підсумковий урок-гра "Подорож в країну Літературію»

Про матеріал

Мета: навчальна - дати можливість учням перевірити свій рівень навчальних досягнень, отриманих протягом року, навчати дітей швидко працювати з програмовим матеріалом самостійно і в парі; розвивальна – розвивати логічне мислення, вміння зіставляти й порівнювати твори різних видів мистецтва, залучати учнів до загальнолюдських духовних цінностей; виховна – виховувати інтерес до літератури, зокрема до культури людства, формувати естетичний смак, поширювати коло читання й читацького світогляду.

Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок-гра в 5 класі

Мета: навчальна - дати можливість учням перевірити свій рівень навчальних досягнень, отриманих протягом року, навчати дітей швидко працювати з програмовим матеріалом самостійно і в парі; розвивальна – розвивати логічне мислення, вміння зіставляти й порівнювати твори різних видів мистецтва, залучати учнів до загальнолюдських духовних цінностей; виховна – виховувати інтерес до літератури, зокрема до культури людства, формувати естетичний смак, поширювати коло читання й читацького світогляду.

Тип уроку: урок перевірки, оцінки і корекції знань, навичок і умінь.

Форми роботи: індивідуальна, групова. 

Світ дивовижний вас вітає

Всіх тих, хто вдумливо читає,

Долати знань високі мури,

Вас кличе світ літератури.

  1.               Розминка.

Щоб потрапити ще раз у Чарівний Сад Світової Літератури, потрібно виконати тестові завдання.

1. Куди шмигнув шакал, тікаючи від голодних псів:

а) у дім столяра;   б) у дім чинбаря;     в) у дім маляра?

2. Чим Хлопчик – Мізинчик позначив дорогу додому:

а) білими камінцями;  б) білим піском;  в) білою крейдою?

3. Хто подарував пензлик Маляну:

а) шкільний учитель;  б) сивобородий дідусь; в) Малян сам заробив гроші і купив пензлик?

4. Яким чином Синдбаб позбувся старого, який сидів у нього на плечах:

а) дав йому горіхів;  б) приніс його до води; в) напоїв його вином?

5. Коли пані Метелиця привела ледащицю до брами, то на неї перекинувся:

а) казан смоли; б) бочка меду;  в) мішок золота.

6. Чарівний предмет, яким користувалася зла цариця:

а) гребінець;  б) дзеркальце; в) шкатулка.

7. За спів солов’я всі свої багатства ладна віддати:

а) імператор;  б) Смерть; в) проста людина.

8. На кого став схожий Хлопчик – зірка, коли образив рідну матір:

а) на коня і мишу; б) на ящірку і носорога; в) на жабу і гадюку?

9. Подруга Лобо: 
а) Бінго; б) Бланка; в) Багіра.

10. Ім’я тітки Тома Сойєра:

а) Поллі;  б) Полліанна;  в) Памелла.

11. Поллі Гарінгтон ніколи не:

а) спала; б) усміхалася;  в) сварилася.

12. Вірний друг Аліси:

а) пан Домбі;  б) пан Ліддел;  в) пан Чарлі.

13. Скільки ліжок було в будинку сім’ї Бакитів:

а) 1;  б) 2;  в) 3?

14. Скільки днів і ночей проспав Муллі – троль:

а) 100;  б) 200;  в) 300?

15. Якого кольору було волосся у Суботика:

а) темно – червоного; б) яскраво – рудого;  в) блакитно – рожевого?

2.Так все починалося.

- Жила на світі одна вдова, і мала вона дві доньки.    «Пані Метелиця»

- Край лукомор’я дуб зелений. «Руслан і Людмила»

- Ти ж бо знаєш, що в Китаї і сам Богдихан, володар, і всі його піддані - китайці.  «Соловейко»

- Якось двоє бідних лісорубів поверталися додому…  «Хлопчик-зірка»

- Курумпо- велика скотарська округа на півночі Нью-Мексико.  «Лобо»

- За мить Ненсі побачила її – худеньку дівчинку в червоній картатій сукні… «Полліанна»

- В одній лісистій країні жив шакал на імя Чандарава. «Фарбований шакал»

3 . Віднови відповідність.

Пауль Маар    «Казка про мертву царівну і сімох богатирів»

Туве Янсон    «Пані Метелиця»

Роальд Дал    «Соловей»

Марина Цвєтаєва   «Хлопчик – зірка»

Якоб і Вільгельм Грімм  «Машина для здійснення бажань»

Олександр Пушкін  «Капелюх чарівника»

Андерсен    «Чарлі і шоколадна фабрика»

Оскар Уайльд   « Книжки в червоній палітурці»

Льюїс Керролл   «Про коника та цвіркуна»

Елеонор Портер   « Нічна пісня подорожнього»

Марк Твен    « Задзвени із глибини»

Сетон Томпсон   «Лобо»

Джон Кітс    « Аліса в країні див»

Йоганн Гете    «Полліанна»

Генріх Гейне   « Пригоди Тома Сойєра»

3. Зустріч літературних героїв (рольова гра)

Продумати і відтворити діалоги між вказаними персонажами (випереджальне домашнє завдання)

Про що, на вашу думку, могли поговорити:

- Том Сойєр («Пригоди Тома Сойєра» Марка Твена) і Полліанна ( «Полліанна» Елеонор Портер);

- Аліса ( « Аліса в Країні Див» Льюїс Керролл) і Чарлі ( «Чарлі і шоколадна фабрика» Роальда Дала);

- Синдбад – Мореплавець ( арабська народна казка « Сіндбад – Мореплавець») і королевич Єлісей ( «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» О. Пушкіна)

4. Автор – країна

Ваше завдання – мандруючи літературною картою світу – вказати прізвище письменника, який народився у цій країні.

Німеччина – Пауль Маар, Якоб і Вільгельм Грімм

Фінляндія – Туве Янсон

Великобританія – Роалбд Дал, Льюїс Керролл, Джон Кітс, Оскар Уайльд

Росія – Марина Цвєтаєва, Олександр Пушкін

Америка – Елеонор Портер, Марк Твен

Канада – Сетон Томпсон

Німеччина – Генріх Гейне, Йоганн Вольфганг Гете

Данія – Ганс Крістіан Андерсен

5. Хто це ?

- Хлопчик, що вмів гарно малювати.     Мауглі

- Чоловік, що любив подорожувати.    Синдбад

- Дівчинка, що придумала гру в радість.      Поллліанна

- Хлопчик, що виколов очі чудовиську.   Ісумбосі

- Хлопчик, що пофарбував паркан.         Том Сойєр

6. Хто надіслав телеграму?

1. «Друг загубив окуляри жебракувати стало важко. Допоможіть». Лисиця Аліса

2. «Купила самовар. Запрошую на чай». Муха-цокотуха.

3. «В гості не прийду. Мотор зламався». Карлсон.

4. «Хвіст знайшовся. Більше не плачу». Віслючок.

5. «Підклали не свиню,а маленьку кульку, яка вивела мене на чисту воду. Отримую придане». Принцеса на горошині.

6. «Пішла шукати друга-названого брата». Герда.

7. «Пішов здобувати червону квітку, щоб захиститися». Мауглі.

8. «Пішла стрибати у колодязь. Хочу отримати багато золота». Бабина дочка.

9. «Пішла в ліс за квітами. Якщо не замерзну,то повернуся». Дівчинка- сирота.

10. «Шукати двері для мого ключика». Буратіно.

11. «Я на балу. Повернуся до опівночі». Попелюшка.

12. «Дуже люблю мед. Надсилайте». Вінні-Пух.

7.  Добери пару

Кай-Герда

Ромео-Джульєта

Руслан-Людмила

Попелюшка-Принц

Адам-Єва

Тарас-Оксана

Цар Гвідон-Царівна Лебідь

   8.  Дай визначення терміна

Антитеза-

Епітет-

УНТ-

Роман-

Міф-

Пейзаж-

Переклад-

Літературна казка-

 

Підведення підсумків гри.

Завдання на літо.

docx
Додано
3 травня 2018
Переглядів
5663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку