Узагальнення та систематизація знань за темою " Механічні та електромагнітні хвилі"

Про матеріал

Урок містить матеріал по підведенню підсумків за теоретичним матеріалом та розв'язки задач

Зміст архіву
Перегляд файлу

Механічні та електромагнітні хвилі.

1. Яким символом позначають довжину хвилі?  ( 1 бал)

А:   λ;        Б: υ;     В:  ν;      Г:   Т.

2. В яких одиницях СІ вимірюють частоту коливань точок хвилі?  ( 1 бал)

А:  с;           Б:  м;          В:   Гц.

3. За якою формулою можна обчислити швидкість поширення хвилі?    ( 1 бал)

А:    ;               Б:   ;         В: ;

4. Якого виду хвилі можуть поширюватись тільки у твердих тілах? ( 1 бал)

А: поперечні;                Б: поздовжні;                    В: будь-які.

Результат пошуку зображень за запитом "синусоида"5. В якому напрямку поширюється поперечна хвиля, якщо точка хвилі має напрям руху, вказаний на малюнку?  ( 1 бал)

6. Як повинен рухатись електричний заряд, щоб він випромінював електромагнітні хвилі?  ( 1 бал)

А: рівномірно;              Б: з прискоренням;            В:бути нерухомим.

7 . Яким символом позначають період хвилі?  ( 1 бал)

А : Т;                   Б: υ;                В:  ν;             Г:   λ;       

8. В яких одиницях СІ вимірюють період коливань точок хвилі?  ( 1 бал)

А:  Гц.                     Б:  м;                    В:   с; 

 9. За якою формулою можна обчислити довжину хвилі?    ( 1 бал)

А:    ;               Б:   ;         В:

10. Якого виду хвилі можуть поширюватись у рідинах? ( 1 бал)

А: поперечні;                Б: поздовжні;                    В: будь-які.

Результат пошуку зображень за запитом "синусоида"11. В якому напрямку поширюється поперечна хвиля, якщо точка хвилі має напрям руху, вказаний на малюнку?  ( 1 бал)

12. Яка властивість електромагнітних хвиль використовується в радіолокації?(1б)

 А: відбивання;                   Б: заломлення;                    В: поглинання.    

Перегляд файлу

Тема: Розв’язування задач з теми механічні та електромагнітні хвилі.

Мета: закріпити знання учнів з теми «Механічні та електромагнітні хвилі», формувати навички і вміння розв’язувати якісні і кількісні фізичні задачі, застосовуючи набуті знання; розвивати мислення, пам’ять, увагу; формувати науковий світогляд та інтерес до вивчення фізики.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Рефлексійно-мотиваційний етап

Робота з кроссенсом

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Самостійна робота з самоперевіркою.

 ІV. Перевірка домашнього завдання

 (Вибіркова перевірка зошитів учнів.)

V. Застосування отриманих знань

Розв’язування задач

1.Яка швидкість хвиль, якщо вони піднімають буй кожні 1,5 с, а  відстань між гребнями сусідніх хвиль 6м.

Дано:    

λ=6м  Формула хвилі = .    

Т=1,5с   =4 м/с

 υ-?           Відповідь : υ=3,2м. 

2.Підводний човен сплив на відстані 100 м від берега, викликавши хвилі на поверхні води. Хвилі дійшли до берега за 20с, причому за наступні 15 с було 30 сплесків хвиль об берег. Яка відстань між гребнями сусідніх хвиль.

Дано:    

S=100м Швидкість хвилі υ =   ;   υ =  .  

t=20 c     Частота хвилі ν =    ;  ν = =2 Гц .

t1=15 c  Формула хвилі . Знайдемо довжину хвилі частоту хвилі

N=30   = ;     =

 -?       Відповідь :

 

3.Довжина хвилі в першому середовищі 3м, а після переходу в друге середовище збільшується до 5м. Визначте швидкість поширення хвилі в другому середовище, якщо її швидкість у першому дорівнює 15см/с.

Дано:          При переході із одного середовища в інше швидкість хвилі

λ1=3м         змінюється, а частота  залишається незмінною, бо вона

λ2=5м         визначається джерелом коливань. Із формули хвилі 

υ1=1500 м/с        знайдемо частоту ;   ν =    ;    ν ==500 Гц.

υ2-?      Знайдемо швидкість хвилі в другому середовищі: ;  =2500 м/с.

Відповідь: 2500 м/с.

4.Супутникові телефони передають сигнал через супутник що «висить» на висоті 36000 км над Землею. Якою буде мінімальна затримка сигналу під час використання таких телефонів.

Дано:   

S=36000км 36·106м  Відстань до об’єкту , відбитий сигнал повернеться

с=3·108 м/с   через час  .  =24·10-2 с.

t-?  Відповідь: =0,24 с.

VІ. Рефлексія

Підберіть вираз, який відповідає вашому сприйняттю уроку .

VІІ. Домашнє завдання  

  1. Підготуватись до тематичного оцінювання  за темою.
  2. Створити кроссенс  за темою * 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення та систематизація знань за темою МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ

Номер слайду 2

zip
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
16 січня 2022
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку