Урок №8
Тема. Тематична контрольна робота
Мета. Перевірити стан засвоєння знань з розділу кінематика (відносність руху, рівномірний рух); уміння робити аналіз задачі, будувати графіки, виконувати малюнки, розвивати інтерес до фізики.
Хід уроку.
І. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні, я раджу вам, зібратися з думками, згадати все що ми з вами вивчили на попередніх уроках, зосередитися на своєму варіанті, не заважати товаришам при виконанні роботи.
ІІ. Об”явлення теми та очікуваних результатів.
Наш урок – це підсумок важкої роботи під час вивчення даної теми. Я чекаю від вас добрих результатів.
ІІІ. Виконання тематичної контрольної роботи.
(На контрольну роботу пропоную завдання трьох рівнів складності. На попередньому уроці, за результатами роботи учня, на протязі вивчення розділу, з”ясовано хто з учнів, який варіант буде виконувати. Результати роботи учня висвітлені в атестаційній картці учня.)
Варіант А (середній рівень)
-
Плавець пливе за течією річки. Визначити швидкість плавця відносно берега ріки, якщо його швидкість відносно води дорівнює 1,3 м/с, а швидкість течії – 0,5 м/с.
-
Трав’яна маса на ходу від комбайна подається у кузов автомобіля. В якому стані має перебувати автомобіль відносно Землі і комбайна?
-
Тіло рухається прямолінійно. Визначте за графіком, залежність переміщення від часу, швидкість руху тіла.
S,м
5
4
3
2
1
t,с
Варіант В (достатній рівень) 1 2 3 4 5
-
Швидкісний ліфт у багатоповерховому будинку піднімається рівномірно зі швидкістю 3м/с. Накреслити графік переміщення. Визначити за графіком час, протягом якого ліфт досягне висоти 90 м (26-й поверх).
-
Човен рухається зі швидкістю 18 км/год відносно води і, тримаючи курс перпендикулярно до берега, перепливає річку за 3хв 20с. Визначте переміщення човна відносно берега, якщо швидкість течії по всій ширині дорівнює 3,75 м/с.
-
Тіло рухається прямолінійно. Визначте за графіком залежності координати тіла від часу,
проекцію переміщення тіла за 4с,10с; шлях пройдений тілом за 7с, 10с.
х,м
t ,c
Варіант С (високий рівень)
-
Два автомобілі рухаються рівномірно і прямолінійно назустріч один одному зі швидкостями 36 км/год та 18 км/год. У початковий момент часу перший автоиобіль знаходився на відстані 200 м ліворуч від дерева, що росте біля дороги, а другий праворуч від дерева на відстані 400 м. Пов”язавши початок системи координат з деревом, записати рівняння руху автомобілів і побудувати графіки швидкості і переміщення. Визначити за графіком час і місце зустрічі автомобілів.
-
Спортсмени біжать колоною зі швидкістю 2 м/с. Назустріч колоні біжить тренер зі швидкістю 3м/с. Порівнявшись з тренером, кожний спортсмен розвертається і біжить зі швидкістю 5м/с. Якою буде кінцева довжина колони, якщо її початкова довжина 150м?
-
Чи заважає течія плавцю переплести річку? Чи заважає вона переплести річку найкоротшим шляхом?
ІV. Домашнє завдання.
Повторити вивчений матеріал.