Урок образотворчого мистецтва в 1 класі на тему "Симетрія як засіб гармонізації форми. Малювання метелика."

Про матеріал

Урок образотворчого мистецтва в 1 класі на тему "Симетрія, як засіб гармонізації форми. Малювання метелика" розроблений з використанням програми “Образотворче мистецтво 1 клас” (автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м.Кременчук)

Перегляд файлу

 

Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького

Урок образотворчого мистецтва

1 клас

Тема: Крила метелика. Симетрія як засіб гармонізації форми. Малювання метелика

 

Вчитель початкових класів

Рибчинська Людмила Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмельницький - 2018 р

Тема: Крила метелика. Симетрія як засіб гармонізації форми.

          Малювання метелика.

Мета: Вчити розміщувати зображення на площині, підбирати кольорову гаму для передачі та настрою в природі, намалювати метелик з натури, або за уявою, збагачувати словниковий запас слів.

           Розвивати образне мислення, увагу, уяву, фантазію, естетичний смак; вміння визначити характерні особливості будови комах.

 Виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

Обладнання: Фарби гуашеві, пензлики різної товщини (1,3,5), палітра, простий олівець, гумка,  альбом, 2 ноутбуки, програма “Образотворче мистецтво 1 клас” (автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м.Кременчук)

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок

Час почати наш урок.

 - Сьогодні до нас на урок прийшли гості.  Привітайтесь із нашими гостями!

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

1. Загадка

- Діти, для того, щоб взнати, що саме ми сьогодні будемо малювати давайте відгадаємо загадку:

Що то за гість:

Ніжок має шість,

Аж дві пари крилець має.

Ні бджола, на джмелик

– Звуть його … метелик.

2. Гра «Гірлянда асоціацій»

- Дійсно – метелик, а який саме метелик? Давайте підберемо слова, який він в природі.

3. Словникова робота

  • Що означає слово невгамовний?

Який не може заспокоїтись; занадто рухливий; неспокійний, нестримний.

  • Як ви розумієте слово ошатний?

Нарядний; гарно, святково вдягнений.

- Який це - тендітний?

4. Повторення знань з кольорознавства.

- Ми сказали, що метелик різнокольоровий, якщо він …, які кольори ми будемо використовувати під час роботи?

Білий, чорний, червоний, рожевий, багряний(густо-червоний, багровий) – пурпурний, жовтий, оранжевий, бузковий, охра, зелений, блакитний(голубий), волошковий, лазур, синій, фіолетовий.

5. Робота з ноутбуком в групах

- Всі ці кольори уявно можна поділити на які дві групи кольорів?

- На теплі і холодні.

Теплі кольори – це відтінки полум’я, а холодні – відтінки синього.

Розфарбовування метелика 1-ша: теплими, 2-га: холодними кольорами.

   


 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Прослуховування казки Т.Шульги “Що важливіше?”

Махаон – найбільший і найкрасивіший  метелик у лісі вирішив влаштувати літній-бал для своїх друзів – комах. Він попросив свого друга художника на повітряній кульці написати слова: Ласкаво запрошую всіх друзів!

Всі комашки зраділи майбутньому святу і чистили свої крильця, вусики біля лісового струмочка. І тільки метелик Ведмедиця сумно сидів  на білій пелюстці ромашки і жалівся:

- У всіх метеликів  таке гарне вбрання, а у мене сукеночка така негарна – пістрява. Не піду на бал! Все одно мене ніхто не запросить танцювати…

Почув ці слова Жук – плавунець і подумав, що йому теж набридло ходити в чорному!

- Ну як я піду на бал в своєму водолазному костюмі?!

- Вам не подобається чорний колір? – здивувався Коник, це мрія всього мого життя – мати чорний фрак для виступів!

Вирішили вони перефарбуватись. Метелик Ведмедиця вибрав яскраво-жовтий колір, Коник – синювато-чорний , а Жук-плавунець – небесно-блакитний.

На балу всім було дуже весело! Метелики, жучки, різні комашки кружляли у танку, аж раптом!... зявилась на галявині велика Пташка. Всі комашки швиденько поховались під листочки, притулились до кори дерев таким чином замаскувались під неїстівні предмети.

Тільки наші метелик Ведмедиця, Жук-плавунець і Коник не знали, що робити. Тільки тепер вони зрозуміли – вони позбавились свого єдиного захисту - свого забарвлення.

- Що ж робити? Де шукати порятунку? На допомогу прийшов лісовий струмочок, який оросив їх своєю водичкою і змив небезпечну фарбу, яка їх перетворювала на живу мішень.

Коли пташка полетіла, друзі зібрались на галявині.

- Ну що? – спитав Махаон, - вам так само не подобається ваше забарвлення?

- Ні! Ні! – хором закричали комахи. Ми не поміняємо наш одяг навіть на королівський!

 

 

 

- Діти, як ви думаєте, чому?

2. Цікавинки про метеликів

Метелики – це окраса нашої природи.

Ви підготували маленькі повідомлення про них, давайте з ними познайомимось ближче.

Махаон. Його часто називають хвостатим метеликом

Павичеве око. Коли цей метелик сідає і розправляє крильця – здається, що на нас дивляться яскраві очі, які схожі на плями на пірїнах павича.

Німфаліда. Живе в тропічних лісах Південної Америки. Має красиві блакитні крила довжина яких 11 см.

Адмірал. Назву отримав через червоні смужки. У давнину у адміралів на брюках були червоні смужки, а через плече – червоні стрічки. Він може перелітати навіть море.

Лимонниця. У неї гарне лимонне забарвлення. Тільки метелик-дівчинка  лимонно-біла, а метелик-хлопчик лимонно-жовтий.

Кропив’янка. Її гусінь живе в кропиві. Метелик може передбачати погоду: якщо залітає у приміщення – скоро буде дощ.

Бражник – найшвидший метелик, летить зі швидкістю 19 м/c або 54 км/год – так, як їде машина. Це велика і сильна комаха.

Білан капустяний. У нього білі крила з чорними невеличкими крапочками. Він поїдає капусту та листя інших овочів, чим шкодить городникам.

Переважна більшість їх корисні для людини, і тільки незначна – шкідливі. Не турбуйте їх – милуйтесь в природніх умовах. Не беріть їх за крильця, вони втрачають свою яскравість і крім того, можуть загинути.

Не ловіть метеликів, бо це жива природа, а її треба берегти. Милуватись можна не тільки тими метеликами, які в природі, а й тими, які ви сьогодні зможете намалювати, створити.

 І\/. Практична робота

1) Поетапний показ виконання метелика вчителем.

2) Практична діяльність учнів.

У тридевятому царстві жив був король Пензлик і мав він багато сиинів пензликів. Їм дуже подобалось малювати, тому вони вирушили в школу, щоб разом з дітьми створювати гарні малюнки. Та незабаром один пензлик повернувся додому в сльозах.

- Чому ти плачеш?

- До поганих дітей я потрапив у школі. Вони опускали мене в фарбу аж до середини металевої частини – залили мені очі, рот.

- А занурювати пензлик треба тільки до половини ворсу. Коли у фарбі лише моє волосся, мені зовсім не боляче: я все бачу і добре малюю. Не забувайте відтискати зайву фарбу об край скляночки.

- Ось і пішов наш пензлик на прогулянку по аркуші паперу. Малюємо кінчиком – проводимо тоненькі лінії, натискаємо – отримуємо мазки. Фарби повинно бути не багато. Вода не повинна бігти.

\/. Підсумок уроку. Показ найкращих робіт дітей. Рефлексія.

А краса живе в усьому

На Землі і в Небесах.

В світлі сонечка ясному,

у замріяних лісах.

      І, щоб ви були щасливі,

     Вчіться бачити красу.

     Вчіться слухати і чути

     Пташку в хорі веснянім.

І для себе світ відкрити,

І себе знайти у нім.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стінянська Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 липня 2018
Переглядів
6866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку