Інноваційний урок фізичної культури 6 – клас Варіативний модуль «ВОЛЕЙБОЛ»

Про матеріал

Модуль: Волейбол.

Тема уроку: Техніка передачі м'яча двома руками зверху.

Мета: сприяти зміцненню здоров`я учнів засобами ігрової та змагальної

діяльності на уроках волейболу.

Завдання:

1. Повторити техніку передачі м'яча двома руками зверху.

2. Розвивати швидкість, спритність, координацію рухів.

3. Виховувати патріотизм, цілеспрямованість, почуття колективізму.

Очікувані результати:

Учень виконує:

- передачу м'яча двома руками зверху;

- стрибкові вправи, вправи для розвитку швидкості, координації рухів;

- пересування по волейбольному майданчику;

- дотримується правил безпеки на ігровому майданчику.

Тип уроку: повторення та закріплення.

Інвентар: волейбольні м`ячі (17 шт.), сітки волейбольні (3 шт.), чотири комплекти форми, гімнастичні обручі (5 шт.), повітряні кульки (8 шт.), простирадло (4 шт.), фітболи (2 шт.), довга скакалка, набір букв на картоні.

Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні композиції.

Місце проведення: спортивна зала.

Перегляд файлу

Харківська область Балаклійський район

Савинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Балаклійської районної ради

Харківської області

 

 

 

Конспект уроку з фізичної культури 6 – клас

 

ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ  «ВОЛЕЙБОЛ»

 

 

 

 

 

Горбань Сергій Володимирович, учитель фізичної культури

Савинської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів №1

Балаклійської районної ради

Харківської області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

 

 

 

 

Савинці 2017

Модуль: Волейбол.  

Тема уроку: Техніка  передачі м’яча двома руками зверху. 

Мета: сприяти зміцненню здоров`я  учнів  засобами ігрової та змагальної діяльності на уроках волейболу.

 

Завдання:  

 

1.   Повторити техніку  передачі м’яча двома руками зверху.

2.   Розвивати швидкість, спритність, координацію рухів.  3. Виховувати патріотизм, цілеспрямованість, почуття колективізму.

 

  Очікувані результати:

   Учень виконує:

-     передачу м’яча двома руками зверху;

-     стрибкові вправи, вправи для розвитку швидкості, координації рухів;

-     пересування по волейбольному майданчику;

-     дотримується правил безпеки на ігровому майданчику.

 

  Тип уроку: повторення та закріплення.

 

Інвентар: волейбольні м`ячі (17 шт.), сітки волейбольні (3 шт.), чотири комплекти форми, гімнастичні обручі (5 шт.), повітряні кульки (8 шт.), простирадло (4 шт.), фітболи (2 шт.), довга скакалка, набір букв на картоні.

 

Технічні     засоби:       проектор,    презентація,         музичний    центр,         музичні композиції.

 

Місце проведення: спортивна зала.

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

Дозування навантажень

Організаційно – методичні вказівки

Ос. гр.

Під гр. 

Сп. гр.

 

І. Підготовча частина - 10 хв.

1.

Організований вхід до залу під       музичний супровід.

 

Шикування в шеренгу.

Привітання.

Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

10"

10"

10"

Під        музичний        супровід

(Музична композиція NEV ).  Слайд № 1. 

    

 

 

 

2.

Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 

Слово вчителя:

« Друзі!  Сьогодні ми подорожуємо

Сонячною системою. На прохання Харківського планетарію, виконуючи почесну місію землянволонтерів, ми будемо доносити інформацію про планету Земля на інші планети Сонячної системи».

30"

30"

30"

Слайд № 2,3.

     

     

4.

Теоретичні відомості

Інтерактивна        вправа           «Мозковий штурм»:

-                     Скільки планет Сонячної системи? - Назвіть планети Сонячної системи.

 

-                     Як називається планета Сонячної системи, на якій є життя?

-                     Яка найменша планета Сонячної системи?

-                     Яка із планет червоного кольору?

 

 

«Сонячна система велика, а час нашої подорожі обмежений. Ми відвідаємо планети Земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс).

В нашій подорожі нам допоможе спритність, швидкість,

цілеспрямованість»

30"

30"

30"

Слайд № 4.

 

 

Вісім.

Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн,Уран, Нептун. Земля.

 

 

Меркурій.

Марс.

Відзначити кращих учнів, які вірно відповіли на запитання. Слайд № 5, 6.

 

 

 

 

5.

Інструктаж з правил БЖД.

 

20"

20"

 

20"

Слайд № 7.

 

6.

 Вимірювання     ЧСС зручним способом.

 

20"

 

20"

 

20"

 

Слайд № 8.

Проконтролювати і звернути увагу на  учнів з підвищеним пульсом.

7.

Слова вчителя: «До польоту готові?

Стройові вправи:

«Рівняйсь!»

«Струнко!» 

«Праворуч!»

« Ліворуч!» «  Кругом!»

1"

 

1"

 

10"

 

Виконувати повороти за командою (п`ятка, носок, руки не відривати, дивитися вперед ).

8.

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

Слова вчителя:

«Всі готові? Всі здорові?»

 

 

Рахунок,  всі разом: 3,2,1  «Політ!».

«Звичайним кроком руш!». 

 

Загальнорозвивальні вправи в русі. 

Різновиди ходьби:

-                  на носках, руки на пояс;

-                  на п`ятах, руки за голову;

-                  з п`ятки на носок, руки довільно; Різновиди бігу :

-                  по колу;

-                  «змійкою»;

 

-                  спиною вперед;

-                  приставним кроком лівим боком;

-                  приставним кроком;

 

Ходьба:

-                  звичайним кроком.

Слова вчителя: 

Ми   наближаємося      до      першої зупинки. Виходимо з ракети.

 

 

10"

 

 

 

 

 

 

 

 

6 м

6 м

6 м

 

18м

18м

 

6 м

6 м

6 м

 

 

9 м

10"

 

 

 

 

 

 

 

 

6 м

6 м

6 м

 

18м

18м

 

6 м

6 м

6 м

 

 

9 м

10"

 

 

 

 

 

 

 

 

6 м

6 м

6 м

 

К

Р

О

К

О

М

 

П

О

 

К

О

Л

У

 

Слайд 9.

Музична композиція (Казковий політ).

 

Слідкувати за поставою.

Дотримуватись дистанції.

Спину тримати прямо.

Лікті розвернути. Дотримання дистанції.

 

 

 

В середньому темпі.  Тримати дистанцію.

  

Погляд назад через праве плече.

В захисній стійці волейболіста. Дотримуватись  інтервалу.

 

 

 

 

Пройти через гімнастичний обруч, тримаючись за руки і стати півколом.

Дотримуватись дистанції.

10.

         

 

 

 

Теоретичні відомості.

 Перша зупинка.

«МЕРКУРІЙ - найближча планета до Сонця. У планети   Меркурій немає атмосфери. Там дуже

1'

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

Слайд № 10, 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

спекотно вдень і холодно вночі. Поверхня планети  покрита кратерами,  деякі з них досягають декількох кілометрів завширшки.  Ми - земляни, ми - українці, ми мирний, заможний народ. З миром, добром ми завітали на планету Меркурій, щоб розповісти про квітучу планету Земля і про рідну Україну! Про наші традиції!»

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»:

-                     Столиця України?

-                     Назва найбільшої річки України. - Назвіть найвідоміший народний    український танок.

 

Шикування          в        коло до           центру майданчика.

Музично     -        ритмічні    вправи           з елементами гопака :

1. В. п. - руки на пояс. 

1 - права  в сторону - догори, погляд      на руку; 2 - в. п. 

3 - ліва в сторону - догори, погляд на       руку  4 - в. п. 

5                    - обидві руки в сторони – догори;

6                    - в. п;

7                    -  обидві руки в сторони – догори; 8 – в. п.

2.                 В. п.- руки на пояс. 

1                    - 3 – кроки вперед, руки в      сторони догори;      4 – приставити ногу;

     5 – 7 – кроки назад, руки на пояс;

     8 – в. п.

3.                 В. п. – стійка ноги нарізно, руки     на плечі учню, який стоїть поряд;

1                    – потягнутися вправо;

2                    – в. п.;

3                    - потягнутися вліво;     4 – В. п.

4.                 В. п. - ноги нарізно,  взятись за

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

4р.

Слайд № 12 - 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відзначити учнів, які вірно відповіли на запитання.

 

 

 

Музичний супровід (гопак).

 

Руки прямі. Спину тримаємо прямо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голову підняти. Спину тримати прямо.

 

 

 

 

Виконувати          з           максимальною амплітудою.

 

 

 

 

Узгодженість рухів.

 

 

руки;

1                    – нахил вперед, руки назад,        права назад  на носок;

2                    - випрямитись, руки вгору, права      вперед на носок.

5.                 В. п. -  руки на плечі учня, який     стоїть поряд.

1                    -  присід; 

2                    - встати, права в сторону - вперед         на п'яту;    3 - присід; 

   4 - встати, ліва в сторону - вперед         на п'яту.

6.                 В. п. - упор руками позаду. 

1                    - викидання правої ноги вперед -          вгору;

2                    - викидання лівої ноги вперед         вгору. 7. В. п. – о. с. 

1 - 4 - танцювальний крок     "Ковирялочка" правою ногою;     5 - 8 - те ж саме лівою ногою. 8. В. п. – о. с. - ліва вгору;

1 -  4 - танцювальний крок     "Голубець" до центру кола;     5 - 8 - те ж саме з центру кола.

9.                 В. п. – руки на пояс.      1 - 16 - танцювальний крок

   "Мотузочок".

10.             В. п. – руки на пояс. 

      1 - 2 - приставний крок вправо,       випад в сторону на ліву;       3 - 4 - приставний крок вліво,       випад в сторону на праву; Вправи на відновлення дихання.

Визначення ЧСС.

Слова вчителя:  «Летимо далі!»  Взятись за руки, пройти через обруч. Шикування в півколо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

4р.

 

 

 

 

10"

20"

20"

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

4р.

 

 

 

 

10"

20"

20"

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

4р.

 

 

 

 

10"

20"

20"

Прогнутися, погляд вгору.

 

 

 

 

Узгодженість рухів.

 

 

 

 

 

 

 

Перенесення ваги тіла  з ноги на ногу. Пружні рухи.

 

Погляд на носок.

 

Відчуття ритму. Координація рухів.

 

 

Ноги не згинати.

 

 

 

Переносити вагу тіла  з ноги на ногу. Виконувати з підскоком.

 

Максимальна амплітуда рухів.

 

 

 

 

Муз. композиція (Калинонька).

Зробити аналіз.

Руки не розривати.

Звернути увагу учнів на екран.

 

 

II. Основна частина уроку - 30 хв.

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

   

15.

1. Теоретичні відомості:  Друга зупинка.

«ВЕНЕРА (за розміром, масою і силою магнітного поля схожа на Землю). На Землі є життя, багатий рослинний та тваринний світ. Є чудові спортивні ігри й одна з них - волейбол!»  2 Інтерактивна вправа "Мозковий     штурм": 

-                  У якому місті  започаткований волейбол  в Україні?

-                  В якому році?

-                  Яких відомих волейболістів   харків`ян ви знаєте?

3.              Слово вчителя: « Ліворуч!   По два в обхід руш!».

4.              Вправи з довгою скакалкою:

-                  пройти під скакалкою в парі;

-                  пробігти під скакалкою в парі; - перестрибнути через  скакалку, яка   обертається в русі в парах.

 

Перешикування в групи по чотири за кольором форми.

 4. Спеціальні бігові вправи:

а)  біг з високим підніманням стегна по діагоналі, біля сітки переміщення  приставним кроком правим боком в захисній стійці, спиною вперед, лівим боком  приставним кроком в захисній стійці волейболіста;

б) біг з закиданням гомілки  по діагоналі, біля сітки лівим приставним кроком в захисній стійці,  від центру до бокової лінії біг спиною вперед, вздовж бокової лінії правим боком приставним

кроком в захисній стійці;

 

 

 

2' 

 

 

 

 

 

 

20"

 

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

1р.

2 р. 1 р.

 

 

30"

 

 

5'

2 р.

 

 

 

 

 

1р.

 

 

 

 

 

2' 

 

 

 

 

 

 

20"

 

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

1                р.

2                р. 1 р.

 

 

30"

 

 

4'

1р.

 

 

 

 

 

1р.

 

 

 

 

 

2' 

 

 

 

 

 

 

20"

 

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

1                р.

2                р. 1 р.

 

 

30"

 

 

3'

1р.

 

 

 

 

 

1р.

 

Слайд № 15, 16.

Слайд № 17 - 19.

Відзначити учнів, які відповіли на запитання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Взятись за руки. Дотримання дистанції.

 

Поштовх однією ногою. Дотримання дистанції. Згідно з кольором зайняти сектор по

майданчика біля конусів кольору.

Групи виконують завдання за командою, дотримуючись дистанції. З мінімальним пересуванням вперед, максимальною частотою повторення. Руки на рівні плечей, пальці розвернуті. Погляд назад через праве плече. Руки в позиції прийому м`яча  знизу.

 Групи виконують завдання за командою, дотримуючись дистанції

 

 

 

вірно

форми центру того ж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Взяти м`ячі.

 

 

 

 

Повернутися на місце.

16.

5. Техніко - тактична підготовка 1. Повторити   техніку  передачі     м’яча двома руками зверху:

а) підкинути м`яч вгору, спіймати    обома руками зверху після    присідання;

б) набивання м`яча об підлогу      двома руками;

 

 

в)жонглювання м`ячем поперемінно лівою та правою рукою;

 

г) передача м`яча двома руками    зверху над собою;

Шикування          в        коло в           центрі майданчика.  Покласти м`ячі .

Взятись за руки, пройти через обруч.

Шикування в півколо.

10'

 

 

3р.

 

 

12р.

 

 

 

12р.

 

 

12р.

 

 

 

 

10'

 

 

3 р.

 

 

8р.

 

 

 

10р.

 

 

10р.

 

 

 

 

 

10'

 

 

3 р.

 

 

4р.

 

 

 

8р.

 

 

8р.

 

 

 

 

Слайд № 20.

Виконувати          в        стійці волейболіста.

Пальці рук імітують «кошик». Виконувати вправу в русі  до сітки і назад.

Тулуб нахилений вперед, слідкувати за положенням пальців рук, контроль м`яча.

 

Рух під м`яч.

 

 

На місці. Контроль м`яча.

 

Руки не розривати.

Звернути увагу учнів на екран.

17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

6. Теоретичні відомості: Третя зупинка.

«Марc.        Кожен         космонавт           мріє побувати на цій планеті. У нас з'явилася така можливість! На Марсі часто бувають сильні пилові бурі, що      можуть           перешкоджати приземленню». Слова вчителя:

«Українські збірні команди з волейболу в 2017 році  стали переможцями Євроліги, як чоловіча, так і жіноча команди».  7. Інтерактивна вправа

 "Мікрофон"

2' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 21, 22.

 

 

 

 

 

 

Слайд № 23, 24.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Для гри у волейбол нам потрібно знати її правила. Зверніть увагу на екран. Про що говорять суддівські жести, які ви бачите?» 8. Гра «Летюча кулька» Завдання:

Перебити кульку на поле суперника, використовуючи не менше трьох дотиків до неї.

9.  Гра «Летючий м`яч»:

Завдання командам:

Команди тримають в руках простирадла. Завдання перекинути фітбол через сітку на сторону суперника. Впіймати м`яч як умога більшу кількість разів.

 

 

 

 

 

3' 

 

 

 

3' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3' 

 

 

 

3' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3' 

 

 

 

3' 

 

 

 

 

 

 

 

Відзначити учнів, які вірно відповіли на питання. 

 

Дотримуємося  правил гри.

Торкатися   кульки                   трьома дотиками.

 

 

Контроль м`яча. 

 

Дотримуватись правил гри.

Узгодженість рухів у команді. Голосно озвучувати кількість вдалих спроб.

Підбити підсумки гри.

19.

Шикування в дві шеренги на боковій лінії.

10. Естафета «Склади слово».

За командою учень біжить до центру волейбольного  майданчика, бере  м`яч,  перекидає через сітку, не давши  м`ячу впасти, ловить його. Потім біжить до гімнастичного обруча, де залишає м`яч і бере літеру під своїм номером. Рухається до стіни, де робить наліпку з літерою, 

складаючи слово.         Учень,           який виконав        завдання,           рухається   до фінішу і передає естафету іншому учаснику за лінією старту.

Шикування в одну шеренгу. Слово вчителя:

«Разом озвучимо слова, які склали команди.

Нехай цей вислів стане девізом вашого життя!»

Всі разом: «ЗДОРОВ'Я   ЗБЕРІГАЙ!» Взятись за руки, пройти крізь обруч Шикування в коло. 

4' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20"

4' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20"

 

 

 

4' 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20"

 

 

 

 

 

 

 

Команди шикуються на лінії старту.

Підбити підсумки естафети. 

 

 

По командам.

Дівчата                    Хлопці.

(ЗДОРОВ'Я )       (ЗБЕРІГАЙ)

 

 

Руки не розривати.

 

 

 

 

ІІІ. Заключна частина  - 5 хв.

20.

1.              Слово вчителя: 

«Які б не були цікаві подорожі, але нам час повертатися додому, на планету Земля (єдина планета, де є життя)». 

2.              Після тривалої подорожі треба відновити сили. 

Заплющіть очі і уявіть, що ви повернулися до рідного дому.

Зустріли своїх рідних, яких давно не бачили, свої улюблені речі, за якими сумували. Яке приємне, усім знайоме відчуття. 

1'

 

1'

 

1'

 

 

Слайд №26.

 

 

 

Вправи на відновлення.

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.              Вимірювання ЧСС зручним      способом.

 

 

 

2.              Підведення підсумків роботи.

 

3.              Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

4.              Слово вчителя: Ми - савинчани !

Завзяті молодці !

Здоров`я зберігаєм! Чого і всім бажаєм.

5.              Оцінювання уроку учнями:

 взяти м`ячі, виходячи зі спортивної  зали, оцінити урок, поклавши м`яч в  обруч з відповідним смайликом.

«Дякую! До наступної зустрічі»

20"

 

 

 

 

2'

 

20"

 

 

 

 

10"

 

 

20"

20"

 

 

 

 

2'

 

20"

   

10"

 

20"

20"

 

 

 

 

2'

 

20"

   

10"

 

20"

Слайд № 27.

Провести контроль, звернути увагу на учнів з підвищеним ЧСС.

 

Оцінювання.

Вправи на розвиток сили: - згинання та розгинання рук в    упорі лежачі:     3 x 10 р. - хлопці;    3 x 5 р. - дівчата. Ігри з м`ячем на свіжому повітрі.

 

Слайд № 28.

Весело. Усі разом повторюємо. Відчувати ритм.

Подякувати        учням         за співпрацю.

 

 

 

 

Слайд №29.

 

pdf
Додано
16 січня 2018
Переглядів
2317
Оцінка розробки
(1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку