ТЕМА: Усна нумерація чисел в межах 1000
МЕТА: Познайомити з новою одиницею 1000, з утворенням чисел із сотень, десятків, одиниць, з назвами цих чисел, закріпити уміння знаходить долю числа і числа по його долі.
Хід уроку
Сьогодні я хочу запропонувати вам подорож по країні Математика. Ми повинні побувати в місті Багатий, познайомитись з його мешканцями.
2.Усний рахунок.
- Хто може жити в країні Математика?
(Числа і знаки дії)
2.1. Гра «Назви числа»
* Назви числа на 1 більше чисел 25, 29, 40, 67, 99.
*Назви сусідів чисел 80, 43, 59, 13, 6.
*Які числа живуть між числами 49 і 51, 93 і 95, 17 і 19?
*Які числа загубилися: 47, 48, 49, 52, 53, 55, 57, 59, 62.
* Назви числа, які на 1 десяток більше чисел 27, 70, 83, 14, 90
* Назвіть всі числа першої сотні, які закінчуються цифрою 5. Скільки таких чисел?
2.2. Потяг із Васильківки.
В поїзді є записки із завданням і листочки з прикладами.
Вам потрібно вірно вставити арифметичний знак
3.Новий матеріал.
Складаємо історію і карту країни Математика.
Далеко – далеко за морями і горами знаходиться країна Математика. Живуть в ній чесні числа. В цій країні протікає 4 ріки: додавання, різниця, множення, ділення. Почули цифри із міста Сотня, що будується нове місто. Жити в ньому захотіли всі. Але дійти до цього міста через всі ріки було важко, тому всі числа вирішили об'єднатися. А зрушити з місця не можуть. Чому?
Діти знаходять помилку і виправляють її.
0, 1, 2, 3, 4, 6, 5, 7, 8, 9, 10.
Побігли числа до будинку, де жила число 10. Тут їх чикав паровозик із Васильківки . Відправились числа по Першій числовій вулиці до станції, яка називається «Кругові десятки».
Діти називають круглі десятки: 10, 20, 30,…..
-Паротяг виїхав із міста Сотня і зупинився на краю ріки Додавання.
Діти відповідають на запитання, щоб переправитися на другий берег ріки.
*Скільки копійок в 1 гривні, а в 5 ?
Скільки см в м? а в 3 м, а в 7 м?
Ви проїхали міста Двісті, Триста, Чотириста.
-Запишіть їх у свій зошит, щоб не забути свій маршрут.
-Ми добрались до річки Різниця.
Допоможіть розв'язувати задачу.
Ви виїхали із міста в 7 часів ранку, а прибудете в нове місто в 4 години вечора Скільки годин ви були в дорозі?
16 – 7 = 9 (г)
В складі вашого поїзда було 24 вагони , коли на станції відчепили декілька вагонів, то залишилося 11 вагонів. Скільки вагонів відчепили?
26 – 11 = 15 (в)
Сонце піднялось високо і дуже було жарко. Всім захотілося пити. Паротяг добрався до річки Ділення. Числа попросили у річки води.
-Виконайте мої завдання та отримаєте, те, що хочете.
Задача. Щоб вас напоїти, треба 24 літри води. Для Паровозика 9 л і на кожного із вас по 1/9 частини. Скільки літрів поди знадобиться на кожне число?
(27 – 9) : 9 = 2 л
Задача. Для переправи потрібен міст , довжини якого складає 1/3 відрізка довжиною 15 м. Найти довжину міста.
15 : 3 = 5 (м)
Друзі напилися води та поїхали далі. Наближався вечір. Перед очима з'явилося диво. Величезне місто з золотими куполами, вишневими садами й озерами. Це місто Багате. Тут так багато всього, що не перерахуєш. Перед пасажирами відкрилась ріка Множення.
-Пропускати в місто можна тільки тих, хто гарно знає математику. Вирішіть приклади з підручника.
З цим завданням мандрівники впорались.
Відчинилися перед ними ворота .
В цьому місті живе Тисяча.
Запишіть це слово в зошиті.
1 тисяча = 1000 одиниць
1000 = 100 десятків.
1000 = 10 сотень
4. ПІДСУМОК УРОКУ
-Пригадайте, де ми сьогодні побували?