Розробка уроку образотворчого мистецтва містить елементи казкотерапії, віршик, інтерактивні вправи та ігри, що допоможуть дитині краще запам'ятати кольори веселки.
Конспект уроку образотворчого мистецтва в 1 класі
Тема: Ознайомлення зі спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій і т. ін..). Малювання композиції «Веселка» (гуаш).
Мета:формувати компетентності: ключові( вміння вчитися , самоорганізовуватися до навчальної та пізнавальної діяльності); предметні (закріплювати розуміння учнями понять: «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»; ознайомлювати учнів із поняттями: «світліший», «темніший», «колірний тон»; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати зображення на аркуші; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу.
Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі ; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
- Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу (оранжеву, фіолетову)?
- Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами?
ІІІ. Викладення нового навчального матеріалу:
( Вчитель розповідає казку)
Одного разу у Країні Мистецтв кольори вирішили визначити, хто з них самий головний. Жовтий сказав, що він самий головний, бо схожий на сонце і всім дарує радість і тепло, Червоний вважав себе кольором любові, Синій – вода, чистий і прозорий, як розум людини, Блакитний, казав, що схожий на хмаринку, легку, як мрія. Зелений знав, що без нього не було би трави, дерев, молодості людської, Оранжевий – колір щастя, а Фіолетовий вихвалявся своїм благородним походженням.
Щоб розсудити кольори пензлик вирішив пошикувати їх за допомогою віршика: Чарівна Осіння Жар птиця Завітала Бабусину Скриню Фарбувати .Червоний, Оранжевий, Жовтий, Зелений, Блакитний. Синій, Фіолетовий. Аж раптом пішов дощ…і всі кольори засяяли у ВЕСЕЛЦІ . Показуючи у небо діти з радістю кричали: «Диво, краса, радість! Ура!» І кольори зрозуміли, що вони всі дуже потрібні, бо разом вони – ВЕСЕЛКА!
(Вчитель демонструє кольоровий напис вірша на дошці.)
Розучування вірша
Фізхвилинка
Жила собі в крамниці повітряна кулька. Вона була яскраво синього кольору і вважала себе дуже гарною. Та ось одного дня до крамниці прийшов хлопчик і придбав кульку . Хлопчик почав надувати кульку. Вона ставала більшою і почала змінювати колір. І чим більше вона надувалась, тим світлішою ставала. Із яскраво синьої кулька перетворювалася на блакитну. Наша героїня дуже засмутилася , але коли побачила, як радів їй хлопчик , знов почала пишатися своїм кольором.
Намалюйте ним другу кульку.
Якщо ми додамо більше білої фарби, колір стане світлішим, а якщо більше синьої — темнішим. Художники називають це колірним тоном.
Кольори при додаванні сірого або чорного стають темнішими.
Спробуйте. намалювати темно синю кульку. Які кольори треба змішати?
Тепер у нас є всі кольори , щоб намалювати веселку.
Фізхвилинка
IV. Поясненння до виконання творчої роботи
Перегляд малюнків, фото із зображенням веселки.
V. Практична робота
Вчитель малює на аркуші, що прикріплений на дошці, а діти в альбомах.
Вчитель показує, як можна створити композицію олівцем, а потім виконати
малюнок у кольорі. Нагадує в якому порядку треба розташувати кольори веселки.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в групах.
Гра «Збери веселку»
Кожна група отримує картки , на яких намальовані овочі кольорів веселки. Треба скласти їх за порядком і пригадати віршик про веселку.
V.Підсумок уроку
Які яскраві роботи у вас вийшли!
Які нові слова запам'ятали
Виставка та обговорення дитячих робіт
Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання
«Загальноосвітній навчальний заклад 1-111 ступенів № 1-
дитячий юнацький центр «Перлинка»
Кіровоградської міської ради
Конспект уроку образотворчого мистецтва
в 1 класі
з елементами казкотерапії
підготувала вчитель НВО №1
Сорочан Т.В.