Узагальнення та систематизація знань з теми: "Початкові хімічні поняття." Хімічний брейн-ринг

Про матеріал

На даному уроці учні повторять, як описувати положення хімічного елемента у періодичні системі хімічних елементів Д.І.Мєндєлєєва, обчислювати валентність хімічних елементів у бінарних сполуках, складати формули бінарних речовин за відомими валентностями хімічних елементів, обчислювати відносну молекулярну масу речовин, обчислювати масову частку елемента у речовині та урівнювати схеми хімічних реакцій, основні хімічні терміни та поняття

Перегляд файлу

Урок 25

Тема: Узагальнення та систематизація понять з теми «Початкові хімічні поняття». Хімічний брейн-ринг.

Мета:

узагальнити і систематизувати знання з теми «Початкові хімічні поняття»;

розвивати вміння пояснювати основні хімічні терміни та поняття, описувати положення хімічного елемента у періодичні системі хімічних елементів Д.І.Мєндєлєєва, обчислювати валентність хімічних елементів у бінарних сполуках, складати формули бінарних речовин за відомими валентностями хімічних елементів, обчислювати відносну молекулярну масу речовин, обчислювати масову частку елемента у речовині та урівнювати схеми хімічних реакцій;

виховувати уважність, кмітливість, вміння працювати у команді.

Очікувані результати: учні зможуть пояснювати основні хімічні терміни та поняття, описувати положення хімічного елемента у періодичні системі хімічних елементів Д.І.Мєндєлєєва, обчислювати валентність хімічних елементів у бінарних сполуках, складати формули бінарних сполук за відомими валентностями хімічних елементів, обчислювати відносну молекулярну масу речовин, обчислювати масову частку елемента у речовині та урівнювати схеми хімічних реакцій.

Ключові компетентності: основні в природничих науках.

Змістові лінії: екологічна безпека та сталий розвиток.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: комп’ютер, проектор, колонки, мультимедійна презентація, картки із завданнями, картки оцінювання (додаток 1), номерки групи.

ХІД УРОКУ
І Організація класу

Учні об’єднуються в команди, обираючи приховані номерки команд.

ІІ Визначення теми, мети уроку

Демонстрація  презентації.

Учні проговорюють, що очікують від уроку, яка мета, дивлячись на тему.

ІІІ Узагальнення і систематизація знань

Хімічний брейн-ринг

  1. Учні називають свої команди та презентують себе (назва команда повинна  бути пов’язана з хімією)
  2. Бліц-турнір
  1. Хімія – це…
  2. Хімія вивчає…
  3. В хімічному кабінеті не можна…(4 приклади)
  4. Назвіть хімічне обладнання …(4 приклади)
  5. Назвіть чисті речовини…(4 приклади)
  6. Назвіть однорідні суміші…(4 приклади)
  7. Назвіть неоднорідні суміші…(4 приклади)
  8. Валентність Карбону дорівнює…
  9. Валентність Алюмінію дорівнює…
  10.         Чим хімічні явища відрізняються від фізичних?
  11.         Наведіть 4 приклади фізичних явищ.
  12.         Наведіть 4 приклади хімічних явищ.(Самооцінювання учнів)
  1. Допиши пропущене. Описати хімічний елемент за положенням у періодичній системі (додаток 2)(Самооцінювання учнів)
  2. Чия маса? Встановити відповідність між формулами речовин та їх відносними молекулярними масами.  (додаток 3)(Самооцінювання учнів)
  3. Хто більше? Визначити валентність хімічних елементів у бінарних сполуках, скласти формули бінарних сполук за відомими валентностями хімічних елементів. (додаток 4) (Самооцінювання учнів)
  4. Обчисли. Обчислити масову частку елемента у речовині (додаток 5) (Самооцінювання учнів)
  5. Урівняй. Урівняти схеми хімічних реакцій (додаток 6) (Самооцінювання учнів).

IV Підсумки уроку

Визначення переможців та виставлення оцінок

 

Додаток 1

Зведена відомість брейн-рингу "Початковіхімічніпоняття"

Назва команди

Бліц-турнір

Допиши пропущене

Чия маса?

Хто більше?

Обчисли

Врівняй

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відомість самооцінювання команди____________

Прізвище учня

Бліц-турнір

Допиши пропущене

Чия маса?

Хто більше?

Обчисли

Урівняй

Всього балів

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щобпоставитипевнукількістьбалівучнюабоучениці,  врахуйтенаступні правила оцінювання:

  • 0 балів – ученьабоучениця не приймавучасті у виконаннізавдання
  • 1 бал  - ученьабоученицябрав участь угруповомувиконаннізавдання
  • 2 бали – ученьабоученицяповністювиконавзавдання сам

Щобпоставитиоцінкуучнюабоучениці, врахуйте те, що сума балівдорівнюєоцінці.

 

Додаток 2

Команда_______________________________

Назва хімічного елемента_________________

Символ хімічного елемента_______________

Порядковий номер______________________

Номер періоду,великий чи малий__________

Номер групи, головна чи побічна__________

Відносна атомна маса___________________

Заряд ядра_____________________________

Кількість протонів______________________

Кількість електронів____________________

Кількість нейтронів_____________________

Додаток 3

Fe2(SO4)3

310

Al2(SO4)3

262

Mg3(PO4)2

400

Ca3(PO4)2

342

Додаток 4

 

 

Визначити валентність елементів у сполуках:

Al2S3, CaO, Na2S, NO, MgS, FeO, ZnS, HI, K2O, H2S

Cкласти формулу за відомими валентностями елементів:

     III

     IV

    V  I

     

     II

    IV I

          I

     III

    VI

NH

SO

PCl

NaO

CO

CCl

BaCl

PH

SO

 

Додаток 5

Заповнити  таблицю, розв’язати задачі

Назва речовини

Формула

Відносна молекулярна маса

Масова частка Оксигену

Етанова кислота (оцтова кислота)

СН3СООН

 

 

Етиловий спирт

 

С2Н5ОН

 

 

 

Додаток 6

Урівняти схеми хімічних реакцій

 

KClO3     KCl+O2  Al(OH)3     Al2O3+H2O  HNO3     NO2+O2+H2O

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
15 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку