Система усних рахунків до теми "Числові нерівності" підібрана відповідно до матеріалу, що вивчається. Розв'язування невівностей розвиває мислення, навички усної лічби.
Алгебра,9 клас
СИСТЕМА УСНИХ РАХУНКІВ ДО ТЕМИ « ЧИСЛОВІ НЕРІВНОСТІ »
До уроку № 1
1.Чи виконуються такі нерівності:
а) -8:2<10:(-3); б) 3 -5< -1 ; в) 1-1,8:0,04 > -10 ;
г) - > ; д) (0,12 -)3 < - 0,2; е) >0 ?
2.Який знак - > чи < потрібно поставити між дробами і , щоб нерівність була правильною?
3.Не обчислюючи, встановіть, чи може значення виразу 1000:390+2 бути розв’яз -ком нерівності х > 5.
4. Які з тверджень правильні:
1) Якщо -4х > -8, то х > 2; 2) Якщо |а| > 3, то а > 3;
3) Якщо х > у, то < ; 4) Якщо х > у, то2х+0,1 > 2у+0,1.
5) Якщо > 0, то .
До уроку № 2
До уроку № 3
1.Використовуючи знак модуля, складіть правильні нерівності, рівносильні нерівностям: 1) -4≤х≤4; 2) -10<х<10; 3) х > 10 і х<10.
2. Зобразити наведені нижче числові проміжки на числовій прямій: а)х Є (-2;2);
б) х Є (-;-6) і (6; ); в) х Є (-10;- 5) і (5; 10 ).
3.Задати наведені вище проміжки за допомогою нерівності, яка містить знак модуля.
4. Розв’яжіть нерівність: а) 2х- 0,3 > ; б) 3х >6+х ; в)х (2-х) <2х-1; г) >0.
До уроку № 4.
1.Функцію f(x) = задано на проміжку [-2;2]. Чи для всіх х з цього проміжку вона існує? Знайдіть проміжки існування функції.
2. Знайдіть найменший натуральний розв’язок нерівності: а) | - 2| <1;
б) <0,3; в) | | <1; г) | | >2; д) >29,9.
3. Розв’яжіть нерівність: а) 2х <-4; б) 2х+1 <5+3х; в) <4; г) < 0.
4.Перемножте почленно нерівності: 1) 0,04>0,004 і 0,56>0,096
До уроку № 5
1. Розв’яжіть нерівність: а) - (х-1) <6; б)5-2х <1-(3+2х); в)>1;г) |х|≤ 1.
2.Точка з координатою а міститься на числовій прямій зліва від точки 0. Порівняйте числа а і 0,00001.
3.Додайте 2 до обох частин нерівності -5 >-7.
4.Відніміть -1,02 від обох частин нерівності -1 <0.
До уроку № 6.
1. Розв’яжіть нерівність: а) |х| > 3; б) > 1-х ; в); г) |1-х|≥ 1.
2.Помножте обидві частини нерівності -1 > -3 на -2 ; на 5,7.
3.Як на координатній площині зображається множина розв’язків нерівності
1) –х+3 ≤0 ; 2) 6<-2х.
4.Перемножте почленно нерівності: 1) > і >.
.До уроку № 7.
1. Розв’яжіть нерівність: а) |х+| > 5; б) <0 ; в); г) ах <1-b якщо а <b; д) х-1 ≤ 1- ; е) |х-1|<6
2.Поділіть обидві частини нерівності 0,1 > 0,02 на -0,01 ; на .
3.У яких межах міститься число , якщо m< .
4. Перемножте почленно нерівності: 1) <2 і 2 <2.
До уроку № 9.
1. Розв’яжіть нерівність: а)1< - х <2; б)1 <х-1<3; в)>1;г) 5≤ 2х+1<6;
г) 5≤-2х-1≤6; д) 1,53 ≤ 2-m ≤ 1,54; e) <2.5.
2.Hехай виконуються нерівності 3+а >3+b i 3+b >3+c, чи правильно, що а>с?
3. Перемножте почленно нерівності: 1) -2 <2 і 8 >.
4.За якої умови справджується нерівність: 1) 10-t < 10-k ; 2)8+5b>8+10a;
3)х-10>у+10; 4)а-10>b-9; 5)(0.1-2.7х)2≥ 0; 6)> .
До уроку № 10
1. Розв’яжіть нерівність: а)(z-1)(z-2) >0; б)(n+2)(n-1) <0; в)>0;
2.Знайдіть ті значення а, при яких мають додатні розв’язки рівняння:
1) ах-2=3х; 2) 5х-3=а; 3) х-ах+а2=1.
3.Розв’яжіть систему нерівностей: 1) х >2 , 2) х <10, 3) х>2.
х>3; х<7; х<3.
4.Знайдіть помилки в міркуванні: Маємо правильну нерівність -1<0. Додавши до обох її частин довільне число х, дістанемо х-1<х. Помноживши обидві частини нерівності на -х, дістанемо: -х2+х < -х2, звідки х<0. Отже, будь-яке число від’ємне.
До уроку № 11.
1. Розв’яжіть систему нерівностей: 1) х-5 >0, 2) 2 х <6, 3) х>10.
Х-10 <0; х >0; х-2<3.
2.Знайдіть цілі розв’язки нерівності: 1) 4 <х-1 <5; 2)-6 <х+8 <-2; 3) х+5 >х+3.
3.Точка М лежить всередині квадрата, три вершини якого мають координати
(-2;1);(-1;1);(-1;2).Назвіть межі координат точки М.
4.На малюнку зображені певні геометричні місця точок координатної площини. Виразити ці місця за допомогою систем рівнянь і нерівностей.
До уроку № 12.
1. Розв’яжіть систему нерівностей: 1) 4х-12 >2х+1-, 2) х <-2, 3) 3х+1>6х-5.
2Х-6≤ х+5; х >- 5 1-х<2х+4.
2.Знайдіть цілі розв’язки нерівності: 1) |х|<3; 2) 1≤+3≤5; 3) >0.
3.Маємо системи: 1) х=0; 2) у=2; 3) у=0,
0≤у≤2; 0≤х≤1; 0≤х≤1.
Що являє собою геометричне місце точок, координати яких задовольняють ці системи?
До уроку № 13.
1. Знайдіть цілі розв’язки систем нерівностей: 1) х >3; 2) х≤-10 ; 3) х≥ 5.
х <10; х >-15; х <7
2. Що являє собою геометричне місця точок,заданих системою: х ≤6
1) х =0 2) у=х-1. 3) у=х-1 4) х=2
0≤у≤1; 0≤х≤1; 0≤х≤1; 0≤у≤1;