Тема. Узагальнення знань і вмінь за темою «Іменник».
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів із теми «Іменник»; розвивати вміння аналізувати мовний матеріал, перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати любов до рідної мови.
- Сьогодні на уроці ви матимете змогу показати свої знання,уміння, навички і ерудицію з теми, назву якої ви дізнаєтесь,коли розв’яжете кросворд.
1 |
|
і |
|
|
|
2 |
|
м |
|
|
|
3 |
|
е |
|
|
|
4 |
|
н |
|
|
|
5 |
|
н |
|
|
|
6 |
|
и |
|
|
|
7 |
|
к |
|
|
|
- Сьогодні ми будемо повторювати все про іменник.
Настуся вивчила вірш про цю частину мову.
Чи ви задумались, відкіль оті
У нашій мові зливки золоті?
Як намистинки, диво калинове-
Частини мови.
Який співець, поет, який письменник.
Уперше слово вигадав- іменник?
Іменник взяв собі на плечі
Велике диво-визначати речі:
Ім’я, найменування і наймення.
Робота, біль, і радість, і натхнення.
Слова ці- назви наче звичні,
Полюбиш їх- красиві, поетичні!
«Ура! – гукнеш ти друзям неодмінно, -
Сьогодні з мови я дістав «відмінно»».
-Як називається частина мови, що означає назву предмета?
- На які питання відповідає іменник?
- Іменник може бути назвами істот і….
- Більшість іменників належать до яких родів?
- Іменники мають числа…
- Іменники поділяються на влвсні та…
3. Каліграфічна хвилинка.
Запишіть каліграфічно сполучення літер ни во са та ро
-Склади слова з ними. ( Сани, ворота)
- Що ти можеш сказати про них?
4. Диктант з коментуванням. Гра «Ти мені, а я тобі»
Ярослав Мудрий, річка Дніпро, журнал «Пізнайко», механік Іванов, Вітчизна, олень, кіт Мурчик.
- Назвіть іменники, що є назвами істот.
Складіть речення із словом Вітчизна.
Доберіть синоніми до цього слова.
5. Робота в групах. Технологія « Два- чотири- всі разом»
Яке слово зайве.
1 група .Сорочка, черевики, сукня, пальто.
2 група. Дніпро, Кіровоград, Львів, Вінниця.
3 група. Сонце, вітер, учень, костюм.
4 група. Сторож, школа, лінійка, Володя, річка.
Обговорення відповідей колективне.
6. Гра « Слова із слів»
Працюємо за двома варіантами.
Від слова «абрикос» утворити:
1 варіант.- іменники в однині.(коса, роса, сир, риба, краб)
8.Гра «Шифрувальник» Робота в парах.
На картках за допомогою граматичних ознак зашифровані слова.
Завдання:
1 картка
Іменник, одн., ч.р., істота, заг. назва (кінь, олень)
Іменник, одн., ж.р., іст., власна назва (Оксана)
2 картка.
Іменник, одн., с.р., заг. назва(теля)
Іменник, множ., іст. (слони)
Зачитування та перевірка карток.
9.Гра «Веселі перегони» З використанням ЛЕГО
Відповідь «так»-зелене ЛЕГО, відповідь «ні» - червоне ЛЕГо
- Карпати – власний іменник?
- Загальні іменники пишуться з великої літери?
- Іменники відповідають на питання хто? що?
- Іменники, до яких можна додати слова мій, він – чоловічого роду?
- Плечі- це іменник, що вживається у множині?
- Назви вулиць, сіл, міст пишуться з маленької літери?
10 . Рефлексія уроку.
-Доберіть іменники до характеристики уроку.
Швидкість, цікавість, веселість, увага, творчість, знання, гра, радість, праця, втома, повага, знання, допомога, мудрість.
-