На даному уроці учні повторять, як описувати положення хімічного елемента у періодичні системі хімічних елементів Д.І.Мєндєлєєва, обчислювати валентність хімічних елементів у бінарних сполуках, складати формули бінарних речовин за відомими валентностями хімічних елементів, обчислювати відносну молекулярну масу речовин, обчислювати масову частку елемента у речовині та урівнювати схеми хімічних реакцій, основні хімічні терміни та поняття
Урок 25
Тема: Узагальнення та систематизація понять з теми «Початкові хімічні поняття». Хімічний брейн-ринг.
Мета:
узагальнити і систематизувати знання з теми «Початкові хімічні поняття»;
розвивати вміння пояснювати основні хімічні терміни та поняття, описувати положення хімічного елемента у періодичні системі хімічних елементів Д.І.Мєндєлєєва, обчислювати валентність хімічних елементів у бінарних сполуках, складати формули бінарних речовин за відомими валентностями хімічних елементів, обчислювати відносну молекулярну масу речовин, обчислювати масову частку елемента у речовині та урівнювати схеми хімічних реакцій;
виховувати уважність, кмітливість, вміння працювати у команді.
Очікувані результати: учні зможуть пояснювати основні хімічні терміни та поняття, описувати положення хімічного елемента у періодичні системі хімічних елементів Д.І.Мєндєлєєва, обчислювати валентність хімічних елементів у бінарних сполуках, складати формули бінарних сполук за відомими валентностями хімічних елементів, обчислювати відносну молекулярну масу речовин, обчислювати масову частку елемента у речовині та урівнювати схеми хімічних реакцій.
Ключові компетентності: основні в природничих науках.
Змістові лінії: екологічна безпека та сталий розвиток.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: комп’ютер, проектор, колонки, мультимедійна презентація, картки із завданнями, картки оцінювання (додаток 1), номерки групи.
ХІД УРОКУ
І Організація класу
Учні об’єднуються в команди, обираючи приховані номерки команд.
ІІ Визначення теми, мети уроку
Демонстрація презентації.
Учні проговорюють, що очікують від уроку, яка мета, дивлячись на тему.
ІІІ Узагальнення і систематизація знань
Хімічний брейн-ринг
IV Підсумки уроку
Визначення переможців та виставлення оцінок
Додаток 1
Зведена відомість брейн-рингу "Початковіхімічніпоняття"
Назва команди |
Бліц-турнір |
Допиши пропущене |
Чия маса? |
Хто більше? |
Обчисли |
Врівняй |
Всього балів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відомість самооцінювання команди____________
Прізвище учня |
Бліц-турнір |
Допиши пропущене |
Чия маса? |
Хто більше? |
Обчисли |
Урівняй |
Всього балів |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Щобпоставитипевнукількістьбалівучнюабоучениці, врахуйтенаступні правила оцінювання:
Щобпоставитиоцінкуучнюабоучениці, врахуйте те, що сума балівдорівнюєоцінці.
Додаток 2
Команда_______________________________
Назва хімічного елемента_________________
Символ хімічного елемента_______________
Порядковий номер______________________
Номер періоду,великий чи малий__________
Номер групи, головна чи побічна__________
Відносна атомна маса___________________
Заряд ядра_____________________________
Кількість протонів______________________
Кількість електронів____________________
Кількість нейтронів_____________________
Додаток 3
Fe2(SO4)3 |
310 |
Al2(SO4)3 |
262 |
Mg3(PO4)2 |
400 |
Ca3(PO4)2 |
342 |
Додаток 4
Визначити валентність елементів у сполуках:
Al2S3, CaO, Na2S, NO, MgS, FeO, ZnS, HI, K2O, H2S
Cкласти формулу за відомими валентностями елементів:
III |
IV |
V I |
|
II |
IV I |
I |
III |
VI |
NH |
SO |
PCl |
NaO |
CO |
CCl |
BaCl |
PH |
SO |
Додаток 5
Заповнити таблицю, розв’язати задачі
Назва речовини |
Формула |
Відносна молекулярна маса |
Масова частка Оксигену |
Етанова кислота (оцтова кислота) |
СН3СООН |
|
|
Етиловий спирт
|
С2Н5ОН |
|
|
Додаток 6
Урівняти схеми хімічних реакцій
KClO3 KCl+O2 Al(OH)3 Al2O3+H2O HNO3 NO2+O2+H2O