УрокТема 1: Ліна Костенко “Перекинута шпаківня”; Іван Сенченко “Жаль, та не дуже, плакала б, та не хочеться”. Тема 2:Музика зображує картини природи( на матеріалі для слухання:Е. Г

Про матеріал

Інтегрований урок з літературного читання та музичного мистецтва для 2 класу

Тема 1: Ліна Костенко “Перекинута шпаківня"; Іван Сенченко “Жаль, та не дуже, плакала б, та не хочеться".

Тема 2:Музика зображує картини природи( на матеріалі для слухання:Е. Гріга “Пташка" П. І. Чайковського “Пісня жайворонка" і виконання пісні:Т. Попатенко “Шпак прощається").

Перегляд файлу

 

Тема 1: Ліна Костенко “Перекинута шпаківня”; Іван Сенченко “Жаль, та не дуже, плакала б, та не хочеться”.

Тема 2:Музика зображує картини природи( на матеріалі для слухання:Е. Гріга “Пташка” П. І. Чайковського “Пісня жайворонка”і виконання пісні:Т. Попатенко “Шпак прощається”).

Мета:

  • формувати навички активного слухання та сприймання нового твору, вчити аналізувати та висловлювати своє ставлення до нього, відпрацьовувати виразне читання, вчити визначати особливості музики, яка змальовує картини природи;
  • розвивати мову дітей, музичні здібності, різні види пам'яті, творчість учнів, повагу до музики відомих композиторів;
  • виховувати любов до природи, зацікавленість музикою та поетичним словом, сприяти формуванню естетичного сприйняття світу.

Тип уроку: комбінований урок.

Вид уроку: інтегрований урок.

Обладнання: портрети письменників, зображення птахів, фортепіано, мультимедійна

План уроку

  1. Організаційний момент
  2. Основна частина

2.1. Оголошення теми і мети уроку

2.2. Слухання музики

2.3. Знайомство і робота з віршем Ліни Костенко

2.4. Музична фізкультхвилинка

2.5. Опрацювання оповідання І. Сенченка

2.6. Слухання музики

  1. Підсумок уроку.

Хід уроку

  1. Організація учнів.

1. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Музичне привітання.

Учитель: Добрий день вам, діти!

                Я вітаю вас.

Діти:       Здрастуйте, учителю!

                         Здрастуй, любий клас.

         Учитель: Учитися прийшла пора,

                         Сідайте тихо, дітвора!

  1. Актуалізація опорних знань.Визначення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над темою одного з розділу читання “Буду я природі  другом: милуюся, оберігаю, прикрашаю...”.Пригадайте, яких авторів і які твори цього розділу ми вже вивчали?

(вірш Марійки Підгірянки “Ходить, ходить зима гаєм...”, “Звернення” Дмитра Павличка, “Буду я природі другом” Степана Жупанина...)

- Чудово, що ви стільки творів запам’ятали. І добре, що згадали поетесу Ліну Костенко, бо саме її вірш і оповідання І. Сенченка ми будемо читати сьогодні.

(демонстрація портретів письменників)

- А хто пригадає, що ви знаєте про Ліну Костенко?

(вона поетеса, перекладач, народилася на Київщині у вчительській сім’ї. Вірші писала з дитинства. Відома її збірка віршів для дітей “Бузиновий цар”.)

- А про Івана Сенченка я хочу розповісти те, що він народився в 1901 році на Полтавщині. Закінчив сільську школу. Потім навчався в Харківському університеті. Там почав писати  літературні твори, в яких багато гумору, народних приказок.)

  1.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

- А щоб урок був цікавий, емоційний, корисний — пропоную об’єднати два уроку: урок читання і урок музики. Згодні?

  1.  Повідомлення плану уроку за допомогою малюнків-схем.

1. Будемо слухати музику.

2. Знайомство і робота з віршем Ліни Костенко.

3. Відпочинемо і зробимо зарядку.

4. Опрацювання оповідання І. Сенченка.

5. Знову слухаємо музику.

6. Зробимо підсумок уроку.

  1. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу музичними засобами.

1. Слухання співу птахів у природі.

- І першим гостем на нашому музичному уроці читання буде музика, але це незвичайна музика. ЇЇ не створив жоден композитор. Вслухайтеся в ці звуки. Що це? Чи впізнаєте?

(звучить запис співу пташок)

2. Аналіз прослуханого.

- Що ми щойно почули?

(звучання пташиних голосів)

- Голоси яких птахів ви впізнали?

(спів солов’я, синичку, іволгу)

- Подивіться, як виглядають ці пташки.

(демонстрація малюнків)

3. Слухання твору Е. Гріга “Пташка” з пластичним інтонуванням.

- А як гадаєте, чи можна передати пташиний спів через музику? Ви зараз будете слухати музику Е. Гріга, яка називається “Пташка”. Мелодія буде звучати вгорі і внизу, допомагайте собі рухами при слуханні, повторюйте рух музики.

(слухання твору)

4. Аналіз прослуханого.

- Чи зміг Е. Гріг зобразити у своїй музиці спів і рух пташки? Яку пташку ви уявляли?

