагон?
  11. В чому полягає система нумерації вагонів – рефрижераторів?
  12.  Які переваги та недоліки залізничного холодильного транспорту?             

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

     1. Автомобільний холодильний транспорт.

2.  Водний холодильний транспорт.

     3. Повітряний (контейнерний)холодильний транспорт .

     4. Правила перевезення замороженої продукції

1. Автомобільний холодильний транспорт

Швидко заморожені продукти можна перевозити також автотранспортом, швидкість доставки яким значно більше, ніж ізотермічними вагонами. Автотранспортом продукція доставляється безпосередньо від відправника одержувачеві. Крім того, є можливість відвантажувати заморожену продукцію невеликими партіями.

Автомобільний холодильний транспорт - це єдиний засіб, що здійснює внутріміські перевезення харчових продуктів. Його використають також для міжміських, міжобласних і міжнародних перевезень. Перевага автомобільного транспорту в тім, що він дозволяє здійснювати без перевантажувальні (прямі) перевезення від виробника до споживача, де б вони не розташовувалися. У порівнянні із залізничним транспортом він має більшу мобільність і оперативністю. Однак вартість автомобільних перевезень вище й обмежена мережею автомобільних доріг.

Розрізняють два основних типи засобів холодильного автотранспорту:

  • ізотермічні автомобілі;
  • авторефрижератори.

Ізотермічні автомобілі мають теплоізольований кузов, що перешкоджає неприпустимому підвищенню (зниженню) температури перевезених продуктів, але не оснащуються холодильною установкою.

Авторефрижератори оснащені автономними холодильними установками й мають теплоізольований кузов. Як  охолодна система в них використовують компресорні холодильно-опалювальні машини або установки з  охолодною речовиною, що витрачає, - рідким азотом, сухим льодом і ін.

Температура в кузові ізотермічного автомобіля підтримується в певних межах за рахунок холоду, акумульованого вантажем, або одним із джерел холоду - сухим і водним льодом, льодосоляною сумішшю, евтектичними розчинами в спеціальних акумуляторах (зероторах). Джерело холоду вводиться в кузов разом з вантажем.

Незначний запас холоду й неможливість регулювання температури в робочих приміщеннях ізотермічних автомобілів не дозволяє транспортувати в них швидкопсувні продукти. Тому ізотермічні автомобілі застосовують в основному для внутріміських або обласних перевезень. Для перевезення в зимових умовах вантажів, що вимагають позитивних температур, ізотермічні автомобілі обладнають нагрівниками.

За приводом двигуна холодильний автотранспорт буває :

-с приводом від двигуна автомобіля;  -із власним дизельним двигуном

 

 

За вантажо підйомністю розрізняють наступні типи автомобільного холодотранспорту:

  • малої вантажопідйомності (до 1 т);
  • середньої вантажопідйомності (2 -5 т);
  • великої вантажопідйомності (5 - 20 т).

Автомобілі малої й середньої вантажопідйомності використають для внутріміських перевезень, середньої - внутріобласних і великий - для перевезень на більші відстані, включаючи міжнародні.

Кузова ізотермічних автомобілів і авторефрижераторів можуть виконуватися разом з автомобілем або у вигляді напівпричепа. Основними елементами кузова є каркас, внутрішнє й зовнішнє обшивання, теплоізоляція, дверна рама із дверним полотном і настил підлоги.
      Для охолодження ізотермічних автомобілів використають водний лід, льодосоляну суміш, а також зеротори (спеціальні металеві форми різної конфігурації) з евтектичними розчинами. Водний лід або льодосоляну суміш завантажують у бочки різної форми, які розміщають у спеціальних "кишенях" під стелею або в бічних стін кузова. Зеротори заповнюють евтектичним розчином і заморожують у холодильних камерах. Потім зеротори розміщають у кузові на стелі або біля бічних стін. Таким чином, у кузові ізотермічного автомобіля температура підтримується в певних межах за рахунок холоду, акумульованого вантажем, або введенням джерел холоду.

В авторефрижераторах застосовують наступні способи охолодження: машинним, акумуляційне, сухим льодом, зрідженими газами, комбіноване.

Для авторефрижераторів найпоширенішим  є машинне охолодження з використанням автоматизованої холодильної установки компресійного типу. Випускають машини із приводами від двигуна автомобіля, самостійного двигуна внутрішнього згоряння, а також з електроприводом від власної дизель-генераторної установки. Конденсатор і повітроохолоджувач ребристотрубні, із примусовим обдувом. Повітроохолоджувач монтують звичайно на передній стінці вантажного відділення.

Акумуляційна система складається з компресорно-конденсаторного агрегату, установленого поза кузовом, і охолодних приладів акумуляційного типу, змонтованих у кузові. Охолодні прилади - плоскі металеві посудини, плити з нержавіючої сталі, заповнені евтектичним розчином. Усередині плит розміщені випарники холодильної машини - трубчасті теплообмінники, по яких циркулює холодоагент або охолодний розчин. Евтектичний розчин у плитах заморожують під час роботи холодильної машини на стоянці автомобіля. У кузові підтримується необхідна для транспортування температура за рахунок танення евтектичного розчину.

Охолодження сухим льодом має обмежене застосування й використається в основному для перевезення морозива. Сухий лід розміщають у кузові в контейнерах, пристінних і стельових кишенях або безпосередньо в контакті із продуктами.

Для охолодження авторефрижераторів широко застосовують зріджені гази: азот, повітря й діоксид вуглецю. Перевагу віддають азоту, що має низьку температуру випару (196 °С), дозволяє скоротити усушку продуктів. Можливо також охолодження сумішшю пропану й бутану.

 Режими, що рекомендують, для перевезення автомобільним транспортом охолоджених продуктів представлені в табл. 15.

Для перевезення молока, води, квасу, вина й інших рідин, температура яких не повинна перевищувати припустимої, використають ізотермічні автоцистерни, які ділять на причепи-цистерни, автомобілі-цистерни й напівпричепи-цистерни. можуть бути одне-, двох- і трисекційними.

Автомашини для перевезення быстрозамороженных продуктів обладнані ізотермічними кузовами й холодильними агрегатами, що забезпечують температуру повітря усередині кузова -18° С.

Для доставки швидко заморожених продуктів на більші відстані використовують автомобілі-холодильники, обладнані холодильними установками, розташованими в спеціально ізольованому відсіку або над кабіною водія.

Автомобіль-холодильник на шасі МАЗ-500Р  має сталевий каркас кузова із зовнішнім і внутрішнім обшиваннями з листового дюралюмінію. Як  ізоляція використані пакети з полістирольного пінопласту. Товщина ізоляції стін камери 150 мм, стелі й підлоги - 175 мм.

 Рис. 109. Автомобиль-холодильник на шасси МАЗ-500РРезультат пошуку зображень за запитом "Автомобіль-холодильник  ГАЗ-51"

Рис. . Автомобіль-холодильник на шасі МАЗ-500Р.

Під внутрішнім обшиванням кузова поверх ізоляції (пінопласту) прокладений шар картону; для запобігання внутрішнього обшивання від ушкодження вантажами, а також для циркуляції охолодженого повітря обшивання викладена дерев'яними ґратами на висоту 1800 мм. Кузов має двостулкові двері, розташовані на задній стінці. Усередині кузова є електричне висвітлення.

Для забезпечення усередині кузова постійної температури повітря до -18°С автохолодильник обладнаний фреоновим холодильним агрегатом 1ХМФ-5 підвісного типу, що разом із приладами автоматики змонтовані зовні над кабіною водія. Охолодження кузова повітряне від ребристого повітроохолоджувача безпосереднього випару, постаченого осьовим вентилятором. Снігову шубу відтають гарячими парами фреону.

Керування й контроль за роботою холодильної установки й температурою повітря усередині кузова здійснюються з кабіни водія. Компресор холодильної установки й вентилятор повітроохолоджувача приводяться в дію двигуном внутрішнього згоряння УД-1 потужністю 4 л. с.

Завдяки наявності автоматики холодильна установка працює до заданої температури, після чого вимикається, а при підвищенні температури повітря усередині кузова автоматично включається.

 

Автомобіль-холодильник Черкаського автозаводу змонтований на шасі автомобіля ГАЗ-51, має вантажопідйомність 1500 кг, корисний обсяг ізольованого кузова 10 м3 і розміри вантажної камери 3060Х1840Х1810 мм.               Автохолодильник обладнаний фреоновым холодильним агрегатом УФ-3 підвісні типи (розташований поза кузовом над кабіною водія) холодопроизводительностью 3000 ст. ккал/ч. При температурі зовнішнього повітря 30°С усередині кузова забезпечується температура повітря до -18° С.

Результат пошуку зображень за запитом "Авто Тягач і причіп холодильник "Прага""Результат пошуку зображень за запитом "автомобили рефрижераторы"

Автохолодильник "Прага" складається з автотягача й напівпричепа-холодильника вантажопідйомністю 7-10 т. Корисна площа підлоги напівпричепа-холодильника вантажопідйомністю 7 т, 12,06 м2, а внутрішній обсяг 21,04 м3 і навантажувальна висота 1230-1280 мм. Фреонова холодильна машина розташована в спеціальному відсіку в передній частині кузова, складається із шестициліндрового компресора холодо продуктивністю 2500 ст. ккал/год і повітряного конденсатора. Охолодні батареї безпосереднього випару забезпечують температуру повітря усередині кузова -18°С при температурі зовнішнього повітря 35° С. У цьому автохолодильнику заморожені продукти можна перевозити на відстань 2,0 тис. км.

Нажмите на изображение для увеличения
Название: i_137.jpg
Просмотров: 0
Размер:	41.7 Кб
ID:	570996  Нажмите на изображение для увеличения
Название: i_140.jpg
Просмотров: 0
Размер:	43.0 Кб
ID:	570997

 

Напівпричіп-холодильник "Австро фіат" застосовують для перевезень заморожених продуктів на більші відстані. Потужність двигуна його тягача 130 л. с, корисна вантажопідйомність машини 12 т. У кузові напівпричепа за допомогою фреонової холодильної машини, що працює на фреоні-12, можна підтримувати температуру повітря від +4 до -20° С. Машинне відділення перебуває в спеціальному відсіку в передній частині кузова. Холодильний агрегат приводиться в дію від одноциліндрового двотактного двигуна потужністю 9 л. с.

Каркас кузова металевий, зовнішня обшивання виконане з полірованого листового алюмінію, а внутрішня - з оцинкованої листової сталі. Як  ізоляція кузови використані пакети з гофрованої пластмасової плівки товщиною 150 мм. Кузов має двостулкові двері в задній стінці й одностулкову із правої сторони по ходу.

Охолодження кузова забезпечується повітроохолоджувачем з оребрених труб безпосереднього випару, розташованого на передній стінці вантажного приміщення. Снігову шубу відтають гарячими парами фреону. Повітроохолоджувач складається із двох самостійних частин, завдяки чому при відтаюванні однієї частини друга частина повітроохолоджувача може бути включена на охолодження.

Авторефрижератор (холодильник) IVECO New DailyКупить авторефрижератор (холодильник)  на базе IVECO New Daily. Характеристики, фото, цена, стоимость фургона-авторефрижератора ИВЕКО ДЕЙЛИ в Киеве

Авторефрижератор на базі вантажного фургона ІVECO New Daіly являє собою спецавтомобиль для перевезення вантажу,що вимагає підтримки заданої температури, наприклад, продукти харчування.

Комплект термоізоляції являє собою двошарові сендвіч панелі, які складаються з утеплювача XPS (екструдирований пенополістирол), і лицювального скло- пластику білого кольору.

Товщина панелей:

" передня стінка й двері 80 мм;

" потовк 100 мм;

" бічні стіни 50 мм;

" підлога 105 мм.

Панелі зроблені шляхом вакуумного пресування. Карти дверей, колісних арок, накладки замків складаються з АБС пластику білого кольору термоізольованого XPS. Виробляються шляхом термоформування.

Панель підлоги складається з утеплювача, товщиною 80 мм і його настилу. Як  настил підлоги використається вологостійка фанера марки ФСФ, товщиною 21 мм. Фанера покривається поліуретановим матеріалом "Заливна підлога" і підсилюється кварцовим писком, може бути алюмінієве покриття підлоги. 

У місцях електричних розеток передбачені люки в панелях. Виробляється підготовка для монтажу холодильного агрегату (панель стелі має заставні елементи для монтажу холодильного агрегату, передня панель має нішу для прокладки магістралей холодильника).

Холодильна установка Termo Kіng, Carrіer

    Робоча температура, градусів до – 20 С

  Обсяг вантажного відсіку, м3   від 5,5 до 15-16

  Вантажопідйомність, кг  від 700 до 4000

Установка рефрижераторов на автомобилиПов’язане зображення

Рефрижератори - напівпричепи, що обшиті утеплювачем і мають у своїй конструкції холодильну установку. Використаються для перевезення вантажів, що вимагають підтримку певного температурного режиму: овочі й фрукти, заморожені напівфабрикати, рибу, м'ясо, медикаменти, рослини й так далі.

aut_refrigeratoraut_izotermicheskiy

Ізотермічні напівпричепи можуть зберігати в кузові задану температуру, не пропускаючи холод і тепло за рахунок того, що їхні стінки оброблені теплоізоляційним матеріалом. Холодильна установка в них відсутній. Використаються для перевезення вантажів, що вимагають підтримку певного температурного режиму: овочі й фрукти, заморожені напівфабрикати, рибу, м'ясо, медикаменти, рослини й так далі.

2. Водний холодильний транспорт

Водний холодильний транспорт підрозділяється на морський і річковий. Значна частина засобів морського холодильного транспорту обслуговує рибну промисловість.

Рибопромисловий холодильний флот складається із судів різного призначення: добувних або промислових, обробних і приймально-транспортних.

Добувні холодильні судна (середні рибальські траулери, рибоморозильні траулери, більші морозильні траулери й ін.) ловлять і обробляють рибу. Одні з них виробляють готову продукцію (морожену рибу, філе, консерви, рибне борошно) безпосередньо в районі промислу, інших - після первинної обробки передають рибу на обробні судна.

Обробні холодильні судна (виробничий рефрижератор, плавбазы) приймають від добувних судів риба-сирець і напівфабрикат, роблять готову продукцію, доставляють її в порт або передають її приймально-транспортному судну.

Приймально-транспортні холодильні судна приймають від добувних і обробних судів, що перебувають у віддалених акваторіях океану, продукцію й транспортують її в порт.

Суднові холодильні установки підрозділяють: на виробничі, що забезпечують проведення виробничих (технологічних) процесів - охолодження й зберігання свіжої риби, одержання льоду для охолодження риби, заморожування й зберігання мороженої риби, охолодження й зберігання солоної риби й консервів; на провізійні, призначені для зберігання запасів продовольства для екіпажа й пасажирів. А на судах з необмеженим районом плавання обов'язково передбачають холодильну установку для кондиціювання повітря. Суднові холодильні установки працюють в основному на холодоагентах R22, R134a, R407C і R717. Частка аміачних холодильних установок починає збільшуватися, але поки вона не перевищує 20%.

Крім того на водному транспорті використаються контейнеровози, застосовувані для тривалих перевезень при наявності зустрічного потоку вантажів. Під час перевезення на короткі відстані застосовують суду типу "ро-ро" (вкотитися-викотити), на яких транспортують холодильні автомобілі й холодильні контейнери на шасі автомобіля.

Рефрижераторні установки на судах служать насамперед  для того, щоб протягом  тривалого часу зберігати продукти, особливо тих, що швидко псуються. Деякі судна для перевезення генеральних вантажів мають також один або кілька вантажних рефрижераторних трюмів. Рефрижераторні судна призначені винятково для перевезення охолоджених або заморожених вантажів. Дуже добре обладнані рефрижераторні установки на рибальських і рибопереробних судах.

В охолодному контурі компресора тепло забирається від холодоагенту, що випаровується при низьких температурі (звичайно нижче 0° С) і тиску. Температура холодоагенту за рахунок стиску піднімається настільки, що прийняте до цього тепло може бути віддано, наприклад, що прохолоджує воді з більше високою температурою. Для цієї мети до установки необхідно підвести енергію, що в цьому випадку відбувається за рахунок роботи, зробленої компресором. Як  холодоагент використається речовина, що переносить тепло в охолодний контур, причому воно приймає тепло в холодильній камері й віддає його морській воді. У суднових охолодних контурах найчастіше  застосовують дифтордихлорметан CCІ2, або фреон-12, і дифторхлорметан CHF2CІ, або фреон-22.

Принцип дії суднової рефрижераторної установки показаний на малюнку. Пари холодоагенту, що мають низькі тиск і температуру, всмоктуються компресором і стискуються до 0,6-0,8 Мпа, при цьому температура перевищить температуру забортної води, застосовуваної для охолодження конденсатора. У конденсаторі тепло холодоагенту забирається  забортною водою, що протікає, за рахунок чого скраплюються пари холодоагенту при постійних температурі й тиску. Рідкий холодоагент після конденсатора попадає в розширювальний клапан, де його тиск знижується. Одночасно відбувається різке зниження температури, і холодоагент із рідини перетворюється в пару з дуже більшим вологовмістом. Після виходу з розширювального клапана холодоагент випаровується у випарнику й забирає з рефрижераторної камери требующееся для цього тепло. Для забезпечення кращої циркуляції повітря, що сприяє більше інтенсивному теплообміну, у випарній камері встановлюють вентилятор. Він забирає повітря з рефрижераторної камери й знову нагнітає туди повітря, охолоджений у випарній камері.

Як рефрижераторні, так і випарні камери повинні бути добре ізольовані, щоб по можливості скоротити втрати тепла, що виникають через великий перепад між температурами камер і навколишнього середовища.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суднова рефрижераторна установка.

1 - компресор; 2 - конденсатор; 3 - розширювальний клапан; 4 - випарник; 5 - вентилятор; про - рефрижераторна камера; 7 - приміщення випарної установки.

3.Повітряний холодильний транспорт

Повітряний холодильний транспорт безупинно розвивається, тому що потреба у свіжі (високоякісних) продуктах постійно збільшується. Їм у цей час перевозяться багато видів швидкопсувних продуктів. Однак внаслідок високої вартості основну частину всього обсягу перевезень становлять продукти, що швидко втрачають якість і мають високу вартість: морські делікатесні продукти, екзотичні фрукти, ягоди, квіти. Існує багато постійно діючих ліній повітряних перевезень, наприклад: морепродуктів з Японії в США і Європу, м'яса і ягід з Австралії в Європу, ягід і квітів з Ізраїлю в Європу, квітів із Сінгапуру в Японію й ін. Перевезені продукти розміщають на піддонах і в контейнерах, різних по місткості, конструкції, з теплоізоляцією й без її, пристосованих до транспортування в літаках. Попереднє охолодження продуктів передбачене в основному на постійно діючих лініях перевезень.

Під час повітряних перевезень пасажирам пропонуються їжа й напої, які зберігаються в охолодженому виді в контейнерах, так званих вагончиках, і в більшості випадків відтіля подаються до стола. Контейнери мають незалежно від типу літака задані габарити, тому що такі контейнери знаходять широке застосування звичайно в компаніях аерофлоту. Їх наповнюють поза літаком, попередньо прохолоджують і потім доставляють на борт літака на кухню й за допомогою відповідних пристроїв прохолоджують далі. До тепер   для охолодження харчових продуктів на борті літака використали такий засіб, як сухий лід-CO2 у твердому виді або охолодне повітря, що подається або безпосередньо в контейнер, або розподіляється навколо контейнера.

Для охолодження з використанням сухого льоду повинна бути передбачена верхня камера, окрема від корисного обсягу контейнера, для прийому сухого снігу, спресованого в плити.     холодний газ, Що З'являється в результаті сублімації, CO2 просочується через продукти харчування вниз і сприяє їхньому охолодженню. Внаслідок сублімації при такому методі максимальний час охолодження обмежений, і не можна також реалізувати регульовану холодопродуктивність.

Відома система охолодження харчових продуктів, зокрема , у літаку, що містить розміщені в певних місцях, переважно в бортовій кухні, контейнери для продуктів, що мають у стінках трубопроводи для теплоносія, розташовані з утворенням циркуляційного контуру, і засіб для відводу тепла від зазначених трубопроводів (DE - OS 4105034, F 25 D 1/00, 1992). Така циркуляція охолодного повітря здійснюється або за допомогою парової компресійної машини (Aіr - Chіller), або за допомогою теплообмінника, що встановлює температурний режим на зовнішнім обшиванні салону літального апарата.

Ці системи, використовуючи повітря, працюють як теплоносії, причому наступає підвищена негерметичність і неможливість уникнути втрат через витоки. Таким чином, виникають більші енергетичні втрати, і досягається тільки низький КПД.

Крім того, зменшується корисний обсяг у контейнері, що викликає негативні моменти в забезпеченні пасажирів їжею, тому що при обмеженому корисному з кожного контейнера зростає число необхідних контейнерів, що спричиняє   більшу потребу в площі й вантажопідйомності літака.

Рисунки патента 2106584 - Система охлаждения пищевых продуктов, в частности, в самолете

Система охолодження харчових продуктів, зокрема , у літаку 1 містить розміщені в певних місцях, переважно в бортових кухнях 2, що має секції 3, контейнери 4 для продуктів. Із центрального холодильного агрегату 5 через центральну  систему, що підводить, із трубопроводом, що підводить, 6 і рециркуляційною лінією 7 надходить охолодна речовина, наприклад холодоагент для теплоносія, до відповідного споживача й приділяється назад, і кожна бортова кухня 2 забезпечується эксергией охолодження. Як  холодильний агрегат 5 тут і в наступному описі позначений будь-який пристрій для виробництва холоду. До кінців  трубопроводу, що підводить, 6 відповідної системи, що підводить, і рециркуляційної лінії 7 усередині бортових кухонь 2 приєднані теплообмінники, наприклад випарники 8, яким теплоносій вторинного циркуляційного контуру може віддавати тепло й прохолоджуватися. Цей теплоносій переносить прийняту енергію охолодження на    харчові продукти, що перебувають у контейнерах.

д) Холодильні контейнери

Контейнер - це що багаторазово обертається тара для перевезень і тимчасового зберігання вантажів. Причому вантаж звичайно перевозиться різними видами транспорту, без перевантаження, перевантажується сам контейнер.

Контейнери з автономною холодильною установкою, що забезпечує підтримка заданої температури в камері, називають рефрижераторними, а без холодильної установки з теплоізоляційним огородженням - ізотермічними.

Останнім часом  широке поширення одержали великотоннажні контейнери. Застосування великотоннажних контейнерів економічно найбільш виправдано під час перевезення вантажів декількома видами транспорту (змішані перевезення). При цьому значно скорочуються трудомісткість і час завантажувально- розвантажувальних робіт.

Розрізняють контейнери:

 1.За температурним режимом:

а) ізотермічні,

б) рефрижераторні;

в) ізотермічні з охолодженням,

2.За способом охолодження:

а) сухольодяні,

б) азотні;

в) машинні.

3. За вантажомісткостю:

а) великотонажні масою брутто від 10 до 30 т і місткістю  10 -50 м3,

б) середньотонажні масою брутто від 2,5 до 5 т і місткістю  3 - 8 м3,

в) малотонажні масою брутто до 1,5 т і місткістю до 3 м3.

Тривалість транспортування вантажів в ізотермічних контейнерах залежить від теплофізичних властивостей і товщини ізоляції, кількості продукту, його початкової температури, температури навколишнього середовища й необхідної кінцевої температури. Температура мороженої риби при перевезеннях в ізотермічних контейнерах при температурі навколишнього повітря 20°С за 2 доби підвищується від -18 до -5°С.

Сучасні контейнери для повітряного транспорту мають алюмінієвий каркас, ізоляцію з пінополіуретану товщиною 10-25 мм. Розмірами, формою й місткістю вони також відрізняються від контейнерів для наземного й водного транспорту. Їхньої характеристики поки не регламентовані міжнародними стандартами. Для перевезення щодо невеликих партій продуктів використають контейнери місткістю до 3 м3, які можуть транспортуватися пасажирськими й транспортними літаками з фюзеляжами різного типу. Приклад тому - контейнер-візок, теплоізольований пінополіуретаном товщиною 10 мм, місткістю приблизно 0,25 м3, усередині якого підтримується температура повітря 4-10°С. На постійно діючих лініях повітряних перевезень використають контейнери більшої місткості, наприклад контейнери половинної ширини фюзеляжу (мал. 12.8, а) місткістю до 6 м3 і повна ширини фюзеляжі (мал. 12.8, б) місткістю до 20 м3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для охолодження продуктів, перевезених у герметичних приміщеннях, використають забортне повітря, температура якого на великій висоті може бути нижче -55°С. Цим повітрям, стислим і трохи підігрітим, вентилюють герметичні приміщення із кратністю приблизно 15 обсягів у годину. Система охолодження проста, але вона працює тільки під час польоту. При стоянці й розвантаженні (завантаженню) температура продуктів значно підвищується. Тому існують і інші системи. Так, для охолодження контейнерів використають бортову (літакову) холодильну установку (з повітряними й паровими компресорами), навісні парокомпресійні агрегати, рідкий азот, рідкий і твердий діоксид вуглецю. Останній найпоширеніший . Наприклад, при транспортуванні в контейнері-візку попередньо охолоджених продуктів досить 2-2,5 кг сухого льоду для підтримки температури не вище 9°С у плин 5 ч польоту при температурі навколишній контейнер повітря 23°С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основою контейнерного парку є великотоннажні контейнери масою брутто 20 (тип ІС) і 30 т (тип ІA). Але останнім часом  збільшується використання невеликих контейнерів (до 1,5 т) для внутріміських і між міських перевезень невеликих партій продуктів.

Холодильні контейнери можуть бути: ізотермічними, охолоджуваними холодильними агрегатами або холодильними речовинами й опалювальними.

 

Купить Рефрижераторные контейнеры 40 футов (холодильная, морозильная) камера, рефконтейнер Результат пошуку зображень за запитом "холодильные контейнеры"

Холодильні контейнери розраховують на експлуатацію при температурах зовнішнього повітря -40... - 45 °С. Номінальний режим роботи контейнерів: охолоджуваних tпм = - 20 °С при tн = 45 °С, що нагрівають tпм = 16 °С при t = -40 °С. Холодильна (нагрівальна) установка повинна виконувати свої функції при t = 55... - 50 °С и атмосферному тиску 83-105 кпа. Під час перевезення фруктів повинна бути передбачена вентиляція, що забезпечує об'ємну подачу від 1,5 до 5,9 м3/ч.

При перевезенню контейнерів, охолоджуваних сухим льодом, у герметичних фюзеляжах виникає проблема, пов'язана з підвищенням концентрації З02, значення якої не повинне перевищувати 0,5% по обсязі. Значення концентрації можна змінювати, впливаючи на кратність обміну повітря в герметичному просторі, якщо відомі швидкість сублімації сухого льоду й місткість герметичного простору. Наприклад, літак "Боїнг-747" (обсяг 650 м3) може вмістити до 50 контейнерів-візків, що містять не більше 125 кг сухого льоду, що сублімує зі швидкістю 0,2 кг гази на 1 кг твердого З02 у годину, повинен вентилюватися із кратністю не менш 5 обсягів у годину.

На відміну від ізотермічного рефрижераторний контейнер має в торцевій частині машинне відділення, призначене для установки холодильного й енергетичного встаткування. Як  теплоізоляційний матеріал використають фреононаповнений пінополіуретан об'ємною масою 35-40 кг/м3 і теплопровідністю 0,019-0,023 Вт/(мoк).Двері контейнера двостулкові, розташовані на торцевій стінці. Ізоляція дверей - пінополіуретан. Як правило,товщина теплоізоляції на 20-30% більше, ніж стін.

Рис. 71. Великотоннажний рефрижераторний контейнер: 1 - машинне відділення; 2 - проріз для повітроохолоджувача; 3 - торцева рама; 4 - верхня поперечна балка; 5 - нижня поперечна балка; 6 - кутова стійка торцевої рами; 7 - поперечна балка нижньої рами підлоги; 8 - стінка контейнера; 9 - дах контейнера; 10 - підлога контейнера; 11 - двері контейнера; 12 - запірні арматури дверей

 

Рис. 71. Крупнотоннажный рефрижераторный контейнер: 1 - машинное отделение; 2 - проем для воздухоохладителя; 3 - торцевая рама; 4 - верхняя поперечная балка; 5 - нижняя поперечная балка; 6 - угловая стойка торцевой рамы; 7 - поперечная балка нижней рамы пола; 8 - стенка контейнера; 9 - крыша контейнера; 10 - пол контейнера; 11 - дверь контейнера; 12 - запорная арматура двери

Для закріплення контейнерів на транспортних засобах при перевезеннях " штабелюванні вони постачені вісьма кутовими фітингами, які стандартизовані ИСО. Крім того, кузов контейнера має спеціальні пази для виделкових підйомників і пристрою для підхоплення пристосувань перевантажувальних механізмів.

Великотоннажні рефрижераторні контейнери випускаються з індивідуальним (дизель-генераторна установка) і централізованим (інтегральний тип) джерелами енергії. Контейнер з дизель-генератором можна експлуатувати як автономно, так і підключати до зовнішньої електромережі. Постачання контейнера інтегрального типу електроенергією на судах і контейнерних майданчиках централізоване, а на автотранспорті - від дизель-генератора, розміщеного на рамі напівпричепа під контейнером. На залізничному транспорті застосовують або централізовану установку, або індивідуальні дизель-генератори, розташовані на кожній залізничній платформі.

Температура повітря у вантажному обсязі контейнера може підтримуватися від -18 до -16°С при температурі навколишнього повітря влітку 40, узимку не вище -25°С.

Як  холодильний агент використовується хладон-12, холод продуктивність машини для контейнера масою брутто 10 т близько 1800 Вт.

В останні роки одержала поширення азотна система охолодження, що застосовується звичайно при дальності транспортування вантажів до 1000 км. Цю систему характеризують висока надійність, простота встаткування, відсутність постійного джерела енергії, безшумність, відсутність вихлопних газів, мінімальні втрати від усушки продукту й краща його схоронність.

Недоліком азотної системи охолодження є необхідність створення мережі заправних азотних станцій по шляху проходження контейнерів, більше висока вартість у порівнянні з механічним охолодженням при далеких перевезеннях.

У деяких випадках для охолодження контейнерів використають сухий лід і рідку вуглекислоту.

Контейнери з машинним охолодженням

Машинне охолодження мають приблизно 90% контейнерів світового парку. У зв'язку з розмаїтістю умов змішаних перевезень застосовують різні типи контейнерів і холодильних (точніше холодильних і нагрівальних) установок. Так, при транспортуванні контейнерів наземним транспортом часто застосовують убудовані установки з індивідуальним приводом від дизель-генератора. Іноді поряд з тепловим двигуном установлюють і електродвигун. У випадку приводу від теплового двигуна електродвигун працює як генератор, що дає струм для приводу вентиляторів конденсатора й повітроохолоджувача, що дозволяє виключити пасову передачу. Блокова холодильна установка розміщається в торці у верхній частині контейнера, а блоковий дизель-генератор у нижній. Обсяг машинного відділення становить 11-12% від місткості контейнера, а глибина 0,6-0,65 м.

Є контейнери з убудованою холодильно-нагрівальною установкою без дизель-генератора. Корисна місткість таких контейнерів більше. Ці контейнери використають при централізованому енергопостачанні на постійних транспортних лініях, при нетривалому зберіганні в пунктах перевантаження. При змішаних перевезеннях морським і наземним транспортом або при часто мінливих маршрутах використають контейнери зі знімною убудованою або навісною холодильною установкою. Начіпний блок виходить за габаритні розміри контейнера на 0,5 м по довжині. Ці контейнери використають при централізованій і автономній системах охолодження.

Холодильні установки контейнерів подібні до установок наземних транспортних засобів. Але умови експлуатації контейнерних установок більше важкі, тому їхнє встаткування має виконання, що забезпечує підвищену корозійну стійкість, захист від спалахування, вологостійкість, віброустійкість, міцність, а також працездатність при кренах до 30° .

Компресори в основному поршневі бессальникові, що володіють високою надійністю. Конденсатори - з повітряним охолодженням. Однак в установках для морських контейнерів передбачають також водяне охолодження ресивера-конденсатора, що має штуцера для швидкого з'єднання із системою водопостачання судна. Водяне охолодження поліпшує умови роботи компресора й зменшує тепловиділення в трюмі. Система автоматичного керування виключає вентилятор повітряного конденсатора й припиняє подачу води при зниженні тиску конденсації до граничного значення. Повітроохолоджувачі розміщаються в тепло ізольованому просторі. Повітря подається одним або декількома осьовими вентиляторами. Для відтавання випарників і обігріву контейнерів застосовують в основному трубчастих електронагрівників. Піддон повітроохолоджувача й трубопровід дренування поталої води нагріваються так само електронагрівниками.

Холодильні установки контейнерів працюють автоматично, із записом режиму роботи протягом  великого проміжку часу (до 30 сут). Вони можуть працювати без технічного обслуговування строком до 60 сут. Процесом відтавання управляє реле різниці тисків, що контролює різниця тисків повітря до й після повітроохолоджувача. Іноді роботу реле різниці тисків дублює реле часу. Відтавання припиняється по команді реле температури, що контролює температуру поверхні батареї повітроохолоджувача.

До складу деяких установок контейнерів входять не одна, а дві холодильні машини (мал. 12.6). Наявність двох холодильних машин дозволяє раціонально (по витраті енергії) змінювати продуктивність установки, підвищити надійність і гнучкість її функціонування. Під час перевезення морожених продуктів звичайно працюють дві машини" а під час перевезення охолоджених - одна. Пуск компресорів у всіх ситуаціях виробляється зі зрушенням у часі. Це зменшує навантаження на дизель-генератор під час пуску й дозволяє зменшити його електричну потужність, масу й габаритні розміри.

Результат пошуку зображень за запитом "холодильные контейнеры"

 

Можливі два варіанти компонування холодильної установки: повітроохолоджувач перебуває у вантажному просторі або поза ним, або повідомляється з охолоджуваним простором усмоктувальними й нагнітальним каналами (мал. 12.7). Перевагою першого варіанта компонування є простота рішення й відсутність необхідності тепло ізолювати повітроохолоджувач.

А до переваг другого варіанта можна віднести деяке збільшення місткості й спрощення операцій технічного обслуговування повітроохолоджувачів. У загальному процесі контейнеризації перевезень холодильні контейнери залишаються перспективними транспортними засобами, тому що обсяг перевезення в них охолоджених і морожених продуктів збільшується щорічно в середньому на 7,5%. Подальше вдосконалювання холодильних контейнерів зв'язано: з підвищенням точності підтримки температури й вологості повітря шляхом поліпшення повітря розподілу й підвищення кратності повітрообміну до 120 обсягів у годину; зі збільшенням рівня надійності шляхом використання герметичних спіральних компресорів; зі зменшенням їхнього негативного впливу на навколишнє середовище шляхом зниження рівня шуму й використання холодоагентів R134a, R404A, R410A; зі зменшенням маси й розмірів блокових холодильних агрегатів; з використанням устаткування для підтримки модифікованої газової середовища під час перевезення зелених фруктів і овочів; з розвитком мікропроцесорних систем контролю, регулювання й діагностування" здатних працювати автономно із записом режиму роботи протягом  30 діб і більше.

 

Контейнеры с машинным охлаждением Контейнеры с машинным охлаждением Результат пошуку зображень за запитом "холодильные контейнеры"

Контейнерні пункти (термінали). Вони необхідні для перевантаження й короткочасного зберігання контейнерів на залізничних станціях, у портах і на підприємствах. Пункти оснащені завантажувально-розвантажувальними механізмами, системами електро- і водопостачання, каналізації, є майстерні для проведення технічного обслуговування й ремонту. Вони можуть бути обладнані стаціонарними й пересувними холодильними установками. Пересувні можуть прохолоджувати від 2 до 72 контейнерів (залежно від  виконання) повітрям, що подається відцентровим вентилятором по тепло ізольованим повітря проводам. Такі холодильні установки змонтовані в контейнері, мають комплект повітря проводів із пристроями для швидкого з'єднання з охолоджуваними контейнерами. Контейнери з убудованими холодильно-нагрівальними установками підключають до системи централізованого електропостачання.

Правила перевезення замороженої продукції

Від того, наскільки швидко і якісно транспортуються заморожена продукція залежить не тільки її збереження, смакові якості, репутація виробника, а й найголовніше - здоров'я споживачів. Ось чому вантажні перевезення заморожених продуктів харчування процес досить відповідальний і не простий. Він характеризується низкою нюансів, які повинен знати замовник, відправник, і перш за все компанія-перевізник.

Обов'язкові факти правильного перевезення заморожених продуктів

Огляд ветеринара

Перш ніж приступати до транспортування замороженої продукції, її повинен оглянути ветлікар. Тільки після огляду, та отримання позитивного рішення вантажовідправник отримує від ветлікаря свідоцтво, яке дає право на перевезення замороженої продукції.

Спеціально обладнані автомобілі

         Вантажні перевезення замороженої продукції можуть відбуватися як транспортом відправника так і за допомогою професійної компанії. До транспортних засобів що забезпечують перевезення заморожених продуктів харчування пред'являються ряд дуже важливих вимог.

Головне з яких, звичайно ж, наявність якісних холодильних установок. Якщо транспортування продукції відбувається в літній період, коли температура повітря значно підвищується, транспорт повинен оснащуватися додатковими холодильними приладами.

                                        Дотримання температурного режиму

       Важливий момент: якщо вантаж було доставлено з порушенням температурного режиму одержувач має право повернути його відправнику. Тому компанії, що надають послуги з перевезення заморожених продуктів зобов'язані забезпечити наявність необхідного температурного режиму для зберігання продуктів протягом всього шляху. Всі ці умови зазначаються в договорі, що укладається перед відправкою між відправником і компанією.

                                              Супровід

        На всіх етапах перевезення вантаж повинен супроводжуватися експедитором. У свою чергу відправник вантажу повинен подбати про те щоб у супроводжуючого експедитора були всі необхідні документи, завірені синьою печаткою відправника.

                                          Страхування

       Звичайно, завжди є ймовірність форс-мажорних ситуацій, наслідком яких буде зіпсований вантаж. У таких випадках щоб уникнути матеріальних збитків можна оформити страхування вантажу.

                        Прийом вантажу з ветеринаром і контролером

Прийом замороженої продукції також процес непростий. Прийом замороженого вантажу повинен відбуватися в присутності ветлікаря, контролера якості товару. Контролер повинен перевірити товар, терміни зберігання, відповідність всіх особливостей супровідній документації.

 

V . КОНТРОЛЬ ТА ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ

                                          

1. Які є типи засобів холодильного автотранспорту?

2. Який буває  холодильний автотранспорт за приводом двигуна?

3. Який буває  холодильний автотранспорт за вантажопідйомністю?

4. Суднові холодильні установки поділяють на...    

     5. Холодильну техніку у літаках застосовують для ...   

     6. Що таке холодильний контейнер?  

     7. Як поділяють холодильні контейнери :

а) за температурним режимом?

б)За способом охолодження?  

     в) За вантажо місткістю?

 

VІ.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

   Таким чином, сьогодні на уроці ми з вами вивчили вивчити основні  види холодильного транспорту, його  класифікацію ,призначення та будови різних видів холодильного     транспорту,  переваги та    недоліки.

                 Обґрунтування та виставлення оцінок за урок.

 

  VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Вивчити матеріал за конспектом.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Маркина Ірина
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Коберник О.М., Терещук А.І. та інші)
Додано
6 січня 2023
Переглядів
1078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку