18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Уявна подорож до країни Доброти «Добро починається з тебе»

Про матеріал

Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро.

Перегляд файлу

Тема: Уявна подорож до країни Доброти «Добро починається з тебе»

Мета: розширити уявлення дітей про моральне поняття «доброта»; формувати вміння оцінювати вчинки, диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати зв′язне мовлення, критичне мислення, увагу, уміння творити добро; спонукати бажання іти дорогою добра; виховувати почуття чуйності, доброти, схильність безкорисливо чинити добро.

Обладнання: картки з прислів′ями, тексти казкових героїв, картки з рисами характеру, тексти оповідань, презентація, аудіозапис, кубик, квіти , галявина, карта подорожі.

Форма проведення: уявна подорож до Країни Доброти.

ХІД ЗАХОДУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

У класі стало тихенько,

Усі сидять рівненько,

Учитель до вас усміхається,

Наш захід розпочинається.

Привітання

Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!»,

Усміхнися квіточці, хай вона цвіте!

Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхнися, побажай добра!

Створення сприятливої атмосфери

Учитель:  Добрий день, діти! У народі кажуть: «Добрий гість- дому радість». Сподіваюсь, що ви,як і я, раді нашій зустрічі. Подаруйте мені посмішки, побажайте доброго дня. Найкоротша відстань між людьми – усмішка. Тож частіше усміхайтеся!

 Сідайте, дівчатка, а тепер -  хлопчики. А зараз візьміться за руки і зігрійте своїм теплом тих, хто поруч із вами, посміхніться одне одному, побажайте успіху. А я бажаю вам, щоб гарний настрій супроводжував вас протягом усього  заняття.

  • Якщо ви хочете бути добрими та розумними, погладьте себе по голівці.
  • Якщо ви хочете допомагати одне одному, простягніть руку товаришу.
  • Якщо ви хочете бути дружними, візьміть одне одного за руки.
  • Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
  • Якщо ви хочете бути і веселими, і здоровими, і доброзичливими, поплескайте в долоні.

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПЛАНОМ РОБОТИ ПІД ЧАС ЗАХОДУ

( карта подорожі)

Учитель. Сьогодні у нас незвичайна подорож. Ми вирушимо у  подорож до країни, у якій, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як вона називається, ви дізнаєтесь, виконавши цікаве завдання.

Вправа «Прочитай слова, переставивши літери місцями».

 

3

2

4

1

5

6

3

2

1

6

7

4

5

а

р

ї

К

н

а

б

о

Д

т

и

р

о

 

  • Так, молодці! Ми вирушаємо до Країни Доброти. Як вигадаєте, які люди живуть у цій чудовій і гарній країні? А на чому ми будемо мандрувати? Треба нам загадку відгадати.

Я із гуми, надувна,

Як повітря я легка,

Міцно мотузок тримай

Та мене не відпускай!

(Повітряна куля)

  • Правильно! Тож вирушаємо у мандрівку. Тема нашої години спілкування – «Добро починається з тебе». Ми сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро», «доброта». На що вона схожа? У чому вона виявляється? З чого розпочинається? А також спробуймо згуртувати нашу класну родину, подаруймо тепло одне одному, засвітімо ще одну зірочку добра і любові. І допоможуть нам у цьому наші товариші та друзі.

ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Вправа «Асоціативний кущ»
  • А що, на вашу думку, означає слово ДОБРОТА? З чим у вас асоціюється це слово? Що вам відразу спадає на думку, коли ви чуєте слово ДОБРОТА?

  Написати на промінчиках сонця з чим  асоціюється добро?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Бачите, як по-різному ми уявляємо собі це поняття. А щоб краще розібратися, що ж таке справжня доброта, ми вирушимо в незвичну подорож у світ Доброти і будемо мандрувати за таким маршрутом.
  1. Острів Прислів′їв
  •                   Ще здавна люди прагнули до добра і ненавиділи зло. І цю думку вони відбили в прислів′ях, які передаються з вуст у вуста. Тому насамперед ми полетимо на острів Прислів′їв.
  • Лагідне слово і залізні двері відкриває.
  • Тепле слово і в мороз зігріває.
  • Добре слово потрібне людині, як хліб і вода.
  • Одне приємне слово, наче сад цвіте.
  • Мудре слово збережи, а погане – геть жени!
  • Про які звички говориться в цих прислів′ях і приказках?

Робота в групах.

(Кожній групі видаються «розсипані» прислів′я. Учням треба зі слів і словосполучень зібрати прислів′я, обговорити в групі, в чому полягає зміст цього прислів′я, а потім усім розповісти.

1 група : Добре слово людині, що в дощ у посуху.

2 група: Добре слово і залізні ворота відчиняє.

  1. Місто Ввічливості.

Гра «Хвости»

  • З цих прислів′їв ми бачимо, що добро завжди приносить радість усім людям, що вас оточують. Перший крок до доброти – це добре слово. Тому ми вирушаємо до міста Ввічливості.
  • Доповніть вірші потрібними словами ввічливості.

Заходить Галя до кімнати,

Забула Галя, що сказати.

Стоїть, мовчить, анітелень,

  • Кажи, Галинко: …..(«Добрий день»).

Якщо бажаєш висловити подяку,

Промовити потрібно: …(«дуже дякую»).

Коли мене сварять, я намагаюсь

Завжди сказати чемно:…(«вибачаюсь»).

І в Україні, і в Білорусі, і в Словаччині

Всі кажуть на прощання :…(« до побачення»).

 

  1. Казкова долина.

Вправа «Вікторина»

  • Так, непросто, виявляється, бути ввічливою і культурною людиною. Цього необхідно вчитися все життя. А допомагають нам у цьому не лише наші батьки, учителі, але й старі, добрі казки. Наш подальший шлях лежить у Казкову долину. Адже саме в казках добро завжди перемагає зло.

Давайте, діти, згадаємо, які казкові герої творили добрі справи, приносили радість оточенню.   А допоможе нам у цьому Казкова скриня. Ми маємо здогадатися, кому належать ці предмети.( капелюх, троянда, квіточка-семицвіточка,фонедоскоп)

  1. Цей казковий герой носив широкополий капелюх. З прекрасною шарманкою він ходив по містах,співом і музикою заробляв на хліб. Він врятував ляльок від злого Карабаса-Барабаса і відкрив для них чудовий театр. ( папа Карло)
  2. Лікував звірів і птахів, урятував хворих звірів Африки.(Айболить)
  3. Це були улюблені квіти дівчинки, яка виявилася сильнішою за Снігову королеву і врятувала свого друга з крижаного полону.( Герда)
  4. Ця дівчинка використала останню пелюстку, щоб допомогти видужати хворому хлопчикові. ( Женя з казки «Квіточка-семицвіточка»)
  1. Міс Культури.

Аналіз ситуацій

  • Обговорювати поведінку інших людей легко. А як би ви самі вчинили в цих ситуаціях?
  • Ситуація 1

Дівчинка обурено скаржилася мамі: «У дворі є такий поганий хлопчик- увесь час зве мене Валькою ». «А ти як його звеш?» - запитала мама. – «Я його взагалі ніяк не зву. Я йому просто кричу: «Ей, ти!»

  • Чи правильно вчиняла дівчинка?

( Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені, показуючи йому приклад, а не кричати «Ей, ти!»)

  • Ситуація 2

Хлопчик крикнув перехожому: «Скільки годин?»

  • Яких помилок припустився хлопчик?
  1. Потрібно було не кричати, а говорити; 2) Хлопець забув ужити слова ввічливості – «Скажіть, будь ласка»; 3) Правильно говорити «котра година», а не «скільки годин»)
  1. Країна вірних друзів.

Читання та обговорення оповідання В.Осеєвої

  • А ви, діти, умієте творити добрі справи, надавати допомогу близькій людині? Ми дізнаємося про це, вирушивши до Країни вірних друзів.
  • Спробуйте переробити кінцівку розповіді так, щоб усі були задоволені й щасливі.

ТРИ ТОВАРИШІ

 Вітя загубив сніданок. На великій перерві всі діти снідали, а Вітя стояв осторонь.

  • Чому ти не їси? – запитав його Миколка.
  • Сніданок загубив.
  • Погано, - сказав Миколка, відкушуючи великий шматок білого хліба.
  • До обіду далеко ще!
  • А ти де його загубив? – запитав Мишко.
  • Не знаю, - тихо сказав Вітя і відвернувся.
  • Ти, напевно, в кишені ніс, а потрібно в сумку класти , - сказав Мишко.

А Володя нічого не запитав. Він підійшов до Віті, розламав навпіл шматок хліба з маслом і протягнув товаришеві:

  • Бери,їж!

 

  • Що таке дружба? Як ви зрозуміли це з оповідання? ( Якщо друг потрапив у біду, потрібно допомагати, а не стояти осторонь і обговорювати , як йому погано.)

 

Метод «Кубування».

(Вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній з граней написано одне із питань чи завдань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).

Приклад питань на гранях.

  1. Кого в класі ти назвеш добрим?
  2. Розкажи про добрі вчинки одного з однокласників.
  3. Пригадай, кого ти нещодавно образив. Знайди спосіб вибачитися.
  4. Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив.
  5. Зроби комплімент сусідові (сусідці) по парті.
  6. Чи вважаєш ти себе доброю людиною і чому?

-Добро має здатність бути щедрим та не потребує нагороди. Справжнє добро можливе тільки за умови великого душевного багатства. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше. Але розраховувати на це не можна. 

Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилось усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро.

7.Галявина Доброти

-Зараз ми разом створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на вашу  думку, рису характеру та прикріпіть до квіткових стебел.

 (На квітках записано: червона квітка – доброта, жовта – совість, синя – сміливість, рожева – чесність).

  • Діти, на галявині розквітли «квіти доброти», хоча інші теж мають право на існування, бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.
  • Яку назву дамо квітучій галявині?

Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…» ( цеглинки ЛЕГО)

  • Якщо людина повинна робити те, що я називаю, підніміть цеглинку зеленого  кольору, а якщо – ні, то  - червоного.
  • Допомагати мамі мити посуд.
  • Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  • Не вмиватися.
  • Берегти рідну природу та охороняти її.
  • Шанувати працю інших людей.
  • Галасувати, коли хтось відпочиває.
  • Бути вихованими, стриманими.
  • Обманювати, хвалитися.
  • Насміхатися з чужого горя.
  • Добре вчитися, багато читати.
  • Не слухати батьків.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Ділитися тим, що в тебе є.
  • Ображати інших.
  • Захищати слабкого.
  • Спати на уроках.
  • Красти.
  • Любити своїх батьків.
  •                   Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це!

Гра «Мішечки»

  •                   Як ви бачите, в нас є цікавий «рюкзачок чеснот», що порожніє ось тут серед класу. Я пропоную перечитати словничок слів, який лежить у вас на парті. Виберіть і запишіть  на аркушах людські чесноти, близькі до добра, потім складіть у рюкзак, щоб узяти із собою в життя.
  •                   Також у нас є «сміттєвий мішечок», у який потрібно помістити записані негативні риси характеру людини.  Після того, як аркуш з написами будуть поміщені у «сміттєвий мішечок», ми його зав′яжемо міцно-міцно, щоб вони ніколи не торкнулися вашого серця.

Байдужість

Відповідальність

Справедливість

хвалькуватість

Повага до інших

Чесність

Брехливість

Працелюбність

Щедрість

Жадібність

Розсудливість

Щирість

Гідність

Жорстокість

Злість

Любов

Зажерливість

Егоїзм

Мудрість

Заздрість

Ледарство

Мужність

Зазнайство

Підозрілість

1 учень

Не лінуйтесь робити добра,

Лише зла не бажайте нікому.

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

2 учень

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину.

Щоб серденько, як сонце, цвіло,

Бо це доброю робить людину!

3 учень

Правда в світі є дуже проста:

Сонце Землю теплом зігріває.

А людину – її доброта

І любов у житті прикрашає.

 

  •                   Діти, ви створили «Галявину доброти» тож нехай над нею світить «Сонце доброти».

Творче завдання. (На партах кожної групи малюнок сонця без променів. Діти домальовують промені та підписують, свої добрі вчинки і створюють своє «Сонце доброти».

(Діти в яких найбільше променів зачитують добрі вчинки).

(Всі сонечка прикріпляють над «Галявиною доброти»).

 

  •                   Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.
  •                   Наша виховна година добігає кінця. Багато було наведено доказів, що доброта дуже важлива в житті кожної людини. Любі діти! Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете йти по життю «дорогою добра», яка починається цієї самої хвилини за дверима класу. Йдіть до своєї мети впевнено, даруючи всім радість і любов.
  •                   Продовжте речення:  «Добро починається з … і з…». (Діти добирають слова «мене», «тебе»).

- Підводячи підсумки виховної години, кажу вам, що:

Мораль цього запам’ятати варто.

Без добрих справ і вчинків кожен з нас,

Повірте, не багато чого вартий.

 

- Дякую вам, діти, за ваші щирі слова! Я вірю в те , що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими. Живіть так, щоб людям було добре поряд з вами, щоб ваша душа співала лише добром.

Заспіваймо пісню «Пісня про дружбу».

(Діти разом з вчителем виконують пісню).

 

 

 

  • А тепер візьміть у свої долоньки сердечка, які ви приготували. Заплющте очі та подумайте про рідних вам людей, про людей чуйних і щедрих. Ваші сердечка

 

 

 

1

 

docx
Додано
14 грудня 2020
Переглядів
221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку