Уроку з математики за педагогічною технологією «Росток» Тема: Маса. Уявлення про кілограм.

Про матеріал
Конспект уроку з математики за педагогічною технологією «Росток». урок розроблена на тему Маса. Уявлення про кілограм. Спрямований познайомити учнів з величиною «маса» й одиницями вимірювання маси (фунт, пуд, кілограм).
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики за педагогічною технологією «Росток»

Тема: Маса. Уявлення про кілограм.

Мета: познайомити учнів з величиною «маса» й одиницями вимірювання маси (фунт, пуд, кілограм); вчити практично вимірювати масу за допомогою різних терезів; розвивати обчислювальні навички, розумові операції: логічне та асоціативне мислення, пам’ять, увагу, математичне мовлення; сприяти вихованню охайності під час роботи у зошиті.

Обладнання:підручник, лінійка, олівець, пакети з цукерками та іграшкою, інструменти вимірювання ваги (навчальні терези, кантор), зображення різних видів терезів та ваг, які використовуються у побуті.

Зміст уроку

І. Самовизначення діяльності.

Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усна лічба
    1 – торкнутися рукою правої ноги;

2 – торкнутися рукою лівої ноги;

3 – торкнутися правою рукою лівого плеча;

4 – торкнутися лівою рукою правого плеча;

5 – плеснути в долоні;

6 – плеснути в долоні.

  1. Створення «проблемної» ситуації.
    Вчитель тримає в руках два пакети однакові за формою, кольором тп розміром, але різні за масою:  в одному цукерки, в іншому іграшка.
    - В мене в руках два пакети. Чим вони відрізняються?
    - Є такі властивості, які не завжди можемо побачити, треба їх взяти до рук.
    Хтось з учнів бере пакети до рук і з’ясовує, що один з них легше за інший, а другий важчий.

-  Коли ми говоримо легше або важче, то маємо на увазі властивість предметів, яка називається масою.
- Який інструмент допомагає порівнювати предмети за масою? (Терези).
- Які бувають терези? (демонстрація терезів,малюнки на дошці).
 

vidy-vesov.png











ІІІ. Повідомлення теми.

  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про таку величину, як «маса». Дізнаємося,що вимірюють за допомогою маси. І якімірки для цього використовують.

ІV.Постановка мети уроку

  •                   Діти, поставте перед собою мету: «Що я хочу дізнатись сьогодні на уроці про величину «маса»?
    Руханка
    V. Відкриття «нових» знань.
  1. unnamed.pngЗнайомство з масою(малюнки на дошці)

ee9e0884e247e8b809f6ce06f4e70f92.pngunnamed.pngunnamed.png

 

unnamed.pngunnamed.png










 

- Діти, скажіть, чи однаково важать пташенята та кошеня?

  • Якщо, ваги стоять рівно, то у них вага однакова.

 

  1. img20210416_14343939.jpgРобота в підручнику (усно) – с.30 завдання 2.
    (шукаємо масу лисеня у білочках)








    3) Знайомимося з кілограмом.
    - Діти, скажіть, як ви думаєте, що таке кілограм?
  •       Можливо, ви чули від мами чи бабусі «Купіть кілограм борошна» або у магазині «Дайте, будь ласка, 2 кілограми картоплі.(крупи, ягід, цукерок, фруктів, овочів т.д.)
  •       image246.jpgВсе це зважують на вагах і вимірюють у кілограмах (кг) .






     
  1. Хвилинка-цікавинка. (одиниці маси)

solevaya-lampa-pud-soli-ortolayn.jpg63551944.jpgПуд
Одиниця ваги або маси, яка вживалася в Україні з княжих часів і аж до впровадження метричної системи мір. Пуд дорівнює 16,3805 кг. Використовували для визначення врожайності або при заготівлі сільськогосподарських продуктів: для вимірювання збіжжя, борошна, солі, меду тощо.
Фунт
1 фунт = 0,40951241кг

Фунт – міра маси, якою користуються вже багато століть. Її назва походить від латинського слова, що в перекладі означає маса, гиря. Від маси гирі, яка колись використовувалася, пішла і величина фунта. У різних країнах фунти неоднакові – від 320 до 560 грамів. У деяких це просто півкілограма, 500 грамів.

 

VІ. Включення «нового» в систему знань.

1618227012277.jpgПрактична робота

  1. 1618227012284.jpgПропоную вам, за допомогою кантора, зважити масу вашого портфеля.
  2. А тепер виміряйте масу зошита та підручника. Порівняйте її
  3. Масу підручника з математики та навколишнього світу.
  4. Масу м’ячика та іграшки.

VІІ.Рефлексія діяльності.

  • Про що ми сьогодні говорили?
  • Що ми сьогодні робили?
  • Що вам запам’яталося?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку