Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро.
Тема: Уявна подорож до країни Доброти «Добро починається з тебе»
Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро.
Обладнання: картки з прислів′ями, тексти казкових героїв, картки з рисами характеру, тексти оповідань, презентація, аудіозапис, кубик, квіти , галявина, карта подорожі.
Форма проведення: уявна подорож до Країни Доброти.
ХІД ЗАХОДУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько,
Учитель до вас усміхається,
Наш захід розпочинається.
Привітання
Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!»,
Усміхнися квіточці, хай вона цвіте!
Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра!»
Друзям усміхнися, побажай добра!
Створення сприятливої атмосфери
Учитель: Добрий день, діти! У народі кажуть: «Добрий гість- дому радість». Сподіваюсь, що ви,як і я, раді нашій зустрічі. Подаруйте мені посмішки, побажайте доброго дня. Найкоротша відстань між людьми – усмішка. Тож частіше усміхайтеся!
Сідайте, дівчатка, а тепер - хлопчики. А зараз візьміться за руки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч із вами, посміхніться одне одному, побажайте успіху. А я бажаю вам, щоб гарний настрій супроводжував вас протягом усього заняття.
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПЛАНОМ РОБОТИ ПІД ЧАС ЗАХОДУ
( карта подорожі)
Учитель. Сьогодні у нас незвичайна подорож. Ми вирушимо у подорож до країни, у якій, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як вона називається, ви дізнаєтесь, виконавши цікаве завдання.
Вправа «Прочитай слова, переставивши літери місцями».
3 |
2 |
4 |
1 |
5 |
6 |
3 |
2 |
1 |
6 |
7 |
4 |
5 |
а |
р |
ї |
К |
н |
а |
б |
о |
Д |
т |
и |
р |
о |
Я із гуми, надувна,
Як повітря я легка,
Міцно мотузок тримай
Та мене не відпускай!
(Повітряна куля)
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Написати на промінчиках сонця з чим асоціюється добро?
Робота в групах.
(Кожній групі видаються «розсипані» прислів′я. Учням треба зі слів і словосполучень зібрати прислів′я, обговорити в групі, в чому полягає зміст цього прислів′я, а потім усім розповісти.
1 група : Добре слово людині, що в дощ у посуху.
2 група: Добре слово і залізні ворота відчиняє.
Гра «Хвости»
Заходить Галя до кімнати,
Забула Галя, що сказати.
Стоїть, мовчить, анітелень,
Якщо бажаєш висловити подяку,
Промовити потрібно: …(«дуже дякую»).
Коли мене сварять, я намагаюсь
Завжди сказати чемно:…(«вибачаюсь»).
І в Україні, і в Білорусі, і в Словаччині
Всі кажуть на прощання :…(« до побачення»).
Вправа «Вікторина»
Давайте, діти, згадаємо, які казкові герої творили добрі справи, приносили радість оточенню. А допоможе нам у цьому Казкова скриня. Ми маємо здогадатися, кому належать ці предмети.( капелюх, троянда, квіточка-семицвіточка,фонедоскоп)
Аналіз ситуацій
Дівчинка обурено скаржилася мамі: «У дворі є такий поганий хлопчик- увесь час зве мене Валькою ». «А ти як його звеш?» - запитала мама. – «Я його взагалі ніяк не зву. Я йому просто кричу: «Ей, ти!»
( Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені, показуючи йому приклад, а не кричати «Ей, ти!»)
Хлопчик крикнув перехожому: «Скільки годин?»
Читання та обговорення оповідання В.Осеєвої
ТРИ ТОВАРИШІ
Вітя загубив сніданок. На великій перерві всі діти снідали, а Вітя стояв осторонь.
А Володя нічого не запитав. Він підійшов до Віті, розламав навпіл шматок хліба з маслом і протягнув товаришеві:
Метод «Кубування».
(Вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній з граней написано одне із питань чи завдань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).
Приклад питань на гранях.
-Добро має здатність бути щедрим та не потребує нагороди. Справжнє добро можливе тільки за умови великого душевного багатства. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше. Але розраховувати на це не можна.
Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилось усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро.
7.Галявина Доброти
-Зараз ми разом створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на вашу думку, рису характеру та прикріпіть до квіткових стебел.
(На квітках записано: червона квітка – доброта, жовта – совість, синя – сміливість, рожева – чесність).
Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…» ( цеглинки ЛЕГО)
Гра «Мішечки»
Байдужість |
Відповідальність |
Справедливість |
хвалькуватість |
Повага до інших |
Чесність |
Брехливість |
Працелюбність |
Щедрість |
Жадібність |
Розсудливість |
Щирість |
Гідність |
Жорстокість |
Злість |
Любов |
Зажерливість |
Егоїзм |
Мудрість |
Заздрість |
Ледарство |
Мужність |
Зазнайство |
Підозрілість |
1 учень
Не лінуйтесь робити добра,
Лише зла не бажайте нікому.
Бо воно, як велика гора,
Стане вам на шляхові земному.
2 учень
І старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину.
Щоб серденько, як сонце, цвіло,
Бо це доброю робить людину!
3 учень
Правда в світі є дуже проста:
Сонце Землю теплом зігріває.
А людину – її доброта
І любов у житті прикрашає.
Творче завдання. (На партах кожної групи малюнок сонця без променів. Діти домальовують промені та підписують, свої добрі вчинки і створюють своє «Сонце доброти».
(Діти в яких найбільше променів зачитують добрі вчинки).
(Всі сонечка прикріпляють над «Галявиною доброти»).
- Підводячи підсумки виховної години, кажу вам, що:
Мораль цього запам’ятати варто.
Без добрих справ і вчинків кожен з нас,
Повірте, не багато чого вартий.
- Дякую вам, діти, за ваші щирі слова! Я вірю в те , що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими. Живіть так, щоб людям було добре поряд з вами, щоб ваша душа співала лише добром.
Заспіваймо пісню «Пісня про дружбу».
(Діти разом з вчителем виконують пісню).
1