Узагальнення і систематизація вивченого з теми « Прикметник»

Про матеріал

Урок – аукціон.

Тема: Узагальнення і систематизація вивченого з теми.

« Прикметник»

Мета: узагальнити і систематизувати вивчене про прикметник та його граматичні ознаки, навчити правильно використовувати прикметники у мовленні, знаходити вивчені орфограми і пояснювати їх за допомогою правил; розвивати мовлення і погічне мислення учнів; виховувати культуру поведінки під час суперечки, прищеплювати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Урок – аукціон.

Тема: Узагальнення і систематизація вивченого з теми.

« Прикметник»

Мета: узагальнити і систематизувати вивчене про прикметник та його граматичні ознаки, навчити правильно використовувати прикметники у мовленні, знаходити вивчені орфограми і пояснювати їх за допомогою правил; розвивати мовлення і погічне мислення учнів; виховувати культуру поведінки під час суперечки, прищеплювати любов до рідної мови.

Тип уроку: урок – аукціон.

                                  Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності.

1.Слово вчителя.

   Сьогодні незвичайний урок – урок-аукціон знань. ( Клас ділиться на команди, кожна з яких обирає назву, емблему, девіз. Обираються члени журі),

  Як вам відомо, не все можна купити за гроші, є у нашому житті те, що не продається. А що саме? ( Дружба, здоров’я, любов…) Дуже дорого цінуються знання, які ви можете безкоштовно отримувати в школі щодня.

-Які українські символи ви знаєте? ( Команди по черзі називають).

2.Візитні картки команд.

   Розказати про символ, ввівши в повідомлення прикметники усіх розрядів. Завдання оцінюється в 5 балів. Експертна група (журі) фіксує результати, стежить за правильністю відповіді, часом тощо.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

Конкурс капітанів « Ти – мені, я – тобі»

   Учні задають один одному по 4 теоретичних запитань за вивченою темою. ( Кожна правильна відповідь – 2 бали). Якщо три групи чи більше, то першим відповідає той капітан, який швидше підняв руку.

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань.

1.Конкурс «З народної скарбниці». Робота в групах.

- Пригадайте прислів’я або приказку, у яких би були прикметники. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Хто більше?

2.Лінгвоестафета. Естафетний знак – крейда.

У кожній команді по 5 учнів. Перший учень, виконавши своє завдання, передає крейду іншому.

Записати прикметники, вставляючи замість крапок пропущені букви.

1.Пол…овий, бо…овий, в…с…лий, Ол…жин, км…гливий, н…з…кий, м…який, в…личний, см…рековий, р…човий, пап…ровий, Мар…їн,в…сокий, с…стрин, бад…орий, с…рпневий, кн….яковий.

2.Визначити групу цих прикметників за значенням.

3.Утворити ступені порівняння прикметників (якісних).

4.З одним із поданих прикметників скласти речення.

5.Підкреслити головні і другорядні члени у цьому реченні.

3.Гра « Я – редактор»

Підкреслити правильно записані прикметники. Кожна правильна відповідь – 0,5 бала.

  Лівобережний – ліво – бережний; високоавторитетний – високо – авторитетний; морозостійкий –морозо – стійкий; пташиний – пташинний; нескінченний – нескінчений;олов’яний – оловьяний;

темносиній – темно – синій; сизокрилий – сизо – крилий; блідо – зелений – блідозелений; жовтогарячий – жовто – гарячий; багряно – жовтий – багряно жовтий; привеликий – превеликий; прибережний – пребережний; серйозний – ср’йозний; торф’яний – торфяний; мавпячий – мавп’ячий; духмяний – духм’яний; деревяний – дерев’яний; гречаний – гричаний.

4.Конкурс граматичних будівельників. Робота з картками. ( 1 учень, 10 балів)

КАРТКА № 1

1.Утворити словосполучення з прикметником.

Будинок із дерева –

Хата бабусі –

Хвіст мавпи –

Дощ із грозою –

2.Утворити з поданими словами словосполучення в прямому та переносному значенні.

Свіжий –

Свіжий –

Залізний –

Залізний

КАРТКА № 2

1.Утворити словосполучення з прикметниками.

Сік із моркви –

Ваза із скла –

Завдання додому –

Нора лисиці – 

2.Утворити з поданими словами словосполучення в прямому і переносному значенні.

М’який –

М’який –

Білий –

Білий –

КАРТКА № 3

1.Утворити словосполучення з прикметником.

Прапор України –

Зошит учня –

Пісня неньки – Транспорт міста –

2.Утворити з поданими словами словосполучення в прямому і переносному значенні.

Теплий –

Теплий –

Важкий –

Важкий –

5.Закресли «зайве» слово.

По одному представнику від кожної команди по черзі виходять до дошки і виконують завдання. ( Правильна відповідь – 1 бал)

Веселий, кам’яний, м’який, легкий.

Скляний, ввічливий, літній. Лляний.

Бабусин, рідний, малина, лисячий.

Важкий. Дрібніший, нічний. Гарний.

Бетонний, малиновий, солодкий, паперовий.

Мавпячий, квадратний, ластів’ячий, собачий.

Головний, низький, новий, зимовий.

Осінній, білий, шкільний, глиняний.

Риб’ячий, ведмежий, гнідий, бабусин.

Темний, учнівський, вузький, теплий.

Словниковий, футбольний, теплий, золотий.

Планетарний, батьків, коров’ячий, сестрин.

6.Гра « Поетичний турнір»

Прочитати на пам'ять строфу з поезії і вказати в ній прикметники у повній і короткій формі.

7.Всі команди мали домашнє завдання підготувати смішинку або жарт, пов’язані з темою « Прикметник». Учні команд по черзі розповідають їх.

Максимальна оцінка – 12 балів.

ІV.Підсумки уроку, мотивація оцінювання.

V. Домашнє завдання.

Розповісти в нетрадиційній формі про прикметник як частину мови.

 

docx
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку