Тема. Космічна математика
Мета: закріпити знання учнів табличного множення і ділення на 2 ; удосконалювати обчислювальні навички виконання арифметичних дій різного ступеня; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, активізувати розумову діяльність другокласників на уроці математики шляхом цікавих завдань; розвивати пам'ять, обчислювальні навички.
Обладнання: комп'ютер, екран, презентація, зошит, предметні малюнки, малюнки ракети та планет.
Тип уроку: урок корекції основних компетентностей
Форма уроку: урок-подорож
Хід уроку
І.Організація класу
- Діти, до нас сьогодні завітало багато гостей. Чемно привітайтеся та подаруйте їм посмішку.
Сідайте.
Налаштування на урок.
Я хочу, щоб сьогодні на уроці ви :
Швидко - міркували
Правильно - відповідали
Точно - лічили
Гарно- писали!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
А на чому ж ми відправимось в політ? Розгадайте ребус. (Ракета)
Так, на ракеті.
Скажіть будь-ласка:
Хто ми- другокласники,
Хто ми – українці,
Хто ми - європейці,
Хто ми – часточка всього живого на планеті Земля!!!
Ми з вами будемо вирушати у подорож з планети Земля. А що ми знаємо про неї?
Земля́ — третя від Сонця планета Сонячної системи, єдина планета, на якій відоме життя, домівка людства. Земля належить до планет земної групи і є найбільшою з цих планет у Сонячній системі. Землю іноді називають світом, латинською назвою Терра або грецькою — Гея.
Земля обертається навколо Сонця. Земля має супутник — Місяць, який обертається навколо Землі. Обертання навколо своєї осі викликає зміну дня і ночі, а нахил осі до екліптики разом із обертанням навколо Сонця — зміну пір року.
Ми сьогодні не просто подорожуємо, а перевіримо ваші знання таблиці множення і ділення на 2 .
Наша подорож буде проходити через планети Сонячної системи, де вас буде очікувати маса цікавих математичних завдань.
Дружба з такою точною і такою необхідною наукою, як математика допоможе нам здійснити цей політ. А ви будьте уважними …
ІІІ. Актуалізація опорних знань
А щоб отримати квиток, потрібно відповісти на запитання:
- Як називаються числа при дії множенні? (множник, множник,добуток)
- Як називаються числа при дії ділені? (ділене, дільник, частка)
Квитки ми отримали, вирушаймо
ІV. Хвилинка каліграфії
Відправляємся в політ.
-А ось і наша перша планета.
А що ми знаємо про Венеру?
* Венера - найяскравіша планета Сонячної системи. Її відстань до Сонця дорівнює 108 млн. км. За свій яскравий блиск у нічному небі їй дали ім. я римської богині кохання Венери. За розмірами вона майже така сама, як і Земля. Вона – немов «сестра» нашої планети.
Щоб потрапити на цю планету нам потрібно повторити як каліграфічно писати цифру. Яку таблицю ми сьогодні закріплюємо? (таблиці множення і ділення на 2 )
Тому давайте про пишемо число 2. Відкриваємо свої зошити, записуємо число, класна робота і прописуємо число 2.
( діти прописують у зошитах число 2 )
А на згадку, що ми були на цій планеті ми поставимо прапорець.
V. Робота над темою уроку
-А ось і наша наступна планета.
Марс - четверта планета, що входить до групи внутрішніх планет. Відстань між Марсом та Сонцем близько 228 млн. км. Марсові дали ім. я римського бога війни. Марс - пустельна рівнина з численними скелями, вулканами. Поверхня вкрита дрібним піском. На Марсі є пори року. Він має два супутники - Фобос і Деймос.
Марсіани підготували нам завдання: записати числа від 1 до 20 та підкреслити результати таблиці множення на 2 .
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 1516 17 18 19 20.
- Молодці!
А на згадку, що ми були на цій планеті ми поставимо прапорець.
-А ось і наша натупна планета.
Юпітер - найбільша планета Сонячної системи-король планет, тому її названо на честь головного бога всіх римських богів.
Стаємо в коло, обличчям один за одним і у товариша на спині пальчиком малюємо відповіді до таблиці множення.
Сатурн - шоста планета Сонячної системи. Їй дали ім. я бога, який був батьком Юпітера. Сатурн, так само, як і Юпітер, випромінює свою енергію. Навколо Сатурна обертаються дивовижні кільця. Крім них, навколо Сатурна обертаються 19 супутників. Сатурн має вигляд яскравої зірки.
Мешканці цієї планети приготували для нас приклади
2 ٠5+35=45 2٠4+10=18
2٠3+20=26 2٠10-10=10
2٠9+30=48 2٠6+40=52
Складіть башточку відповідно до кольорів в порядку зростання.
І з цим завданням ми впоралися.
А на згадку, що ми були на цій планеті ми поставимо прапорець.
Продовжуємо наш політ. І ось ми на планеті Меркурій.
Меркурій-найближча до Сонця планета. Його радіус втричі менший за Землю. Він друга по величині планета. На ній не має ні води, ні повітря. На поверхні багато кратерів, є гори.
Прибувши на планету Меркурій трішки пограємо з віялами
Гра ”Я не боюся помилитися – я вчуся!”
А на згадку, що ми були на цій планеті ми поставимо флажок.
VІ. Фізкультхвилинка: « Я-ракета»
Що ми знаємо про Уран?
Ура́н — сьома від Сонця велика планета Сонячної системи, належить до планет-гігантів. Уран став першою планетою, відкритою у Новий час і за допомогою телескопа. Хоча деколи Уран помітний неозброєним оком. Планета названа ім'ям античного божества Урана, уособлення неба та піднебесного простору.
Надра Урана складаються в основному з льодів і гірських порід. Основу атмосфери Урана складають водень та гелій. а також хмари з льоду. Уран має найхолоднішу планетарну атмосферу у Сонячній системі з мінімальною температурою -224 °C
Уран підготував для нас віршовані задачі.
• Йшли 4 їжаки, Кожен ніс по два грибки. Скільки всіх було грибків в чотирьох цих їжаків? (8)
• Йшли 2 віслюки, Кожен ніс по два мішки. Скільки всіх було мішків в чотирьох цих віслюків? (4)
• В кожну миску 2 котлети Клала лиска Віолетта. Мисочок у лиски 6. А котлет? Хто відповість? (12)
• Задумалися мишки: 16 в них горішків. на двох як поділити? Підкажемо їм, діти? (8)
• 6 метеликів летіли. Парами спочити сіли. На скількох ромашках спали ці комашки? (3)
• Зайчик ділення не знав, до сови він прискакав. «12 поділи на 2». Що відповіла сова? (6)
У чотирьох синичок 16 є суничок. як порівну ділити? Скажіть синичкам, діти! (4)
Молодці!
А на згадку, що ми були на цій планеті ми поставимо флажок.
Що ми знаємо про Плутон?
Плутон – найменша, і найдальша від Сонця планета нашої сонячної системи, яка ще зовсім недавно мала повноправний статус 9-ї планети. Але, на жаль, все змінилося в 2006 році, саме тоді астрономи зібралися на черговий астрономічний конгрес, подумали, і вирішили, що маленький Плутон своїми розмірами не тягне на почесне звання 9-ї планети, і Плутон виключили зі списку планет. З тих пір йому присвоєно статус, так званої «карликової планети».
Плутон подарував нам квітку але, що з нею не так подивіться на неї?
Так, її потрібно розфарбувати. Розфарбуйте в парі нашу квітку.
- Ми відвідали всі планет, а зараз час повертатися додому.
Гра « Інтерв'ю»
А яку планету ми не відвідали? (Нептун)
Непту́н — восьма планета Сонячної системи. Вона четверта за розміром у Сонячній системі, третя за масою і належить до планет-гігантів. Нептун за своїм складом близький до Урана. Інколи Уран та Нептун відносять до окремої категорії «крижаних гігантів».
Наш політ успішно завершився.
- Що найбільше запам'яталося?
- Скільки планет в Сонячній системі?
Під час нашого польоту ми з вами склали Сонячну систему.
Давайте ми з вами подивимося та повторимо назви планет.
І я вам пропоную переглянути мультфільм, щоб краще запам'ятати назви та послідовність планет.
Перегляд відеоролика.
Дякую Вам за урок.