УрокУзагальнення знань про кольори. Створення композиції «Квітка для мами» (гуашеві фарби).

Про матеріал

ТЕМА. Узагальнення знань про кольори. Створення композиції «Квітка для мами» (гуашеві фарби).

МЕТА: формування

ключових компетентностей: вміння вчитисясамоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; загальнокультурноїдотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу; здоров΄язбережувальної усвідомлювати взаємозв'язок організму людини з природнім та соціальним оточенням; громадянської бережливо ставитися до природи;

предметних компетентностей: поглибити знання учнів про перші весняні квіти, активізувати знання учнів про кольори; розвивати в учнів спостережливість, вміння порівнювати, бачити прекрасне у природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; вміння бачити розмаїття колірної палітри в навколишньому світі;виховувати любов і бережливе ставлення до природи, звернути увагу дітей на неповторність її краси, її ура зливість і тендітність, викликати бажання зберегти її красу; виховувати охайність під час роботи з фарбами.

Перегляд файлу

ТЕМА. Узагальнення знань про кольори. Створення композиції «Квітка для мами» (гуашеві фарби).

МЕТА: формування

ключових компетентностей:

  • вміння вчитисясамоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії,  планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  • загальнокультурноїдотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
  • соціальноїпродуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі  та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу;
  • здоров΄язбережувальної усвідомлювати взаємозв’язок організму людини з природнім та соціальним оточенням;
  • громадянської бережливо ставитися до природи;

предметних компетентностей:

  • поглибити знання учнів про перші весняні квіти, активізувати знання учнів про кольори;
  • розвивати в учнів спостережливість, вміння порівнювати,  бачити прекрасне у природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; вміння бачити розмаїття колірної палітри в навколишньому світі.
  • виховувати любов і бережливе ставлення до природи, звернути увагу дітей на неповторність її краси, її уразливість і тендітність, викликати бажання зберегти її красу; виховувати охайність під час роботи з фарбами.

 

Обладнання: малюнки вчителя на папері, папір, олівець, гуашеві фарби,  набір квітів-первоцвітів, картинки мімози, релаксійний музичний запис, комп’ютер,  мультимедійна презентація.

 

Обладнання  для  учнів: альбом,  пензлі,  палітра,  посудина  з   водою,  гуашеві  фарби, серветка.

Міжпредметні  зв’язки: природознавство,  музичне     мистецтво,  література

 

 

ХІД УРОКУ:

І. Організація класу

Вітаю вас мої любі хлопчики і дівчатка. У нас на уроці присутні гості поверніться і привітайте наших гостей.

 

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ природи ми зробимо крок.

Це – творчості  час, фантазії час.

Цікаві завдання чекають на вас.

 

Слайд 1

 

Тама нашого уроку «Узагальнення знань про кольори. Створення композиції «Квітка для мами».

Ми  з вами пригадаємо все що вчили про кольори. Навчимося малювати дуже гарну квітку. Поглибимо  знання про перші весняні квіти. Розвиватиме спостережливість, вміння порівнювати,  бачити прекрасне у природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; вміння бачити розмаїття колірної палітри в навколишньому світі. Виховуватиме  любов і бережливе ставлення до природи.

 

Слайд 2

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Звучить музика: П. Чайковський. «Вальс квітів» На екрані фотографія весняної природи.

До нас на урок завітала незвичайна гостя, а щоб впізнати її треба відгадати загадку:

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Наповняю ручаї

Та заквітчую гаї.

Кожен з вас мене впізна.

Відгадали? Я - … (Весна)

 

Так, дітки молодці. Це справді красуня і чарівниця – Весна.

 

Відкриваю плакат «Весна»

Вона завітала до нас не просто так, а щоб перевірити чи готові ми до зустрічі з нею.

Давайте пограємо в гру «Паличка-запиталочка чарівниці Весни», яка допоможе нам згадати матеріал минулих уроків.             

Чарівниця Весна підготувала запитання. На кого буде вказувати її чарівна паличку – повинен  дати відповідь на питання. Нагадую, що, у разі необхідності, можна допомагати своїм друзям.

Питання:

Слайд 3

  • Скільки кольорів має веселка? Назвіть їх.

(червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий).

Слайд 4

  • Які три кольори до нас приносили гноми? Чому їх називають основними? (неможливо отримати при змішуванні)

 

Слайд 5

  • Які кольори необхідно змішати, щоб отримати зелену фарбу? оранжеву? фіолетову?
  • Скажіть мені, художники, якого кольору Зима, Весна?
  • Який з кольорів вам здається найвеселішим?... най похмурішим?... чарівним?... загадковим?

Молодці, гарно відповідали, нашій гості дуже сподобалися ваші відповіді.

Діти, мандруючи нашою чарівною країною, Весна дуже хотіла вдягнути землю в гарний різнокольоровий килим із квітів-первоцвітів. Поки вона  до нас добиралася, кольори встигли посваритися, адже не змогли вирішити, яких кольорів на Землі більше теплих чи холодних.

Погляньте на ці квіти. Це квіти первоцвіти, вони першими прокидаються від зими. Давайте  зараз розподілимо їх на групи.

Жовтий, помаранчевий, червоний – кольори  сонця, вогню, тому такі фарби як називають?  (Теплими)

Синій, блакитний, фіолетовий — це кольори льоду, води, грозових хмар, місячного сяйва, нічного неба. А такі кольори як називаються?  (Холодними)

Ваше завдання: треба розподілити квіти за кольором на теплі чи холодні. Там де сонечко збираємо теплі кольори, а де сніжинка – холодні.

Виконуємо завдання.

Висновок: Кожний колір у природі має своє місце. Якщо фарби дружні, може утворитися гарна картина.

Скажіть, будь ласка, а з яких квітів хотіла створити килим Весна?    (Квіти первоцвіти)

А які ви знаєте первоцвіти? (проліски, гіацинт, крокус, примула, нарцис, тюльпан, мімоза)

Слайд 6

 

Так, добре. Ці квіти навчилися протистояти примхам весняної погоди, але не можуть протистояти людям, по-варварськи знищуючих цю красу. Майже  всі первоцвіти занесені до спеціальної охоронної книги разом з іншими видами тварин і рослин, які можуть зникнути. Книгу цю називають Червоною книгою, багато хто вже відносяться до зникаючих видів. Все частіше замість білих, блакитних або жовтих полян у весняному лісі чи на лузі ми спостерігаємо сіро-чорні торішні пейзажі. Не купуйте і не рвіть первоцвіти, бережіть природу і вона відповість вам тим же.

 

IV. Фізкультхвилинка «Україна, ми твоя надія»

А зараз трохи відпочинемо. Дивимось на екран та повторюємо всі рухи.

 

V. Мотивація навчальної діяльності

Весна – час  поновлення, змін і всього нового. Природа пробуджується від сну... Навесні всі чекають якихось приємних сюрпризів від природи. Ну і звичайно ми з вами не повинні забувати про головне свято весни – 8  березня. Свято наших улюблених матусь, бабусь, сестричок всіх жінок та дівчаток.

Якось я спитала у Весни:

– Ти чому приходиш, поясни?

І весна сказала прямо:

– Поспішаю я на свято Мами!

Поспішають квіти проростати,

Поспішають журавлі вертати,

Поспішає сонечко теплішать,

Поспішають діти розумнішать.

В Африці далекій, пам’ятаю,

Говорив мені Премудрий Слон,

Що якби на світі мам не стало,

То й весни на світі не було!

Ще сказав: – Ви помічали, може, –

Кожна мама із весною схожа.

І відкрив мені він таємницю,

Що весна із Мамою сестриці…

 

Вітання учнів  з 8 березням

  1. Ось іде до нас це свято,

Море квітів, слів багато.

  1. Ми усіх  жінок вітаєм,

Обімаєм, та бажаєм:

  1. Всім бабусям, мамам,

Сестрам, дівчатам та жінкам,

З 8 березня вітання,

  1. Хай здійсняться всі бажання,

Всі надії ваші,мрії,

Й кращі сподівання!

VI. Практична робота виконання композиції «Квітка для мами»

Сьогодні ми з вами намалюємо «Квітку для мами». Важко уявити людину, байдужою до квітів! Життя квітки не довговічне, але скільки радості і тепла вона залишає в нашому серці. Прекрасна можливість продовжити життя квітки і залишити про неї спогади – навчитися  її малювати.

Слайд 7

 

Діти! Подивіться уважно на екран. Це та квітка яку ми з вами будемо сьогодні малювати. Називається вона МІМОЗОЮ.

 

Слайд 8

Квітка  жовто-золота,

Як курча, пухнаста.

Відразу в'яне від морозу

Наша ніженка мімоза 

 

Слайд 9

Ця квітка широко поширена на Чорноморському узбережжі Кавказу. Це дивовижне створіння з сіро-зеленою корою, пір'ястими листям і гронами пухнастих жовтих квіток, схожих на кульки. Варто лише трохи зачепити мімозу, як по пухнастому кущі пробіжить тремтіння, і вона вмить сховає свої листя, немов її обпекло морозом.

(показати живу гілку мімози)

Перегляд фільму про мімозу

 

Слайди 10-13

Поглянте як намалювали мімозу інші діти.

 

Слайд 14

Ще раз давайте подивимося на гілочку мімози. Зверніть увагу на форму листочків та квітів. Листя схожі на піря, а квіти на маленькі пухнасті жовті кульки.

Розташуйте аркуш паперу вертикально. Почнемо працювати зі стеблинок та листочків.

 

Слайд 15

 

Показую як малювати стеблину з листочками

Квіти мімози будемо малювати пальцями. Опускаємо  палець у жовту фарбу і починаємо розташовувати крапки на намальованій стеблині з листочками.

 

Показую як малювати квіти мімози

VII. Підбиття підсумків уроку. Загальна оцінка уроку. Демонстрація й обговорення робіт учнів.

1. Підсумкова бесіда.

 - Кому сподобалася намальована ним квітка - поаплодуйте.

А тепер     роздивіться роботу сусіда за партою – поаплодуйте сусідові, якщо робота вам подобається!

- Я теж вам усім аплодую, тому, що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері красу природи, створити гарну святкову композицію «Квітка для мами».

 

Створюємо виставку учнівських робіт

 

2. Рефлексія.

- Отже, діти, чим ми з вами сьогодні займалися?

- А для чого малювали нашу квітку?

Наш урок майже завершився. У кожного з вас на парті є дві квіточки жовта і синя. Давайте подаруємо по одній квітки нашій гості Весні. Якщо вам сподобався урок ви даруєте жовту квітка, а якщо вас щось засмутило на уроці ви даруєте синю квітку. Почну з себе я дуже вдячна вам за урок і він мені сподобався. Я дарую Весні жовту квіточку. А тепер ваша черга діти.

 

VIII. Прибирання робочих місць.

 

IX. Домашнє завдання.

Ваші малюнки подарувати до свята 8 Березня своїм мама.

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
3503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку