Узагальнення та контроль знань з теми: Україна в перші повоєнні роки
(1945-на початку 1950х рр.)
1. Що зумовило появу плакатів-закликів, зображених на фото?
А реалізація «надпрограми» М. Хрущова з розширення посівів кукурудзи
Б господарський занепад регіону внаслідок депортацій народів Криму
В початок постачання дніпровської води Північно-Кримським каналом
Г повне знелюднення території півострова в результаті голоду 1946–1947 рр.
2. Укажіть один із заходів розв’язання владою проблем відбудови важкої промисловості України в другій половині 1940-х – на початку 1950-х рр.
А створення системи раднаргоспів
Б запровадження матеріальних стимулів праці
В використання трудового ентузіазму робітників
Г широка виробнича інтеграція з провідними країнами Заходу
3. Колективізація в Західній Україні в другій половині 1940-х – 1950-х рр. проводилася з метою (3 правильних відповіді)
1 утвердження соціальної структури радянського суспільства.
2 уніфікації системи господарювання на всій території УРСР.
3 зламу приватновласницької психології місцевого населення.
4 реалізації угоди з обміну населенням між УРСР і Польщею.
5 приховування наслідків Голодомору 1932–1933 рр.
6 підготовки масової депортації українців до Сибіру.
7 виконання умов для отримання допомоги за «планом Маршалла».
4. Які поняття і терміни потрібно використовувати, характеризуючи процеси форсованої індустріалізації радянської України?
(3 правильних відповіді)
1 «п’ятирічка» 2 «плюралізм» 3 «осадництво»
4 «лібералізація» 5 «Дніпрогес» 6 «пацифікація»
7 «стахановський рух»
5. Які судження щодо зображеного плаката є правильними? (3 правильних відповіді)
1 Плакат створено після завершення бойових дій у Європі в роки Другої світової війни.
2 Плакат відображає процес депортації кримських татар.
3 Плакат присвячено подіям «радянізації» України.
4 Плакат створено в стилі «соціалістичного реалізму».
5 Плакат присвячено жертвам нацистського «нового порядку».
6 Плакат має викривальний, сатиричний характер.
7 Відображені на плакаті події пов’язані з реалізацією операції «Вісла».
6. Розгляньте агітаційний плакат часів утвердження тоталітарного режиму в Україні (1929–1939 рр.) і виконайте завдання.
Плакат дає змогу визначити
А причини індустріалізації.
Б характер індустріалізації.
В джерела індустріалізації.
Г етапи індустріалізації.
7. Уривок з історичного джерела «Улітку 1946 р. потік сільського населення з центральних і південних областей у західні області України не зменшився. У червні органами транспортної міліції УРСР було знято тільки з товарних поїздів 62 400 осіб, а за дві останні декади липня – 97 633 особи…» доречно використовувати, характеризуючи
А масштаби повоєнного голоду.
Б проведення операції «Вісла».
В придушення збройного опору УПА.
Г розгортання «радянізації» на Західній Україні.
8. Відображені на діаграмах зміни національного складу населення Криму стали наслідком
А депортації.
Б десталінізації.
В розкуркулення.
Г трудової еміграції.
9. Назвіть причини голоду 1946-1947 рр.
10. Дайте визначення поняттям «Ждановщина», «лисинківщина».
11. Охарактеризуйте рівень життя населення в післявоєнні роки.Які чинники впливали на нього?
УРОК № ____ клас _____ дата __________
Узагальнення та контроль знань з теми: Україна в перші повоєнні роки
(1945-на початку 1950х рр.)
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; виховувати зацікавленість історією, виховувати в учнів почуття патріотизму, поваги до історичного минулого своєї держави
Тип уроку: урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
Обладнання: картки з тестовим завданням.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина уроку
Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.
ІІ. Виконання завдань
ІІІ. Домашнє завдання
Повторити § _________