  1. Опрацювання вірша Л. Костенко “Перекинута шпаківня”.

- Не тільки композитори зверталися до теми співу, музики пташиних голосів, а й письменники, поети. І сьогодні на ми будемо знайомитися з віршем Ліни Костенко.

1. Розвиток набутих учнями знань. Розчитування.

-Перед тим, як почнемо читати, зробимо зарядку для артикуляційного апарату. Розчитаємося.

  • Таблиця складів на мелодію розспівування “мі -ме-ма-мо-му”
  • Скоромовка (на матеріалі приспіву пісні Т. Попатенко “Шпак прощається”.

(вимовляємо повільно,зі здивуванням, ніби маленькі кошенята, з окличною інтонацією, в швидкому темпі)

  • Читання і відновлення деформованого тексту “Наші гаї”.

(додаток 1)

2. Робота над заголовком вірша.

-Діти, а в кого з вас вдома живе пташка? Який в неї буває настрій? Як звучить її голос , якщо вона в гарному настрої? А коли вона зажурена? Схвильована?

-Відкрийте  підручники і прочитайте назву вірша.

-Чому шпаківня може бути перекинута?

(шпаківню могли перекинути невиховані діти, вітер міг зірвати)

3. Виразне читання вірша вчителем.

-Я спробую голосом передати переживання того, про що описує Ліна Костенко у вірші.

(читання вірша вчителем)

-Яка ж біда сталася в сім'ї шпака?

4. Словникова робота.

-Наші стовпчики слів теж перевернулися. Прочитайте ці слова

(додаток 2).

5. Пояснення складних слів.

Явір-дерево з родини кленових.

Борсаються-робити безпорадні рухи.

6. Самостійне напівголосне читання вірша учнями.

-Прочитайте, намагаючись передати настрій шпака.

7. Аналіз змісту вірша з вибірковим читанням.

-Чому пташенята такі безпорадні?

-Хто перевернув шпаківню?

-Поясніть вислів “денцем догори”?

-Прочитайте прохання шпаченят7

-Хто був причиною такої біди?

-Які слова передають щире співчуття поетеси птахам?

8. Виразне читання вірша учнями.

-Читаючи, передайте голосом жаль, співчуття, страх, пташенят, обурення за погану роботу.

VII. Музична фізкультхвилинка.

-Давайте трохи відпочинемо і заспіваємо пісню, яку написала Тамара Попатенко і в якій йдеться про пташку.

(діти співають і виконують рухи під музику).

  1.                  Опрацювання твору Івана Сенченка “Жаль, та не дуже, плакала б, та не хочеться”.
    1. Технологія “асоціативний кущ”

-Спробуйте прочитавши слова, що виросли на кущику, передбачити, про що розповідатиметься в оповідйнні.

(додаток 3)

  1. Виразне читання оповідання вчителем до слів “ Зітхнув Юрчик...”

-Чи справдились ваші передбачення про твір І. Сенченка?

  1. Словникова робота.

-Прочитайте правильно слова (“луною”)

(додаток 4)

  1. Мовчазне читання твору учнями до кінця.

-Чим на вашу думку може закінчитися твір?

-Прочитайте до кінця і скажіть, чи зрозумів Юрко пташине бажання?

  1. Аналіз змісту твору.

-Чи добре піклувався Юрчик про синичку?

-Чи подобалося пташці таке життя?

-Куди поривалася синичка?

-Прочитайте опис погоди на дворі? А як синичці було в хаті?

-З якими запитаннями звернувся Юрчик до синичці?

-Прочитайте виділені слова. Це народне прислів'я. А як ви його розумієте?

-Чого хотів автор нас навчити.                   

  1. Слухання П. І. Чайковського “Пісня жайворонка”.

-Ми послухали оповідання, в якому змальовується пташка в неволі. А ось у творі П. І. Чайковського передається спів пташки, яка вільна, радіє приходу весни, сонцю, зеленій травичці.

Ця маленька непримітна пташка-жайворонок. Вона одна з перших пташок сповіщає про прихід весни.

Композитор змалював і політ жайворонка, і його переливчастий спів, що струменіє з вишини і заливає землю світлом і радістю.

Музика цієї п'єси світла, звучання прозоре, у високому регістрі.

  1. Слухання. Пластична інсценізація під музику.

-Слухаючи музику, передайте рухами, як вона рухається.

  1. Аналіз прослуханого.

-Що уявляли собі під музику?

-Чи відрізнявся характер пташки в музичній п'єсі і в попередніх творах?

  1. Підсумок уроку.

-Що відчуваєте наприкінці уроку?

  1. Оцінювання учнів.

-Оцініть свою роботу на уроці. Хто з дітей працював плідно?

  1. Народне прислів’я. Гра “Клубочок”.(На дошці розкидані склади: бережіть птахів, як цінну пам'ятку природи!).
  1. Домашнє завдання.

-Читати виразно вірш, а оповідання за особами.

 

 

 

Додаток 1

Додаток 2

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

doc
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
2224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку