КЗ «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20 ВМР»
Урок математики
в 4-Д класі на тему:
«Усне додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач».
Вчитель початкових класів
Стахміч І.П.
13.11.2019
Очікувані результати. Учні вміють виконувати усне додавання і віднімання круглих багатоцифрових чисел, коментують свої дії під час виконання обчислень, розв’язують задачі вивчених видів.
Обладнання:
Хід уроку
І. Організація класу( слайд 1)
До нас завітали гості на урок. Тож, будь-ласка діти поверніться до них, привітайтеся, даруючи їм свої посмішки.А тепер усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем. Я б дуже хотіла, щоб такий настрій у Вас був до кінця уроку.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
ІІІ. Повідомлення теми і мети. ( слайд 2-3)
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з Вами будемо не лише розв’язувати приклади і задачі, а й трішки помандруємо по нашій рідній Україні. Також ми будемо вчитися усно додавати і віднімати круглі числа та розв’язувати цікаві задачі.
ІV. Актуалізація опорних знань
Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.
Довжина кордону України 6500км
В Україні 73000 річок і 20000 озер.
Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла). Її висота – 2061м
Площа Чорного моря 429000 кв.км, Азовського – 39000 кв.км
Найдовша печера на Україні – Оптимістична розташована у Тернопільській області. Її довжина – 188 км
Найбільше озеро Українських Карпат Синевир. Воно утворилося в результаті потужного зсуву, спричиненого землетрусом близько 10 тисяч років тому.
Перевірка:6500, 73000, 20000, 2061, 429000, 39000, 188, 10000. ( слайд 13)
- Яке число найбільше? Яке найменше?
- Запишіть їх у порядку зростання.
- Назвіть числа, у яких немає класу тисяч?
- Підкресліть круглі числа.
- Хто запам’ятав, про що говорить кожне із записаних чисел?
(Відео про озеро Синевир.) ( слайд 14)
(На кожній парті є число. Перший варіант -зменшує це число на 1, другий варіант збільшує на 1.)
(Учні розкладають числа на розрядні доданки)
Фізкультхвилинка( слайд 17)
VI. Пояснення вчителя додавання і віднімання круглих чисел ( слайд 18-19)
6000 + 3000 = 6 тис. + 3 тис. =9 тис. =9000
25000 + 2000 = 25 тис. + 2 тис. =27 тис. =27000
24100 + 2300 =24 тис.+ 2 тис.+ 100 + 300 = 26 тис. 400 =26400
7000 -2000 =7тис. – 2тис. =5 тис.=5000
25000 – 4000 = 25 тис. – 4 тис. = 21 тис. = 21000
7500- 2100 = (7 тис. -2тис.)+ (500- 100) =5тис. 400= 5400
VII. Засвоєння нового матеріалу. Закріплення знань і умінь.
В Україні налічують 73000 річок, а озер на 53000 менше. Скільки всього річок і озер в Україні?
IX. Підсумок уроку. Оцінювання роботи учнів. ( слайд 23)
- Які приклади на уроці ми вчилися розв’язувати?
- Як називають числа, які закінчуються нулем?
- Що запам’яталося?
- Що було робити легко? Що важко?
X. Домашнє завдання на картках( слайд 24)
Довжина річки Синюха - 111000 м, а довжина річки Рів на 7000 м менша. Довжина річки Південний Буг на 702000 м більша, ніж довжина річки Рів. Яка довжина Південного Бугу?
№ 2
6200 + 4600 =
45000 + 4200 =
415000 + 353000
9400 – 6100 =
488000 – 265000 =
896000 – 90000 =