Уррк-гра "Узагальнення знань з теми «Oсновні класи неoрганічних речoвин»

Про матеріал
Урок хімії у 8 класі, мета якого пoвтoрити, узагальнити й систематизувати знання прo оснoвні класи неорганічних спoлук, про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивoсті; закріпити вміння складати фoрмули речовин за їх назвами й давати назви речовин за їх формулами; розпoділяти сполуки пo класах
Перегляд файлу

Узагальнення знань з теми «Oсновні класи неoрганічних речoвин»

Гра «Гонка за лідером»

Мета: Пoвтoрити, узагальнити й систематизувати знання прo оснoвні класи неорганічних спoлук, про їх склад, назви, класифікацію, фізичні властивoсті; закріпити вміння складати фoрмули речовин за їх назвами й давати назви речовин за їх формулами; розпoділяти сполуки пo класах.

Форма проведення: гра «Гонка за лідером».

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

   Урок проводиться у вигляді естафети. На попередньому уроці вчитель об’єднує учнів у дві команди. Оголошується план змагань.

ІІ. Повторення й закріплення знань

1. Конкурс «Дартс»

   Хто влучніше дасть визначення термінів.

І команда: оксид, гідроксид.

ІІ команда: основа, сіль.

2. Конкурс «Хімічне печиво»

   Скласти формули речовин і дати їм назви.

І команда

 

 

 

Cl-

OH-

SO42-

PO43-

Аl3+

 

 

 

 

Mg2+

 

 

 

 

Na+

 

 

 

 

 

ІІ команда

 

 

 

O2-

OH-

NO3-

F-

Al3+

 

 

 

 

K+

 

 

 

 

Ca2+

 

 

 

 

 

3. Конкурс «Не помились»

   У кожному рядку знайдіть формулу речовини, яка належить не до того класу речовин.

І команда

 

NaCl

MgCl2

MgO

CaSO4

H2SO4

H3PO4

Ca(OH)2

H2SO3

CO2

CO

CaO

PH3

NaOH

KOH

Zn(OH)2

ZnO

 

ІІ команда

 

Na2O

CaO

Al2O3

CH4

Cu(OH)2

CuOH

LiOH

MgO

CaCl2

ZnS

SO3

NaNO3

HBr

HI

HNO3

N2O5

 

4. Конкурс «Хімічна піраміда Хеопса»

Скласти можливі формули речовин, використовуючи складові.

І команда

Ca

Cu     O     S

Na2     I2     Zn     O2     Al2

SO4     K     Cl2     (OH) 2     CO3     Au     H2

 

ІІ команда

Na

Cl     O     I

Cu     Na2     S     SO4     Mg

(OH) 2     Zn     NO3     OH     O2     CO3     H

 

5. Конкурс «Хімічна естафета»

У конкурсі беруть участь по вісім учнів від кожної команди. Члени команди стають у чергу один за одним, їм роздається завдання і пропонується записати на дошці формули речовин за назвами. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

І команда

1. Натрій гідроксид

2. Цинк оксид

3. Купрум(ІІ) хлорид

4. Сульфатна кислота

5. Кальцій гідроксид

6. Магній нітрат

7. Алюміній оксид

8. Ортофосфатна кислота

ІІ команда

1. Магній гідроксид

2. Калій сульфат

3. Бромідна кислота

4. Натрій оксид

5. Сульфітна кислота

6. Купрум(ІІ) карбонат

7. Калій гідроксид

8. Фосфор(V) оксид

6. Конкурс «Хто швидше?»

Кожному учневі команди роздається задача. Правильне розв’язання однієї задачі – 5 балів.

Задачі

1. Обчисліть об’єм хлоридної кислоти кількістю речовини 0,5 моль.

2. Обчисліть масу осаду, який утвориться в результаті взаємодії 30 г аргентум(І) нітрату з хлоридної кислотою.

3. Який об’єм газу виділиться в результаті взаємодії цинку масою 65 г з хлоридної кислотою?

4. Визначте об’єм газу, який виділиться в результаті термічного розкладу крейди СаСО3 масою 40 г.

5. Під час термічного розкладу магній карбонату утворилось 5 г магній оксиду. Яка маса магній карбонату розклалася?

6. Сульфур(VI) оксид масою 45 г прореагував з водою. Визначте масу утвореної речовини.

7. Обчисліть, чи вистачить 1000 л кисню (н.у.) для спалювання вугілля масою 1 кг.

8. Який об’єм водню можна одержати в результаті взаємодії алюмінію з хлоридної кислотою кількістю речовини 5 моль?

7. Конкурс «Чарівне перетворення»

Кожній команді розв’язати по два перетворення (одне перетворення – 4 бали).

І команда

А. Кальцій → кальцій оксид → кальцій хлорид → кальцій карбонат → кальцій нітрат.

Б. Сульфур → cульфур(ІV) → натрій сульфіт → барій сульфіт → cульфур(IV) оксид.

ІІ команда

А. Натрій → натрій оксид → натрій гідроксид → натрій хлорид → натрій карбонат.

Б. Карбон → карбон(ІV) оксид → карбонатна кислота → карбон(ІV) оксид → кальцій карбонат.

ІІІ. Підбиття підсумків уроку

Учитель підбиває підсумки, визначає переможців.

 

doc
Додав(-ла)
Корнієнко Юлія
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку