Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складні задачі, розв’язання яких вимагає знаходження дробу від числа.

Про матеріал
Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складні задачі, розв’язання яких вимагає знаходження дробу від числа.
Перегляд файлу

ТЕМА. Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складні задачі, розв’язання яких вимагає  знаходження дробу від числа.

МЕТА. Закріплювати вміння учнів виконувати усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Удосконалювати вміння розв’язувати складні задачі, розв’язування яких вимагає знаходження дробу від числа. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, самостійність, організованість, навички колективної співпраці і взаємодопомоги, інтерес до математики.

 

Хід уроку

І. Організація класу

До нас завітали гості на урок. Тож, будь-ласка діти поверніться до них, привітайтеся, даруючи їм свої посмішки.

А тепер усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

Я б дуже хотіла, щоб такий настрій у Вас був до кінця уроку.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Любі дітки! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з Вами будемо подорожувати до міста Математики. А щоб дістатися до цього чарівного місця, ми будемо виконувати різні завдання. А щоб їх виконати потрібно буде застосовувати ті завдання, які Ви засвоїли на уроках математики.

А працювати на цьому уроці ми будемо під таким гаслом:

Міркуємо – швидко,

Відповідаємо –  правильно,

Лічимо – точно,

Пишемо – гарно.

Бажаю вам успіхів!

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

Сьогодні на уроці ми повторимо множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні, будемо продовжувати розв’язування задач, яких вимагає знаходження дробу від числа.

ІV.  Каліграфічна хвилинка.

Почнемо без запинки

З каліграфічної хвилинки.

Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба почати!

Цифри пишемо рівнесенько,

Щоб було гарнесенько!

Слухайте уважно і записуйте всі числа, які почули.

- Довжина кордону України  6500км,

 - В Україні 73000 річок

-20000 озер

- Найвища вершина  Кримських гір (Роман-кош) – 1545м,

- Найвища вершина Карпатських гір – (Говерла) – 2061м

- назвіть найбільше число -20000

- Назвіть найменше число - 1545

V. Усний рахунок

1. *Суму чисел 400 і 500

зменшіть на 50             850

*Добуток дорівнює 800

Перший множник- 100

Знайдіть другий множник                     8

* У книзі 400 сторінок.

Учень прочитав

четверту частину.

Скільки сторінок прочитав учень?                    4

Довжина прямокутника-4 см

Ширина –  2 см .

Знайдіть площу  прямокутника                        8см2

Діаметр кола- 14 см.

Знайдіть радіус цього кола                  7см

2. Гра «Відкрий віконечко»

120 = * · 10                               260 =  * · 10

400 = * · 100                 2400 = * ·100

9000 = * · 1000              70 = * ·10

3. Розв'яжи приклади, в яких остання дія є віднімання.

                                    (46 -3)·2=                                              1000-82·10=180

                                    460-30·2=400                            20·20-10·10=300

                                    10·1000-1=        9999                 23·3-40+5=

VI. Пояснення вчителя множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа на таких прикладах:

Сьогодні на уроці ми навчимося розвязувати  усно приклади на множення двоцифрових і круглих багатоцифрових  чисел на розрядні числа, або числа що закінчуються нулем; закріпимо знання по знаходженню частини від числа;

23 ∙ 40                                      4200    ·   20 

                                                42 · 100    2 ·    10                     

    4      ·   10

а). 23 ∙ 40 = 23 ∙ ( 4 ∙ 10 ) = ( 23 ∙ 4 ) ∙ 10 = 92 ∙ 10 = 920;

Числа 23 і 40 подаємо у вигляді добутку, де один із множників – розрядне число.

У даному випадку, у нас таким чилом є число 40, яке розкладаємо на добуток чисел 4 і 10.

 Тому, перший множник 23 перемножаємо на добуток чисел 4 і 10.

Але, для того, щоб нам легше було перемножити цей вираз, можна використати переставний закон множення.

 У результаті ми отримаємо такий вираз ( 23 ∙ 4 ) ∙ 10.

Отже, шуканий добуток 920.

 б). 4200 ∙ 20 = ( 42 ∙ 100 ) ∙ ( 2 ∙10 ) = ( 42 ∙ 2) ∙ ( 100 ∙ 10 ) = 84 ∙ 1000 = 84000. Числа 4200 і 20 подаємо у вигляді двох добутків, в кожному з яких один із множників – розрядне число. ( 4200 = 42 і 100; 20 = 2 і 10).

 Тому, одержимо такий вираз: ( 42 ∙ 100 ) ∙ ( 2 ∙10 ). У даному випадку, також можна використати сполучний і переставний закони множення : ( 42 ∙ 2) ∙ ( 100 ∙ 10 ).

У результаті ми одержимо: 84 ∙ 1000 = 84000.

VII. Робота за підручником Хвилинка швидкого обчислення Покажемо, наскільки вправно і швидко ми вміємо рахувати.

 № 703- учні розв’язують приклади на дошці, коментуючи їх.

VIII. Фізкультхвилинка

Зупиняємо урок — робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз —

Все у нас в порядку.

Рухи в боки — нахиляйся,

Наче маятник хитайся,

За хвилинку відпочили

І за парти тихо сіли.

Вправи на увагу:

Істинне чи хибне висловлювання

Усі геометричні фігури многокутники

Деякі фігури - трикутники

Квадрат червоного кольору

На другому місці – п’ятикутник

Робота над задачею № 704

Прочитайте задачу № 704. Розгляньте скорочений запис на екрані до цієї задачі.

 Що означає число 720?

Що відомо про  перший день?

Про другий день?

Що запитується в задачі?

 Чи можемо ми відразу знайти скільки продали за два дні?

 А що нам потрібно знати для цього? (скільки окремо продали за перший і за другий день)

Чи можемо ми знайти скільки продали 1 дня? Як?  (720 :9·2=160 кг)

Як знайти скільки продали другого дня?  (720:5·3 =432 кг)

Що взнаємо в третій дії?  (160+432=592кг)

Вираз 720 :9·2+720:5·3=592

Робота над задачею № 705

Що означає число 180.

- Що відомо про перший день?

- Про другий день?

- Що запитується в задачі?

-А що нам потрібно знати для цього?

- Чи можемо ми відразу знайти скільки км пройшов турист за два дні?

-А що нам потрібно знати для цього?

IX. Підсумок уроку.

- Які приклади на уроці ми вчилися розв’язувати?

- Як називають числа, які закінчуються нулем?

Обчисліть вираз 130*50,  

X. Домашнє завдання

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
22 квітня 2019
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку