Узагальнення і контроль знань з теми: "Україна в перші повоєнні роки 1945-на початку 1950-х рр."

Про матеріал
Узагальнення та контроль знань з теми: "Україна в перші повоєнні роки (1945-на початку 1950-х рр.) Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; виховувати зацікавленість історією, виховувати в учнів почуття патріотизму, поваги до історичного минулого своєї держави.
Перегляд файлу

Узагальнення та контроль знань з теми:  Україна в перші повоєнні роки

 (1945-на початку 1950х рр.)

 

1. Що зумовило появу плакатів-закликів, зображених на фото?

А реалізація «надпрограми» М. Хрущова з розширення посівів кукурудзи

Б господарський занепад регіону внаслідок депортацій народів Криму

В початок постачання дніпровської води Північно-Кримським каналом

Г повне знелюднення території півострова в результаті голоду 1946–1947 рр.

 

2. Укажіть один із заходів розв’язання владою проблем відбудови важкої промисловості України в другій половині 1940-х – на початку 1950-х рр.

А створення системи раднаргоспів

Б запровадження матеріальних стимулів праці

В використання трудового ентузіазму робітників

Г широка виробнича інтеграція з провідними країнами Заходу

 

3. Колективізація в Західній Україні в другій половині 1940-х – 1950-х рр. проводилася з метою (3 правильних відповіді)

1 утвердження соціальної структури радянського суспільства.

2 уніфікації системи господарювання на всій території УРСР.

3 зламу приватновласницької психології місцевого населення.

4 реалізації угоди з обміну населенням між УРСР і Польщею.

5 приховування наслідків Голодомору 1932–1933 рр.

6 підготовки масової депортації українців до Сибіру.

7 виконання умов для отримання допомоги за «планом Маршалла».

 

4. Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?

(3 правильних відповіді)

1 «п’ятирічка»   2 «плюралізм»  3 «осадництво»

4 «лібералізація»   5 «Дніпрогес»  6 «пацифікація»

7 «стахановський рух»

 

5. Які судження щодо зображеного плаката є правильними? (3 правильних відповіді)

1 Плакат створено після завершення бойових дій у Європі  в роки Другої світової війни.

2 Плакат відображає процес депортації кримських татар.

3 Плакат присвячено подіям «радянізації» України.

4 Плакат створено в стилі «соціалістичного реалізму».

5 Плакат присвячено жертвам нацистського «нового порядку».

6 Плакат має викривальний, сатиричний характер.

7 Відображені на плакаті події пов’язані з реалізацією операції «Вісла».

 

6. Розгляньте агітаційний плакат часів утвердження тоталітарного режиму в Україні (1929–1939 рр.) і виконайте завдання.

Плакат дає змогу визначити

А причини індустріалізації.

Б характер індустріалізації.

В джерела індустріалізації.

Г етапи індустріалізації.

 

7.  Уривок з історичного джерела «Улітку 1946 р. потік сільського населення з центральних і південних областей у західні області України не зменшився. У червні органами транспортної міліції УРСР було знято тільки з товарних поїздів 62 400 осіб, а за дві останні декади липня – 97 633 особи…» доречно використовувати, характеризуючи

А масштаби повоєнного голоду.

Б проведення операції «Вісла».

В придушення збройного опору УПА.

Г розгортання «радянізації» на Західній Україні.

 

8.  Відображені на діаграмах зміни національного складу населення Криму стали наслідком

А депортації.

Б десталінізації.

В розкуркулення.

Г трудової еміграції.

 

9. Назвіть причини голоду 1946-1947 рр.

10. Дайте визначення поняттям «Ждановщина», «лисинківщина». 

11. Охарактеризуйте рівень життя населення в післявоєнні роки.Які чинники впливали на нього?


УРОК № ____   клас _____   дата __________

Узагальнення та контроль знань з теми:  Україна в перші повоєнні роки

 (1945-на початку 1950х рр.)

 

Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; виховувати зацікавленість історією, виховувати в учнів почуття патріотизму, поваги до історичного минулого своєї держави

Тип уроку: урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів

Обладнання:  картки з тестовим завданням. 

ХІД УРОКУ

І.    Організаційна частина уроку

Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.

ІІ.  Виконання завдань

  1. Б
  2. В
  3. 1,2,3
  4. 1,5,7
  5. 1,5,4
  6. В
  7. А
  8. А

ІІІ.  Домашнє завдання

Повторити § _________

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
1768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку