Урок проведено з метою узагальнити знання учнів про текст, його будову та види, формувати вміння розрізняти речення і текст, розвивати мовлення учнів, виховувати допитливість та кмітливість.
Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Текст».
Мета :узагальнити знання учнів про текст, його будову та види, формувати вміння розрізняти речення і текст, розвивати мовлення учнів, виховувати допитливість та кмітливість.
Обладнання: ляльковий театр, картки .
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Починаємо урок, бо луна уже дзвінок
Будем вчитись залюбки, бо урок не забавки
Як здобудемо освіту , то побачим більше світу.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Скласти рекламу нашого уроку.
Пропоную продовжити думку:
Яким буде наш урок?
Ми будем на уроці якими?
-Що таке текст?
-З чого складається текст?
- Що є у текста?
-Скільки частин має текст? Назвати їх.
-Які види текстів ви знаєте?
Сьогоднішній урок присвячуємо повторенню з теми «Текст».
ІІІ.Узагальнення і систематизація знань
Т те ат тр театр
Скласти речення з цим словом.
2.Словникова робота.
Театр- вид сценічного мистецтва, що відображає життя в сценічній дії , яку виконують актори перед глядачами.
Перший театр в Україні було відкрито в Чернігові у 1921 році, а в Києві він з’явився у 1927 році.
Але крім театрів для дорослих існують лялькові театри. Першим героєм таких театрів був Запорожець. Театр ляльок –це театральне дійство , в якому діють ляльки. Актори, які керують ними , сховані. Існують горішні ляльки- це коли ляльки одягають як рукавички , дійство відбувається над ширмою. Є театр нижніх ляльок- коли ляльок рухають за допомогою ниток. Дійство проходить унизу, а не вгорі. Такі театри спонукають глядачів сміятися. Розважають їх.
У Єгипті проходили вистави релігійного змісту, з використанням ляльок богів.
До нас на урок завітали герої лялькового театру. Які будуть спостерігати за вами на уроці.
2.Виправити помилки в реченні.
зробив Дід човник панас .
-Хто герой цього речення? (лялька-дід )
3.Робота в парах. Добір заголовку до тексту.
Лисиця живе в лісі. Вона поїдає мишей , зайців. Іноді вона краде курей і курчат. Лисиця- дуже хитра.
Заголовки: 1)Лисичка-сестричка. 2) Життя лисиці. 3)Хитра лисичка.
Показ ляльки (лисички).
4. Скласти речення зі слів кожного рядка. Записати їх.
Є, котик, у, мурчик, мене.
котика, У , пухнастий, дуже, хвостик.
любить , клубочком, гратися, Він.
-(лялька-котик)
5. Завдання. «Вгадай текст та речення».
Насунула темна хмара. Ми живемо на Україні.
Восени бабуся посадила тюльпани. Довго за ними доглядала. Вони зацвіли навесні.
(лялька-бабуся)
6.Тестування. Вибери правильний варіант відповіді.
Гра «Збери речення» , щоб вийшов текст.
1)Лисичка сидить у норі. 2)Прийшла зима. 3)Зайчатко тремтить під ялинкою. 4)Голодний вовк бродить лісом.
а)1, 3, 2, 4 б) 2, 1, 3, 4 в) 4, 3, 2, 1
(лялька вовка)
7. Дописати кінцівку.
Настала зима. Білою скатертиною вкрилися поля. Ліс надів важкі шапки і притих. Ведмідь…
(лялька –ведмідь)
8. Зібрати текст з частин.
Зимовий ранок тихо підійшов до вікна. В усіх кімнатах засвітилось світло. На вулицях згасли ліхтарі. Де-не-де чутно ранковий спів півня.
(лялька-півень).
9.Визначити тип тексту (вправа 220).
(лялька-зайчик)
10. Робота в групі. Скласти діалог між героями –ляльками.
ІV.Підсумок уроку.