Усі контрольні роботи (5 клас)

Про матеріал

Матеріал для проведення контрольних тематичних робіт із зарубіжної літератури для учнів 5 класу. Роботи містять тестові варіанти, словникові терміни, розгорнуті відповіді на запитання та завдання творчого характеру. Одна із контрольних робіт має теми для написання твору-роздуму

Перегляд файлу

Контрольна робота №1 (5 клас)

Тема: Казки народів світу

 

І варіант

 

Тести (4 б.)

1. НЕ є жанром фольклору:

А) загадка;   Б) пісня;   В) повість;   Г) приказка

 

2. Фольклорна казка відрізняється від літературної тим, що…

А) має конкретного автора;   Б) не має конкретного автора;

В) зустрічається тільки у писемній формі;

Г) не має уставленої, чіткої побудови – зачину, кінцівки, повторів.

 

3. Укажіть країну, яка вважається батьківщиною казки «Фарбований шакал»:

А) Данія;   Б) Франція;   В) Індія;   Г) Україна

 

4. Які чарівні властивості має пензлик героя казки «Пензлик Маляна»?
А) міг переносити свого господаря в далекі країни;

Б) міг робити господаря пензлика невидимим;

В) речі, намальовані цим пензликом, ставали справжніми;

Г) речі, намальовані цим пензликом, ставали золоті

 

5. Укажи, коли цариця вперше дізналася від дзеркальця, що «царівна все ж миліша» (за казкою О. Пушкіна «Казка про мертву царівну»)

А) коли вийшла заміж за царя;

Б) коли до царівни сватався Єлисей;

В) коли збиралася на дівич-вечір;

Г) коли Єлисей знайшов царівну у кришталевій труні

 

6. Укажи, якому казковому персонажу належать ці слова: « - Я бачив сльози на очах імператора. Це мій найкращий скарб. Я вже досить нагороджений.»

А) Синдбаду-мореплавцю;   Б) солов’ю;

В) Хлопчику-Зірці;   Г) Маляну

 

7. Укажи автора казки «Пані Метелиця»:

А) Оскар Уайльд;   Б) брати Грімм;   В) китайський народ  

Г) Ганс Крістіан Андерсен

 

8. Хлопчик-зірка з однойменної казки О. Уайльда

А) прилетів з іншої планети і впав, як зірка;

Б) син королеви, якого розбійники викрали й покинули;

В) звичайний хлопчик, який придумав собі, що він – син Зірки;

Г) син злого Чаклуна, якого батько відніс у ліс, щоб він не виріс і не перевершив його.

 

Словникова робота (1 б.)

Дайте визначення поняття «антитеза».

 

 

 

Установіть відповідність (1 б.)

Установіть відповідність між цитатами і назвами казок:


 

А) «Зазнавши невдачі, імператор намалював золоту цеглину. Але цеглина здавалася йому маленькою.»

Б) «Але імператор ще не був мертвий. Нерухомий і блідий лежав він у своєму ліжку з довгими оксамитовими завісами і важкими золотими китицями»

В) «Вона, як і сестра, опинилася на чудовій луці й пішла тією самою стежкою.»

Г)  «Незабаром прийшов і сам господар. Він вибрав ще одного із наших товаришів, повечеряв і знову ліг спати, і спав до самого світанку.»

 

 

 

1. «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»

2. «Пензлик Маляна»

3. «Синдбад-мореплавець»

4. «Соловей»

5. «Пані Метелиця»

 

 

 

 

 

 

 


 

Дати розгорнуту відповідь на питання (2 б.)

1. Охарактеризуйте Синдбада-мореплавця з однойменної арабської казки.

2. Схарактеризуйте образ Хлопчика-зірки з однойменної казки О. Уайльда, відзначивши зміни, які в ньому сталися.

 

Власна думка (4 б.) (одне завдання на за вибором!)

1. Напишіть твір-мініатюру за французьким присів’ям «Правда як олія: завжди нагору випливає», розкривши його прямий і переносний зміст.

2. Напишіть твір «Чого навчили мене казки Г. К. Андерсена»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1 (5 клас)

Тема: Казки народів світу

 

ІІ варіант

Тести (4 б.)

1. Приказка відрізняється від прислів’я тим, що…

А) має повчальний зміст;   Б) коротша й не має повчання;

В) подає прихований опис предмета;   Г) вона лірична, пісенна.

 

2. Немає такого різновиду казок

А) історично-географічних;   Б) про тварин;   В) соціально-побутових;

Г) фантастичних.

 

3. До якого виду казок належить казка «Фарбований шакал»?

А) Чарівні;   Б) літературні;   В) про тварин;   Г) побутові

 

4. Укажи казку, яку записали і обробили за нормами літературної мови брати Грімм:

А) «Пензлик Маляна»   Б) «Пані Метелиця»

В) «Соловей»   Г) «Хлопчик-зірка»

 

5. Як Малян використовував свою магічну силу?

А) малював бідним селянам гроші;

Б) малював бідним селянам їжу;

В) малював селянам усілякий реманент;

Г) малював бідним селянам одяг.

 

6. «Укажи назву казки, у кінцівці якої є слова:

 «Я там був, мед-пиво пив -

 Тільки вуса обмочив.»

А) «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»

Б) «Соловей»

В) «Синдбад-мореплавець»

Г) «Казка про мертву царівну»

 

7. Автором якої казки є Ганс Крістіан Андерсен?

А) «Соловей»

Б) «Хлопчик-зірка»

В) «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»

Г) «Пані Метелиця»

 

8. Хлопчик-зірка з однойменної казки О. Уайльдаперетворився на потвору

А) тому що прогнав рідну матір; Б) через гріхи рідних батьків;

В) через помсту його батькам злого Чаклуна;

Г) за те, що знущався над звірами й птахами,, і його покарав Лісовий Цар.

 

Словникова робота (1 б.)

Дайте визначення поняття «алегорія».

 

 

 

Установіть відповідність (1 б.)

Установіть відповідність між цитатами і назвами казок:

 


А) «Спочатку намалював купу золота. Проте йому здалося, що цього замало. Намалював ще одну, потім ще й ще… Та раптом усе золото перетворилося на каміння.»

Б) «Імператор, весь двір і навіть весь народ знали напам’ять кожну ноту з пісні штучної пташки.»

В) «І тут од великої радості з його очей полилися сльози, він скочив і голосно завив у відповідь.»

Г) «Як почула дівчинка такі ласкаві слова, їй відлягло від серця, вона залишилась у бабусі й негайно стала до роботи»

 

 

 

 

 

1. «Фарбований шакал»

2. «Пензлик Маляна»

3. «Синдбад-мореплавець»

4. «Соловей»

5. «Пані Метелиця»

 

 

 

 

 


 

Дати розгорнуту відповідь на питання (2 б.)

1. Схарактеризуйте Маляна із казки «Пензлик Маляна».

2. Схарактеризуйте образ живого солов’я з однойменної казки Г. К. Андерсена, порівнявши його із образом штучного.

 

Власна думка (4 б.) (одне завдання на за вибором!)

1. Напишіть твір-мініатюру за арабським прислів’ям: «Не рубай дерево, яке дає тобі затінок», розкривши його прямий і переносний зміст.

2. Напишіть твір «Що я відчуваю читаючи казки Пушкіна»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №2 (5 клас)

Тема: Природа і людина

І варіант

І рівень (6 б.)

  1. Укажіть автора поезії «Про коника та увіркуна»:

А) ЕЕрнест Сетон-Томпсон

Б) Джон Кітс

В) Генріх Гейне

Г) Йоган Вольфган Гете

 

  1. Укажи твір, автором якого є Ернест Сетон-Томпсон:

А) «Лобо»

Б) «Лускунчик»

В) «Мауглі»

Г) «Маленький Мук»

 

  1. Укажи, у якому вірші міститься такий рядок: «Поезія землі не оніміє…»

А) «Про коника та цвіркуна»

Б) «Нічна пісня подорожнього»

В) «Задзвони із глибини»

Г) «Край лукомор’я дуб зелений»

 

  1. Укажи прізвисько, яким мешканці називали Лобо

А) Володар Курумпо

Б) Ватажок

В) Хитрий лис

Г) Нечиста сила

 

  1. Укажи, коли Лобо востаннє кликав свою зграю на допомогу:

А) коли його привезли на ферму

Б) коли його зв’язували

В) коли оповідач наблизився до знесиленого Лобо

Г) коли Лобо знайшов свою мертву подругу

 

  1. Укажіть країну, в якій народився Генріх Гейне

А) Франція

Б) Німеччина

В) Сполучені Штати Америки

Г) Англія

 

ІІ рівень (2 б.)

Схарактеризуйте образ Лобо з однойменного оповідання Е. Сетона-Томпсона.

 

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)

 1). Напишіть твір на тему «Звеличення краси природи у творчості Дж. Кітса, Г. Гейне, Й. Гете»;

 2) Складіть діалог між весняною пісенькою та трояндою за поезією Г. Гейне.

 

 

Контрольна робота №2 (5 клас)

Тема: Природа і людина

ІІ варіант

І рівень (6 б.)

  1. Укажи автора поезії «Нічна пісня мандрівника»

А) Джон Кітс

Б) Йоган Вольфган Гете

В) Генріх Гейне

Г) Михайло Лермонтов

 

  1. Укажи назву твору, із якого наведено цитату: «Ти теж спочинеш скоро – Лиш зачекай»

А) «Лобо»

Б) «Про коника та цвіркуна»

В) «Задзвени із глибини»

Г) «Нічна пісня мандрівника»

 

  1. Хто є головним героєм твору «Лобо»?

А) шакал

Б) лис

В) ведмідь

Г) вовк

 

  1. Укажи пору року, яка надихнула поета на створення поезії «Задзвени із глибини»:

А) весна

Б) зима

В) осінь

Г) літо

 

  1. Укажи твір, який належить Ернесту Сетону-Томпсону

А) «Бременські музиканти»

Б) «Мауглі»

В) «Рікі-Тікі-Таві»

Г)  «Лобо»

 

  1. Укажи країну, в якій народився Генріх Гейне

А) Франція

Б) Німеччина

В) Спорлучені Штати Америки

Г) Англія

 

ІІ рівень (2 б.)

 Схарактеризуйте образ природи на прикладі одного з вивчених віршів (Дж. Кітс,    Г. Гейне, Й. Гете)

 

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)

 1). Напишіть твір «Утвердження любові до всього живого в оповіданні Е. Сетона-Томпсона «Лобо».

2). Складіть діалог між Коником та Цвіркуном за поезією Дж. Кітса.

Контрольна робота №3 (5 клас)

Тема: Світ дитинства

І варіант

І рівень (6 б.)

  1. «…Худорлява дівчинка у суконці в червону клітинку, брилику із двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталось то праворуч, то ліворуч….» - це портрет

А) Беккі Тетчер;   Б) Полліанни;   В) Мері (сестри Тома);   Г) Еммі Лоренс

 

2. Про те, що Том Сойєр не ходив до школи тітка Поллі дізналася завдяки:

   А) Сіду;   Б) Геку;   В) Бену Роджерсу;   Г) Беккі Тетчер.

 

3. Утікши на безлюдний острів Том Сойєр і його друзі уявляли себе:

А) благородними розбійниками і Робін Гудами;   Б) Робінзонами Крузо;   В) піратами;   Г) першовідкривачами нових земель.

 

4. Полліанна допомогла Джиммі тим, що:

А) улаштувала його на роботу до тітки Поллі;   Б) домовилася із Жіночою допомогою на Заході, де вона раніше жила, про опіку над ними;   В) наполягла, щоб Джон Пендлтон усиновив його;   Г) знайшла жінку з місцевої жіночої допомоги, яка його усиновила.

 

5. Гру «в радість» придумав тато Полліанни, коли їм прислали як допомогу замість ляльки…

А) боксерські рукавички;   Б) милиці;   В) гумовий човен;   Г) інвалідний візок.

 

6. Дайте визначення поняттю «повість».

 

ІІ рівень (2 б.)

 

1. Стисло опишіть пригоду Тома Сойєра і Беккі Тетчер у печерах.

 

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)

 

1. Напишіть твір-мініатюру: «Чого можуть навчитися дорослі в дітей» (за прочитаними творами)

2. Складіть памятку для дорослих на основі вивченого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №3 (5 клас)

Тема: Світ дитинства

ІІ варіант

І рівень (6 б.)

 

1. «…Чарівне глибоке створіння з двома золотистими кісками, у білому платтячку та вишитих панталончиках…» - це портрет:

А) Полліанни;   Б) Беккі Теттчер;   В) Еммі Лоренс;   Г) Мері (сестри Тома)

 

2. Про те, що Том не був у школі тітка Поллі дізналася через…

А) відірваний ґудзик;   Б) мокру сорочку;   В) чорну нитку;   Г) не записане домашнє завдання.

 

3. Том Сойєр і Гек Фінн опинилися на цвинтарі вночі. Щоб:

А) перевірити свою сміливість, чи не бояться вони нечистої сили;

Б) сховати там свій знайдений скарб;   В) перевірити дію кота на бородавки;

Г) дізнатися про страшну таємницю індіанця Джо.

 

4. Полліанна допомогла місіс Сноу тим, що:

А) знайшла їй заняття до душі, показала з чого можна порадіти;   Б) запропонувала більше гуляти, домоглася, щоб її привозили на засідання Жіночої допомоги;   В) домовилася з Жіночою допомогою, щоб їй щодня приносили щось смачненьке;   Г) під впливом дівчинки місіс Сноу почала писати друзям.

 

5. Для тітки Поллі Гарінгтон узяти племінницю Полліанну на виховання спочатку означало:

А) велику радість, утіху;   Б) виконання свого обов’язку;   В) збереження памяті про сестру і вшанування її;   Г) мати зайвий клопіт, тягар, витрати.

 

6. Дати визначення поняття «роман».

 

ІІ рівень (2 б.)

 

1. Стисло опишіть як Полліанна познайомилася з Джоном Пендлтоном і змінила його життя.

 

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)

 

1. Напишіть твір-мініатюру «Чого сучасні діти можуть повчитися у героїв творів Марка Твена і Елеонор Портер.

2. Складіть памятку для сучасних дітей, щодо ставлення їх до життя та життєвих труднощів.

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №4 (5 клас)

Тема: Світ творчої уяви

 

ТВІР-РОЗДУМ

 

  1. Чим здивувала мене повість-казка Л. Керролла «Аліса в Країні Див»?
  2. Чому Марина Цвєтаєва у своєму вірші назвала книги «одвічними друзями на життя»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №5 (5 клас)

Тема: Сучасна література. У колі добрих героїв

І варіант

Тести (5 б.)

1. О якій порі року прокидались Мумі-тролі?

а) влітку;           б) взимку;         в) весною

 

2. Для чого пристосували капелюх?

а) для носіння татом;   б) для носіння Муммі-тролем;    в) для кошика із сміттям.

 

3. Хто був ворогом Мумі-тролів?

а) Комашиний Лев;   б) Мурашиний Лев;   в) Комариний Лев.

 

4. Що Мумі-тролі зробили із капелюхом?

а) скинули у воду;   б) скинули з гори;   в) скинули у прірву.

 

5. Що збирав Чарівник, літаючи на чорній пантері?

а) діаманти;   б) рубіни;    в) сапфіри.

 

6. Чого злякались Мумі-тролі?

а) що Чарівник їх знайде;   б) що Чарівник дізнається, у кого був капелюх;

в) що Чарівник забере їх на Місяць.

 

7. Родина Чарлі, героя твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», складалася з:

а) 5 осіб;   б) 7 осіб;   10 осіб

 

8. Коли Чарлі міг насолоджуватися шоколадом?

а) у свій власний день народження;   б) у день народження свого батька;

в) на день народження кожного із членів родини

 

9. Усі діти, які отримали Золотого квитка, окрім Чарлі, були покарані, тому що:

а) намагалися винести продукцію із шоколадної фабрики;  

б) хотіли заволодіти секретами містера Вонки;

в) не слухали своїх батьків, мали шкідливі звички

 

10. Суботик, персонаж твору П. Маара «Машина для здійснення бажань», дуже любив:

а) наводити лад у кімнаті;   б) їсти шоколад та заморські фрукти;   в) складати вірші

 

Словник (1 б.)

 

Персонаж – це…

 

Характеристика персонажу  (2 б.)

 

Схарактеризуйте образ одного з жителів Долини Мумі-тролів (за твором Туве Янсон «Капелюх чарівника»)

 

 

Творче завдання (4 б.)

 

Виконайте одне із запропонованих завдань:

1. Продовжте історію Чарлі, головного героя твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».

2. Знайдіть «літературних» друзів серед героїв і персонажів вивчених у 5 класітворів, згрупуйте їх, обґрунтувавши свій вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №5 (5 клас)

Тема: Сучасна література. У колі добрих героїв

ІІ варіант

І рівень (6 б.)

 

1. Що робив Тато Мумій-троль?

А) пив каву;    б) читав газету;     в) дивився телевізор.

 

2. На кого перетворився Мумі-троль?

а) на чудернацьке звірятко;    б) на хмаринку;   в) на маленького бегемотика.

 

3. На кого перетворився Лев?

а) на зайчика;    б) на білочку;   в) на їжака.

 

4. Від кого почув історію Нюхмумрик?

а) від сороки;    б) від Хропусі;   в) від Чмиха.

 

5. Що хотів знайти Чарівник?

а) Королівський діамант;   б) Королівський рубін;  в) Королівський сапфір

 

6. Чим закінчилася казка?

а) Мумі-тролі поснули; б) Чарівник знайшов свого капелюха;

в) Чарівник і Мумі-тролі потоваришували.

 

7. Батько Чарлі, героя твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика», був:

а) робітником на фабриці зубної пасти;;   б) продавцем на фабриці зубної пасти;

в) працівником шоколадної фабрики

 

8. Містер Вонка запакував у шоколадки Золотих квитків:

а) 4;;   б) 5;   в) 6.

 

9. Усі діти, які отримали Золотого квитка, окрім Чарлі, були покарані, тому що:

а) хотіли заволодіти секретами містера Вонки;

б) не слухали своїх батьків, мали шкідливі

в) звички намагалися винести продукцію із шоколадної фабрики;  

 

10. Бажання, крім машини для здійснення бажань, у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань», могли виконувати:

а) папуга Кулес;   б) веснянки Суботика;   в) золота рибка Понеділкуса

 

Словник (1 б.)

 

Художній образ – це…

 

Характеристика персонажу  (2 б.)

 

Схарактеризуйте образ одного з персонажів твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».

 

Творче завдання (4 б.)

 

Виконайте одне із запропонованих завдань:

1. Придумайте нову пригоду для жителів Долини Мумі-тролів.

2. Назвіть протилежних героїв, персонажів вивчених творів(за різними ознаками: характером, реальне-фантастичне, позитивне-негативне тощо), обґрунтуйте свій вибір.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. фертак наталя
    дякую. гарний підхід
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іванова Вікторія Юріївна
    Спасибі. Дуже допомогли. Тільки мені здається, що для 5 класу об'єм великий. Можливо, зменшити кількість тестових завдань? І оцінювати їх по 1 балу. А у словниковій роботі, навпаки, надати можливість навести приклади з творів і збільшити кількість балів.... Однак взагалі я щиро дякую за можливість скористатись матеріалом і сильно не напрягати свій мозок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 квітня 2018
Переглядів
97385
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку