Узагальнення та систематизація знань з теми: "Відношення та пропорції"

Про матеріал
Матеріал розрахований для підготовки учнів до контрольної роботи з вказаної теми. Містить завдання різних рівнів.
Перегляд файлу

Урок узагальнення та систематизації знань у 6 класі

«Відношення і пропорції»

Мета: повторити і систематизувати знання учнів з теми, перевірити вміння знаходити відношення, складати пропорції та розв’язувати задачі, що мають практичний зміст;

розвивати творчі здібності учнів, пам’ять, послідовність, мислення, самостійність, математичну мову, пізнавальний інтерес до предмета, показати можливості застосовування математики в повсякденному житті;

виховувати культуру математичних міркувань та записів, навчати організованності, вміння робити висновки, формувати світогляд (правильні уявлення, пов’язані з природою математики та її об’єктів).

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Відмітити відсутніх. Привітати учнів, оголосити тему та мету уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання: (біля дошки працюють учні)

Сьогодні ми проведемо урок – мандрівку:

Перша наша зупинка «Повторяйка» (Конкурс – розминка «Мозковий штурм»)

1. Що таке відношення двох чисел?

2. Записати відношення (2 форми запису) у вигляді частки або дробу

3. Основна властивість відношення?

4. Як знайти відсоткове відношення?

5. Що називається пропорцією?

6. Записати пропорцію (2 форми запису)

2:5 = 8:20 або

Як перевірити рівність пропорції?

7. Основна властивість пропорції?

8. Знайти невідомий член пропорції:

;          

9. Які величини називаються пропорційними?

10. Які величини називаються обернено пропорційними?

11. Приклади пропорційних величин, приклади обернено пропорційних величин.

Друга наша зупинка «Обирайка» (Встановлення відповідностей)

Знайдіть відношення та невідомий член пропорції:

20см :40см

2,5

вже тому

1м:4дм

50 км/год

вчити треба,

100км:2год

5,6

у порядок

25:5 = 10:х

15

розум

9:х = 3:5

12

приводить.

х:8 =7:10

0,5

Математику

3:4 = 9:х

2

що вона

Відповідь: Математику вже тому вчити треба, що вона розум у порядок приводить   На дошці – портрет автора цих слів(Ломоносов)

ІІІ. Виконання вправ на узагальнення знань:

Третя зупинка «Попрацюйка» (Розв’яжіть рівняння)

Один учень біля дошки разом з класом – достатній рівень, декілька учнів індивідуально на листочках – середній рівень, один учень – високий рівень

1. Розв’яжіть рівняння: (9б)

Індивідуальні завдання:

На 6б: 5:7 = х:91

На 11б:

Четверта зупинка:  «Біологічна»(Розв’яжіть задачу)

Для отримання 5 кг крохмалю витрачають 30 кг картоплі. Скільки необхідно картоплі, щоб отримати 100 кг крохмалю?(6б)

Розв’язання:

Картопля      Крохмаль

30 кг              5 кг 

Х кг               100 кг

Відповідь : 600 кг картоплі

П’ята зупинка «Фермерська» »(Розв’яжіть задачу)

Поле, площа якого 8400 га, засіяли пшеницею, житом і ячменем у відношенні 6:5:1. Скільки гектарів поля засіяно кожною культурою? (9б)

 Розв’язання:

Отже, ячміня засіяли 700 га, жита 3500 га, а пшениці 4200 га.

Відповідь: 700га, 3500 га, 4200га

Шоста зупинка «Казкова» (Розв’яжіть задачу):

Швидкість стріли, яку випустив із лука Іван Царевич, 34 км/год. Стріла долетіла до Царівни Жаби за 2 години. Швидкість Івана Царевича 5 км/год. За скільки годин добереться Іван до своєї нареченої? (11б)

 

Час, год           Швидкість, км/год

2 год                 34 км/год

       х год             5 км/год

х = 13 год 36 хв

ІV. Підведення підсумків.

Сьома зупинка «Прибуття в пункт призначення»

Розгадайте анаграми і вкажіть зайве слово:

ненявіднош; цопроряпі; квідсоти; дравкат (відношення; пропорція; відсотки; квадрат);

 (квадрат — зайве слово, бо не має відношення до тематики контрольної роботи).

 

А) Дано пропорція  20:16=5:4. Складіть інші пропорції, переставляючи її члени. Як перевірити вірність отриманих рівностей?

Розв'язання:

20:5=16:4

4:16=5:20

4:5=16:20

Б). Із поданих відношень складіть чотири пропорції.

8: 4,  1:2,  10:5,  12:1,  3: 6,  1,5: 0,1,   45:3,   3:

Розв'язання:

8:4  = 10:5,

1:2 = 3:6,

12:1 = 3:

1,5: 0,1 =  45:3

V. Домашнє завдання:, підготуватися до контрольної роботи.

docx
Додано
15 січня
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку