Утворення імперії А. Македонського. Практична робота. "Формування життєвого позиції діяча"

Про матеріал
«Утворення імперії Александра Македонського». Практична робота «Формування життєвої позиції діяча» В презентації представлена розробка уроку у формі презентації за темою: «Утворення імперії Александра Македонського». Практична робота «Формування життєвої позиції діяча» . Презентація містить плакат (інфографіка) «10 фактів про Александра Македонського – полководця, котрий змінив світ». А також представлені додаткові матеріали (таблиці, контурна карта, інтерактивні карти, аудіо (клацання), пам’ятка «Як скласти історичний портрет») та інше, які вчитель може застосувати під час уроку. Окремі слайди озвучені, з метою аби діти після онлайн-уроку змогли ще раз прослухати, щоб відновити ту чи іншу інформацію з теми та уточнити умови виконання завдань. Звісно, що презентація до уроку є умовною, кожен вчитель самостійно відпрацьовує хід свого уроку, враховуючи можливості класу, а також матеріал підручника, яким користуються учні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

За підручником: Я вважаю, що в той час не булоні народу, ні міста, ні людинидо яких не дійшло б ім’я Александра Плутарх. Урок розроблено для роботи в умовах дистанційного навчання. Вчитель – Гурська В. М.

Номер слайду 2

Historia est magistra vitaeІсторія – вчителька життя- Які уроки з даної теми історії ми можемо винести для себе?

Номер слайду 3

План:1. Похід у Персію2. Завоювання Ханаанських земель3. Завоювання Єгипту4. Битва при Гавгамелах5. Александр у Персії6. Похід в Індію7. Імперія Александра Македонського. Учні мають навчитися:складати розповідь , наводячи приклади з писемних джерел, про характер , зовнішність Александра Македонського;характеризувати діяльність Александра Македонського, розповідати про його походи використовуючи писемні джерела;оцінювати діяльність Александра;висловлювати міркування про роль Александра Великого в історії стародавнього світу

Номер слайду 4

Щоб створити історичний портрет, користуйтесь пам’яткою, проте врахуйте, що пам’ятка - не шаблон, а лише основа для Вашої індивідуальної творчості ПАМ’ЯТКАЯк скласти історичний портрет1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?•Де і коли він народився?•Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?2. Особисті якості й риси характеру.•Як особисті якості впливали на його діяльність?•Які з його особистих якостей Вам подобаються, а які ні?3. Діяльність історичного діяча.•Схарактеризуйте основні справи його життя.•Які успіхи й невдачі були в його справах?•Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?•Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?•Якими були наслідки його діяльності а)для сучасників  б) для нащадків•За що людство пам‘ятає цю людину?4. Яке Ваше особисте ставлення до історичного діяча? Обґрунтуйте свою позицію

Номер слайду 5

№ЯкостіАлександр1 Походження 2 Сила характеру 3 Прагнення до влади 4 Розумові здібності 5 Хист державного діяча 6 Послідовність в діях 7 Авторитет в країні , світі 8 Його оцінка сучасниками та нащадками  Характеристика особи Александра Македонського за бібліографічно – оціночним варіантом

Номер слайду 6

Під час роботи над темою, учні працюють з контурною картою

Номер слайду 7

“Немає нічого неможливого для того, хто спробує”. А. Македонський. Завдання для практичного заняття

Номер слайду 8

Александр Македонський великий полководець чи жорстокий завойовник ? Проблемне питанняrrrrr

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Александр Македонський (356 – 323 рр. до н. е.)Син македонського царя Філіппа ІІ та епірської царівни Олімпіади.Імперія трималася на одній людині, правда, людина ця була нелюд-ської працездатності П'єр Левек

Номер слайду 11

Александр змалку виховувався в грецьких традиціях, вивчав не тільки воєнну справу, а й музику, математику, літературу; пізніше, ставши царем, у свої походи він брав “Іліаду”. З 13 років його виховував Аристотель, який намагався прищепити майбутньому царю Македонії ідею про перевагу всього еллінського.

Номер слайду 12

Кожен раз, коли приходила звістка, що цар Філіпп ІІ завоював якесь місто або здобув славну перемогу, Александр ставав хмурним і говорив друзям: “Хлопці, батько встигне захопити все, так що мені разом з вами не вдасться зробити нічого великого та блискучого”. Одного разу молодого Александра, який відзначався швидкістю у бігу, запитали, чи не бажає він, коли стане дорослим, змагатися на Олімпійських іграх. Він відповів: “Так, але якщо моїми суперниками будуть царі!”

Номер слайду 13

Робота з текстом: із твору Плутарха «Александр»«Коли за відсутності Філіпа II до Македонії прибули посли перського царя, Александр, не розгубившись, прийняв їх… розпитував про довжину доріг. Про способи подорожі до Персії, про самого царя… а також про те, які сили і могутність у персів… кожного разу, як приходила звістка, що Філіп II завойовував якесь відоме місто або здобував славну перемогу, Александр … говорив своїм одноліткам: «Хлопчики, батько встигне захопити все, так що мені разом з вами не вдасться зробити нічого величного й блискучого… він хотів успадкувати владу, багату не на розкіш, задоволення й багатство, а на битви, війни і боротьбу за славу». Якою дитиною був Александр?Як ви гадаєте, ким міг стати в майбутньому цей хлопчик?

Номер слайду 14

Навесні 334 р. до н. е. армія Александра вирушила у похід проти ПерсіїДа́рій III Кодоман — останній цар Персії з династії Ахеменідів, давньоєгипетський фараон, останній представник XXXI династії.

Номер слайду 15

Перська імперія. Македонія

Номер слайду 16

Склад війська Александра Македонського

Номер слайду 17

Македонська фаланга.

Номер слайду 18

Македонська фаланга. Прослухайте ауді. Дайте відповідь на запитання: -Поміркуйте, чому фаланга була ефективною на рівнинній місцевості. Чи могла вона мати переваги на горбистій території? Чому?

Номер слайду 19

334 р. до н. е. – перемога македонської армії в битві на р. Гранік.

Номер слайду 20

Користуючись документом, доведіть, що Александр був не тільки талановитим полководцем, а й хоробрим воїном. Плутарх про битву на річці Ґранік... Парменіон не радив йому ризикувати... Але Александр відповів, що йому буде соромно перед Геллеспонтом, якщо після переправи через морську протоку він побоїться Ґраніка. І сам першим кинувся в річку з тринадцятьма відділами кінноти. Він вів військо на ворожі стріли й списи, на стрімкі скелі, вщерть заповнені піхотою і кіннотою ворога, через бурхливу річку, яка несла і топила коней і людей... Перси втратили там убитими 20 тисяч піхотинців і 2,5 тис. кіннотників. ... Втрати Александра становили всього 34 чоловіки, у тому числі 9 піхотинців. 

Номер слайду 21

{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}Дата. Подія334 р. до н.е. Початок Східного походу Александра Македонського. Перехід македонських військ через чорноморські протоки (Геллеспонт) до Азії.334 р. до н.е. Хронологія Східного походу Александра Македонського. Битва на р. Ґранік. Перемога військ Александра Македонського

Номер слайду 22

Битва на річці Гранік. Робота з конторную картою

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Битва біля містечка Ісс 5 листопада 333 р. до н.е. В битві біля Ісс перське військо зазнало нищівної поразки. Перські війська значно переважали у кількості армії Александра. Проте у найвідповідальніший момент Дарій ІІІ утік з поля бою, а його родину (дружина, мати та дві доньки) потрапили у полон. Александр завоював Сирію.

Номер слайду 25

Битва при ІссіРобота з конторную картою

Номер слайду 26

Родина Дарія ІІІ перед Александром Македонським Паоло Веронезе

Номер слайду 27

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Подія334 р. до н.е.333 р. до н.е. Хронологія Східного походу Александра Македонського. Битва на р. Ґранік. Перемога військ Александра Македонського. Битва при Іссі. Перемога військ Александра Македонського. Захоплення Малої Азії.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

332 р. до н. е. Александр захопив та зруйнував Тіру, базу перського військового флоту. Захопив Фінікію.

Номер слайду 30

Облога міста Тір. Робота з конторную картою

Номер слайду 31

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Подія333 р. до н.е. Січень-серпень 332 р. до н.е. Хронологія Східного походу Александра Македонського. Облога міста Тір. Руйнування міста; жителів продано у рабство. Битва при Іссі. Перемога військ Александра Македонського. Захоплення Малої Азії.

Номер слайду 32

332 – 331 рр. до н. е. Підкорення Єгипту, де Александра Македонського зустріли як визволителя від перського ярма, коронували як фараона і навіть визнали сином бога. У дельті Ніла було засновано місто Александрія Єгипетська (330 р. до н. е.).

Номер слайду 33

Підкорення Єгипту. Робота з конторную картою

Номер слайду 34

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Подія. Січень-серпень 332 р. до н.е. Грудень 332 - березень 331 р. до н.е. Хронологія Східного походу Александра Македонського. Підкорення Єгипту. Проголошення Алксандра Македонського рівного богам. Облога міста Тір. Руйнування міста, всіх жителів продано у рабство.

Номер слайду 35

Битва при Гавгамелах. Робота з конторную картою

Номер слайду 36

331 р. до н. е. У битві при Гавгамелах (Ассирія) остаточно розгромлено перську армію. Столиця Персеполь була зруйнована та пограбована.

Номер слайду 37

Плутарх “Порівняльні життєписи”. Уривок з біографії Александра. Македонські полководці з жахом дивилися на величезну рівнину, звідки як шум хвиль, доносився гомін голосів. Правильні ряди перських вогнищ починалися зовсім поруч і тягнулися вдалину. Налякані чисельністю ворожого війська, полководці на чолі з Парменіоном благали Александра негайно напасти, не чекаючи ранку, скориставшись темрявою, яка приховає малочисельність македонського війська. “Я не краду перемог!” – відповів Александр та, відпустивши наближених, заснув міцним сном.

Номер слайду 38

Руїни палацу в Персеполі.

Номер слайду 39

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Подія. Грудень 332 - березень 331 р. до н.е.1 жовтня 331 р. до н.е. Хронологія Східного походу Александра Македонського. Битва при Гавгамелах. Перемога Александра Македонського. Розпад Перської імперії. Підкорення Єгипту. Проголошення Алксандра Македонського рівного богам

Номер слайду 40

329 р. до н. е. Завоювання Середньої Азії (Бактрія, Сагдіани). Було ускладнене відчайдушним опором населення. Александру вдалося перемогти скоріше завдяки дипломатії: він одружився з дочкою бактрійського володаря Роксаною.

Номер слайду 41

Підкорення Середньої АзіїРобота з конторную картою

Номер слайду 42

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Подія1 жовтня 331 р. до н.е.329 р. до н.е. Хронологія Східного походу Александра Македонського. Підкорення Александром Середньої АзіїБитва при Гавгамелах. Перемога Александра Македонського. Розпад Перської імперії.

Номер слайду 43

327 р. до н. е. – початок Індійського походу.

Номер слайду 44

Індійський похід. Робота з конторную картою

Номер слайду 45

По дорозі їм зустрівся караван, і погоничі налили царю в його шолом трохи води. Та коли Александр побачив, як жадібно дивляться на нього воїни, він не став пити воду, а вилив її у пісок. Після цього випадку авторитет полководця зріс ще більше. Під час походу в Середню Азію македонське військо йшло безводною пустелею. Навколо пекло сонце, і воїни дуже хотіли пити. Та води ніде не було.

Номер слайду 46

326 р. до н. е. Перемога Александра Македонського в битві з індійським царем Пором на р. Гідасп. Македоняни вперше зустрілися з бойовими слонами. Через бунт у війську Александр змушений повернути назад, відмовившись від заглиблення в Індію.

Номер слайду 47

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Подія. Весна 327 - липень 326 рр. до н.е. Хронологія Східного походу Александра МакедонськогоІндійський похід. Вирішальна битва на річці Гідасп, перемога Александра. Але македонське військо відмовилося рухатися далі на Схід.

Номер слайду 48

Битва на р. Гідасп була останньою великою битвою Александра.

Номер слайду 49

Цікаво знати!!!У 324 р. до н. е. у місті Сузи за наказом Александра Македонського одночасно відбулося 10 000 весіль. Цар ставив за мету об´єднати місцеве населення і завойовників-греків в один народ. Шлюб взяли цар, його полководці, прості воїни.

Номер слайду 50

325 р. до н. е. Повернення війська Александра Македонського до нової столиці імперії - Вавилону. Завершення Східного походу.

Номер слайду 51

Індійський похід(повернення)Вавилон. Робота з конторную картою

Номер слайду 52

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дата. Подія326-324 рр. до н.е. Хронологія Східного походу Александра Македонського. Повернення Александра Македонського до Вавилона. Утворення величезної імперії від балканського півострова до річки Інд.

Номер слайду 53

23 червня 323 р. до н. е. Цар Александр раптово помер у Вавилоні.

Номер слайду 54

Результати Східного походу Александра Македонського. Було ліквідовано Перську імперію, утворилася нова імперія Александра Македонського. Засновано нові міста (більшість з яких назвали Александріями), які мали стати центрами об´єднання греків з місцевим населенням. Встановлене жорстке панування греко-македонян над місцевими народами Сходу. Похід сприяв розвитку світової торгівлі. Поширилася грецька культура і спосіб життя, відбулася еллінізація персів. Греки познайомилися з досягненнями науки та культури народів Сходу. На руїнах імперії Александра Македонського виник елліністичний світ.

Номер слайду 55

Номер слайду 56

Александр Македонський великий полководець чи жорстокий завойовник ?Проблемне питання!!!

Номер слайду 57

Александра. Македонського. Держава

Номер слайду 58

ЕЛЛІНІЗМ - період в історії країн Східного Середземномор’я (323-30 рр. до н. е.), який характеризувався поєднанням грецьких та місцевих східних традицій.

Номер слайду 59

ЕЛЛІНІЗМРиси еллінізму. Політичний устрій. Культура. Побут. Економіка

Номер слайду 60

Діадохи – полководці Александра. Македонського. Селевк. Кассандр. Лісімах. Деметрій ІПтолемей

Номер слайду 61

Робота з історичною картою. Назвіть найміцнішу елліністичну державу. Яка елліністична держава була найбільшою?Яка була доля Македонії в період еллінізму?

Номер слайду 62

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1)2)3)4)5)6)7)8)1. Назвіть ім’я завойовника, який утворив державу від Балкан до річки Інд. А л е к с а н д р. П т о л е м е й 2. Полководець Александра Македонського, який керував Єгиптом3. Охоронець Александра Македонського, який заснував найбільшу елліністичну державу. С е л е в к 4. Яка інша назва держави Селевкідів. С и р і й с ь к е 5. Яке місто стало столицею імперії Александра Македонського. В а в и л о н6. Інша назва полководців Александра Македонськогод і а д о х и 7. На честь якого грецького бога на Сході почали споруджувати храми З е в с 8. Яка держава у ІІ-І ст. до н. е. завоювала елліністичні держави Р и м с ь к а ЗНАЮ й РОЗУМІЮ: запитання та завдання1. Розв’яжіть кросворд

Номер слайду 63

ЗНАЮ й РОЗУМІЮ: запитання та завдання2. В онлайн-вправі виникла помилка. Запропонуйте правильний варіант виконання завдання. Укажіть, скільки років потрібно додати до числа 323 чи відняти від нього, щоб установити правильні дати подій. Ви також можете виконати цю вправу за посиланням: https://learningapps.org/watch?v=pm42iya3c19.

Номер слайду 64

ЗНАЮ й РОЗУМІЮ: запитання та завдання3. Виконайте завдання на лічбу часу в історії:а) розгадайте числову хмаринку: які події давньої історії в ній зафіксовані; а також полічіть, скільки років минуло від кожної з них до наших днів;б) доберіть події з історії Стародавнього світу, які відбувалися в одному столітті з діяльністю Александра Македонського, та укладіть власну задачу на лічбу часу.

Номер слайду 65

https://www.youtube.com/watch?v=El-ui. YNr0 Qwhttps://www.youtube.com/watch?v=K5c. Hl. Jv. B8z. Mhttps://www.youtube.com/watch?v=K5c. Hl. Jv. B8z. Mhttps://www.youtube.com/watch?v=dbf. Rw. Vc. Inqchttps://www.youtube.com/watch?v=Febgh. Fwu. Tk. YПосилання на відеоматеріали

Номер слайду 66

Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал підручника (§ 40-41 с. 152-158 ).2.3. Виконайте тестові завдання прикріплені до сторінки Google Classroom

Номер слайду 67

https://learningapps.org/44268034. Перейдіть за посиланнями або скануйте QR –код та розвяжіть кроворд «Піднесення Македонії».

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Венгер Лариса Семенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Holostaya Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Незнайко Инна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Перкіна Валентина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Петруняк Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
22 травня 2020
Переглядів
16604
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку