Урок образотворчого мистецтва в 1 класі на тему "Симетрія, як засіб гармонізації форми. Малювання метелика" розроблений з використанням програми “Образотворче мистецтво 1 клас” (автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м.Кременчук)
Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького
Урок образотворчого мистецтва
1 клас
Тема: Крила метелика. Симетрія як засіб гармонізації форми. Малювання метелика
Вчитель початкових класів
Рибчинська Людмила Василівна
Хмельницький - 2018 р
Тема: Крила метелика. Симетрія як засіб гармонізації форми.
Малювання метелика.
Мета: Вчити розміщувати зображення на площині, підбирати кольорову гаму для передачі та настрою в природі, намалювати метелик з натури, або за уявою, збагачувати словниковий запас слів.
Розвивати образне мислення, увагу, уяву, фантазію, естетичний смак; вміння визначити характерні особливості будови комах.
Виховувати чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.
Обладнання: Фарби гуашеві, пензлики різної товщини (1,3,5), палітра, простий олівець, гумка, альбом, 2 ноутбуки, програма “Образотворче мистецтво 1 клас” (автори: Шакотько В.В., Асафат А.А., м.Кременчук)
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок
Час почати наш урок.
- Сьогодні до нас на урок прийшли гості. Привітайтесь із нашими гостями!
ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.
1. Загадка
- Діти, для того, щоб взнати, що саме ми сьогодні будемо малювати давайте відгадаємо загадку:
Що то за гість:
Ніжок має шість,
Аж дві пари крилець має.
Ні бджола, на джмелик
– Звуть його … метелик.
2. Гра «Гірлянда асоціацій»
- Дійсно – метелик, а який саме метелик? Давайте підберемо слова, який він в природі.
3. Словникова робота
Який не може заспокоїтись; занадто рухливий; неспокійний, нестримний.
Нарядний; гарно, святково вдягнений.
- Який це - тендітний?
4. Повторення знань з кольорознавства.
- Ми сказали, що метелик різнокольоровий, якщо він …, які кольори ми будемо використовувати під час роботи?
Білий, чорний, червоний, рожевий, багряний(густо-червоний, багровий) – пурпурний, жовтий, оранжевий, бузковий, охра, зелений, блакитний(голубий), волошковий, лазур, синій, фіолетовий.
5. Робота з ноутбуком в групах
- Всі ці кольори уявно можна поділити на які дві групи кольорів?
- На теплі і холодні.
Теплі кольори – це відтінки полум’я, а холодні – відтінки синього.
Розфарбовування метелика 1-ша: теплими, 2-га: холодними кольорами.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Прослуховування казки Т.Шульги “Що важливіше?”
Махаон – найбільший і найкрасивіший метелик у лісі вирішив влаштувати літній-бал для своїх друзів – комах. Він попросив свого друга художника на повітряній кульці написати слова: “Ласкаво запрошую всіх друзів!”
Всі комашки зраділи майбутньому святу і чистили свої крильця, вусики біля лісового струмочка. І тільки метелик Ведмедиця сумно сидів на білій пелюстці ромашки і жалівся:
- У всіх метеликів таке гарне вбрання, а у мене сукеночка така негарна – пістрява. Не піду на бал! Все одно мене ніхто не запросить танцювати…
Почув ці слова Жук – плавунець і подумав, що йому теж набридло ходити в чорному!
- Ну як я піду на бал в своєму водолазному костюмі?!
- Вам не подобається чорний колір? – здивувався Коник, це мрія всього мого життя – мати чорний фрак для виступів!
Вирішили вони перефарбуватись. Метелик Ведмедиця вибрав яскраво-жовтий колір, Коник – синювато-чорний , а Жук-плавунець – небесно-блакитний.
На балу всім було дуже весело! Метелики, жучки, різні комашки кружляли у танку, аж раптом!... з’явилась на галявині велика Пташка. Всі комашки швиденько поховались під листочки, притулились до кори дерев таким чином замаскувались під неїстівні предмети.
Тільки наші метелик Ведмедиця, Жук-плавунець і Коник не знали, що робити. Тільки тепер вони зрозуміли – вони позбавились свого єдиного захисту - свого забарвлення.
- Що ж робити? Де шукати порятунку? На допомогу прийшов лісовий струмочок, який оросив їх своєю водичкою і змив небезпечну фарбу, яка їх перетворювала на живу мішень.
Коли пташка полетіла, друзі зібрались на галявині.
- Ну що? – спитав Махаон, - вам так само не подобається ваше забарвлення?
- Ні! Ні! – хором закричали комахи. Ми не поміняємо наш одяг навіть на королівський!
- Діти, як ви думаєте, чому?
2. Цікавинки про метеликів
Метелики – це окраса нашої природи.
Ви підготували маленькі повідомлення про них, давайте з ними познайомимось ближче.
Махаон. Його часто називають “хвостатим метеликом”
Павичеве око. Коли цей метелик сідає і розправляє крильця – здається, що на нас дивляться яскраві очі, які схожі на плями на пір’їнах павича.
Німфаліда. Живе в тропічних лісах Південної Америки. Має красиві блакитні крила довжина яких 11 см.
Адмірал. Назву отримав через червоні смужки. У давнину у адміралів на брюках були червоні смужки, а через плече – червоні стрічки. Він може перелітати навіть море.
Лимонниця. У неї гарне лимонне забарвлення. Тільки метелик-дівчинка лимонно-біла, а метелик-хлопчик лимонно-жовтий.
Кропив’янка. Її гусінь живе в кропиві. Метелик може передбачати погоду: якщо залітає у приміщення – скоро буде дощ.
Бражник – найшвидший метелик, летить зі швидкістю 19 м/c або 54 км/год – так, як їде машина. Це велика і сильна комаха.
Білан капустяний. У нього білі крила з чорними невеличкими крапочками. Він поїдає капусту та листя інших овочів, чим шкодить городникам.
Переважна більшість їх корисні для людини, і тільки незначна – шкідливі. Не турбуйте їх – милуйтесь в природніх умовах. Не беріть їх за крильця, вони втрачають свою яскравість і крім того, можуть загинути.
Не ловіть метеликів, бо це жива природа, а її треба берегти. Милуватись можна не тільки тими метеликами, які в природі, а й тими, які ви сьогодні зможете намалювати, створити.
І\/. Практична робота
1) Поетапний показ виконання метелика вчителем.
2) Практична діяльність учнів.
У тридев’ятому царстві жив був король Пензлик і мав він багато сиинів пензликів. Їм дуже подобалось малювати, тому вони вирушили в школу, щоб разом з дітьми створювати гарні малюнки. Та незабаром один пензлик повернувся додому в сльозах.
- Чому ти плачеш?
- До поганих дітей я потрапив у школі. Вони опускали мене в фарбу аж до середини металевої частини – залили мені очі, рот.
- А занурювати пензлик треба тільки до половини ворсу. Коли у фарбі лише моє волосся, мені зовсім не боляче: я все бачу і добре малюю. Не забувайте відтискати зайву фарбу об край скляночки.
- Ось і пішов наш пензлик на прогулянку по аркуші паперу. Малюємо кінчиком – проводимо тоненькі лінії, натискаємо – отримуємо мазки. Фарби повинно бути не багато. Вода не повинна бігти.
\/. Підсумок уроку. Показ найкращих робіт дітей. Рефлексія.
На Землі і в Небесах.
В світлі сонечка ясному,
у замріяних лісах.
І, щоб ви були щасливі,
Вчіться бачити красу.
Вчіться слухати і чути
Пташку в хорі веснянім.
І для себе світ відкрити,
І себе знайти у нім.
1