Урок математики для 5 класу Тема: "Розподільна властивість множення"

Про матеріал
Урок математики для 5 класу Тема: " Розподільна властивість множення "
Перегляд файлу

Тема: Розподільна властивість множення.

Мета: Ознайомити учнів з формулюванням і застосуванням розподільної властивості множення та запису її в загальному вигляді. Розвивати аналітичне мислення.

Хід уроку.

  1. Організація навчального процесу.
  2. Актуалізація опорних знань.

 

1. Виконай множення.

 

 

2. Обчислити зручним способом:

25*178*4; 

2*387*5;

4*217*5;

4*25*7;

  • Який закон множення використав?
  • Сформулюй сполучний закон множення.
  • Виразіть формулою сполучний закон множення.
  • Який закон множення ви ще знаєте?
  • Сформулювати переставний закон множення.
  • Виразіть формулою переставний закон множення. Наведіть приклад.

3.Спростити вираз:

а) 6*7*х;

б) 8*а*4;

в) 9*у*3;

г) 10*7*z;

д) 5*(а-в)*4;

у) 6*(х + у)*9.

 

4. Скласти вирази:

иразіть формулою сполучний закон множення.
нням розподільної властивості множення та запису її взагальному вигляді.

 

5

в

(а+у)

7

 

.

.

Х

.

 

.

(3-а)

.

.

.

7*в; 7*(а+у); х*5; х*(а+у); (3-а)*5; в*(3-а); (а+у)*(3-а).

В цей час двоє учнів працює на дошці з картками:

Картка № 1.

  1. Запиши переставний закон множення. Наведи приклад.
  2. Спрости вираз: 7*х*9=63*х
  3. Розв’яжи рівняння:

(х - 43) + 527 = 1249

х – 43 = 1249 – 527

х – 43 = 722

х = 722 + 43

х = 765

Картка № 2.

  1. Запиши сполучний закон множення. Наведи приклад.
  2. Спрости вираз: 6 * у * 7 = 42 * у
  3. Розв’яжи рівняння:

729 – (а + 243) = 458

а + 243 = 729 – 458

а + 243 = 271

а = 271  - 243

а = 28

Два учні-експерти перевіряють правильність виконання завдань і виставляють оцінки.

III. Мотивація навчальної діяльності.( Презинтація додається)

Подивіться, діти, на дошку. Сьогодні до нас на урок завітали Ваші друзі з відомого мультфільму: кіт Матроскін, пес Шарік, які живуть в прекрасному будинку і в гості до них завітав їх товариш д.Федір.

  • Як Ви думаєте він вихований?
  • Що він повинен зробити одразу, коли прийшов?
  • Привітатися до кожного з друзів.

Так і в математиці, якщо ми уявимо на місці друзів суму або різницю двох чисел а і в, а на місці д.Федір число с, то отримаємо математичний закон множення, а саме Розподільний закон множення.

IV.Пояснення нового матеріалу.

Записуємо тему сьогоднішнього уроку.

1). Обчисліть (усно) вчитель робить запис на дошці.

49 * 7 = (40 + 7) * 9 = 360 + 63 = 423

37 * 8 = (30 + 7) * 8 = 240 + 56 = 306

74 * 28

2). Запис розподільного закону множення. (Приймається малюнок і на дошці залишається)

с * (а + в) = с * а + в * с

Відносно додавання
 

с * (а – в) = с * а – в * с

Відносно віднімання

 

Перевіримо справедливість даного закону множення.

I варіант обчислює

с * (а - в), якщо а = 14, в = 6, с = 4

4 * (14 - 4) = 4 * 10 = 40

II варіант обчислює

а * с – в * с, якщо а = 14, в = 6, с = 4

4 * 14 – 6 * 4 = 64 – 24 = 40

Висновок: формула правильна.

3). Відкриваємо підручник ст.74 п. 35. знайти і зачитати формулювання розподільного закону множення.

4). Аналогічно можна вивести розподільний закон множення і для ділення

(а + в) : с = а : с + в : с

 

(а - в) : с = а : с - в : с

 

 

 

Наприклад:

№ 1. 736 : 8 = (720 + 16) : 8 = 90 + 2 = 92

№2. 468 : 12 = (480 - 12) : 12 = 480 : 12 – 12 : 12 = 40 – 1 = 39

 

 

 

 

V. Розв’язування вправ.

Колективно                                     Самостійно

  1. Обчислити зручним способом.

                                             I варіант                                II варіант

а) 638 * 92 + 362 * 92

б) 549 * 48 – 449 * 48

а) 577 * 58 + 423 * 58

б) 398 * 45 – 298 * 45

а) 768 * 95 + 232 * 95

б) 934 * 37 – 834 * 37

  1. Розкрий дужки.

а) 18 * (2 + а)

б) 11 * (в – 4)

а) 12 * (3 + у)

б) 14 * (х – 5)

а) 15 * (12 + х)

б) 17 * (у - 2)

  1. Розв’яжи рівняння

3х + 9х = 12

6х + 2х = 8

7х + 5х = 12

Після самостійної роботи учням пропонується виготовити посвідчення вихованого учня.

VI. Підсумки.

  • Який закон множення ми вивчили?
  • Запишіть формулу розподільного закону множення відносно додавання? (Наприклад)
  • Запишіть формулу розподільного закону множення відносно віднімання? (Наприклад)
  • Чи справедливий цей закон для дії ділення?

VII. Домашнє завдання.

п. 3.5, повторити п. 3.3, 3.4

I гр. і II гр. №306, №309

III гр. №303, №305

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку